eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ziębice › MODERNIZACJA KOMPLEKSU SPORTOWEGO "MOJE BOISKO - ORLIK 2012" PRZY UL. WAŁOWEJ W ZIĘBICACH



Ogłoszenie z dnia 2023-08-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
MODERNIZACJA KOMPLEKSU SPORTOWEGO „MOJE BOISKO – ORLIK 2012” PRZY UL. WAŁOWEJ W ZIĘBICACH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10

1.5.2.) Miejscowość: Ziębice

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 74 8 163 851

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-96764d74-11a7-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

MODERNIZACJA KOMPLEKSU SPORTOWEGO „MOJE BOISKO – ORLIK 2012” PRZY UL. WAŁOWEJ W ZIĘBICACH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96764d74-11a7-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00352643

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029642/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko- ORLIK 2012 przy ul. Wałowej w Ziębicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00275680

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia.
1) Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2) Przedmiotem zamówienia jest wymiana nawierzchni poliuretanowej boiska wielofunkcyjnego wraz z częścią podbudowy, zlokalizowanego w Ziębicach na działce nr 858/2, obręb Zachód. Nawierzchnia boiska dwuwarstwowa:
a) podbudowa elastyczna typu ET o grubości minimum. 30 mm, wykonana bezspoinowo układarką mas tartanowych,
b) warstwa użytkowa o grubości 10-11 mm z granulatu SBR z recyklingu, następnie warstwa natryskowa wykonana z mieszanki granulatu EPDM z PU o grubości 2 -3 mm z produkcji pierwotnej.
Powierzchnia boiska wynosi 1 500 m2. Nawierzchnię poliuretanową należy wygrodzić obrzeżami betonowymi o wym. 8x30x100cm posadowionymi na ławie betonowej.
Przed wykonaniem nawierzchni boiska należy wymienić wszystkie elementy urządzeń znajdujących się w nawierzchni z typowymi gniazdami do mocowania. Zdemontowane tuleje do mocowania słupów i bramek należy wymienić na nowe. Jednocześnie informuje się, że wymianie podlegają:
- 4 tuleje do bramki do piłki ręcznej,
- 8 tulei do stojaków do koszykówki,
- 4 tuleje do stojaków do siatkówki,
- 2 tuleje do stojaków do tenisa.”.
3) Lokalizacja inwestycji: działka nr 858/2, obręb 0001 Zachód
4) Zadanie jest realizowane z udziałem dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach programu modernizacji kompleksów sportowych „Moje boisko – ORLIK 2012” - edycja 2022.
5) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
w tym:
a) Opis przedmiotu zamówienia – informacje zamawiającego;
b) dokumentacja projektowa;
c) STWiORB;
d) przedmiar robót;
2. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres minimum 36 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
3. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał
w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych w dokumentach zamówienia.
4. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na pracach: ziemnych, rozbiórkowych, przygotowawczych, związanych z wykonywaniem podbudowy, wykonywaniem nawierzchni – prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy,
Szczegółowe postanowienia zawarto w dziale IV pkt 6 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych

45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych

45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
(…)
„3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu złożono następujące oferty:
Oferta nr 1
Wykonawca Grzegorz Leszczyński BELLSPORT, ul. Lipowa 1, 41-923 Bytom.
Cena brutto oferty 938.889,37 PLN.
Okres gwarancji 72 miesiące.
Oferta nr 2
Wykonawca Leszek Kułak Budownictwo Sportowe. Inżynieria Krajobrazu, ul. Lawendowa 1, 66-440 Skwierzyna.
Cena brutto oferty 737.154,99 PLN.
Okres gwarancji 72 miesiące.
Oferta nr 3
Wykonawca ANMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Sobieskiego 32,
48-130 Dzierżysław.
Cena brutto oferty 442.400,40 PLN.
Okres gwarancji 72 miesiące.
Oferta nr 4
Wykonawca Longin Witkowski ACTIVA, ul. Narutowicza 53 lok. 6, 93-110 Łódź.
Cena brutto oferty 856.080,00 PLN.
Okres gwarancji 72 miesiące.

Zamawiający przystąpił badania złożonych ofert.
W wyniku badania ofert odrzucił ofertę Wykonawcy ANMED Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością, ul. Sobieskiego 32, 48-130 Dzierżysław.
Następnie zamawiający przystąpił do oceny ofert. W przedmiotowym postępowaniu
Zamawiający przyznał następującą punktację .
Oferta nr 1
Wykonawca Grzegorz Leszczyński BELLSPORT, ul. Lipowa 1, 41-923 Bytom.
Kryterium cena brutto oferty – 47,11 pkt
Kryterium okres gwarancji -40,00 pkt
Łącznie oferta uzyskała – 87,11 pkt
Oferta nr 2
Wykonawca Leszek Kułak Budownictwo Sportowe. Inżynieria Krajobrazu, ul. Lawendowa 1, 66-
440 Skwierzyna.
Kryterium cena brutto oferty – 60,00 pkt
Kryterium okres gwarancji -40,00 pkt
Łącznie oferta uzyskała – 100,00 pkt
Oferta nr 3
Wykonawca ANMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Sobieskiego 32, 48-130
Dzierżysław.
Kryterium cena brutto oferty – 0,00 pkt
Kryterium okres gwarancji -0,00 pkt
Łącznie oferta uzyskała – 0,00 pkt
Zamawiający odrzucił ofertę.
Oferta nr 4
Wykonawca Longin Witkowski ACTIVA, ul. Narutowicza 53 lok. 6, 93-110 Łódź.
Kryterium cena brutto oferty – 51,67 pkt
Kryterium okres gwarancji -40,00 pkt
Łącznie oferta uzyskała – 91,67 pkt

Cd. uzasadnienia znajduje się w sekcji IX INFORMACJE DODATKOWE.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Cd. uzasadnienia z sekcji V pkt 5.2.1.)

Zamawiający poinformował Wykonawców na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp. o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 563.045,00 zł (słownie złotych: pięćset sześćdziesiąt trzy tysiące czterdzieści pięć złotych 00/100).
Należy zauważyć że tylko oferta Wykonawcy ANMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Sobieskiego 32, 48-130 Dzierżysław mieściła się w budżecie Zamawiającego.
Pozostałe oferty znacznie przewyższają kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ponieważ jedyna oferta mieszcząca się w budżecie podlega odrzuceniu, to którakolwiek z pozostałych ofert okazałaby się najkorzystniejsza, to zamawiającego nie byłoby na nią stać. W związku z powyższym zamawiający odstępuje od wezwania Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia podmiotowych środków dowodowych, ponieważ byłoby to działanie bezcelowe, prowadzące do unieważnienia postępowania ze względu na brak środków finansowych.
Zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp. zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty.
Zgodnie z komentarzem UZP do art. 255 pkt 3 „Sformułowanie wynikające z art. 255 „zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.”.

Uzasadnienie faktyczne i prawne w zakresie odrzucenia oferty Wykonawcy ANMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Sobieskiego 32, 48-130 Dzierżysław nie stanowi informacji, które przekazywane są na stronę internetową prowadzonego postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.