Ogłoszenie z dnia 2024-06-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00365109/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-13
- 2024/BZP 00423009/01 - Wynik z dnia 2024-07-22
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa hali i linii technologicznej do produkcji paliwa alternatywnego RDF z pozostałości po segregacji odpadów w instalacji komunalnej – I etap.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Międzygminny Związek Celowy z siedzibą we Włodawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 060012278
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żołnierzy WiN 22
1.5.2.) Miejscowość: Włodawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzcwlodawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mzcwlodawa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Zakład Zagospodarowania Odpadow MZC Sp. z o.o.
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 565-152-75-50
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Żołnierzy WiN 22
1.11.4.) Miejscowość: Włodawa
1.11.5.) Kod pocztowy: 22-200
1.11.6.) Województwo: lubelskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.11.9.) Numer telefonu: 82 572 54 30
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zzowlodawa.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://zzowlodawa.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa hali i linii technologicznej do produkcji paliwa alternatywnego RDF z pozostałości po segregacji odpadów w instalacji komunalnej – I etap.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc591159-218f-11ef-87ba-8eb060fd7bb8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00351843
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00034920/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.1.1 Budowa hali i linii technologicznej do produkcji paliwa alternatywnego RDF z pozostałości po segregacji odpadów w instalacji komunalnej – I etap
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
4. Zamawiający nie dopuszcza innego sposobu komunikowania się z Wykonawcami niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dok.elektr.lub dok.elektr.będących kopią elektr.treści zapisanej w postaci papierowej(cyfrowe odwzorowania)musi być zg.z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa RMw spr.wymagań dla dok.elektr.Dokumenty elektr.o których mowa w§2 ust.1 rozporządzenia Prezesa RMw spr.wymagań dla dok.elektr.sporządza się w postaci elektr.w formatach danych określonych w przepisach rozporz.RMw spr.Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.Informacje,oświadczenia lub dokumenty,inne niż wymienione w§2ust.1 rozporz.Prezesa RMw spr.wymagań dla dok.
elektr.przekazywane w postępow.sporządza się w postaci elektr.w formatach danych określonych w przepisach rozporz.RMw spr.Krajowych Ram Interoperacyjności(i przekazuje się jako zał.)lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków kom. elektronicznej(np.w treści wiadomości e-mail lub w treści„Formularza do komunikacji”).Jeżeli dok.elektr.przekazywane przy użyciu środków kom. elektr.zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozum. przepisów ustawy z dn.16.04.1993r.o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca w celu utrzymania w poufności tych informacji przekazuje
je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku„Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.Kom.w postępowaniu z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektr.za pośrednictwem formularzy do kom.dostępnych w zakładce „Formularze”(„Formularze do komunikacji”).Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.Formularze do kom.umożliwiają dołączenie zał.do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).W przypadku zał.które są zg.z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa RMw spr.wymagań dla dok.elektr.opatrzone kwalifik.podpisem elektr.podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mogą być opatrzone zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie
ubiegającego się o udziel.zam./podmiotu udostępniającego zasoby podpisem typu zewnętrz.lub wewnętrzn.W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dok.wraz z wygenerowanym plikiem podpisu(typzewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem(typ wewnętrzny).Możliwość korzystania w postępowaniu z„Formularzy do komunikacji”w pełnym zakresie wymaga posiadania konta„Wykonawcy”na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na
Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z„Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dok.zam.wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.Wszystkie wysłane i odebrane w postęp.przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”
.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”wynosi150MB(wielkość ta dotyczy plików
przesyłanych jako zał.do jednego formularza).W przypadku problemów tech.i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia tech.dostępnego pod nr tel.(32)7788999 lub drogą elektr.poprzez formularz udostępniony na str.internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce„Zgłoś problem”Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych,oświadczeń lub elektronicznych kopii dok.lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu PrezesaRMz dn.30.12.2020r.w spr.sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań tech.dla dok.elekr.oraz środków kom.elektr.w postęp.o udziel.zam.publ.lub konkursie (Dz.U.z2020r.poz.2452) oraz rozporządzeniuRM,Pracy i Technologii z dn.23.12.2020r.w spr. podmiotowych środków dowodowych oraz innych dok.lub oświadczeń,jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy(Dz.U.z2020 r.poz.2415).W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się nr spr.określonym w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH UCZESTNIKÓW POSTĘPOWAŃ O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE została zamieszczona w dziale 27 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH UCZESTNIKÓW POSTĘPOWAŃ O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE została zamieszczona w dziale 27 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZZO.5.2.2024.ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektowe dokumentacji projektowo – kosztorysowej oraz roboty budowlane polegające na budowie hali i linii technologicznej do produkcji paliwa alternatywnego RDF z pozostałości po segregacji odpadów w instalacji komunalnej. Przedsięwzięcie realizowane będzie przez Międzygminny Związek Celowy z siedzibą we Włodawie i stanowi pierwszy etap inwestycji. Efektem projektowanej inwestycji jest powstanie linii do produkcji paliwa alternatywnego o wydajności ok. 5 tys. Mg/rok przygotowana do kryteriów zrównoważonego rozwoju i na potrzeby EU ETS z dnia 27.09.2021 poprzez System KZR IniG dla łańcucha dostaw RDF, dająca zmniejszenie kosztów zagospodarowania odpadów frakcji nadsitowej, a przez to minimalizacje kosztów w systemie gospodarki odpadami wpływających na wysokość opłaty ponoszonej przez mieszkańców.
2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.
3.UWAGA! Zamawiający informuje, że wyłącza z obecnego postępowania (w tym samym z PFU) kilka elementów, które zostaną zrealizowana w drugim etapie, w ramach odrębnej inwestycji, do której zalicza się:
1) rozbudowa sortowni z linią do produkcji paliwa alternatywnego polegająca na wyposażeniu w suszarnię taśmową RDF, którą to zakupi Zakład Zagospodarowania Odpadów w postępowaniu ogłoszonym równocześnie do tego zamówienia i z którym wykonawca tego zamówienia powinien podjąć współpracę w celu zamontowania tej suszarni,
2) 2 (dwa) rozdrabniacze wstępne oraz przenośniki,
3) dostawa i montaż prasy do zagęszczania folii,
4) doposażenie systemów sterowania,
5) zakup ładowarki teleskopowej.
4.Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej na wniosek Wykonawcy.
5.Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 10 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
71312000-8 - Usługi doradcze w zakresie inżynierii konstrukcyjnej
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45222110-3 - Roboty budowlane w zakresie składowisk odpadów
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie kierował się kryteriami oceny ofert. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w następujących kryteriach:
1)„Cena ofertowa brutto” – C - 60%
2)„Wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie umowy” – W - 20%:
-Kryterium „Wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie umowy” - 20% (minimalna wysokość kary – 0,01%, maksymalny wysokość kary – 0,05%).Jeżeli Wykonawca zaoferuje wysokość kary mniejszą niż 0,01% lub nie poda wysokości kary to Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Jeżeli Wykonawca zaoferuje wysokość kary większą niż 0,05%, to do oceny oferty Zamawiający przyjmie wysokość 0,05% a do umowy wpisze wysokość wskazaną przez Wykonawcę.
Jeżeli Wykonawca poda wysokość kary w inny sposób niż jako setne czy dziesiętne ułamka dziesiętnego to Zamawiający zaokrągli tę wysokość do setnych lub dziesiętnych w dół (np. 0,019% = 0,01%). Jeśli Wykonawca poda wysokość kary w inny sposób np. ułamek zwykły (np. ¼) to Zamawiający dokona jego przekształcenia w ułamek dziesiętny. Jeśli Wykonawca poda wysokość kary w taki sposób, że przekształcenie w ułamek dziesiętny nie będzie możliwe, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
3)„Gwarancja jakości na roboty budowlane” – G - 20%:
-termin gwarancji należy podać w pełnych miesiącach, jeżeli Wykonawca poda go w inny sposób (np. 0,5 roku) Zamawiający przeliczy go jako omyłkę stosując zasady dot. terminów z Kodeksu cywilnego lub zasady doświadczenia życiowego,
-minimalny okres gwarancji wynosi: 36 miesięcy,
-maksymalny okres gwarancji wynosi: 60 miesięcy,
-przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej: za okres gwarancji 36-47 m-ce – oferta otrzyma 0 punktów, za okres gwarancji 48-59 m-ce – oferta otrzyma 10 punktów, za okres gwarancji 60 m-cy i więcej – oferta otrzyma 20 punktów.
Uwaga!Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 m-cy, Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres gwarancji 60 m-cy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie wpisany okres gwarancji zgodny ze złożoną ofertą. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Jeżeli Wykonawca nie poda (nie wpisze) w formularzu okresu gwarancji to Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
2.O wyborze najkorzystniejszej ofert przesądzi suma C + W + G
3.Ocena punktowa w poszczególnych kryteriach dokonana zostanie na podstawie danych podanych przez Wykonawcę w „Formularzu oferty”- zał.nr 3 do SWZ i przeliczona według wzoru opisanego SWZ.
4.Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
5.Wskazane przez Zamawiającego w formularzu ofertowym wartość dot. ilości robót są podane tylko w celu złożenia ofert o zapewnienia ich porównywalności. Nie są one wiążące dla Wykonawcy przy wykonaniu przedmiotu zamówienia. Podane przez Wykonawców ceny są wiążące w zakresie prac projektowych dla późniejszego rozliczenia stron.
6.Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie, oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza na podstawie podanych kryteriów wyboru.
7.Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że co najmniej dwie oferty przedstawiają taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną zgodnie z art. 248 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie umowy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:1) zdolności technicznej – o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali w sposób należyty co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającej na wykonaniu linii do przetwarzania odpadów o wartości min. 5 000 000,00 złotych brutto (słownie: pięć milionów złotych 00/100). Wykonawca w celu wykazania spełnienia powyższego warunku zobowiązany jest podać rodzaj robót budowlanych, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na których rzecz roboty te zostały wykonane oraz dołączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na którego rzecz roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — inne odpowiednie dokumenty. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 6 do SWZ,
2) zdolności zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
a. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie budowy hal w zakładach zagospodarowania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 7 SWZ;
b. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika montażu instalacji do przetwarzania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 7 SWZ;
c. co najmniej jedną osobą, która ma doświadczenie w montażu linii do produkcji paliwa alternatywnego RDF. Wykonawca zobowiązany jest podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 7 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu - zał. nr 4 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie to składa każdy z Wykonawców. Wymagana forma: Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez każdego z Wykonawców.
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu–podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy). W przypadku powoływania się na podmiot trzeci w zakresie wykazywania spełniania warunków udziału w postępowaniu - oświadczenie to składa podmiot trzeci (jeżeli dotyczy) – zał. nr 5 do SWZ). Wymagana forma: Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez podmiot trzeci.
3. Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów (jeżeli dotyczy). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (lub inny podmiotowy środek dowodowy), potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na którego zdolnościach Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,zrealizuje roboty budowlane lub usługi,których wskazane zdolności dotyczą. Wzór zobowiązania stanowi zał.nr8 do SWZ.Wymagana forma:Zobowiązanie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez podmiot udostępniający.
4. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo.W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika.
5. Oświadczenie z art.117 ust.4Pzp(jeżeli dotyczy). Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców,którzy wykonają roboty budowlane, do których realizacji te zdolności są wymagane.W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, że roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy(zg.z art. 117ust.4 ustawy Pzp) – zał. nr 9 do SWZ.
6. Uzasadnienie zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.W sytuacji,gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa,Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji,zastrzegł,że nie mogę być one udostępniane oraz wykazał,że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dn.16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji(t.j. Dz.U.z2022r.poz.1233).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1. Wykazanie zdolności technicznej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali w sposób należyty co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu linii do przetwarzania odpadów o wartości min. 5 000 000,00 złotych brutto (słownie: pięć milionów złotych 00/100). Wykonawca w celu wykazania spełnienia powyższego warunku zobowiązany jest podać rodzaj robót budowlanych, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na których rzecz roboty te zostały wykonane oraz dołączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na którego rzecz roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów — inne odpowiednie dokumenty. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 6 do SWZ,
2. Wykazanie zdolności zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w jego wykonywaniu, tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
a. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie budowy hal z zakładach zagospodarowania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 7 SWZ;
b. co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika montażu instalacji do przetwarzania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 7 SWZ;
c. co najmniej jedną osobą, która ma doświadczenie w montażu linii do produkcji paliwa alternatywnego RDF. Wykonawca zobowiązany jest podać informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawca wypełnia załącznik nr 7 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następując formach, zgodnie z art. 97 ust.7 ustawy Pzp:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Banku PKO BP nr 49 1020 4476 0000 8602 0471 7882.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2. pkt 2)-4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Sposób wniesienia wadium. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu na przelewie należy podać tytuł wpłaty: Wadium dla postępowania przetargowego (znak sprawy: ZZO.5.2.2024.ZP) pn. „Budowa hali i linii technologicznej do produkcji paliwa alternatywnego RDF z pozostałości po segregacji odpadów w instalacji komunalnej – I etap”.
7. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
8. Zwrot wadium. Wykonawca, który składa wadium w pieniądzu, winien wskazać w załączniku nr 3 do SWZ tj. w Formularzu ofertowym numer rachunku, na który Zamawiający winien zwrócić wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie z art. 125 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, jeśli ich dotyczy, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadkach określonych w art. 455 Pzp, zawartych we wzorze umowy, stanowiącej zał. nr 10 do SWZ, a także, jeżeli nastąpi:1) zmiana obowiązujących przepisów – w tym przypadku Zamawiający będzie uprawniony do zmiany umowy tylko w tym zakresie, w jakim zmiana przepisów prawa wpływa na prawa i obowiązki stron umowy, w szczególności zmiana stawki podatku VAT w odniesieniu do wynagrodzenia, w takim przypadku nie może ulec zwiększeniu wartość wynagrodzenia brutto,
2) zmiana lub rezygnacja z podwykonawców,
3) zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, na inną przewidzianą w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp,
4) zmiana wynagrodzenia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 Zamawiający może wezwać Wykonawcę do zawarcia stosownego aneksu, za wynagrodzeniem ustalonym przez strony na zasadach określonych w ust. 1 pkt 4 i przy odpowiedniej zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy, a Wykonawca jest zobowiązany taki aneks zawrzeć niezwłocznie, przy czym nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania wezwania, o ile wykonanie tych prac nie przekracza jego zdolności technicznej lub zawodowej. Naruszenie przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w poprzednim zdaniu, uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy co do jej terminu wykonania umowy, przedmiotu umowy, zasad jej wykonywania lub wynagrodzenia
4. Dokonanie zmiany umowy, o którym mowa w ust. 3 jest możliwe przy spełnieniu następujących warunków:
1) podstawa zmiana musi być udokumentowana, a pisemny wniosek o jej dokonanie strona występująca zobowiązana jest złożyć w terminie 7 dni od daty powzięcia informacji o takiej okoliczności,
2) przedłużenie terminu nastąpi o okres, jaki wynika z okoliczności powodujących konieczność jego przedłużenia,
3) okoliczności wskazane mogą stanowić podstawę zmiany terminu wykonania zamówienia tylko w przypadku, gdy uniemożliwiają terminowe wykonanie umowy.
5. Za samo przedłużenie terminu realizacji zamówienia Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
6. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 lub ust. 3 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty.
7. Dopuszcza się zmiany, niezależnie od ich wartości, o ile nie są istotne w rozumieniu art. 454 ustawy Pzp.
8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
9. Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę przetargową e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-20 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. PROWADZENIE PROCEDURY WRAZ Z NEGOCJACJAMI. Zamawiający może negocjować treść ofert w celu ich ulepszenia. Negocjacjom podlegają tylko te elementy treści ofert, które są oceniane w ramach kryteriów oceny ofert. Negocjacje nie mogą prowadzić do zmiany treści SWZ.1)Negocjacje prowadzone są zgodnie z treścią art. 288-291, 293, 295 i 296 ustawy PZP.
2)Zamawiający nie ogranicza liczby wykonawców, których zaprosi do negocjacji ofert w zakresie kryteriów oceny ofert.
3)W przypadku podjęcia decyzji o prowadzeniu negocjacji Zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wykonawcach: których oferty nie zostały odrzucone oraz punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
4)Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny ofert, w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
5)Prowadzone negocjacje mają poufny charakter.
6)Po zakończeniu negocjacji z wszystkimi Wykonawcami Zamawiający informuje o tym fakcie uczestników negocjacji oraz zaprasza ich do składania ofert dodatkowych.
7)Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez Zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji.
8)Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
9)Oferta przestaje wiązać Wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji.
10)Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu.
2. PRZYGOTOWANIE OFERTY. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy INTERAKTYWNEGO FORMULARZA OFERTOWEGO - udostępnionego przez Zamawiającego (tylko i wyłącznie) na Platformie e- Zamówienia, stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ.
UWAGA!Oba dokumenty, tj.:
1)INTERAKTYWNY FORMULARZ OFERTOWY - Załącznik Nr 2 do SWZ;
2)FORMULARZ OFERTOWY - Załącznik Nr 3 do SWZ
- stanowią łącznie „FORMULARZ OFERTOWY”. Oba dokumenty muszą być podpisane zgodnie z odpowiednimi wymogami. Wymagane jest więc złożenie obu formularzy jednocześnie w terminie składania ofert.
Razem z ofertą Wykonawca składa:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SWZ;
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu – podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy).W przypadku powoływania się na podmiot trzeci w zakresie wykazywania spełniania warunków udziału w postępowaniu - oświadczenie to składa podmiot trzeci (jeżeli dotyczy – załącznik nr 5 do SWZ).
3) Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów (jeżeli dotyczy)-wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
4)Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
5) Oświadczenie z art. 117 ust. 4 Pzp (jeżeli dotyczy)-załącznik nr 9 do SWZ.
6) Uzasadnienie zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
INNE PRZETARGI Z WŁODAWY
- Świadczenie usług związanych z odśnieżaniem dróg powiatowych w sezonie zimowym 2025/2026
- Świadczenie usług związanych ze zwalczaniem śliskości i odśnieżaniem dróg powiatowych w sezonie zimowym 2025/2026
- Dostawa odczynników i dzierżawa aparatu do badań mikrobiologicznych na okres 24 miesięcy
- Rozwój e-usług na terenie Gminy Włodawa
- Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Powiatu Włodawskiego w 2026 roku
więcej: przetargi w Włodawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ul. Plac Kopernika w Babimoście
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy budowie stadionu wraz z budową budynku klubowego
- Remont wejść do przychodni SZPZLO Warszawa-Wawer w podziale na dwa zadania
- Adaptacja budynku żłobka w Postolicach w ramach programu Aktywny Maluch 2022-2029
- Odbudowa Szkoły Podstawowej w Budziszowie Wielkim
- Robota Budowlana: Montaż urządzeń zabawowych na terenie Filii Żłobka Miejskiego w Siemianowicach Śląskich.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.