Ogłoszenie z dnia 2022-09-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00323557/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-08-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zastępcze usunięcie odpadów składowanych przy ul. Głowackiego w Boguszowie - Gorcach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO BOGUSZÓW-GORCE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718188
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PL.ODRODZENIA 1
1.5.2.) Miejscowość: Boguszów-Gorce
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-370
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@boguszow-gorce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.boguszow-gorce.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/boguszow-gorce1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zastępcze usunięcie odpadów składowanych przy ul. Głowackiego w Boguszowie - Gorcach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26f6b7d9-2785-11ed-9071-8637ea33a6f9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00346358
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021915/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Zastępcze usunięcie odpadów składowanych przy ul. Głowackiego w Boguszowie - Gorcach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00323557/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usunięcie odpadów, o których mowa poniżej, obejmujące zebranie wszystkich odpadów z miejsca nie przeznaczonego do ich składowania lub magazynowania, zalegających luzem, na terenie nieruchomości gruntowej położonej w Boguszowie-Gorcach przy ul. Głowackiego 1, działka nr 77 obręb nr 7 Kuźnice Świdnickie, zabezpieczenie, załadunek, transport i zagospodarowanie, w tym unieszkodliwienie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Przedmiot niniejszej Umowy będzie realizowany w ramach wykonania decyzji administracyjnej wydanej na podstawie art. 26a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
2. Zamawiający przewiduje, że w ramach niniejszego zamówienia łączna ilość odpadów przeznaczonych do usunięcia wynosić będzie ok. 150 Mg (+/- 5 Mg), w tym:
1) odpadów zawierających azbest- w ilości ok. 25 Mg,
2) odpadów betonu oraz gruzu betonowego z rozbiórek i remontów- w ilości ok. 25 Mg,
3) zmieszanych odpadów pochodzących z budowy, remontów i demontażów- w ilości ok. 55 Mg,
4) odpadowej papy- w ilości ok. 2 Mg,
5) mieszanek bitumicznych- w ilości ok. 1 Mg,
6) zużytych opon- w ilości ok. 32 Mg,
7) odpadów materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia- w ilości ok. 1 Mg,
8) odpadów tworzyw sztucznych z demontażu pojazdów- w ilości ok. 1 Mg,
9) odpadów wielkogabarytowych- w ilości ok. 2 Mg,
10) zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych- w ilości ok. 1 Mg,
11) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych- w ilości ok. 5 Mg.
Uwaga! Zamawiający zastrzega, że wyżej wymienione ilości odpadów są prognozowane/ szacunkowe.
3. Odpady, o których mowa powyżej, pochodzą z dwóch wyburzonych budynków gospodarczych, są to głównie odpady zawierające azbest, w tym płyty azbestowo-styropianowe oraz płyty faliste, odpady betonu oraz gruz betonowy, a także zmieszane odpady pochodzące z rozbiórek i remontów, odpadowa papa, mieszanki bitumiczne, zużyte opony, odpady materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia, tworzywa sztuczne z demontażu pojazdów, odpady wielkogabarytowe, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. W celu ułatwienia sporządzenia oferty Zamawiający dołącza do SWZ zdjęcia poglądowe.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ doszło do uchybienia proceduralnego, które nie może być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający w sposób nadmierny, w stosunku do przedmiotu zamówienia, określił warunki udziału w postępowaniu. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający postawił warunek udziału w postępowaniu brzmiący: „ o udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się może Wykonawca, który posiada:a) zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. Poz. 699), bądź pozwolenie zintegrowane na podstawie odrębnych przepisów,
b) wpis do rejestru, w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.”
Tak sformułowany warunek powoduje sytuację, w której o udzielenie zamówienia mógłby ubiegać się tylko Wykonawca, który posiada zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. Poz. 699), bądź pozwolenie zintegrowane na podstawie odrębnych przepisów, ponieważ zgodnie z art. 118 ustawy Pzp,Wykonawca może polegać na zasobach podmiotu trzeciego (podm. udostęp. zasoby) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, odnoszących się tylko do zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej. W świetle powyższego, tak postawiony war. jest warunkiem nadmiarowym w stosunku do przedm. zam., w którym w gestii Wykonawcy jest przede wszystkim zebranie, zabezpieczenie, załadunek i transport odpadów, natomiast samo zagospodarowanie zebranych odpadów może nastąpić poprzez przekazanie ich - przez Wykonawcę – podmiotowi posiadającemu zezwolenie, o którym mowa powyżej. Biorąc pod uwagę przedmiot zamówienia, nie jest koniecznym, aby realizację całego zamówienia wykonywał Wykonawca posiadający w/w zezwolenia. Zgodnie z ustawą Pzp zamawiający może żądać odpowiedniego zezwolenia tylko w sytuacji gdy jego posiadanie jest niezbędne do świadczenia usługi. Ponadto w postępowaniu przetargowym istnieje niespójność pomiędzy zapisami przedmiotowej umowy, a w/w warunkiem udziału w postępowaniu. W przedmiotowej umowie Zamawiający dopuszcza sytuację, w której potencjalny wykonawca nie posiada zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. Poz. 699), bądź pozwolenia zintegrowane na podstawie odrębnych przepisów, a jedynie jest obowiązany przekazać zebrane odpady podmiotowi trzeciemu, który takowe zezwolenie posiada. Zgodnie z zap. art. 16 ustawy Pzp, Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, w sposób przejrzysty oraz proporcjonalny. Biorąc pod uwagę powyższe, czyli nadmiernie postawiony warunek udziału w postępowaniu w stosunku do przedmiotu zamówienia oraz brak precyzji i jednoznaczności w dokumentach zamówienia, można stwierdzić, iż wybór oferty w niniejszym postępowaniu przetargowym naruszałby przepis art 16 ustawy Pzp, a dalsze prowadzenie postępowania mogłoby doprowadzić do sytuacji, w której wybrana oferta byłaby sprzeczna z SWZ lub umową. Oczywistym jest, że na aktualnym etapie postępowania Zamawiający nie ma już możliwości poprawienia dokumentów zamówienia w zakresie warunków udziału w postępowaniu lub zapisów umowy. Zważając na uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi polegające na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gniewoszów oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) r.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Boleszkowice
- Utworzenie, utrzymanie i obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w granicach administracyjnych miasta Bytów
- Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kodeń
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Baranów Sandomierski oraz z PSZOK w Skopaniu i zimnego popiołu z wyznaczonych miejsc na terenie Miasta i Gminy Baranów Sandomierski
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Tarnowiec w 2026 roku
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





