Ogłoszenie z dnia 2025-07-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00324734/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-14
- 2025/BZP 00341934/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Cyberbezpieczna Gmina Wiśniowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wiśniowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351556286
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wiśniowa
1.5.2.) Miejscowość: Wiśniowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-412
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wisniowa.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wisniowa.malopolska.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://wisniowa-malopolska.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Cyberbezpieczna Gmina Wiśniowa2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d39507e4-e14e-426d-844c-b057fc8d61b3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00346141
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036543/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Cyberbezpieczna Gmina Wiśniowa
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie dofinansowano z Funduszu Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR) Program Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00324734
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IDZ.271.7.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 400552,85 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego postępowania jest zamówienie pn.: Cyberbezpieczna Gmina Wiśniowa.
Zakres dostaw objętych niniejszym zamówieniem obejmował będzie między innymi dostawę i wdrożenie fabrycznie nowego następującego sprzętu informatycznego:
1. Rozwiązanie IT -system zabezpieczeń danych (SPX Shadowprotect 50 stanowisk, 3 serwerów i 3 wirtualek wraz z instalacją w domenie i konfiguracją tworzenia kopii do innej lokalizacji).
2. Rozwiązanie IT -system zabezpieczeń danych (Serwer rackowy nas wraz z 8 dyskami oraz 3 dyski 8tb do posiadanego serwera oraz stworzenie raidów na nowym serwerze oraz na posiadanym).
3. Zarządzalne urządzenia sieciowe (Zakup, montaż i konfiguracja dwóch Switchy wraz z segmentacją sieci. Zakup modułów SPF+10g - 100 szt do posiadanego rozwiązania Zakup dwóch urządzeń UTM i konfiguracja do pracy w klastrze, dwa lata wsparcia).
4. Serwerowe systemy operacyjne (SQL 2022 na procesor 8 rdzeniowy lub na 50 użytkowników).
5. Zasilacze awaryjne (1-główny, 2- serwerowe, 50 – standardowych).
6. Oprogramowanie antywirusowe (Eset XDR - protect enterprise -65 stanowisk wdrożenie).
7. Oprogramowanie monitorujące (InfoMagik - rozszeżenie licencji zakup dodatkowej konsoli, wdrożenie na nowej domenie - szkolenia Licencje na dwa lata).
8. Oprogramowanie logowania (Korelacja Systemy Informatyczne - automatyczne logowanie).
Przedmiotowe zamówienie współfinansowane jest:
Zamówienie dofinansowano z Funduszu Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR)
Program Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC)
Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe
Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”
Na podstawie Umowy Wykonawca zobowiązuje się przenieść na Zamawiającego własność Przedmiotu Dostawy o parametrach określonych w SWZ, a Zamawiający zobowiązuje się Przedmiot Dostawy odebrać i zapłacić Wykonawcy cenę na warunkach określonych w Umowie.
Szczegółowy zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzuje załącznik nr 6 do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
48761000-0 - Pakiety oprogramowania antywirusowego
48822000-6 - Serwery komputerowe
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W toku analizy dokumentacji postępowania ogłoszonego w dniu 14 lipca 2025 roku w szczególności Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), Zamawiający stwierdził liczne błędy, które mają istotne znaczenie dla prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania. W szczególności:W treści SWZ omyłkowo wskazano nazwy własne produktów, bez jednoznacznego dopuszczenia rozwiązań równoważnych lub bez właściwego opisu wymagań równoważności, co może naruszać zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców (art. 99 ust. 5 PZP).
W SWZ, w punkcie 4. dotyczącym kryterium „Okres gwarancji”, Zamawiający omyłkowo wskazał „roboty budowlane”, podczas gdy przedmiotem postępowania są dostawy. Jest to oczywista omyłka redakcyjna wynikająca z użycia niewłaściwego wzorca zapisu. Nieścisłość ta może wprowadzać wykonawców w błąd co do zasad oceny ofert i stanowić ważną przesłankę do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
W opisie przedmiotu zamówienia oraz innych częściach SWZ występują sprzeczne lub niejasne zapisy, które mogą prowadzić do błędnej interpretacji wymagań przez wykonawców i w konsekwencji do złożenia nieporównywalnych lub podlegających odrzuceniu ofert. Korekta błędów wymagałaby dokonania istotnych zmian w SWZ, które wpływałyby na treść ogłoszenia oraz zakres zamówienia. Taka modyfikacja mogłaby naruszyć zasadę równego dostępu do zamówienia publicznego, a także skutkowałaby koniecznością znacznego przedłużenia postępowania.
Z uwagi na skalę nieprawidłowości oraz ich wpływ na możliwość złożenia ofert, kontynuowanie postępowania może skutkować wadliwym wyborem wykonawcy lub unieważnieniem postępowania na późniejszym etapie, co naraziłoby Zamawiającego na dalsze straty czasu i ryzyko odpowiedzialności.
W związku z powyższym, Zamawiający uznał, że kontynuowanie postępowania nie leży w interesie publicznym, ponieważ istnieje realne ryzyko naruszenia przepisów ustawy Pzp oraz podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych. Mając na uwadze konieczność zapewnienia zgodności z przepisami oraz transparentności postępowania, Zamawiający zdecydował o unieważnieniu postępowania.
Zamawiający działając na podstawie art. 260 z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024, poz. 1320 z zm.), zwanej dalej „ustawą”, zawiadamia o unieważnieniu postępowania. Uzasadnienie decyzji: art. 260 ust. 1. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub zostali zaproszeni do negocjacji - podając uzasadnienie faktyczne i prawne oraz ust. 2 Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje, o których mowa w ust. 1, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej dla Gminy Miłoradz realizowana w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Dostawa wyposażenia dla Powiatu Tomaszowskiego w ramach projektu "Cyberbezpieczny samorząd" w podziale na części
- Asysta techniczna systemu elektronicznego obiegu dokumentów oraz planowania budżetu EZD SIDAS oraz SPiRB w roku 2026
- Dostawa sprzętu IT oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu "Cyberbezpieczny Urząd Miasta Grajewo"
- Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w miejscowości Mokre oraz Tarnawa Górna
- Dostawa sprzętu serwerowego i oprogramowania do Urzędu Miejskiego w Orzyszu z podziałem na części
więcej: Urządzenia sieciowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





