eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trzcianka"Cyberbezpieczny samorząd" Zakup systemu backup dla Centrum Usług Społecznych w Trzciance



Ogłoszenie z dnia 2025-07-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
"Cyberbezpieczny samorząd" Zakup systemu backup dla Centrum Usług Społecznych w Trzciance

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcianka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791129

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 7

1.5.2.) Miejscowość: Trzcianka

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-980

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@trzcianka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://trzcianka.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Cyberbezpieczny samorząd" Zakup systemu backup dla Centrum Usług Społecznych w Trzciance

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e24d889a-c0dd-4b4c-8e84-4cf77396f193

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00345976

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042821/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Wdrożenie systemu backupu w jednostce podległej CUS

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

realizowane w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny Samorząd”.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1149246

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
7.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się pisemnie, w języku polskim.
7.2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus.
7.3. Ilekroć w SWZ jest mowa o środkach komunikacji elektronicznej należy przez to rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513).
7.4. Postepowanie prowadzone jest za pośrednictwem pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka
7.5. Korzystanie przez wykonawcę z platformy zakupowej Open Nexus jest bezpłatne.
7.6. Ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Open Nexus sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, usług nieodpłatnych dla konta użytkownika drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformazakupowa.pl opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl dla użytkowników (wykonawców), dostępnym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl
7.7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
7.7.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej platformazakupowa.pl w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;
7.7.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej na stronie internetowej platformazakupowa.pl.
7.8. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
7.9. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773):
7.9.1. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf;
7.9.2. w celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub .7Z;
7.9.3. wśród formatów powszechnych, a nie występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie;
szczegóły rozdział 7 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): szczegóły rozdz. 23 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły rozdz. 23 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OR.271.6.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I - System do wykonywania i zarządzania kopiami
zapasowymi.
Oprogramowanie do wykonywania i zarządzania kopiami
zapasowymi:
1. Obsługiwane platformy i systemy operacyjne
- Serwery fizyczne i wirtualne (Hyper-V, VMware) na systemach Windows
Server (2016, 2019, 2022, 2025) oraz Linux.
- Stacje robocze z systemami Windows 10, 11 oraz Linux.
- Obsługa systemów plików NTFS (Windows) oraz innych popularnych
systemów plików (Linux).
- Możliwość instalacji agentów backupu na wszystkich wymienionych
platformach.
2. Tworzenie kopii zapasowych wg harmonogramu
- Możliwość definiowania zcentralizowanych i indywidualnych planów backupu
z harmonogramem wykonywania zadań.
- Obsługa kopii przyrostowych, różnicowych i pełnych.
- Możliwość ustawienia okien czasowych, w których backup może być
wykonywany (np. poza godzinami pracy).
- Automatyczne zarządzanie retencją i replikacją kopii zapasowych.
3. Rodzaje backupów i ich funkcje
- Backup całych urządzeń, wolumenów, partycji oraz wybranych plików i
folderów.
- Backup maszyn wirtualnych Hyper-V i VMware z możliwością tworzenia kopii
działających maszyn (zalecane wyłączanie maszyn dla integralności danych).
- Obsługa technologii VSS (Volume Shadow Copy Service) w Windows do
spójnych kopii zapasowych.
- Wsparcie dla Changed Block Tracking (CBT).
4. Odtwarzanie systemów i danych
- Możliwość pełnego odtworzenia systemu operacyjnego na innym sprzęcie
(Bare-metal recovery).
- Odtwarzanie systemów na maszynę wirtualną (P2V) do środowisk VMware,
Microsoft Hyper-V.
- Odtwarzanie na poziomie plików, folderów, woluminów oraz całych maszyn.
- Obsługa odtwarzania maszyn wirtualnych z zachowaniem ich konfiguracji i
danych.
- Możliwość uruchamiania systemu z nośnika ratunkowego (bootowalny
nośnik PXE lub USB).
5. Bez ograniczeń wielkości kopii zapasowej
- System nie może narzucać limitów na wielkość backupowanych danych.
- Obsługa skalowalnych repozytoriów backupu, w tym lokalnych dysków,
udziałów sieciowych, serwerów SFTP oraz chmur producenta.
- Kompresja danych i deduplikacja w celu optymalizacji przestrzeni dyskowej.
6. Zabezpieczenia i ochrona danych
- Szyfrowanie danych kopii zapasowych w spoczynku i podczas transferu (np.
AES 256-bit).
- Wsparcie dla technologii BitLocker oraz innych mechanizmów zabezpieczeń
systemowych.
- Ochrona przed ransomware.
- Możliwość wykonywania backupu lokalnego (cache) na stacjach roboczych,
gdy połączenie z repozytorium jest niedostępne.
- Autoryzacja i uwierzytelnianie agentów backupu (np. hasła, klucze SSH).
7. Zarządzanie i monitorowanie
- Centralne zarządzanie agentami backupu na serwerach i stacjach
roboczych.
- Zdalne zarządzanie procesem tworzenia i odzyskiwania kopii zapasowych.
- Możliwość masowego wdrażania agentów.
- Monitorowanie stanu backupów, raportowanie i alerty o błędach.
- Automatyczne skalowanie wydajności backupu, aby nie obciążać nadmiernie
systemów produkcyjnych.
- Polska wersja językowa panelu zarządzania.
- Oprogramowanie musi być objęte nową licencją wieczystą.
Serwer NAS do przechowywania kopii zapasowych:
 12 wnęk na dyski 2,5 calowe
 RAM min. 32GB DDR5
 Procesor min. 8 rdzeni, 16 wątków
 Taktowanie procesora min. 3.8GHz
 Architektura procesora 64-bitowy x86
 Obsługiwane dyski: 2,5-calowe dyski SSD SATA
 Możliwość wymiany dysku twardego podczas pracy
 Min. 2x Port 10 Gigabit sieci Ethernet
 Min. 2x Port 2,5 Gigabit Ethernet (2,5G/1G/100M)
 Gniazda PCIe
o Min. Gniazdo 1: Gen 4 x 4
o Min. Gniazdo 2: Gen 4 x 8 lub Gen 4 x 4*
o Min. Gniazdo 3: Gen 4 x 8
 Min. 3 porty USB 3.2
 Min. 1 wyjście HDMI
 Przycisk automatycznego kopiowania USB
 Zarządzanie przez stronę www
 Zainstalowany system umożliwiający rozbudowę funkcjonalności poprzez
instalację dodatkowych aplikacji
 Polska wersja językowa
 Możliwość konfiguracji polityk przechowywania migawek
 Skanowanie w poszukiwaniu bad blocków
 Folder udostępniający CIFS/SMB
 Wbudowany serwer FTP
 Wbudowany serwer plików
 Wbudowany wyłącznik
 Przycisk reset
 Lista kontrolna dostępu (ACL)
 Wsparcie obsługi systemów Linux
 Obsługiwane systemy operacyjne: min. Windows Server 2016
 Obudowa typu Tower
 Diody LED: Dyski, LAN, Zasilanie, Status, USB
 Narzędzie analizujące stan dysków twardych
 Obsługa RAID 0, 1, 5, 6, 10, 50, 60
 Obsługa iSCSI, VLAN
 Funkcja Wake-On-LAN
 Funkcjonalność pełnienia roli kontrolera domeny
 Funkcjonalność pełnienia roli serwera DHCP
 Obsługiwane protokoły sieciowe min.: PPTP, L2TP/IPSec, OpenVPN
 System równoważenia balansu
 Dwuskładnikowe uwierzytelnianie
 Wyświetlacz LCD
Minimalne parametry dysków zainstalowanych w serwerze NAS
 Ilość dysków: 12
 Pojemność: min. 4TB każdy
 Format 2,5 SSD
 Interfejs: SATA III 6 Gb/s
 Przeznaczanie: NAS
 MTTF (mln godzin): do 2 mln. godz.
 Sekwencyjny odczyt do (MB/s): 560
 Sekwencyjny zapis do (MB/s): 530
 Odczyt losowy do (IOPS): 95 tys.
 Losowy zapis do (IOPS): 82 tys.

4.2.6.) Główny kod CPV: 48782000-3 - Pakiety oprogramowania do zarządzania przechowywaniem

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

30233100-2 - Komputerowe jednostki do przechowywania

48730000-4 - Pakiety oprogramowania zabezpieczającego

37453300-1 - Dyski

48710000-8 - Pakiety oprogramowania do kopii zapasowych i odzyskiwania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cześć II – napęd taśmowy
Napęd taśmowy
 Typ: kaseta z taśmą
 Komunikacja: Serial Attached SCSI (SAS) min. 6GB/s
 Typ przechowywania danych: LTO
 Obsługiwane typy nośników pamięci: min. LTO-6, LTO-7, LTO-8
 Stopień kompresji: 2.5:1
 Szyfrowanie: 256-bit AES
 Pojemność bez kompresji: min. 12 TB
 Pojemność po kompresji: min. 30 TB
 Szybkość przesyłania danych: 300 Gbit/s
 3x Cartridge 30TB każdy

4.2.6.) Główny kod CPV: 30233160-0 - Jednostki pamięci taśmowej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

30237360-0 - Kasety z taśmą LTO

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

d) Przedmiotowe środki dowodowe:
Wykonawca wraz z ofertą przedstawi dokumenty umożliwiające pełną weryfikację parametrów i funkcjonalności dostarczanego sprzętu zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku Nr 6 do SWZ (opis przedmiotu zamówienia), tj. karty katalogowe, karty techniczne, foldery, specyfikacje lub inne dokumenty zawierające opis techniczny zaoferowanych produktów. Ww. przedmiotowe środki dowodowe przedstawione muszą być dla wszystkich elementów wchodzących w skład i niezbędnych do realizacji zamówienia. W przypadku, kiedy producent produktu nie udostępnia ww. dokumentów w języku polskim Zamawiający dopuszcza załączenie dokumentów w języku angielskim. Dokumenty te stanowią przedmiotowy środek dowodowy.
Zamawiający nie przewiduje uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.
W przypadku niezłożenia wymaganego przedmiotowego środka dowodowego, oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

szczegóły rozdz. 16 pkt 3 SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.10. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany umowy, szczegółowy opis zawarty w § 9 umowy dla każdej części

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-04 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/trzcianka/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-04 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-02

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.