Ogłoszenie z dnia 2025-07-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00278739/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego w 2025 r.” w ramach zadania „Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego w latach 2025-2026”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GNIEŹNIEŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258046
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat-gniezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gniezno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://powiat-gniezno.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego w 2025 r.” w ramach zadania „Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego w latach 2025-2026”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5212490c-5459-4181-8822-5f2979362711
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00341157
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053264/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Gnieźnieńskiego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278739
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WA.272.12.2025.SLR
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 471800,93 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest likwidacja wyrobów zawierających azbest, tj. odpadów o kodach 17 06 01* (materiały izolacyjne zawierające azbest) i 17 06 05* (materiały budowlane zawierające azbest) powstałych m.in. przy likwidacji lub wymianie elementów pokryć dachowych, elementów budowlanych, ścianek działowych (np. w piwnicach) lub elewacji budynków mieszkalnych, niemieszkalnych, garaży, likwidacji „dzikich” wysypisk śmieci zawierających azbest, będących w posiadaniu osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, w tym osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (wyłącznie lokalnych mieszkańców) na terenie powiatu gnieźnieńskiego z wyłączeniem beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie prac związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenach nieruchomości w gminach powiatu gnieźnieńskiego, obejmujących:
a) demontaż, wraz z zapakowaniem, transport i przekazanie na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie/pozwolenie na unieszkodliwianie zdeponowanych wyrobów zawierających azbest, odebranych od ich posiadaczy, w szacunkowej ilości 100 000 kg;
b) zapakowanie, transport i przekazanie na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie/pozwolenie na unieszkodliwianie zdeponowanych wyrobów zawierających azbest, odebranych od ich posiadaczy, w szacunkowej ilości 697 000 kg.
3. Zakres prac obejmuje również usunięcie płyt azbestowych, które są rozdrobnione.
4. Na zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia składają się:
1) rozbiórka (demontaż) elementów budynków zawierających azbest,
2) zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami: ułożenie na paletach, zabezpieczenie folią i przygotowanie do transportu,
3) uporządkowanie wykonania usługi z odpadów zawierających azbest oraz oczyszczenie z pyłu w sposób uniemożliwiający ich emisję do środowiska,
4) transport odebranych odpadów zawierających azbest specjalistycznym sprzętem zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 643), w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie dróg i terenów użyteczności publicznej oraz nie stwarzający zagrożenia dla środowiska, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251),
5) przekazanie odpadów do unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy
o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) na odpowiednio do tego celu przeznaczone składowisko odpadów niebezpiecznych,
6) prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, o której mowa
w art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) zgodnie z katalogiem odpadów oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
7) każdorazowe zważenie wyrobów zawierających azbest u poszczególnych wnioskodawców oraz ich odbiór w godzinach pracy urzędu właściwego ze względu na położenie nieruchomości.
5. Likwidacja wyrobów zawierających azbest dotyczy nieruchomości leżących na terenie Miasta Gniezna oraz dziewięciu gmin powiatu gnieźnieńskiego: Witkowo, Kłecko, Trzemeszno, Czerniejewo, gmina Gniezno, Kiszkowo, Łubowo, Mieleszyn, Niechanowo.
6. Wartość umowy nie może przekroczyć środków finansowych pochodzących z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu przy udziale Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Powiatu Gnieźnieńskiego i ze środków gmin powiatu gnieźnieńskiego do wysokości 509 545,00 zł brutto z zastrzeżeniem Części III pkt 18 SWZ.
7. Ponadto Wykonawca w ramach ceny ofertowej winien zapewnić również:
co najmniej 2-krotne ogłoszenie w prasie lokalnej, informujące o usuwaniu azbestu (w pierwszych dwóch miesiącach obsługi programu),
przygotowanie i rozwieszenie plakatów informujących o likwidacji azbestu (minimum po 5 sztuk na terenie każdej z gmin objętej programem w uzgodnionych miejscach),
organizację i zabezpieczenie placu robót,
każdorazowo oczyszczenia terenu z azbestu na zasadach określonych w umowie,
każdorazowo uporządkowania terenu po zakończeniu prac na danej nieruchomości oraz ewentualnej wypłaty odszkodowań z tytułu szkód wyrządzonych w wyniku realizacji świadczeń lub w związku z nimi.
8. Zamawiający wymaga, by Wykonawca:
a) spełniał kryteria wymagane w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31) oraz rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.), a także rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216 poz. 1824);
b) dysponował co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do załadunku
i transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest zgodnie z § 10 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.);
c) do wykonywania zadania zastosował wagę przewoźną o udźwigu co najmniej 1 Mg, posiadającą ważną legalizację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2063) oraz stosownymi aktami wykonawczymi;
d) na etapie realizacji zamówienia wykorzystywał środki transportu ( inaczej pojazdy samochodowe) o klasie emisji spalin nie gorszej niż EURO 5 (pojazdy elektryczne oraz pojazdy napędzane gazem ziemnym w rozumieniu, odpowiednio art. 2 pkt 12 i 14 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych – Dz. U. z 2024 r. poz. 1289 ze zmianami, traktowane są w tym kontekście jako równoważne normie EURO 6);
e) posiadał obowiązującą umowę zawartą ze składowiskiem posiadającym odpowiednie zezwolenie/pozwolenie na unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (kod odpadu 17 06 01* i 17 06 05*), gwarantującą odbiór tych odpadów w czasie realizacji zamówienia lub legitymował się zezwoleniem /pozwoleniem na prowadzenie takiego składowiska.
9. Wykonawca musi ubezpieczyć prowadzoną działalność związaną z przedmiotem zamówienia, w zakresie odpowiedzialności cywilnej obejmującej ryzyka wynikające z umowy zawartej w wyniku udzielenia zamówienia, w całym okresie wykonywania usługi, tj. od momentu rozpoczęcia realizacji usługi do jej zakończenia, na sumę ubezpieczenia na sumę ubezpieczenia odpowiadającą co najmniej wartości umowy. Wykonawca, na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązuje się do okazania dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na wyżej wskazaną sumę ubezpieczenia.
10. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, m.in.:
a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.),
b) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418),
c) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
d) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31),
e) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zwierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824).
11. Wykonawca zobowiązuje się każdorazowo zgłosić rozpoczęcie (wraz z planowanym terminem zakończenia) prac do odpowiednich organów, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj.: właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac. Wykonawca zobowiązany jest również dopełnić innych obowiązków wynikających z przepisów prawa, których dopełnienie warunkuje zgodną z prawem realizację świadczeń określonych umową.
12. Po zakończeniu prac u każdego wnioskodawcy (tj. osoby wnioskującej o usunięcie azbestu z jej posesji) zostaną sporządzone: protokół końcowego odbioru robót na danej nieruchomości oraz oświadczenie Wykonawcy, że zlecone prace wykonane zostały z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, a cały teren został prawidłowo oczyszczony z azbestu.
13. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również sporządzenie tabelarycznego rozliczenia wykonanych prac zawierającego: gminę, nazwę i adres wnioskodawcy, miejsce wykonania prac, rodzaj wykonywanych prac, ilość w kg zdemontowanego i unieszkodliwionego azbestu, wartość demontażu i unieszkodliwienia odpowiadającą 100% wartości wykonanych prac.
14. Wykonawca zobowiązuje się do wykazywania liczby kilogramów zdemontowanych lub odebranych wyrobów zawierających azbest poprzez każdorazowe przedkładanie Zamawiającemu protokołu odbioru potwierdzającego wykonanie.......
Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowy opis w SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 536911,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2073330,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 536911,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ECO -POL Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: PL 8792289775
7.3.3) Ulica: ul. Dworcowa 9
7.3.4) Miejscowość: Pruszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 86-120
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-16
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 536911,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-10-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z GNIEZNA
- Opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej - przebudowa i rozbudowa budynku kuchni centralnej
- Dostawa agregatów prądotwórczych wraz z montażem w ramach zadania pn. ZAPEWNIENIE CIĄGŁOŚCI DOSTAW PODSTAWOWYCH USŁUG KLUCZOWYCH oraz UZUPEŁNIENIE ZASOBÓW I INFRASTRUKTURY NIEZBĘDNEJ DO REALIZACJI ...
- Dostawa i montaż wyposażenia studia filmowego ANS Gniezno
- Dostawa urządzeń do modernizacji sieci Wi-Fi w ANS Gniezno
- Dostawa komputerów stacjonarnych wraz z oprogramowaniem
- Dostawa komputerów i tabletów wraz z akcesoriami
więcej: przetargi w Gnieznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce w 2026 roku."
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stopnica i PSZOK oraz odpadów komunalnych z nieruchomości Gminy Stopnica w 2026 r.
- Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Zarzecze
- Usługi polegające na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gniewoszów oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) r.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Boleszkowice
- Utworzenie, utrzymanie i obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w granicach administracyjnych miasta Bytów
więcej: Usługi transportu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





