eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puławy › Przebudowa części hali H-80 zaplecza dla instalacji badawczych ekstrakcji surowców roślinnych w ramach zadania inwestycyjnego "Infrastruktura badawcza do uszlachetniania ekstraktów"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-09-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa części hali H-80 zaplecza dla instalacji badawczych ekstrakcji surowców roślinnych w ramach zadania inwestycyjnego „Infrastruktura badawcza do uszlachetniania ekstraktów”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Nowych Syntez Chemicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041619

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego

1.5.2.) Miejscowość: Puławy

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-110

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 81 473 14 00

1.5.8.) Numer faksu: 81 473 14 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ins.lukasiewicz.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ins.lukasiewicz.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ins_pulawy

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Badania i Rozwój

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa części hali H-80 zaplecza dla instalacji badawczych ekstrakcji surowców roślinnych w ramach zadania inwestycyjnego „Infrastruktura badawcza do uszlachetniania ekstraktów”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-79b2a7e0-1248-11ed-a35f-e2885ab918a3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00340764

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00287888/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: INS/TW-18/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa części hali H-80 zaplecza dla instalacji badawczych ekstrakcji surowców
roślinnych w ramach zadania inwestycyjnego „Infrastruktura badawcza do uszlachetniania ekstraktów”
Zakres zamówienia obejmuje:
1. Wykonanie robót budowlanych następujących branż:
1.1. Roboty branży budowlanej
1.2. Roboty branży instalacyjnej w zakresie instalacji wodno – kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, klimatyzacji,
wentylacji
1.3. Roboty branży instalacyjnej w zakresie wykonawstwa instalacji elektrycznych i teletechnicznych oraz rozdzielnic
elektrycznych
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wymaganiami Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały
określone w:
1) Dokumentacji Technicznej – załącznik nr 1
2) Wzorze umowy – załącznik nr 6
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy, wszędzie tam gdzie w dokumentacji technicznej, Zamawiający opisuje przedmiot
zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych czy systemów referencji technicznych,
o których mowa w art 101 ust. 1 pkt 2) / art 101 ust. 3 ustawy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie przez Wykonawcę
rozwiązań równoważnych opisywanym normom, ocenom technicznym, specyfikacjom technicznym, systemom referencji
technicznych, co oznacza że odniesieniu takiemu każdorazowo towarzyszą wyrazy „lub równoważne.”
Wymagany okres gwarancji:
1. Minimalny wymagany okres gwarancji na wykonane roboty wynosi - 24 miesiące, od daty podpisania protokołu odbioru
końcowego robót będących przedmiotem zamówienia.
2. Minimalny wymagany okres gwarancji na dostarczone urządzenia klimatyzacyjne wynosi – 24 miesiące od podpisania
protokołu odbioru końcowego robót będących przedmiotem zamówienia.
Prace budowlane wykonywane będą w czynnym obiekcie i muszą być prowadzone w sposób niezakłócający
funkcjonowania obiektu. Prace będą wykonywane w obiekcie czynnym w związku z powyższym Wykonawca winien
zapewnić dojścia do pomieszczeń. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć teren budowy w taki sposób, aby nie ograniczać ruchu osób oraz, aby teren budowy nie stanowił zagrożenia dla pracowników. Wykonawca zobowiązany jest do
zachowania codziennej czystości i porządku w trakcie i po zakończeniu prac. Zamawiający dopuszcza możliwość, aby przed
złożeniem oferty Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizowanej inwestycji, tj., Sieć Badawcza Łukasiewicz -
Instytut Nowych Syntez Chemicznych, 24 – 110 Puławy Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 13A, w celu zdobycia informacji,
które mogą być konieczne do przygotowania oferty, niezależnie od informacji zawartych w SWZ. Zamawiający dopuszcza
możliwość złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej, lecz tego nie wymaga i nie odrzuci na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18
ustawy oferty złożonej bez odbycia wizji lokalnej. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają
telefonicznego uzgodnienia z Zamawiającym.
Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
Kontakt do Przedstawiciela Zamawiającego odpowiedzialnego za przeprowadzenie wizji lokalnej Pan Mirosław Bąk tel. (81)
473 15 07, mobile 603 766 067, email: miroslaw.bak@ins.lukasiewicz.gov.pl; Pan Łukasz Moskalik tel. (81) 473 15 10,
mobile 605 430 857, e-mail: lukasz.moskalik@ins.lukasiewicz.gov.pl Przed rozpoczęciem wizji przedstawiciele
Wykonawców obowiązani będą potwierdzić swoją tożsamość (przedstawić dokument ze zdjęciem potwierdzający
tożsamość).
Informujemy, że Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Nowych Syntez Chemicznych nie jest miejscem publicznie
dostępnym i dotarcie w wyznaczone miejsce wiąże się z przejściem ściśle określonej procedury sprawdzającej, dotarcie do
wyznaczonego budynku - po otrzymaniu odpowiedniej przepustki.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 02.08.2022 r. zgodnie z ogłoszeniem nr 2022/BZP 00287888/01 opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych z terminem składania ofert przypadającym na dzień 17.08.2022 r. godz. 11.00. Do terminu złożenia ofert do Zamawiającego wpłynęła jedna oferta. Przed przystąpieniem do oceny oferty, Zamawiający w dniu 18.08.2022r. otrzymał informację od dostawcy surowców oraz mediów (Grupy Azoty Zakłady Azotowe Puławy SA), o możliwości ograniczenia dostaw zakontraktowanych przez Zamawiającego surowców oraz mediów. Natomiast, w dniu 23.08.2022r. Zamawiający otrzymał pismo od wskazanego wyżej dostawcy o wstrzymaniu, z dniem 23.08.2022r., dostaw niektórych mediów umotywowane nadzwyczajnymi okolicznościami związanymi z trwających od lutego 2022 r. działań wojennych w Ukrainie, prowadzącymi do globalnych zaburzeń łańcuchów dostaw, w szczególności na rynku gazu ziemnego, który stanowi podstawowy surowiec wykorzystywany w procesach produkcyjnych prowadzonych w Grupie Azoty.
Wstrzymanie znacznej części produkcji Grupy Azoty skutkuje ograniczeniem lub zaprzestaniem produkcji surowców i mediów dostarczanych do Zamawiającego. Dostawca surowców w piśmie z dnia 23.08.2022 informuje również Zamawiającego, że nadzwyczajny wzrost cen gazu ziemnego, jest całkowicie niezależny od niego i nie był możliwy do przewidzenia.
Powyższa nieprzewidziana okoliczność bezpośrednio wpływa na prowadzone postępowanie, którego przedmiotem jest przebudowa części hali H-80, stanowiącej zaplecze dla instalacji badawczych ekstrakcji surowców roślinnych, które to wykorzystują surowce i media pozyskiwane od Grupy Azoty. Ogłaszając przedmiotowy przetarg Zamawiający, działając z należytą starannością, nie był w stanie przewidzieć nadzwyczajnych okoliczności, które wystąpiły już po otwarciu ofert, czyli wstrzymania dostaw surowców i mediów do prowadzenia działalności. Nadmienić należy, że nie jest możliwe pozyskiwanie surowców lub mediów od innych dostawców, aby zapewnić zachowanie ciągłości procesów odbywających się u Zamawiającego.
W obecnej sytuacji i wskazanych okolicznościach zlecenie przebudowy Hali H – 80 jest więc bezprzedmiotowe i nie leży w interesie publicznym.
Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć, ile potrwa stan wstrzymania dostaw ani kiedy zostaną one przywrócone. Z perspektywy interesu publicznego zlecenie przebudowy spowodowałoby naruszenie zasady efektywnego wydatkowania a wręcz marnotrawienia środków publicznych.
Nawet gdyby Zamawiający nie unieważnił postępowania, tylko zawarł umowę z wykonawcą, to w efekcie musiałby od niej odstąpić, na podstawie art. 456 ust. 1 ustawy Pzp, ponieważ jej wykonanie nie leży w interesie publicznym. Takie jednak działanie świadczyłoby o braku poszanowania dla interesów wykonawcy, naruszeniu zasad uczciwego obrotu, rzetelnego postępowania, lojalności i zaufania w stosunkach kontraktowych. Przepis art. 255 pkt 5 ustawy Pzp, dla skutecznego unieważnienia postępowania wymaga kumulatywnego spełnienia trzech przesłanek: (1) wystąpienia istotnej zmiany okoliczności, (2) powodującej, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym oraz (3) braku możliwości wcześniejszego przewidzenia tej okoliczności. Istotną zmianą okoliczności w niniejszej sprawie jest wstrzymanie dostaw, co powoduje bezcelowość realizacji zamówienia dla interesu publicznego, którego zaspokojenie musi zapewniać Zamawiający stosownie do przypisanego mu zakresu zadań. Nieprzewidywalność ma zaś w opisanych okolicznościach charakter obiektywny, a więc taki, który wystąpił pomimo zachowania staranności przez Zamawiającego. Zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem KIO nieprzewidywalność zmiany okoliczności ma miejsce wtedy, gdy zmiana następuje wbrew zwyczajnemu biegowi rzeczy, którego należałoby racjonalnie oczekiwać i są to okoliczności niezależne od Zamawiającego (KIO 1078/22).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.