eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaPrzebudowa drogi wojewódzkiej nr 737 w m. Siczki, gm. Jedlnia-Letnisko. - nr postępowania 160/23



Ogłoszenie z dnia 2023-08-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 737 w m. Siczki, gm. Jedlnia-Letnisko. – nr postępowania 160/23

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: MAZOWIECKI ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W WARSZAWIE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013305749

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Mazowiecka 14

1.4.2.) Miejscowość: Warszawa

1.4.3.) Kod pocztowy: 00-048

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzdw.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdw.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00339821

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-08-03

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00257588

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

2.9. Numer planu postępowań w BZP

Przed zmianą:
2023/BZP 00032951/11/P

Po zmianie:
2023/BZP 00032951/13/P

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1.Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 737 w m. Siczki, gm. Jedlnia-Letnisko.
Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia znajduje się w Dokumentacji Przetargowej (Część III SWZ) i Przedmiarze Robót - udostępnionym jedynie poglądowo (Część IV SWZ). Wykonawca winien obliczyć wartość robót na podstawie załączonej dokumentacji projektowej.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na własny koszt bezpiecznych warunków ruchu drogowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie projektu organizacji ruchu, „na czas budowy” sporządzonego przez i na koszt Wykonawcy.
W przypadku wygaśnięcia lub wprowadzenia koniecznych zmian w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do opracowania aktualizacji projektu stałej organizacji ruchu wraz z jego zatwierdzeniem.
1.1. W cenie kontraktowej Wykonawca dodatkowo uwzględni aktualizacje i uzyskanie wygaśniętych decyzji, warunków technicznych, uzgodnień i zgód, w tym uzyskanie decyzji na usunięcie drzew.
1.2. Przyłącze oświetlenia zostanie zrealizowane przez gminę.
1.3. Wykonawca będzie stosował zamienne specyfikacje techniczne przekazane przez Zamawiającego (ze znakiem wodnym MZDW):
1.3.1. D-04.07.01a Podbudowa z betonu asfaltowego wg WT-1 i WT-2.
1.3.2. D-05.03.05b Nawierzchnia z betonu asfaltowego. Warstwa wiążąca i wyrównawcza wg WT-1 i WT-2.
1.3.3. D-05.03.13a Nawierzchnia z mieszanki mastyksowo-grysowej (SMA) wg WT-1 i WT-2.
1.4. W związku z planowaną przez gminę budową kanalizacji deszczowej drogi gminnej (ul. Głównej):
1.4.1. W przypadku realizacji kanalizacji deszczowej drogi gminnej w trakcie trwania Umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do skoordynowania swoich działań z działaniami Wykonawcy kanalizacji deszczowej drogi gminnej. Wykonawca uzgodni z Wykonawcą kanalizacji deszczowej drogi gminnej: sposób prowadzenia Robót związanych z budową kanalizacji drogi gminnej na terenie objętym robotami wynikającymi z Umowy oraz przyległych odcinków pod względem organizacyjnym, czasowym i technicznym, kolejność i miejsce prac w zakresie budowy urządzeń. Jeśli okaże się konieczne, Wykonawca udostępni tę część Placu Budowy Wykonawcy kanalizacji deszczowej, jaka będzie niezbędna dla wykonania robót budowlanych objętych zakresem danego odcinka.
1.4.2. W przypadku realizacji kanalizacji deszczowej w okresie rękojmi, Wykonawca wyrazi zgodę na wykonanie prac. Wykonawca zostanie zwolniony z rękojmi tylko w zakresie naruszonych elementów (tj. rozbierane i/lub odtwarzane) przez Wykonawcę kanalizacji deszczowej.
1.4.3. Orientacyjny przebieg kanalizacji deszczowej drogi gminnej został przedstawiony w załączniku do pisma Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie - Rejonu Drogowego Radom nr RD-7.472.50.2022.2.PS z dnia 27.01.2023 r.
1.5. Wiaty przystankowe są własnością gminy oraz były objęte dofinansowaniem unijnym. Gmina własnym staraniem i na własny koszt zdemontuje wiaty przystankowe. Wykonawca robót umożliwi demontaż i ponowny montaż wiat przystankowych oraz skoordynuje swoje prace z działaniami gminy w tym zakresie.
1.6. Wykonawca wyceni prace związane z przebudową sieci gazowej zgodnie z założeniami projektowymi i wydanymi warunkami technicznymi (z uwzględnieniem włączenia przyłącza do przebudowywanego odcinka). Do obowiązków Wykonawcy należy uzgodnienie przebudowy gazociągu z właścicielem sieci gazowej.
1) W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
2) W przypadku odniesienia się w opisie przedmiotu zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

Po zmianie:
1.Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 737 w m. Siczki, gm. Jedlnia-Letnisko.
Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia znajduje się w Dokumentacji Przetargowej (Część III SWZ). Przedmiar Robót został udostępniony jedynie poglądowo (Część IV SWZ). Wykonawca winien obliczyć wartość robót na podstawie załączonej dokumentacji projektowej.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na własny koszt bezpiecznych warunków ruchu drogowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie projektu organizacji ruchu, „na czas budowy” sporządzonego przez i na koszt Wykonawcy.
W przypadku wygaśnięcia lub wprowadzenia koniecznych zmian w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do opracowania aktualizacji projektu stałej organizacji ruchu wraz z jego zatwierdzeniem.
1.1. W cenie kontraktowej Wykonawca dodatkowo uwzględni aktualizacje i uzyskanie wygaśniętych decyzji, warunków technicznych, uzgodnień i zgód, w tym uzyskanie decyzji na usunięcie drzew.
1.2. Przyłącze oświetlenia zostanie zrealizowane przez gminę.
1.3. Wykonawca będzie stosował zamienne specyfikacje techniczne przekazane przez Zamawiającego (ze znakiem wodnym MZDW):
1.3.1. D-04.07.01a Podbudowa z betonu asfaltowego wg WT-1 i WT-2.
1.3.2. D-05.03.05b Nawierzchnia z betonu asfaltowego. Warstwa wiążąca i wyrównawcza wg WT-1 i WT-2.
1.3.3. D-05.03.13a Nawierzchnia z mieszanki mastyksowo-grysowej (SMA) wg WT-1 i WT-2.
1.4. W związku z planowaną przez gminę budową kanalizacji deszczowej drogi gminnej (ul. Głównej):
1.4.1. W przypadku realizacji kanalizacji deszczowej drogi gminnej w trakcie trwania Umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do skoordynowania swoich działań z działaniami Wykonawcy kanalizacji deszczowej drogi gminnej. Wykonawca uzgodni z Wykonawcą kanalizacji deszczowej drogi gminnej: sposób prowadzenia Robót związanych z budową kanalizacji drogi gminnej na terenie objętym robotami wynikającymi z Umowy oraz przyległych odcinków pod względem organizacyjnym, czasowym i technicznym, kolejność i miejsce prac w zakresie budowy urządzeń. Jeśli okaże się konieczne, Wykonawca udostępni tę część Placu Budowy Wykonawcy kanalizacji deszczowej, jaka będzie niezbędna dla wykonania robót budowlanych objętych zakresem danego odcinka.
1.4.2. W przypadku realizacji kanalizacji deszczowej w okresie rękojmi, Wykonawca wyrazi zgodę na wykonanie prac. Wykonawca zostanie zwolniony z rękojmi tylko w zakresie naruszonych elementów (tj. rozbierane i/lub odtwarzane) przez Wykonawcę kanalizacji deszczowej.
1.4.3. Orientacyjny przebieg kanalizacji deszczowej drogi gminnej został przedstawiony w załączniku do pisma Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie - Rejonu Drogowego Radom nr RD-7.472.50.2022.2.PS z dnia 27.01.2023 r.
1.5. Wiaty przystankowe są własnością gminy oraz były objęte dofinansowaniem unijnym. Gmina własnym staraniem i na własny koszt zdemontuje wiaty przystankowe. Wykonawca robót umożliwi demontaż i ponowny montaż wiat przystankowych oraz skoordynuje swoje prace z działaniami gminy w tym zakresie.
1.6. Wykonawca wyceni prace związane z przebudową sieci gazowej zgodnie z założeniami projektowymi i wydanymi warunkami technicznymi (z uwzględnieniem włączenia przyłącza do przebudowywanego odcinka). Do obowiązków Wykonawcy należy uzgodnienie przebudowy gazociągu z właścicielem sieci gazowej.
1) W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
2) W przypadku odniesienia się w opisie przedmiotu zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
c.d. ZMIAN DO UMOWY
e) W okresie realizacji umowy Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku:
 zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem dokonania zmiany należnego wynagrodzenia Wykonawcy będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie wykazujące wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia nowego wynagrodzenia.
 zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Warunkiem dokonania zmiany należnego wynagrodzenia Wykonawcy będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie wykazujące wpływ tych zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia nowego wynagrodzenia.
 zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych. Warunkiem dokonania zmian wynagrodzenia wykonawcy będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie wykazujące wpływy zmian na kosztu wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia owego wynagrodzenia.
Ciężar wykazania wpływu w/w zmian na koszt wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Wykonawcy.
W przypadku niewykazania przez Wykonawcę wpływu zmian, o których mowa powyżej, na wynagrodzenie Wykonawcy, Zamawiający ma prawo odmówić zmiany wynagrodzenia do czasu wykazania przez Wykonawcę wpływu zmian na koszy wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia nowego wynagrodzenia.
f) Pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy:
- zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;
- rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; minimalne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy nie będzie niższe niż 10 % wynagrodzenia umownego niezależnie od zakresu ograniczenia wykonania zamówienia przez Zamawiającego.
- kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami.
INFORMACJA DOT. TERMINU WYKONANIA UMOWY:
Termin realizacji zamówienia wynosi: 18 miesięcy od daty zawarcia umowy w tym:
− 15 miesięcy od daty zawarcia umowy – termin realizacji robót (do czasu realizacji robót wlicza się okresy zimowe tj. od 16 grudnia do 15 marca);
− do 18 miesięcy od daty zawarcia umowy - termin realizacji przedmiotu umowy.
Terminy pośrednie:
Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania następujących ustalonych terminów pośrednich (kamieni milowych) wykonania robót oraz kolejności ich realizacji:
I Kamień milowy – wykonanie robót (potwierdzone częściowym protokółem odbioru robót)
o wartości nie mniejszej niż 20% wynagrodzenia brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie nie późniejszym niż 5 miesięcy od daty podpisania umowy.
II Kamień milowy – wykonanie robót (potwierdzone częściowym protokółem odbioru robót)
o wartości nie mniejszej niż 60% wynagrodzenia brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie nie późniejszym niż 12 miesięcy od daty podpisania umowy
III Kamień milowy wykonanie 100% robót (potwierdzone przez Zamawiającego protokołem końcowego odbioru robót bez wad/usterek istotnych) w terminie nie dłuższym niż termin realizacji robót.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji terminów pośrednich zgodnie w przypadkach określonych umową.

Po zmianie:
c.d. ZMIAN DO UMOWY
e) W okresie realizacji umowy Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku:
 zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Warunkiem dokonania zmiany należnego wynagrodzenia Wykonawcy będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie wykazujące wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia nowego wynagrodzenia.
 zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne. Warunkiem dokonania zmiany należnego wynagrodzenia Wykonawcy będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie wykazujące wpływ tych zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia nowego wynagrodzenia.
 zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych. Warunkiem dokonania zmian wynagrodzenia wykonawcy będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Wykonawcy zawierającego uzasadnienie wykazujące wpływy zmian na kosztu wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia owego wynagrodzenia.
Ciężar wykazania wpływu w/w zmian na koszt wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Wykonawcy.
W przypadku niewykazania przez Wykonawcę wpływu zmian, o których mowa powyżej, na wynagrodzenie Wykonawcy, Zamawiający ma prawo odmówić zmiany wynagrodzenia do czasu wykazania przez Wykonawcę wpływu zmian na koszy wykonania zamówienia przez Wykonawcę i szczegółowy sposób wyliczenia nowego wynagrodzenia.
f) Pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy:
- zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;
- rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; minimalne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy nie będzie niższe niż 10 % wynagrodzenia umownego niezależnie od zakresu ograniczenia wykonania zamówienia przez Zamawiającego.
- kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami.
INFORMACJA DOT. TERMINU WYKONANIA UMOWY:
Termin realizacji zamówienia wynosi: 18 miesięcy od daty zawarcia umowy w tym:
− 15 miesięcy od daty zawarcia umowy – termin realizacji robót (do czasu realizacji robót wlicza się okresy zimowe tj. od 16 grudnia do 15 marca);
− do 18 miesięcy od daty zawarcia umowy - termin realizacji przedmiotu umowy.

Terminy pośrednie:
Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania następujących ustalonych terminów pośrednich (kamieni milowych) wykonania robót oraz kolejności ich realizacji:

I Kamień milowy – wykonanie robót (potwierdzone częściowym protokółem odbioru robót)
o wartości nie mniejszej niż 20% wynagrodzenia brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie nie późniejszym niż 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

II Kamień milowy – wykonanie robót (potwierdzone częściowym protokółem odbioru robót)
o wartości nie mniejszej niż 60% wynagrodzenia brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie nie późniejszym niż 12 miesięcy od daty podpisania umowy

III Kamień milowy wykonanie 100% robót (potwierdzone przez Zamawiającego protokołem końcowego odbioru robót bez wad/usterek istotnych) w terminie nie dłuższym niż termin realizacji robót

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji terminów pośrednich zgodnie w przypadkach określonych umową.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,
- co najmniej 2 robót budowlanych polegających na rozbudowie / przebudowie / budowie drogi publicznej* o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00 zł brutto każda.

b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, tj. min:

• Kierownikiem Budowy posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej -drogowej, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót drogowych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej - drogowej, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót instalacyjnych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót telekomunikacyjnych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, bez ograniczeń w zakresie telekomunikacji przewodowej **

• Kierownikiem robót mostowych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej -mostowej, bez ograniczeń**
• Kierownikiem robót hydrotechnicznych posiadającym:
- uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do kierowania robotami budowlanymi w zakresie morskich budowli hydrotechnicznych oraz budowli hydrotechnicznych tymczasowych i stałych, w rozumieniu przepisów w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, oraz przepisów w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, bez ograniczeń **
• Geodetą posiadającym:
- uprawnienia w zakresie: geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, geodezyjnej obsługi inwestycji **
• Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rozliczenia kontraktu


c) wymagania dotyczące doświadczenia:

• Kierownik Budowy posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót branży drogowej nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.***
• Kierownik robót drogowych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót branży drogowej nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót instalacyjnych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót w branży instalacyjnej (sanitarnej) nie mniejszej niż 600 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót elektrycznych i elektroenergetycznych nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót telekomunikacyjnych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót telekomunikacyjnych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót telekomunikacyjnych nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót mostowych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót mostowych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót mostowych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót hydrotechnicznych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót hydrotechnicznych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie jazu lub innej budowli hydrotechnicznej wyższej kategorii, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.***

• Geodeta posiadający:
- doświadczenie w pełnieniu obsługi geodezyjnej na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót drogowych nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.***

• Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rozliczenia kontraktu posiadającą:
- doświadczenie w pełnieniu ww. funkcji na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót drogowych nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących
o zakończeniu realizacji zamówienia.***

__________________________________________________________________________________
*) Pod pojęciem drogi publicznej, Zamawiający rozumie drogi określone w ustawie z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz.1693, z późn. zm.) lub drogi będące ich odpowiednikami w państwach Unii Europejskiej, państwach będących stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i państwach będącymi stronami umów międzynarodowych, których stroną jest Unia Europejska.
**) wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
***) za udział w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia rozumie się:
- udział w przygotowaniu dokumentacji powykonawczej,
lub
- udział w odbiorze końcowym robót branżowych potwierdzony podpisem na protokole,
lub
- udział w odbiorze końcowym robót potwierdzony podpisem na protokole,

Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych funkcji i sprawowanie ich przez jedną osobę.
Powyższe jest możliwe pod warunkiem spełnienia wszystkich stawianych wymagań.

3. Wykonawca składający ofertę musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem, a w przypadku oferty złożonej przez konsorcjum jeden z uczestników konsorcjum musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem (warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykaże się całym wymaganym doświadczeniem) - dotyczy rozdziału VIII pkt 2. 4) a). Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku udziału w postępowaniu polegać będzie na doświadczeniu innego podmiotu, musi on wykazać się całym wymaganym doświadczeniem – dotyczy rozdziału VIII pkt 2. 4) a).
4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności zawodowej dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców – dotyczy rozdziału VIII pkt 2. 4) b) i c).
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż złoty polski Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia nie będzie publikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,
- co najmniej 2 robót budowlanych polegających na rozbudowie / przebudowie / budowie drogi publicznej* o wartości nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda.

b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, tj. min:

• Kierownikiem Budowy posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej -drogowej, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót drogowych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej - drogowej, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót instalacyjnych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń**

• Kierownikiem robót telekomunikacyjnych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, bez ograniczeń w zakresie telekomunikacji przewodowej **

• Kierownikiem robót mostowych posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej -mostowej, bez ograniczeń**
• Kierownikiem robót hydrotechnicznych posiadającym:
- uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do kierowania robotami budowlanymi w zakresie morskich budowli hydrotechnicznych oraz budowli hydrotechnicznych tymczasowych i stałych, w rozumieniu przepisów w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, oraz przepisów w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie, bez ograniczeń **
• Geodetą posiadającym:
- uprawnienia w zakresie: geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, geodezyjnej obsługi inwestycji **
• Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rozliczenia kontraktu


c) wymagania dotyczące doświadczenia:

• Kierownik Budowy posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót branży drogowej nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.***
• Kierownik robót drogowych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót branży drogowej nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót instalacyjnych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót instalacyjnych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót w branży instalacyjnej (sanitarnej) nie mniejszej niż 600 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót elektrycznych i elektroenergetycznych nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót telekomunikacyjnych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót telekomunikacyjnych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót telekomunikacyjnych nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót mostowych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót mostowych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót mostowych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia. ***

• Kierownik robót hydrotechnicznych posiadający:
- doświadczenie na stanowisku kierownika robót hydrotechnicznych na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie jazu, zapory, śluzy wodnej lub elektrowni wodnej, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.**

• Geodeta posiadający:
- doświadczenie w pełnieniu obsługi geodezyjnej na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót drogowych nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia.***

• Osobą odpowiedzialną za prowadzenie rozliczenia kontraktu posiadającą:
- doświadczenie w pełnieniu ww. funkcji na minimum 2 zadaniach polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej* o wartości robót drogowych nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto każda, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych świadczących
o zakończeniu realizacji zamówienia.***

__________________________________________________________________________________
*) Pod pojęciem drogi publicznej, Zamawiający rozumie drogi określone w ustawie z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz.1693, z późn. zm.) lub drogi będące ich odpowiednikami w państwach Unii Europejskiej, państwach będących stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych i państwach będącymi stronami umów międzynarodowych, których stroną jest Unia Europejska.
**) wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
***) za udział w czynnościach odbiorowych świadczących o zakończeniu realizacji zamówienia rozumie się:
- udział w przygotowaniu dokumentacji powykonawczej,
lub
- udział w odbiorze końcowym robót branżowych potwierdzony podpisem na protokole,
lub
- udział w odbiorze końcowym robót potwierdzony podpisem na protokole,

Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych funkcji i sprawowanie ich przez jedną osobę.
Powyższe jest możliwe pod warunkiem spełnienia wszystkich stawianych wymagań.

3. Wykonawca składający ofertę musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem, a w przypadku oferty złożonej przez konsorcjum jeden z uczestników konsorcjum musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem (warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykaże się całym wymaganym doświadczeniem) - dotyczy rozdziału VIII pkt 2. 4) a). Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku udziału w postępowaniu polegać będzie na doświadczeniu innego podmiotu, musi on wykazać się całym wymaganym doświadczeniem – dotyczy rozdziału VIII pkt 2. 4) a).
4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności zawodowej dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców – dotyczy rozdziału VIII pkt 2. 4) b) i c).
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż złoty polski Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia nie będzie publikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.