Ogłoszenie z dnia 2023-08-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00300809/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-07-11
- 2023/BZP 00313387/01 - Modyfikacja z dnia 2023-07-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup sprzętu komputerowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Dziedzictwa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015263890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kopernika 36/40
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-924
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: nid@nid.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nid.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://nid.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytucja kultury
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ochrona dziedzictwa kulturowego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu komputerowego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e4d67c7-1c9e-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00337168
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00091865/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa sprzętu komputerowego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00300809
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP/NID/10/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 309921,34 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa komputerów stacjonarnych4.5.3.) Główny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste
4.5.5.) Wartość części: 118709,74 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa laptopów4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.5.) Wartość części: 149979,44 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa monitorów4.5.3.) Główny kod CPV: 30231300-0 - Monitory ekranowe
4.5.5.) Wartość części: 41232,16 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 64 ustawy Pzp Zamawiający korzysta, w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, tylko z takich narzędzi i urządzeń komunikacji elektronicznej, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych, i które nie ograniczają wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu w zw. z art. 16 ustawy Pzp Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób: 1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców; 2) przejrzysty; 3) proporcjonalny.
Na podstawie informacji uzyskanych od Wykonawcy Zamawiający powziął informację o braku możliwości złożenia oferty w przedmiotowym postępowaniu z przyczynach technicznych. Na podstawie informacji uzyskanych od podmiotu dostarczającego narzędzia informatyczne Zamawiającemu wynika, iż z przyczyn niezależnych od Marketplanet serwis OnePlace był czasowo niedostępny dla Wykonawców w dniu 24.07.2023r. w godzinach od około 8:30 do 11:20, podczas gdy termin składania ofert w postępowaniu upływał w dniu 24.07.2023 r. godz. 10:00.
W ocenie Zamawiającego zaistniały przesłanki zastosowania art. 255 pkt 6 ustawy bowiem naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu zamawiającego przy użyciu instrumentów ustawy Pzp), bowiem po terminie na składanie ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty Wykonawcy wywołuje nieodwracalny skutek. Na obecnym etapie postępowanie nie może wrócić na prawidłowy tor i żadne przewidziane przez ustawę czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert, która jest niepowtarzalna.
Ponadto zaistniała wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, bowiem nie ma możliwości zawarcia ważnej umowy na podstawie postępowania, w którym doszło do naruszenia zasad naczelnych Prawa zamówień publicznych. Dyskryminacja Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej gry rynkowej. Wynik postępowania byłby obarczony błędem, ponieważ ograniczono Wykonawcy możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne, zaś czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik przetargu, więc Zamawiający nie może ignorować sposobu funkcjonowania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie, jak też nie może ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania.
W związku z powyższym oraz z uwagi na to, iż art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jest jednoznaczny i wskazuje na obowiązek Zamawiającego, a nie na uprawnienie, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jako obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 64 ustawy Pzp Zamawiający korzysta, w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, tylko z takich narzędzi i urządzeń komunikacji elektronicznej, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych, i które nie ograniczają wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu w zw. z art. 16 ustawy Pzp Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób: 1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców; 2) przejrzysty; 3) proporcjonalny.
Na podstawie informacji uzyskanych od Wykonawcy Zamawiający powziął informację o braku możliwości złożenia oferty w przedmiotowym postępowaniu z przyczynach technicznych. Na podstawie informacji uzyskanych od podmiotu dostarczającego narzędzia informatyczne Zamawiającemu wynika, iż z przyczyn niezależnych od Marketplanet serwis OnePlace był czasowo niedostępny dla Wykonawców w dniu 24.07.2023r. w godzinach od około 8:30 do 11:20, podczas gdy termin składania ofert w postępowaniu upływał w dniu 24.07.2023 r. godz. 10:00.
W ocenie Zamawiającego zaistniały przesłanki zastosowania art. 255 pkt 6 ustawy bowiem naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu zamawiającego przy użyciu instrumentów ustawy Pzp), bowiem po terminie na składanie ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty Wykonawcy wywołuje nieodwracalny skutek. Na obecnym etapie postępowanie nie może wrócić na prawidłowy tor i żadne przewidziane przez ustawę czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert, która jest niepowtarzalna.
Ponadto zaistniała wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, bowiem nie ma możliwości zawarcia ważnej umowy na podstawie postępowania, w którym doszło do naruszenia zasad naczelnych Prawa zamówień publicznych. Dyskryminacja Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej gry rynkowej. Wynik postępowania byłby obarczony błędem, ponieważ ograniczono Wykonawcy możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne, zaś czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik przetargu, więc Zamawiający nie może ignorować sposobu funkcjonowania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie, jak też nie może ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania.
W związku z powyższym oraz z uwagi na to, iż art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jest jednoznaczny i wskazuje na obowiązek Zamawiającego, a nie na uprawnienie, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jako obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 64 ustawy Pzp Zamawiający korzysta, w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, tylko z takich narzędzi i urządzeń komunikacji elektronicznej, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych, i które nie ograniczają wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu w zw. z art. 16 ustawy Pzp Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób: 1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców; 2) przejrzysty; 3) proporcjonalny.
Na podstawie informacji uzyskanych od Wykonawcy Zamawiający powziął informację o braku możliwości złożenia oferty w przedmiotowym postępowaniu z przyczynach technicznych. Na podstawie informacji uzyskanych od podmiotu dostarczającego narzędzia informatyczne Zamawiającemu wynika, iż z przyczyn niezależnych od Marketplanet serwis OnePlace był czasowo niedostępny dla Wykonawców w dniu 24.07.2023r. w godzinach od około 8:30 do 11:20, podczas gdy termin składania ofert w postępowaniu upływał w dniu 24.07.2023 r. godz. 10:00.
W ocenie Zamawiającego zaistniały przesłanki zastosowania art. 255 pkt 6 ustawy bowiem naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu zamawiającego przy użyciu instrumentów ustawy Pzp), bowiem po terminie na składanie ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania, więc uniemożliwienie złożenia oferty Wykonawcy wywołuje nieodwracalny skutek. Na obecnym etapie postępowanie nie może wrócić na prawidłowy tor i żadne przewidziane przez ustawę czynności nie mogą doprowadzić do sanacji czynności składania ofert, która jest niepowtarzalna.
Ponadto zaistniała wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, bowiem nie ma możliwości zawarcia ważnej umowy na podstawie postępowania, w którym doszło do naruszenia zasad naczelnych Prawa zamówień publicznych. Dyskryminacja Wykonawcy, którego oferta mogła zostać wybrana jako najkorzystniejsza, ma bezpośredni wpływ na brak możliwości udzielenia zamówienia w warunkach uczciwej gry rynkowej. Wynik postępowania byłby obarczony błędem, ponieważ ograniczono Wykonawcy możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne, zaś czynności składania ofert nie da się powtórzyć. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik przetargu, więc Zamawiający nie może ignorować sposobu funkcjonowania narzędzia informatycznego, za pomocą którego prowadzone jest postępowanie, jak też nie może ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania.
W związku z powyższym oraz z uwagi na to, iż art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jest jednoznaczny i wskazuje na obowiązek Zamawiającego, a nie na uprawnienie, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp jako obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonywanie usług w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania przez Wykonawcę odpadów komunalnych zbieranych selektywnie i odpadów zmieszanych z budynków Ministerstwa Sprawiedliwości
- Remont klatki schodowej, instalacji elektrycznej i teletechnicznej z wymianą opraw na LED w budynku mieszkalnym przy ul. Skwer Wyszyńskiego 7 w Warszawie.
- Zakup rocznego pakietu usługi wsparcia producenta dla systemu deszyfrującego ruch sieciowy SSL/TLS FortiADC 400F
- Okresowa konserwacja oraz naprawy maszyn i urządzeń gastronomicznych elektrycznych i gazowych.
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych, stanowiących własność m. st. Warszawy, administrowanych przez ZGN w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy na terenie TZOM Koło (4 lokale)
- Dostawa sprzętu komputerowego, w podziale na pakiety, znak sprawy AEZ/S-189/2025
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i integracja systemów informatycznych z uruchomieniem e-usług oraz dostawą sprzętu informatycznego z oprogramowaniem dla Gminy Ryki w ramach projektu "E-usługi dla mieszkańców MOF Ryk"
- Zakup 30 zestawów składających się z laptopa i monitora oraz 16 urządzeń wielofunkcyjnych typu 4-w-1 oraz 3 urządzeń typu firewall wraz z licencjami dla ZWK OHP w Szczecinie
- Sprzedaż i dostarczenie sprzętu komputerowego
- Zakup wraz z dostawą pomocy dydaktycznych i wyposażenia do trzech oddziałów przedszkolnych i przedszkola na terenie Gminy Żórawina
- Dostawa komputerów przenośnych
- "Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością"
więcej: Komputery osobiste »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.