Og³oszenie z dnia 2023-08-01
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00371544/01 - Wynik z dnia 2023-08-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi powiatowej Nr 1647B na odcinku DW685 - Posto³owo
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIAT HAJNOWSKI
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Zarz±d Dróg Powiatowych w Hajnówce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658580
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Aleksego Zina 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Hajnówka
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-200
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - £om¿yñski
1.5.7.) Numer telefonu: 85 683 20 01
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdphajnowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiat.hajnowka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Administrowanie drogami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi powiatowej Nr 1647B na odcinku DW685 - Posto³owo
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-59a5aa61-ff71-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00335581
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-08-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00035095/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.3 Remont drogi powiatowej Nr 1647B na odcinku DW685 - Posto³owo
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-59a5aa61-ff71-11ed-9355-06954b8c6cb93.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej – w przypadku sytuacji awaryjnych. Skrzynka e-mail Zamawiaj±cego : sekretariat@zdphajnowka.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Wszystkie trzy mo¿liwo¶ci s± równorzêdne. Oferta sk³adana w formie elektronicznej musi zostaæ podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, natomiast oferta sk³adana w postaci elektronicznej musi zostaæ podpisana podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w
rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415). Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie og³oszenia jednolitego tekstu rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy
rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip albo .7Z. Je¶li Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP, Zamawiaj±cy zaleca wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików. Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê
na format .pdf i opatrzenie ich podpisem w formacie PAdES. Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XadES – Wykonawca powinien wówczas pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym. Komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawc± w niniejszym postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert,
odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” (Formularze do komunikacji). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przes³anej wiadomo¶ci ( przycisk- „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników które zgodnie z ustaw± Pzp lub Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/ wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/ podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby, podpisem wewnêtrznym lub zewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzy/wewnêtrzny) dodaje siê do przes³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego przez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ Problem".
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), zwanym dalej rozporz±dzeniem RODO, w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do up³ywu terminu na ich wniesienie.
2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia RODO, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Hajnowski reprezentowany przez Starostê Hajnowskiego z siedzib± w Hajnówce (17-200), ul. A. Zina 1, tel. 85 682 27 18, fax 85 682 42 20, e-mail: starostwo@powiat.hajnowka.pl. Jednostk± obs³uguj±c± pracê Starosty Hajnowskiego jest Starostwo Powiatowe w Hajnówce;
b) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarz±dzie Dróg Powiatowych w Hajnówce jest Magdalena Niesteruk e-mail; sekretariat@zdphajnowka.pl
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporz±dzenia RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn. Remont drogi powiatowej Nr 1647B na odcinku DW685 – Posto³owo. Znak sprawy: DT.26.10.2023 prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporz±dzenia RODO;
h) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 rozporz±dzenia RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 rozporz±dzenia RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych – skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp;
− na podstawie art. 18 rozporz±dzenia RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia RODO – prawo do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania, o którym mowa w lit. c;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy rozporz±dzenia RODO;
i) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporz±dzenia RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporz±dzenia RODO;
− na podstawie art. 21 rozporz±dzenia RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporz±dzenia RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie z prawa do sprostowania danych osobowych okre¶lonego w art. 16
rozporz±dzenia RODO nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp. Skorzystanie z prawa ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia RODO nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadnia : Remont drogi powiatowej Nr 1647B na odcinku DW685 - Posto³owo (znak sprawy DT.26.10.2023) prowadzonego w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.26.10.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmuje wykonanie odcinka drogi powiatowej nr 1647B od drogi wojewódzkiej nr 685 przez miejscowo¶æ Posto³owo w kierunku jej koñca, d³ugo¶æ odcinka ok. 1,645 km.
Powierzchnia drogi przeznaczona do remontu: 8 465,00 m2
Orientacyjny przebieg odcinków zosta³ wskazany na do³±czonych do niniejszej SWZ za³±cznikach mapowych. [plan orientacyjny]
2. W ramach remontu nawierzchni bitumicznej na ww. odcinkach dróg powiatowych zostanie odtworzony stan pierwotny poprzez wykonanie warstwy ¶cieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej AC11S dla ruchu KR-1 o grubo¶ci warstwy 4 cm (po uprzednim oczyszczeniu i skropieniu istniej±cej nawierzchni emulsj± asfaltow±). Na ca³ej d³ugo¶ci odcinka nale¿y wykonaæ pobocza ¿wirowe o szeroko¶ci 0,75 m. ¦rednia grubo¶æ warstwy roz¶cie³anego kruszywa : 5 cm. Tam gdzie jest to niezbêdne nale¿y wykonaæ frezowanie korekcyjne istniej±cej nawierzchni.
3. Zamawiaj±cy udostêpnia posiadany przedmiar robót jako materia³ pomocniczy, maj±c na uwadze u³atwienie skalkulowania ceny ofertowej. Zamawiaj±cy informuje, i¿ udostêpniony przedmiar robót ma za zadanie jedynie u³atwiæ Wykonawcom skalkulowanie ceny ofertowej, w zwi±zku z czym nie bêdzie mia³ wp³ywu na przebieg procesu budowlanego oraz wysoko¶æ wynagrodzenia umownego okre¶lonego poprzez zrycza³towan± cenê ofertow±. Zamawiaj±cy informuje, ¿e Wykonawcy powinni skalkulowaæ cenê ofertow± w oparciu o wizjê lokaln± oraz dokumentacjê techniczn± obejmuj±c± specyfikacjê techniczn± wykonania i odbioru robót.
5. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych.
6. Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z za³±czon± do SWZ dokumentacj± techniczn±, zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi przepisami. Przedmiot zamówienia Wykonawca wykona z w³asnych nowych materia³ów pierwszego gatunku. Materia³y dostarczone przez Wykonawcê powinny odpowiadaæ co do jako¶ci wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane.
7. Materia³y pochodz±ce z rozbiórki Wykonawca zobowi±zany jest poddaæ utylizacji w ramach wynagrodzenia wynikaj±cego ze z³o¿onej oferty. Koszt za³adunku, roz³adunku oraz przewozu do miejsca ich utylizacji mie¶ci siê w wynagrodzeniu wynikaj±cym ze z³o¿onej oferty.
8. Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych do wskazanych w dokumentacji technicznej, z zastrze¿eniem, ¿e ich parametry techniczne, funkcjonalne i u¿ytkowe nie mog± byæ gorsze ni¿ parametry materia³ów i urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji technicznej. Zamawiaj±cy bêdzie dokonywa³ oceny zgodno¶ci i równowa¿no¶ci w uzgodnieniu z autorem dokumentacji technicznej.
9. Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia znajduj± siê jakiekolwiek znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, ¼ród³a lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê – nale¿y przyj±æ, ¿e Zamawiaj±cy poda³ opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza sk³adanie ofert równowa¿nych o parametrach techniczno- eksploatacyjno- u¿ytkowych nie gorszych ni¿ te, które zosta³y podane w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych do wskazanych w dokumentacji technicznej, z zastrze¿eniem, ¿e ich parametry techniczne, funkcjonalne i u¿ytkowe nie mog± byæ gorsze ni¿ parametry materia³ów i urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji technicznej. Zamawiaj±cy bêdzie dokonywa³ oceny zgodno¶ci i równowa¿no¶ci w uzgodnieniu z autorem dokumentacji technicznej.
10. Opis przedmiotu zamówienia zawarty w dokumentacji technicznej zosta³ sporz±dzony z uwzglêdnieniem wymagañ w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników.
11. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych.
12. Wykonawcy zobowi±zani s± do wskazania w ofercie zakresu robót, którego realizacjê zamierzaj± powierzyæ podwykonawcom [wymagane o¶wiadczenie w ww. zakresie zawarte jest na formularzu ofertowym].
13. Powierzenie wykonania czê¶ci przedmiotu zamówienia podwykonawcy lub podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez któr± nale¿y rozumieæ umowê w formie pisemnej o charakterze odp³atnym, zawart± pomiêdzy Wykonawc± a innym podmiotem (podwykonawc±), a tak¿e miêdzy podwykonawc± a dalszym podwykonawc± lub miêdzy dalszymi podwykonawcami, na mocy której odpowiednio podwykonawca lub dalszy podwykonawca, zobowi±zuje siê wykonaæ czê¶æ zamówienia.
14. Wykonawca zobowi±zany jest zaoferowaæ na warunkach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ minimum 24 – miesiêczn± gwarancjê na wykonane roboty.
15. Nazwa i kod wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
Roboty w zakresie nawierzchni dróg: 45233220-7
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy, dzia³aj±c na podstawie art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w zwi±zku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zastrzega sobie prawo udzielenia wy³onionemu w niniejszym postêpowaniu Wykonawcy robót budowlanych w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia stanowi±cego przedmiot niniejszego postêpowania, zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych dotycz±cych remontu nawierzchni dróg. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e maksymalna warto¶æ udzielonego zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych nie przekroczy 15% warto¶ci zamówienia podstawowego stanowi±cego przedmiot niniejszego postêpowania.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ kryteriami:
A. Cena ofertowa – 60 pkt.
liczonym wg wzoru:
C=(Cmin/Cof) ∙60 pkt.
Gdzie:
C- liczba punktów przyznana badanej ofercie
Cmin – najni¿sza zaoferowana cena ofertowa brutto spo¶ród z³o¿onych ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
Cof – cena oferowana brutto badanej oferty
B. Okres oferowanej gwarancji – 20 pkt.
Zamawiaj±cy wymaga zaoferowania na wykonane roboty minimum 24 – miesiêcznej gwarancji na zasadach opisanych we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SWZ.
Zamawiaj±cy oceniaj±c oferty przyzna w przedmiotowym kryterium oceny ofert punkty wg poni¿szego schematu:
Oferowany okres gwarancji na wykonane roboty (Ilo¶æ punktów)
-od 24 miesiêcy do 35 miesiêcy: 10 punktów
-36 miesiêcy i d³u¿ej: 20 punktów
C. Do¶wiadczenie kierownika budowy – 20 pkt.
Zamawiaj±cy oceniaj±c oferty przyzna w przedmiotowym kryterium oceny ofert punkty wg poni¿szego schematu:
Posiadanie przez osobê przewidzian± do pe³nienia funkcji kierownika budowy do¶wiadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej (Ilo¶æ punktów)
-od 24 miesiêcy do 35 miesiêcy 10 punktów
-36 miesiêcy i d³u¿ej 20 punktów
W sytuacji, gdy Wykonawca nie wska¿e w formularzu ofertowym okresu oferowanej gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie, ¿e zaoferowa³ minimaln± wymagan± gwarancjê. Tacy Wykonawcy w kryterium oceny ofert „okres oferowanej gwarancji” uzyskaj± 0 punktów.
W sytuacji, gdy Wykonawca nie wska¿e w formularzu ofertowym do¶wiadczenia osoby przewidzianej do pe³nienia funkcji kierownika budowy w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej, Zamawiaj±cy przyjmie, ¿e osoba ta posiada do¶wiadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej w okresie krótszym ni¿ 24 miesi±ce. Tacy Wykonawcy w kryterium oceny ofert „do¶wiadczenie kierownika budowy” uzyskaj± 0 punktów.
Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, której zostanie przyznana najwy¿sza ilo¶æ punktów spo¶ród ofert wa¿nych, niepodlegaj±cych odrzuceniu, stanowi±ca sumê punktów przyznanych w kryterium oceny ofert „cena ofertowa”, kryterium oceny ofert „okres oferowanej gwarancji” oraz kryterium oceny ofert „do¶wiadczenie kierownika budowy”.
Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiaj±cy wybierze spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze. Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, Zamawiaj±cy wybierze ofertê z najni¿sz± cen±.
Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 3, Zamawiaj±cy wezwie wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach.
W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Wykonawcy bêd± zobowi±zani do przedstawienia wyja¶nieñ w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego.
Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp i SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres oferowanej gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu:1.1 posiadaj± do¶wiadczenie, tj.:
- wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie polegaj±ce na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie nawierzchni drogowej asfaltowej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200.000,00 z³ brutto;
1.2 dysponuj± osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
- minimum jedn± osob± przewidzian± do pe³nienia funkcji kierownika budowy posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej lub inne wa¿ne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi odpowiadaj±ce tej specjalno¶ci, wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia nabyte w innych ni¿ Rzeczpospolita Polska pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, pañstwach cz³onkowskich Europejskiego porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z pó¼niejszymi zmianami) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t. jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 334.).
2. O zamówienie mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 oraz 7 ustawy Pzp.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu [wg za³±cznika nr 2b do SWZ];
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Do potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu s³u¿± nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:
1.1 o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu [wg za³±cznika nr 2a
do SWZ];
1.3 wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, zamówieñ spe³niaj±cych warunki okre¶lone w rozdziale IV pkt 1.1 SWZ, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zosta³y wykonane [wg za³±cznika nr 3 do SWZ];
1.4 referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane ujête w wykazie wykonanych zamówieñ zosta³y wykonane, okre¶laj±ce, czy roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie (inne odpowiednie dokumenty, je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów);
1.5 wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug lub kontrolê jako¶ci, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami [wg za³±cznika nr 4 do SWZ];
1.6 zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (dotyczy Wykonawców polegaj±cych na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na podstawie art. 266 w zw. z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp) – wg za³±cznika nr 5 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, których oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, na zasadach okre¶lonych w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, do z³o¿enia w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, okre¶lonych w punktach 1.3 – 1.5.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wype³niony interaktywny formularz ofertowy [wg. wzoru udostêpnionego na Platformie e Zamówienia ], oraz kosztorys ofertowy [za³. do SWZ]SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Ka¿da oferta musi byæ zabezpieczona wadium o warto¶ci 8.000,00 z³ (s³ownie: osiem tysiêcy z³otych).2.Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (t. jedn. Dz. U. 2020 poz. 299).
3. Wadium w formie pieniê¿nej nale¿y wnie¶æ na rachunek bankowy Zamawiaj±cego nr 27 1240 5211 1111 0000 4928 2025 z dopiskiem „WADIUM w postêpowaniu DT.26.10.2023”.
4. Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt 2 lit. b - d, powinno byæ wniesione w oryginale w postaci elektronicznej.
5. Gwarancja (porêczenie) musi byæ podpisana przez upowa¿nionego przedstawiciela Gwaranta. Z tre¶ci gwarancji (porêczenia) winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
6. Wadium musi byæ wniesione najpó¼niej do wyznaczonego terminu sk³adania ofert, tj. do dnia 18.06.2023 r. do godz. 09:00.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (spó³ka cywilna, konsorcjum) mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.2. W przypadku przedsiêbiorców ubiegaj±cych siê wspólnie o zamówienie (spó³ka cywilna, konsorcjum), przedsiêbiorcy sk³adaj± oddzielnie o¶wiadczenia wymienione w pkt 1.1 i 1.2. SWZ. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. Podmioty udostêpniaj±ce zasoby sk³adaj± oddzielnie o¶wiadczenia wymienione w pkt 1.1 i 1.2, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
4. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 20ZMIANY UMOWY
1. Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ wprowadzenia nastêpuj±cych zmian postanowieñ zawartej umowy:
a) zmiany, o których mowa w § 4 ust. 5 i 8 umowy;
b) w przypadku wyst±pienia kolizji z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem terenu, wyst±pienia kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót;
c) gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy lub wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty pracami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji;
d) je¿eli w trakcie realizacji robot wyst±pi± warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne odbiegaj±ce w sposób istotny od przyjêtych w dokumentacji projektowej, wymagaj±ce dostosowania technologii wykonania tych robót do istniej±cych warunków;
e) gdy nowy Wykonawca ma zast±piæ dotychczasowego Wykonawcê w wyniku sukcesji, wstêpuj±c w prawa i obowi±zki Wykonawcy, w nastêpstwie przejêcia, po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lonym w § 2 Umowy, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian Umowy, a tak¿e nie ma na celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy Pzp;
f) gdy nowy Wykonawca ma zast±piæ dotychczasowego Wykonawcê w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1 ustawy Pzp;
g) je¿eli dotycz± realizacji przez dotychczasowego Wykonawcê dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych, których nie uwzglêdniono w zamówieniu podstawowym, o ile sta³y siê one niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki:
-zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci wyposa¿enia, us³ug lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
-zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego,
-wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej Umowy, z wyj±tkiem nale¿ycie uzasadnionych przypadków;
h) je¿eli konieczno¶æ zmiany Umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru Umowy a wzrost ceny spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekracza 50% warto¶ci pierwotnej Umowy;
i) których ³±czna warto¶æ jest mniejsza ni¿ progi unijne okre¶lone w ustawie Pzp oraz jest ni¿sza ni¿ 15% warto¶ci pierwotnej Umowy, a zmiany te nie powoduj± zmiany ogólnego charakteru Umowy.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 lit. g) – h), Zamawiaj±cy nie mo¿e wprowadziæ kolejnych zmian umowy w celu unikniêcia stosowania przepisów ustawy Pzp oraz po dokonaniu zmiany umowy zamieszcza og³oszenie o zmianie umowy w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
3. Je¿eli umowa zawiera postanowienia dotycz±ce zasad wprowadzania zmian wysoko¶ci cen, dopuszczaln± warto¶æ zmiany ceny lub dopuszczaln± warto¶æ zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 lit. g) tiret trzecie oraz w ust. 1 lit. h) – i), ustala siê w oparciu o zmienion± cenê.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-08-18 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Szczegó³owy opis przygotowania i z³ozenia oferty znajduje siê w rozdziale IX SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-18 10:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-09-16
INNE PRZETARGI Z HAJNÓWKI
- Dostawa produktów ro¶linnych do Aresztu ¦ledczego w Hajnówce
- Przebudowa drogi wewnêtrznej przy Przychodni "Zdrowie" w Hajnówce
- Opracowanie, wdro¿enie, przegl±d, aktualizacja dokumentacji Systemu Zarz±dzania Bezpieczeñstwem Informacji dla Gminy Miejskiej Hajnówka i dla 13 jednostek organizacyjnych
- "Budowa mijanek na drodze le¶nej - dojazd po¿arowy nr 5"
- Dostawa sprzêtu i wyposa¿enia po¿arniczego dla KP PSP w Hajnówce
- Przebudowa drogi wewnêtrznej w Lipinach na odcinku ul. Podlasie - droga gminna Nr 108567B Dubiny-Lipiny i drogi gminnej Nr 108542B na odcinku Przechody-Smolany Sadek
wiêcej: przetargi w Hajnówce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa kolektora przesy³owego ¶cieków na trasie Brzozów Stary - I³ów wraz z budow± sieci kanalizacji sanitarnej - II etap"
- Przebudowa DK 61 - ul. Wojska Polskiego w £om¿y (od km 152+307 do km 152+691)
- "Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Rykach"
- "Wykonanie robót budowalnych zwi±zanych z przebudow± dróg wewnêtrznych na terenie Gminy Daleszyce"
- Budowa rower. szlaku turystyczno - edukacyjnego po Przemêckim Parku Krajobrazowym wraz z budow± wie¿y widokowej nad Jeziorem Dominickim- rozwój walorów turystycznych na terenie powiatu leszczyñskiego
- Przebudowa dróg gminnych na Osiedlu Gronowym w Gronówku od nr 5 do nr 31 i od nr 104 do nr 27
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.