Ogłoszenie z dnia 2022-09-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00259260/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi w zakr. opróżniania lokali mieszkalnych, części wspólnych nieruchomości oraz ogródków przydomowych w zasobach administrowanych przez ZBM II TBS Sp. z o.o. w Gliwicach – ROM Nr 4, Nr 6 i Nr 10
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD BUDYNKÓW MIEJSKICH II TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276590157
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 35 B
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@tbs2.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tbs2.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.platformazakupowa.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi w zakr. opróżniania lokali mieszkalnych, części wspólnych nieruchomości oraz ogródków przydomowych w zasobach administrowanych przez ZBM II TBS Sp. z o.o. w Gliwicach – ROM Nr 4, Nr 6 i Nr 102.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7925017b-0672-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00334704
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00259260/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 123/2022/TR
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Wykonanie usług w zakresie opróżniania lokali mieszkalnych, części wspólnych nieruchomości oraz ogródków przydomowych w zasobach administrowanych przez Zarząd Budynków Miejskich II Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Gliwicach – Rejony Obsługi Mieszkańców Nr 4, Nr 6 i Nr 10.
2. Zakres zamówienia:
2.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) zebranie, załadunek i wywóz na wysypisko komunalne odpadów wielkogabarytowych lub innych ruchomości zmieszanych z budynków (lokali mieszkalne, klatki schodowe, piwnice, strychy i inne części wspólnie nieruchomości), wskazanych przez Zamawiającego;
b) pakowanie, zniesienie, załadunek i transport wszelkich ruchomości (mebli, sprzętów, wyposażenia lokali mieszkalnych lub innych pomieszczeń) z budynków wskazanych przez Zamawiającego oraz rozładunek z wniesieniem do wyznaczonych lokali mieszkalnych lub magazynów należących do Zamawiającego.
Przedmiotowe usługi wykonywane są np. przy eksmisjach, przeprowadzkach, porzuceniach lokali mieszkalnych czy zgonach najemców. W przypadku wywożenia ruchomości do magazynu, Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania rzeczy (miejsce pochodzenia, data czynności)
c) wywóz na wysypisko spakowanych w worki odpadów zielonych z ogrodów przydomowych wskazanych przez Zamawiającego;
d) załadunek i wywóz na wysypisko gruzu, opon podrzuconych na stanowiska na odpady;
2.3. Wykonawca będzie otrzymywał od Zamawiającego oddzielne zlecenia (w formie elektronicznej), dotyczące poszczególnych nieruchomości na wykonanie prac wchodzących w zakres zamówienia.
Zlecenia na usługę będą przesyłane przez Zamawiającego drogą elektroniczną, a Wykonawca
zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór również drogą elektroniczną oraz podać proponowany
termin wykonania usługi, np. w formie krótkiej odpowiedzi „potwierdzam przyjęcie zgłoszenia,
planowany termin wykonania prac to … ”, który to termin zostanie następnie skonsultowany z
przedstawicielem konkretnego Rejonu Obsługi Mieszkańców.
2.4. Procedura zbierania, załadunku i wywozu odpadów powinna odbyć się zgodnie z aktualnymi przepisami ustawy o odpadach. Odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami zostaje przekazana Wykonawcy, który staje się posiadaczem odpadów z chwilą ich odbioru z nieruchomości zarządzanej przez Zamawiającego. Koszty składowania na wysypisku komunalnym oraz inne związane z wywozem ponosi Wykonawca.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Warunki udziału w postępowaniu zostały uregulowane w art. 112 ustawy Pzp. Zgodnie z zapisami tego artykułu zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.Warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
4. zdolności technicznej lub zawodowej.
W rozdziale XXI pkt. 2 b) SWZ zamawiający dokonał opisu warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
„Wykonawca musi figurować w rejestrze BDO (Baza Danych Odpadowych) jako podmiot transportujący odpady ze względu na sporadyczną, w trakcie realizacji zamówienia, konieczność wywozu odpadów wielkogabarytowych, itp.
Zamawiający dopuszcza możliwość, aby Wykonawca zajmował się jedynie zebraniem i załadunkiem odpadów, a więc nie był zarejestrowany jako transportujący odpady w rejestrze BDO, pod warunkiem, że przedstawi na żądanie Zamawiającego kopię umowy podpisanej z uprawnioną firmą, zajmującą się gospodarowaniem odpadów, która będzie te odpady od niego odbierać w odpowiednich workach lub kontenerach.”
Z cytowanych powyżej zapisów ustawy jednoznacznie wynika, że dopuszczenie przez zamawiającego złożenia ofert z zastosowaniem alternatywnej możliwości - posiadania lub nieposiadania rejestracji w BDO jako transportujący odpady wielkogabarytowe - jest niezgodny z zapisami ustawy Pzp.
Zapis zastosowany przy opisie warunków udziału w postępowaniu był jednocześnie mało precyzyjny i mógł mieć wpływ na dokonanie rzetelnej oceny ofert ze względu na brak możliwości właściwej oceny zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.
Ponadto, zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawca może polegać na zasobach podmiotów trzecich wyłącznie w zakresie zdolności technicznych i zawodowych oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. warunków udziału w postepowaniu określonych w art. 112 ust 2 pkt. 3-4 ustawy. Natomiast warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust 2 pkt. 1-2 ustawy, czyli zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, muszą być spełnione samodzielnie przez wykonawcę składającego ofertę.
Zgodnie z ustawą Pzp tylko pomiędzy wykonawcą a zamawiającym istnieje stosunek obligacyjny, w ramach którego wyłącznie wykonawca oferuje zamawiającemu świadczenie w wykonaniu zamówienia publicznego i musi wobec tego posiadać zarówno zdolność do samodzielnego występowania w obrocie gospodarczym, jak i uprawnienia do prowadzenia działalności objętej zamówieniem.
Zastosowana przez zamawiającego w opisie warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej możliwości późniejszego podpisania umowy z uprawnioną firmą, zajmującą się gospodarowaniem odpadów jest zatem wprost niezgodna z zapisami art. 118 ust. 1 ustawy Pzp.
W związku z powyższym uznać należy, że wada w opisie warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest na tym etapie postępowania niemożliwa do usunięcia, a zawarta w jej wyniku umowa byłaby obarczona wadą prawną.
Biorąc pod uwagę powyższe - konieczne jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- "Wykonanie dokumentacji projektowej budowy odwodnienia w ul. Spadochroniarzy i ul. Szybowcowej w Gliwicach oraz wykonanie dokumentacji projektowej budowy odwodnienia w ul. Kolejarzy w Gliwicach"
- 2025- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach (3)
- 2025 - Świadczenie usług pogrzebowych dla potrzeb Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach na rok 2026
- Przeprowadzenie kursów podnoszących kwalifikacje/kompetencje zawodowe uczestników projektu "Kształcenie zawodowe w Powiecie Gliwickim zgodne z potrzebami transformacji regionu"
- Dostawa TV wraz z uchwytami do montażu na ścianie. DZPZ.282.94.2025.DM
- Przygotowywanie i dostarczanie (od poniedziałku do piątku) obiadów dwudaniowych i napoju dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 28 w Gliwicach w roku szkolnym 2025/2026
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi polegające na odbieraniu i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Gniewoszów oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) r.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Boleszkowice
- Utworzenie, utrzymanie i obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w granicach administracyjnych miasta Bytów
- Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kodeń
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Baranów Sandomierski oraz z PSZOK w Skopaniu i zimnego popiołu z wyznaczonych miejsc na terenie Miasta i Gminy Baranów Sandomierski
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Tarnowiec w 2026 roku
więcej: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





