eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › Projekt i wykonanie systemu klimatyzacji w budynku S±du Rejonowego w Bia³ymstoku



Og³oszenie z dnia 2024-05-21

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Projekt i wykonanie systemu klimatyzacji w budynku S±du Rejonowego w Bia³ymstoku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: S±d Okrêgowy w Bia³ymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000321276

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. M. Sk³odowskiej-Curie 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-950

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bialystok.so.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bialystok.so.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ administracji rz±dowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Porz±dek i bezpieczeñstwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Projekt i wykonanie systemu klimatyzacji w budynku S±du Rejonowego w Bia³ymstoku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-65fb0c1f-12fa-11ef-a7f7-6221b72ad4fc

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00333565

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00249474/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Projekt i wykonanie systemu klimatyzacji w budynku S±du Rejonowego w Bia³ymstoku

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65fb0c1f-12fa-11ef-a7f7-6221b72ad4fc

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65fb0c1f-12fa-11ef-a7f7-6221b72ad4fc

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 7. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
10. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
12. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
13. W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (elektronicznym), mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
14. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor S±du Okrêgowego w Bia³ymstoku z siedzib± przy ul. Sk³odowskiej – Curie 1, 15-950 Bia³ystok;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w S±dzie Okrêgowym w Bia³ymstoku jest Pan Kamil Pracki, kontakt: adres e mail iod@bialystok.so.gov.pl, telefon 85 74 59 255;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego numer ZP.261.3.2024 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.261.3.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.5.) £±czna warto¶æ poszczególnych czê¶ci zamówienia: 9888623,36 PLN

4.1.6.) Warto¶æ zamówienia stanowi±cego przedmiot tego postêpowania (bez VAT): 5429300,00 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie a nastêpnie wykonanie systemu klimatyzacji w czê¶ci pomieszczeñ budynku S±du Rejonowego w Bia³ymstoku przy ul. A. Mickiewicza 103, 15-950 Bia³ystok – U¿ytkownika (zamówienie w trybie „zaprojektuj i wybuduj”).
2. Zgodnie z posiadan± wiedz± Zamawiaj±cego przedmiotowa zadanie objête nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowê ani dokonania zg³oszenia zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2024, poz. 725).
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególno¶ci:
1) Zaprojektowanie – opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej sk³adaj±cej siê z projektu, przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla inwestycji o nazwie „Projekt i wykonanie systemu klimatyzacji w budynku S±du Rejonowego w Bia³ymstoku” wraz z uzyskaniem – je¿eli jest wymagana - ostatecznej decyzji pozwolenia na budowê lub za¶wiadczenia o przyjêciu zg³oszenia budowy i robót budowlanych nie wymagaj±cych pozwolenia na budowê razem z decyzjami, uzgodnieniami i warunkami niezbêdnymi do uzyskania i realizacji zadania.
2) Wykonanie systemu klimatyzacji, w tym:
a) rozbudowa instalacji elektrycznej; dostawa urz±dzeñ klimatyzacyjnych oraz materia³ów do wykonania instalacji ch³odniczej; wykonaniu przebiæ w istniej±cych ¶cianach i stropach oraz pokryciu dachowym a nastêpnie ich zabezpieczenie; wykonanie instalacji; monta¿ dostarczonych urz±dzeñ klimatyzacyjnych wewnêtrznych i zewnêtrznych; monta¿, instalacja, konfiguracja i uruchomienie sterowników zapewniaj±cych ci±g³o¶æ pracy urz±dzeñ; wykonanie instalacji odprowadzenia skroplin, wykonanie konstrukcji wsporczych na jednostki zewnêtrzne, wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na doprowadzeniu do stanu poprzedzaj±cego monta¿ wszystkich naruszonych konstrukcji i pow³ok (m.in. izolacja otworów, w tym wykonanie przej¶æ po¿arowych); szpachlowanie, malowanie ¶cian, szpachlowanie i malowanie wykonanych zabudów i powierzchni bezpo¶rednio z nimi stykaj±cych siê), uruchomienie, przeprowadzenie prób ci¶nieniowych i szczelno¶ci wykonanych instalacji. Prace maj± byæ przeprowadzone zgodnie z dokumentacj± projektow± i obowi±zuj±cymi przepisami prawa.
b) wykonanie systemu zdalnego zarz±dzania systemem klimatyzacji BMS (monta¿ urz±dzenia, instalacja, pod³±czenie, konfiguracja i uruchomienie) umo¿lwiaj±cego U¿ytkownikowi zdalne monitorowanie i sterowanie prac± zainstalowanego systemem i poszczególnych jednostek (stan pracy poszczególnych urz±dzeñ, alarm w sytuacji awarii, zmianê zakresu temperatury co 1ºC, zdalne ustawianie innych parametrów pracy, raportowanie).
c) opracowania i przekazania pe³nej dokumentacji powykonawczej i udzielenie gwarancji wynikaj±cej ze z³o¿onej oferty
d) wykonywanie wszelkich wymaganych czynno¶ci konserwacyjnych i przegl±dów zainstalowanych systemów w okresie gwarancji, z wymian± materia³ów eksploatacyjnych w³±cznie – w ramach ceny oferty.
4. Szczegó³owe wymagania odno¶nie prac projektowych oraz robót budowlanych zawarte zosta³y w Programie Funkcjonalno-u¿ytkowym, stanowi±cym za³±cznik nr 1 do swz.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45216112-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków s±dowych

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45442100-8 - Roboty malarskie

45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45324000-4 - Roboty w zakresie ok³adziny tynkowej

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urz±dzeñ sanitarnych

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

31211100-9 - Tablice do aparatury elektrycznej

31214500-4 - Elektryczne tablice rozdzielcze

31600000-2 - Sprzêt i aparatura elektryczna

31681000-3 - Akcesoria elektryczne

31681300-6 - Obwody elektryczne

32421000-0 - Okablowanie sieciowe

44322300-6 - Ci±gi kablowe

71323100-9 - Us³ugi projektowania systemów zasilania energi± elektryczn±

71321000-4 - Us³ugi in¿ynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ kryterium:
1) Cena rycza³towa brutto, z wag± 60 %,
2) Okres gwarancji jako¶ci na wykonane prace oraz u¿yte materia³y, z wag± 40 %.
2. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta która otrzyma sumarycznie najwiêksz± ilo¶æ punktów obliczonych w nastêpuj±cy sposób:
1) Najwy¿sz± liczbê punktów (60 pkt) w kryterium „Cena” otrzyma oferta zawieraj±ca najni¿sz± cenê brutto, a ka¿da nastêpna oferta odpowiednio mniejsz± liczbê punktów (z dok³adno¶ci± do drugiego miejsca po przecinku) obliczon± wed³ug nastêpuj±cego wzoru:

Liczba punktów badanej oferty = Najni¿sza zaoferowana w ofercie cena brutto / Cena brutto badanej oferty x 60% x 100

2) Najwy¿sz± liczbê punktów (40 pkt) w kryterium „Okres gwarancji jako¶ci na wykonane roboty oraz u¿yte materia³y” otrzyma oferta oferuj±ca najd³u¿szy okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, tj. 9 lat i wiêcej od daty podpisania protoko³u odbioru koñcowego, a ka¿da nastêpna otrzyma odpowiednio mniejsza liczbê punktów, tj.:
a) 30 pkt otrzyma oferta oferuj±ca okres gwarancji 8 lat,
b) 20 pkt otrzyma oferta oferuj±ca okres gwarancji 7 lat,
c) 10 kt otrzyma oferta oferuj±ca okres gwarancji 6 lat,
d) 0 pkt otrzyma oferta oferuj±ca minimalny wymagany w SWZ okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, tj. 5 lat od daty podpisania protoko³u odbioru koñcowego.
3) Zamawiaj±cy oceni okres gwarancji jako¶ci na podstawie o¶wiadczenia z³o¿onego przez Wykonawcê w Interaktywnym Formularzu Oferty (o którym mowa w pkt XIV.3 swz) z nastêpuj±cymi uwagami:
a) W przypadku, gdy Wykonawca nie wska¿e okresu gwarancji jako¶ci, jego oferta otrzyma w przedmiotowym kryterium 0 pkt, a Zamawiaj±cy przyjmie ¿e wykonawca poda³ jako deklarowany – minimalny wymagany w SWZ okres gwarancji, tj. 5 lat.
b) W przypadku gdy Wykonawca wska¿e okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 9 lat, do celów oceny ofert Zamawiaj±cy przyzna ofercie 40 pkt i przyjmie deklaracjê Wykonawcy odno¶nie okresu gwarancji na cele wykonania umowy.
c) W przypadku gdy Wykonawca wska¿e okres gwarancji w niepe³nych latach, do celów oceny ofert Zamawiaj±cy zaokr±gli podany okres w dó³ do pe³nych lat i przyjmie deklaracjê Wykonawcy odno¶nie okresu gwarancji na cele wykonania umowy.
d) W przypadku gdy Wykonawca zaproponuje okres gwarancji jako¶ci krótszy ni¿ 5 lat oferta zostanie odrzucona.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jako¶ci na wykonane prace oraz u¿yte materia³y, z wag± 40 %.

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 112 ust. 2 ustawy, dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
- brak wymagañ w tym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów. Warunek ten zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e ¿e posiada:
- aktualny (niezawieszony) certyfikat dla przedsiêbiorcy o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubo¿aj±cych warstwê ozonow± oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2065) uprawniaj±cy wykonawcê do wykonywania czynno¶ci: instalowaniu, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji stacjonarnych urz±dzeñ ch³odniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciep³a,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- warunek ten zostanie spe³niony gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki obrotowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê nie mniejsz± ni¿ 750 000,00 z³ (s³ownie: siedemset piêædziesi±t tysiêcy 0/100 z³),
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie posiadania do¶wiadczenia warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie) wykona³:
- minimum dwa zamówienia polegaj±ce na monta¿u i uruchomieniu instalacji klimatyzacji VRF o mocy ch³odniczej nie mniejszej ni¿ 80 kW w jednym budynku (ka¿da z instalacji) i ilo¶ci jednostek wewnêtrznych nie mniejszej ni¿ 35 szt. (ka¿da z instalacji).
b) w odniesieniu do dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cymi osobami posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i przynale¿±cych do w³a¶ciwej izby in¿ynierów budownictwa:
- kierownik kontraktu (wymagania: min. 5-letnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika budowy, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót budowlanych o warto¶ci min. 1.000 tys. z³ brutto przy budowie, rozbudowie, przebudowie budynków),
- kierownik robót sanitarnych (wymagania: min. 5-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót instalacji systemów klimatyzacji o warto¶ci min. 1.000 tys. z³ brutto),
- kierownik robót elektrycznych (wymagania: min. 2-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót elektrycznych o warto¶ci min. 100 tys. z³ brutto),
- kierownik robót teletechnicznych (wymagania: min. 2-letnie do¶wiadczenie, prawo do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane w specjalno¶ci telekomunikacyjnej, wa¿ne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, udokumentowanie, ¿e kierowa³ wykonaniem robót teletechnicznych o warto¶ci min. 100 tys. z³ brutto).
c) Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia (prowadzenia przez tê sam± osobê) funkcji kierownika kontraktu i kierowników robót bran¿owych. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji kierownika robót elektrycznych i kierownika robót teletechnicznych.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca sk³ada wraz z ofert± aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu - Za³±cznik nr 5 do SWZ. O¶wiadczenie wraz z ofert± winno zostaæ z³o¿one, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (elektronicznym).
2. Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, Zamawiaj±cy wezwie do z³o¿enia w terminie 5 dni aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i podmiotowych ¶rodków dowodowych tj.:
1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
a) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt. XX.1 swz, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania (zgodne z tre¶ci± za³±cznika nr 10 do swz),
b) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie podstaw wykluczenia okre¶lonych w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca sk³ada wraz z ofert± aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu - Za³±cznik nr 5 do SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia i spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe. O¶wiadczenie wraz z ofert± winno zostaæ z³o¿one, pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (elektronicznym).
2. Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, Zamawiaj±cy wezwie do z³o¿enia w terminie 5 dni aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i podmiotowych ¶rodków dowodowych tj.:
a) aktualnego (niezawieszonego) certyfikatu dla przedsiêbiorcy o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubo¿aj±cych warstwê ozonow± oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2065) uprawniaj±cego wykonawcê do wykonywania czynno¶ci: instalowaniu, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie lub likwidacji stacjonarnych urz±dzeñ ch³odniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciep³a,
b) wykazu zamówieñ wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te zamówienia zosta³y wykonane nale¿ycie, na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 7 do swz (potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w pkt XVIII.1.4)a) swz – posiadanie do¶wiadczenia);
c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 8 do swz (potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w pkt XVIII.1.4)b) swz – dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia);
d) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem (potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w pkt XVIII.1.3) swz – dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej),

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w wysoko¶ci 32 000,00 z³ (s³ownie: trzydzie¶ci dwa tysi±ce 00/100 z³otych).
Szczegó³owe wymagania dotycz±ce wadium zawarte s± w pkt XIII swz.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia podmiotowe ¶rodki dowodowe, wymienione w pkt XX.1 i XX.2.1) swz sk³ada ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
2. Warunek udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w pkt XVIII.1.2) swz, zostanie spe³niony je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada wymagane uprawnienia i zrealizuje us³ugi objête zamówieniem, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane,
3. Zamawiaj±cy dopuszcza sumowanie zasobów wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych w pkt. XVIII.1.3)i XVIII.1.4) swz.
4. W przypadkach okre¶lonych w art. 117 ust. 2, 3 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie do³±czaj± do oferty ¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy, zgodne z tre¶ci± za³±cznika nr 6 do swz.
5. Wspólnicy spó³ki cywilnej s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Dopuszczalne s± zmiany umowy, je¿eli ich konieczno¶æ jest spowodowana okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci± nie móg³ przewidzieæ, o ile charakter umowy nie zmienia siê w sposób istotny.
2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:
1) zmiany danych Wykonawcy (np. zmiana siedziby, nazwy itp.) lub zmiany wynikaj±cej z przekszta³cenia podmiotowego po stronie Wykonawcy np. w formie sukcesji uniwersalnej;
2) zaistnienia omy³ki pisarskiej, rachunkowej lub innej oczywistej omy³ki poprzez poprawienie takich omy³ek;
3) zmiany wynagrodzenia brutto za realizacjê przedmiotu umowy okre¶lonego w § 8 ust. 1 umowy, wynikaj±cej ze zmiany obowi±zuj±cych stawek VAT, w stopniu wynikaj±cym z tych zmian, przy czym kwota wynagrodzenia netto pozostaje bez zmian;
3. Zamawiaj±cy zastrzega sobie równie¿ mo¿liwo¶æ zmiany umowy, z zastrze¿eniem art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w przypadku:
1) zmiany w obowi±zuj±cych przepisach prawa, maj±ce wp³yw na przedmiot i warunki umowy oraz zmianê sytuacji prawnej lub faktycznej Wykonawcy i/lub Zamawiaj±cego skutkuj±ca niemo¿liwo¶ci± realizacji przedmiotu umowy;
2) powstanie nadzwyczajnych okoliczno¶ci bêd±cych „si³± wy¿sz±” skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± realizacji przedmiotu umowy lub gro¿±c± ra¿±c± strat±, których Strony nie przewidzia³y przy zawarciu umowy; Jako „si³ê wy¿sz±” rozumie siê wydarzenia i okoliczno¶ci nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezale¿ne od woli i intencji którejkolwiek ze Stron umowy. Zbrojna agresja Federacji Rosyjskiej Ukrainê nie stanowi si³y wy¿szej;
4. Wy¿ej wymienione zmiany mog± byæ dokonane na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, za zgod± obu Stron i zostan± wprowadzone do umowy w formie aneksu.
5. Powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê, a które nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody przez Zamawiaj±cego. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci mog±cych spowodowaæ zmiany Umowy z przyczyn, o których mowa wy¿ej, strona inicjuj±ca zmianê zobowi±zana jest do wyst±pienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Wniosek Wykonawcy o dokonanie zmiany Umowy musi byæ uzasadniony, a okoliczno¶ci, na które powo³uje siê Wykonawca musz± byæ udokumentowane. Z okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê zmiany do Umowy Wykonawca sporz±dzi protokó³, który dorêczy Zamawiaj±cemu wraz z wnioskiem, o którym mowa w niniejszym ustêpie.


Dalszy opis warunków zmiany umowy okre¶lono w § 12 wzoru umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-07 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Oferty nale¿y sk³adaæ za pomoc± systemu E-zamówienia dostêpnego pod adresem https://ezamowienia.gov.pl na stronie prowadzonego zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-07 10:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-06

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Z postêpowanią o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy wykonawców w przypadkach okre¶lonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507 z pó¼n. zm.).
2. Termin wykonania zamówienia: Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ przedmiot zamówienia w terminie 5 miesiêcy od daty zawarcia umowy, nie pó¼niej jednak ni¿ do dnia 16 grudnia 2024 r.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.