Ogłoszenie z dnia 2025-07-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00299023/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-30
- 2025/BZP 00322029/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Modlikowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAGRODNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647676
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 52
1.5.2.) Miejscowość: Zagrodno
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-516
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzagrodno@zagrodno.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zagrodno.info/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11317171.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Modlikowice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2dd08d6-8ae7-4942-a5d9-33fc38a77abc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00330400
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00067668/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbudowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Modlikowice
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299023
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IR.271.2.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Zakres zadania obejmuje:
1) Rozbudowę oświetlenia drogowego w miejscowości Modlikowice zgodnie z zamieszonym przedmiarem i PZT.
2) Zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej, a po zakończeniu robót budowlanych opracowanie dokumentacji powykonawczej z pomiarami, zawierającej szczegółową inwentaryzację nowobudowanego oświetlenia, szaf oświetleniowych, stacji zasilających oraz linii drogowego oświetlenia (w 3 egz. oraz 1 egz. na nośniku elektronicznym).
3) Wpięcie się do istniejącego oprogramowania rejestrującego, przetwarzającego i prezentującego dane pomiarowe przekazywane przez każdy zainstalowany w ramach zamówienia układ kompensacji mocy biernej.
4) Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń także wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji oraz ich prawidłowe funkcjonowanie w okresie gwarancji i po jej zakończeniu.
3. Wykonawca zrealizuje zadanie w oparciu o obowiązujące przepisy, a w szczególności ustawę prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi. W przypadku konieczności opracowania projektu organizacji ruchu oraz uzyskania jego zatwierdzenia Wykonawca odpowiada w całości za prawidłowość wykonania prac. Wykonawca złoży do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego zawiadomienie o zakończeniu robót oraz wniosek o pozwolenie na użytkowanie (jeżeli będzie wymagane).
4. Wszystkie materiały i urządzenia zastosowane do budowy zaprojektowanych instalacji oświetleniowych muszą być fabrycznie nowe oraz spełniać wymogi Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych.
5. Wszystkie zastosowane materiały i urządzenia muszą posiadać wymagane obowiązującymi przepisami prawa atesty, certyfikaty, dopuszczenia do stosowania.
6. Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z dokumentacją oraz poleceniami Inspektora Nadzoru. Przewiduje się roboty towarzyszące oraz tymczasowe, w szczególności są to:
1) wykonanie dokumentacji powykonawczej;
2) wykonanie zabezpieczenia robót zrealizowanych;
3) dostarczenie wszystkich niezbędnych elementów;
4) transport i rozładunek na miejscu robót wszystkich materiałów;
5) zapewnienie rusztowań do pracy na wysokości;
6) wywóz, zagospodarowanie materiałów rozbiórkowych, resztek materiałów, gruzu, odpadów itp. oraz utylizację zgodnie z ich rodzajem,
7) rozbiórkę rusztowań;
8) demontaż istniejących instalacji i urządzeń;
9) inne uznane przez Wykonawcę za niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotowego zakresu robót.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót ujęty został w dokumentacji projektowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 ust. 6) ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 1320 ze zm.) – dalej pzp - który brzmi: że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający dokonał unieważnienia prowadzonego postępowania.W prowadzonym postępowaniu wystąpiły okoliczności, które zakwalifikowały je do zastosowania art. 255 ust. 6) ustawy pzp.
W art. 16 pkt 1) ustawy pzp ustawodawca wyartykułował fundamentalną zasadę obowiązującą w systemie udzielania zamówień publicznych tj. wskazał, że Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Zamawiający zobowiązany jest także do zachowania zasady proporcjonalności. Stąd też fakt naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych, które realnie zawęziło krąg podmiotów, które złożyły w tym postępowaniu oferty, należało uznać za wadę tego postępowania.
W ramach uzasadnienia faktycznego należy wskazać, że w dniu 07 lipca 2025r. jeden z Wykonawców przesłał do Zamawiającego pytanie, w wyniku którego ogłoszeniem nr 2025/BZP 00322029/01 z dnia 2025-07-11 Zamawiający zmienił termin składania ofert na 18.07.2025r. godzina 12:00, termin otwarcia ofert na 18.07.2025r. godzina 12:05 oraz termin związania ofertą na 16.08.2025r., nie dokonując analogicznej zmiany terminów
na platformie służącej do składania ofert wskazanej w SWZ.
W ramach uzasadnienia prawnego należy dodać, że nie jest zgodne z przepisami ustawy pzp udzielenie zamówienia wykonawcy, który został wybrany w ramach procedury dotkniętej wadą, polegającą na niezachowaniu w postępowaniu przestrzegania zgodności z zasadami naczelnymi ustawy pzp, a więc zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców i zasadą proporcjonalności. Zasady te, a zwłaszcza zasada uczciwej konkurencji, mają bowiem charakter zasad fundamentalnych dla udzielania zamówień publicznych. Stąd fakt naruszenia ustawy pzp skutkujący realnym zawężeniem kręgu podmiotów, które złożyły w tym postępowaniu oferty, należy uznać za fundamentalną wadę tego postępowania.
Przesłanka unieważnienia postępowania odwołuje się do podstaw unieważnienia umowy oraz do innych wad postępowania, z powodu których Prezes Urzędu Zamówień Publicznych jest uprawniony do wystąpienia
do Sądu z powództwem o unieważnienie umowy zawartej po zakończeniu postępowania przetargowego. Prezes Zamówień Publicznych może wystąpić do Sądu o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy pzp, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
Katalog wad postępowania, które mogą skutkować unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest katalogiem otwartym. Tym samym wszelkie wady, które mają lub mogą mieć wpływ na wynik postępowania, o ile nie dadzą się usunąć, będą przesłanką unieważnienia postępowania (por. Dzierżanowski W., Jerzykowski J., Stachowiak M., Prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. VII).
Rekapitulując, wada postępowania opisana w treści niniejszej informacji ma charakter nieusuwalny, skutkuje niemożnością zawarcia umowy zgodnej z głównymi zasadami ustawy pzp – zasadą uczciwej konkurencji, równego traktowania Wykonawców oraz zasadą proporcjonalności i dla przywrócenia zgodności z prawem wymaga unieważnienia postępowania i ponownego jego ogłoszenia.
INNE PRZETARGI ZAGRODNO
- Świadczenie usług cateringowych dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zagrodnie
- Zakup biletów na przewóz dzieci wraz z opieką w trakcie podróży oraz doprowadzenie ich na teren szkoły i odprowadzenie po zajęciach do autobusu
więcej: przetargi ZAGRODNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa elektroenergetycznej sieci kablowej SN 15kV dla zasilania stacji transformatorowej w Oddziale ZUS w Pile w ramach zadania pn.: "Przebudowa elektroenergetycznej linii kablowej SN - O/ Piła"
- Wykonanie robót budowlanych na terenie zieleńca przy ul. Światowida w Warszawie, wraz z zagospodarowaniem terenu oraz pielęgnacją zieleni.
- Budowa oświetlenia ulicznego w ulicy Głównej w Rudzie.
- Przebudowa drogi gminnej nr 070128C w miejscowości Dąbrówka
- Przebudowa drogi w zakresie budowy oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego ul. Marka z Jemielnicy w Opolu.
- Przebudowa drogi w zakresie budowy oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Ozimskiej (od ul. Głogowskiej do ul. Kamińskiego) w Opolu
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





