Ogłoszenie z dnia 2021-12-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00280513/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-23
- 2021/BZP 00280513/02 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-23 (po zmianach)
- 2021/BZP 00281172/01 - Modyfikacja z dnia 2021-11-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 600 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2021 ROKU Z PRZEZNACZENIEM NA FINANSOWANIE GMINNYCH ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STRACHÓWKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582724
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Cypriana Kamila Norwida 6
1.5.2.) Miejscowość: Strachówka
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-282
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: 25 7562828
1.5.8.) Numer faksu: 25 7562829
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@strachowka.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.strachowka.4bip.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://strachowka.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 600 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2021 ROKU Z PRZEZNACZENIEM NA FINANSOWANIE GMINNYCH ZADAŃ INWESTYCYJNYCH2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-47be52b8-4c51-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00328164
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00122752/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zaciągniecie kredytu długoterminowego do kwoty 600 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2021 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GMINA STRACHÓWKA ZP.271.4.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 83881,14 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia stanowi: ZACIĄGNIECIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO DO KWOTY 600 000,00 ZŁ NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU W 2021 ROKU Z PRZEZNACZENIEM NA FINANSOWANIE GMINNYCH ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
2) Wspólny Słownik Zamówień:
KOD CPV: 66113000-5 – usługi udzielania kredytów.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie długoterminowego kredytu do wysokości
600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strachówka w 2021 roku.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 66113000-5 – usługi udzielania kredytów.
3. Przewidywany termin uruchomienia kredytu 15.12.2021 r.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości bez dodatkowych prowizji i opłat.
5. Okres kredytowania do 31 marca 2035 r.
6. Spłata kapitału następować będzie w latach 2021 -2035 w 54 ratach:
- - rok 2021 – 1 raty po 3 750,00 zł każda (3 750,00 zł na rok),
- rok 2022 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2023 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2024 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2025 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2026 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2027 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2028 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2029 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2030 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2031 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2032 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2033 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2034 – 4 raty po 11 250,00 zł każda (45 000,00 zł na rok),
- rok 2035 – 1 raty po 11 250,00 zł każda (11 250,00 zł na rok).
7. Spłata kapitału następować będzie na koniec każdego kwartału. Pierwsza rata będzie spłacona 31 grudnia 2021 r., a ostatnia 31 marca 2035 r.
8. Spłata odsetek następować będzie kwartalnie, na ostatni dzień miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, na podstawie noty wystawionej przez wykonawcę, począwszy od
I kwartału 2022r.
9. Odsetki od kredytu będą naliczane kwartalnie według zmiennej stawki WIBOR 3M + stała marża wykonawcy. Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co 3 miesiące. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku.
10. Koszty obsługi kredytu (cenę kredytu) stanowią:
- oprocentowanie kredytu: liczone od wykorzystanego kredytu według zmiennej stawki WIBOR 3 M + stała marża wykonawcy. Stopa oprocentowania kredytu ulega zmianie odpowiednio do zmian 3-miesięcznej stawki WIBOR. Sposób przyjmowania stawki WIBOR 3M w całym okresie kredytowania będzie polegał na przyjęciu stawki WIBOR 3M obowiązującej w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy i jest aktualizowana co 3 miesiące.
Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca przez cały okres kredytowania. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych opłat (np. za prowadzenie rachunków, przelewy).
- prowizja: liczona jako % od wykorzystanej kwoty kredytu, płatna po uruchomieniu kredytu na podstawie noty wystawionej przez Wykonawcę, w ciągu 5 dni od otrzymania. Prowizja musi zawierać wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu.
11. Zabezpieczenie kredytu -weksel in blanco z deklaracją wekslową.
12. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat (odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu).
13. Okres kredytowania dla potrzeb wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy liczyć od terminu uruchomienia środków.
14. Prowizja od kredytu płatna po uruchomieniu kredytu.
15. Do wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć datę uruchomienia środków kredytowych oraz oprocentowanie WIBOR 3M aktualne na dzień 19.11.2021 r.
16. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji poza wymienionymi w SIWZ.
17. Uchwały budżetowe aktualne i z lat poprzednich oraz podstawowe informacje o Zamawiającym dostępne są na stronie internetowej: http://ugstrachowka.bip.org.pl
17. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe.
18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwoty i terminu uruchomienia kredytu bez dodatkowych kosztów.
19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu bez dodatkowych opłat.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 83881,14 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 83881,14 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 83881,14 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Łochowie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000509459
7.3.3) Ulica: Aleja Pokoju 54
7.3.4) Miejscowość: Łochów
7.3.5) Kod pocztowy: 07-130
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 83881,14 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2035-03-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości do 6.600.000,00 PLN
- Kompleksowe prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Siechnice oraz jednostek organizacyjnych Gminy
- Usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla Gminy Jasieniec
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Strzelno i jednostek organizacyjnych gminy.
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.600.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu
- Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego w 2025 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





