Ogłoszenie z dnia 2025-07-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00309176/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup urządzeń i oprogramowania w ramach projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBOWIEC
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440318
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 101
1.5.2.) Miejscowość: Dębowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-220
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: (13) 44 13 028
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@debowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.debowiec.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11382681.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup urządzeń i oprogramowania w ramach projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-09643b4f-ce0b-4120-8914-4ca6331384ba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00327825
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00058564/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach Projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
zamówienie realizowane jest w ramach projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23 dofinansowanego w formie grantu z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, tytuł projektu: „Poprawa cyberbezpieczeństwa Gminy Dębowiec”.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00309176
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.9.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 592700 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń i oprogramowania w tym w szczególności: serwer backup, przełącznik sieci LAN CORE (3 szt.) , przełącznik sieci LAN IDF (2 szt.), firewall, centralny system logów, autoloader, backup chmura, serwerowy system operacyjny (2 szt.), oprogramowanie do backupu, oprogramowanie do wirtualizacji (2 szt.), system SIEM-SOAR, system NAC, oprogramowanie do monitorowania i zarządzania urządzeniami i siecią IT ORAZ instalacja, konfiguracja i wdrożenie.
2. Całość sprzętu i oprogramowania musi pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów.
3. Całość sprzętu musi być nowa (wyprodukowana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dostawą), nie używana wcześniej.
4. Szczegółowy zakres oraz opis przedmiotu zamówienia został opisany w Załączniku nr 1 do SWZ.
5. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23 dofinansowanego w formie grantu z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, tytuł projektu: „Poprawa cyberbezpieczeństwa Gminy Dębowiec”.
6. Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia/adres: siedziba Zamawiającego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48820000-2 - Serwery
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
48219700-3 - Pakiety oprogramowania do serwera komunikacyjnego
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania
48821000-9 - Serwery sieciowe
48800000-6 - Systemy i serwery informacyjne
30200000-1 - Urządzenia komputerowe
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu o udzielnie zamówienia zaistniały okoliczności uzasadniające wprowadzenie znaczących zmian w zakresie przedmiotu zamówienia, które obejmują:
1. Dodanie oprogramowania klasy EDR.
2. Usunięcie zamówienia w zakresie dostawy dysków do macierzy i zastąpienie go zakupem całej macierzy wraz z dyskami.
Powyższe zmiany należy uznać za istotne w kontekście opisu przedmiotu zamówienia i wymagają, aby wykonawcy mogli prawidłowo przygotować swoje oferty w oparciu o pełny i precyzyjny zakres zamówienia. Pierwotny szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) przewidywał "Rozbudowę macierzy – szt.1 – wymagania minimalne" poprzez dostawę 6 szt. dysków SSD SAS 1.92TB 2.5 x12. Planowana zmiana na zakup całej macierzy wraz z dyskami stanowi jakościową i ilościową modyfikację, znacząco wykraczającą poza pierwotne założenia, gdyż wpływa na sam rodzaj dostawy, nie tylko jej komponenty. Dodatkowo, wprowadzenie oprogramowania klasy EDR jest zupełnie nowym elementem, który nie był objęty pierwotnym zakresem zamówienia.
Wprowadzenie tak fundamentalnych zmian w przedmiocie zamówienia na etapie trwającego postępowania, tj. przed złożeniem ofert, powoduje, że kontynuacja postępowania w dotychczasowym kształcie jest obarczona niemożliwą do usunięcia wadą. Gdyby nowe elementy miały zostać uwzględnione, pierwotny opis przedmiotu zamówienia oraz Formularz oferty musiałyby zostać sformułowane inaczej, co mogłoby wpłynąć na krąg wykonawców zainteresowanych udziałem w postępowaniu oraz na treść składanych ofert. Natomiast kontynuowanie postępowania bez uwzględnienia tych zmian skutkowałoby niemożnością zawarcia umowy odpowiadającej rzeczywistym potrzebom Zamawiającego, a jednocześnie zgodnej z zasadami równego traktowania i uczciwej konkurencji.
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła niemożliwa do usunięcia wada postępowania uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Planowane istotne zmiany w przedmiocie zamówienia, nieodzwierciedlone w przedmiotowym postępowaniu, stanowią taką wadę.
Mając na uwadze powyższe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa nowego sprzętu komputerowego dla Zespołu Szkół Technicznych- Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lesznie
- Odnowienie wsparcia technicznego oraz subskrypcji dla urządzeń Fortinet
- Dostawa oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej związana z realizacją projektu w ramach grantu "Cyberbezpieczny Samorząd - Cyberbezpieczna Gmina Karnice
- Zakup sprzętu i wyposażenia medycznego oraz sprzętu komputerowego w ramach Projektu grantowego pn. "Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)"
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania
- Dostawa i wdrożenie źródłowego systemu zarządzania tożsamością w Głównym Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





