Ogłoszenie z dnia 2025-07-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00269204/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa artykułów żywnościowych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bochni Szpital Powiatowy im. bł. Marty Wieckiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni "Szpital Powiatowy" im. bł. Marty Wieckiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304349
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 31
1.5.2.) Miejscowość: Bochnia
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-700
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zaopatrzenie@szpital-bochnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://szpital-bochnia.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7e2711cd-66e1-4ed3-9d9d-0b9340181a941.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa artykułów żywnościowych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bochni Szpital Powiatowy im. bł. Marty Wieckiej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7e2711cd-66e1-4ed3-9d9d-0b9340181a94
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00327035
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00093546/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Dostawa artkułów żywnościowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DZ-271-1-36/TP/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 1 - Artykuły spożywczeLp. Przedmiot zamówienia J.m Wielkość opakowania oczekiwana przez Zamawiającego Ilość zamawiana (wg. wielkości opakowania oczekiwanego przez Zamawiającego - wg kol. 4)
1. 2. 3. 4. 5.
1. Bazylia op. g 10 70,0
2. Biszkopty op. g 120 500,0
3. Groszek ptysiowy op. g 125 500,0
4. Przyprawa do dań z fasoli op. g 20 15,0
5. Przyprawa do ryb op. g 20 80,0
6. Bita śmietana op. g 60 10,0
7. Mąka razowa op. g 1000 15,0
8. Papryka czerwona mielona ostra op. g 20 50,0
9. Gałka muszkatołowa op. g 10 20,0
10. Tymianek op. g 10 30,0
11. Kasza pęczak op. g 1000 50,0
12. Imbir op. g 15 15,0
13. Słonecznik łuskany op. g 1000 30,0
14. Sezam op. g 1000 50,0
15. Żelatyna op. g 500 15,0
16. Cukier wanilinowy op. g 1000 50,0
17. Soda oczyszczona op. g 1000 10,0
18. Ksylitol op. g 1000 60,0
19. Curry op. g 20 30,0
20. Fasola czerwona w puszce op. g 400 80,0
21. Rodzynki op. g 1000 30,0
22. Kurkuma op. g 20 100,0
23. Czosnek granulowany op. g 1000 20,0
24. Budyń bez cukru op. g 1000 80,0
25. Wafle ryżowe naturalne op. g 130 300,0
26. Budyń z cukrem op. g 60 20,0
27. Chrupki kukurydziane bez dodatków op. g 80 500,0
28. Ciastko biszkoptowe, op. g 30 200,0
29. Chrzan tarty op. g 290 150
30. Cukier op. g 1000 600,0
31. Cukier puder op. g 400 30,0
32. Cynamon op. g 20 200,0
33. Drożdże świeże op. g 100 20,0
34. Drożdże instant op. g 8 200,0
35. Dżem op. g 25 22000,0
36. Galaretka owocowa op. g 75 1000,0
37. Groszek konserwowy op. g 400 350,0
38. Tortilla - placki pszenne op. g 250 350,0
39. Herbata op. g 200 350,0
40. Herbatniki op. g 50 1800,0
41. Kakao op. g 200 50,0
42. Kasza jęczmienna mazurska op. g 1000 850,0
43. Kasza kukurydziana op. g 1000 400,0
44. Kasza manna op. g 1000 500,0
45. Kawa zbożowa op. g 500 15,0
46. Ketchup łagodny op. g 560 250
47. Kisiel bez cukru op. g 1000 250,0
48. Kisiel z cukrem op. g 77 20,0
49. Kminek op. g 15 50
50. Koncentrat pomidorowy op. ml 1000 550,0
51. Kukurydza konserwowa op. g 400 300,0
52. Kwasek cytrynowy op. g 20 500,0
53. Liście laurowe op. g 100 20,0
54. Majeranek op. g 20 50,0
55. Majonez op. g 835 320,00
56. Makaron op. g 1000 1000,0
57. Makaron lasagne op. g 500 30,0
58. Makaron zacierka op. g 250 1200,0
59. Makaron sphagetti op. g 400 30,0
60. Makaron muszelki, kokardki op. g 500 800,0
61. Makaron penne op. g 500 200,0
62. Makaron cannelloni op. g 250 20,0
63. Makaron conchiglioni (muszle duże) op. g 500 12,0
64. Mąka pszenna typ. 500 op. g 1000 1700,0
65. Mąka ziemniaczana op. g 1000 60,0
66. Miód naturalny op. g 25 12000,0
67. Musztarda op. ml 1000 60,0
68. Ocet op. ml 1000 150,0
69. Ogórek konserwowy op. ml 900 300,0
70. Olej roślinny op. ml 1000 1000,0
71. Oregano op. g 10 70,0
72. Papryka mielona słodka op. g 20 300,0
73. Pieprz czarny mielony op. g 20 300,0
74. Płatki owsiane op. g 500 500,0
75. Proszek do pieczenia op. g 36 50,0
76. Przyprawa sypka op. g 1000 400,0
77. Przyprawa w płynie op. ml 1000 500,0
78. Ryż op. g 1000 900,0
79. Sól op. g 1000 400,0
80. Sucharki op. g 290 500,0
81. Ziele angielskie op. g 15 80,0
82. Zioła prowansalskie op. g 10 80,0
83. Bita śmietana spray op. g 250 8,0
84. Musli chrupkie bananowe z kawałkami czekolady i nasionami chia op. g 350 580,0
85. Soczewica czerwona op. g 3000 50,0
86. lubczyk op. g 10 100,0
87. pieprz ziołowy op. g 360 10,0
88. rozmaryn 250g pet op. g 250 10,0
89. siemię lniane 400 g op. g 400 5,0
90. groszek zielony mrożony op. g 450 300,0
91. dżem niskosłodzony op. g 3500 20,0
92. kasza gryczana op. g 1000 15,0
93. makaron gwiazdki op. g 250 50,0
94. makaron ryż op. g 250 450,0
95. przyprawa do kurczaka op. g 1000 10,0
96. makaron pełnoziarnisty op. g 400 10,0
97. mleko w proszku op. g 400 10,0
98. andrut op. g 160 100,0
99. goździki op. g 10 30,0
100. czekolada gorzka op. g 90 50,0
101. przyprawa kebab-gyros op. g 900 10,0
102. Mus owocowy op. g 100 200,0
103. Frytura gastronomiczna op. ml 5000 100,0
104. Makaron bezglutenowy op. g 500 80,0
105. Ryż bezglutenowy op. g 500 80,0
106. Tortilla bezglutenowa op. gg 160 80,0
107. Żurek w torebkach op. g 60 350,0
Szczegółowy zakres parametrów i wymagań dla przedmiotu Zamówienia opisany został w formularzu asortymentowym - Szczegółowa Oferta Cenowa- załącznik 1A do SWZ - wymagania określone na podstawie art. 218 ust. 2
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.5.) Wartość części: 133212,82 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 2 - JajaLp. Przedmiot zamówienia J. m. Ilość
1. 2. 3. 4.
1. Jaja kurze szt. 30000
Szczegółowy zakres parametrów i wymagań dla przedmiotu Zamówienia opisany został w formularzu asortymentowym - Szczegółowa Oferta Cenowa- załącznik 1A do SWZ - wymagania określone na podstawie art. 218 ust. 2
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.5.) Wartość części: 22050 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 3 - Kleiki, kaszki i zupkiLp. Przedmiot zamówienia J. m. Ilość
1. 2. 3. 4.
1. Kleik ryżowy szt. 10
2. Deserek owocowy dla dzieci po 4 miesiącu szt. 200
3. Deserek owocowy dla dzieci po 5 miesiącu szt. 80
4. Deserek owocowy dla dzieci po 6 miesiącu szt. 200
5. Deserek owocowy dla dzieci po 8 miesiącu szt. 150
6. Modyfikowane mleko początkowe dla niemowląt od urodzenia szt. 20
7. Mleko następne dla niemowląt po 6. miesiącu szt. 20
8. Mleko następne dla niemowląt powyżej 1. roku życia sz. 20
9. Kaszka ryżowa szt. 20
10. Kaszka mleczno-ryżowa szt. 30
11. Zupka marchewkowa z ryżem szt. 200
Warzywa z indykiem szt. 180
12. Zupka jarzynowa z kurczakiem szt. 180
Szczegółowy zakres parametrów i wymagań dla przedmiotu Zamówienia opisany został w formularzu asortymentowym - Szczegółowa Oferta Cenowa- załącznik 1A do SWZ - wymagania określone na podstawie art. 218 ust. 2
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.5.) Wartość części: 9502,5 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 4 - Woda mineralnaLp. Przedmiot zamówienia J. m. Ilość Wielkość opakowania oczekiwana przez Zamawiającego (*)
1. 2. 3. 4. 5.
1. Woda mineralna, nienasycona CO2, szt. 3 500 ml 1 500
2. Woda mineralna, średnionasycona CO2, szt. 5 500 ml 1 500
3. Woda mineralna, średnionasycona CO2, szt. 200 ml 600
4. Woda mineralna, średnionasycona CO2, szt. 100 ml 300
5. Woda mineralna, wysokonasycona CO2, szt. 100 ml 300
6. Woda mineralna, nienasycona CO2, szt. 20 000 ml 500
Szczegółowy zakres parametrów i wymagań dla przedmiotu Zamówienia opisany został w formularzu asortymentowym - Szczegółowa Oferta Cenowa- załącznik 1A do SWZ - wymagania określone na podstawie art. 218 ust. 2
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.5.) Wartość części: 42316,2 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 125405,97 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 129192,91 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 125405,97 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "POLARIS" PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-HANDLOWE MAŁGORZATA GRUSZCZYŃSKA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250450755
7.3.3) Ulica: ul. Żołnierska, 20a
7.3.4) Miejscowość: Kalisz
7.3.5) Kod pocztowy: 62-800
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 125405,97 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 16380 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 23625 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 16380 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MARIUSZ TURCZYŃSKI JAJCO
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121437743
7.3.3) Ulica: ul. Pana Tadeusza 6B
7.3.4) Miejscowość: Kraków
7.3.5) Kod pocztowy: 30-727
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 16380 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie Faktyczne:
Zgodnie z art. 222 ust. 4 Ustawa Pzp Zamawiający na stronie prowadzonego postępowania przed otwarciem ofert zamieścił informacje, że na pakiet zamierza przeznaczyć kwotę: 9 502,50 zł.
Termin otwarcia ofert upłynął 18.06.2025r. o godzinie 12:00
Do terminu składania ofert, który upłynął 18.06.2025r. o godzinie 11:00 została złożona oferta:
Numer oferty Nazwa i adres Wykonawcy Cena ofertowa brutto:
4 Angelika Uchańska PHU "BLUGEL",
ul. Wrocławska 33d lokal hala F, 55-095 Długołęka, 10 136,60 zł
Stosownie do art. 255 pkt 3 Ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie Zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu Zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie Zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel.
Postępowanie unieważnia się, jeżeli (..) oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia. W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty.
Mając na uwadze, iż oferta z najniższą ceną Angelika Uchańska PHU "BLUGEL" przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi.
Z powyższych względów postanawiano jak na wstępie.
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu do upływu terminu składania ofert nie złożono żadnej oferty na w/w pakiet
INNE PRZETARGI Z BOCHNI
- Przebudowa i remont boiska o nawierzchni sztucznej trawy położonego w Parku Rodzinnym Uzbornia w Bochni
- Dostawa wyposażenia medycznego dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bochni Szpital Powiatowy im. bł. Marty Wieckiej cz. I (III)
- Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym na osiedlu Smyków w Bochni
- Całodobowa obsługa portierni w Kopalni Soli Bochnia sp. z o. o.
- Sporządzenie projektu zmiany Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego terenu "Śródmieście" w Bochni
- Dostawa produktów farmaceutycznych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bochni Szpital Powiatowy im. bł. Marty Wieckiej cz. I (II).
więcej: przetargi w Bochni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa produktów spożywczych dla potrzeb Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 21 we Wrocławiu z podziałem na zadania.
- Dostawy artykułów żywnościowych na potrzeby Uzdrowisko Świnoujście S.A.
- Dostawy żywności dla Szkoły Podstawowej Nr 4 w Radlinie, w okresie wrzesień-grudzień 2025 roku, z podziałem na 6 zadań
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 11 im. Królowej Jadwigi w Pile w okresie od 01.09.2025 r. do 31.12.2025 r.
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI DO STOŁÓWEK JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH W GMINIE NOWE 2025/2026
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 3 w Mikołowie w roku szkolnym 2025/2026
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.