eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SośnicowiceBudowa zewnętrznej instalacji gazowej wraz z montażem zewnętrznego kotła gazowego c.o. i komina w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sierakowicach



Ogłoszenie z dnia 2025-07-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa zewnętrznej instalacji gazowej wraz z montażem zewnętrznego kotła gazowego c.o. i komina w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sierakowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sośnicowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257788

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 19

1.5.2.) Miejscowość: Sośnicowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-153

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@sosnicowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://sosnicowice.i-gmina.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/sosnicowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa zewnętrznej instalacji gazowej wraz z montażem zewnętrznego kotła gazowego c.o. i komina w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sierakowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e97c163-8bb2-4baf-812b-3f8eaa9bff93

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00324200

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060047/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa zewnętrznej instalacji gazowej wraz z montażem zewnętrznego kotła gazowego c.o. i komina w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sierakowicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00267278

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-1/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlano-instalacyjnych związanych z budową zewnętrznej instalacji gazowej wraz z montażem zewnętrznego kotła c.o. oraz komina spalinowego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa zewnętrznej instalacji gazowej wraz z montażem zewnętrznego kotła gazowego c.o. i komina w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Sierakowicach”.

W ramach przedmiotu zamówienia należy w szczególności:
• Wybudować instalację gazową składającą się z odcinka zewnętrznego- podziemnego fragmentu instalacji łączącego odcinek wykonany na I etapie robót z projektowanym wolnostojącym kotłem zewnętrznym (punkt G1),
• Wykonać demontaż istniejącej kotłowni węglowej wraz z rozdzielaczami c.o. oraz zasobnikiem w jej obrębie, zdemontowane kotły węglowe należy zutylizować i przekazać Zamawiającemu kartę przekazania odpadu,
• Dostarczyć i zamontować zewnętrzny, wolnostojący kocioł (lub kaskadę kotłów) gazowy o mocy 250kW,
• Dostarczyć i zamontować izolowany przewód spalinowy wykonany ze stali kwasoodpornej,
• Wykonać montaż układu pompowo-wymiennikowego przekazującego ciepło do nowoprojektowanych rozdzielaczy,
• Wykonać demontaż istniejącego naczynia wzbiorczego otwartego i zamontować zestaw naczyń wzbiorczych systemu zamkniętego,
• Wykonać podłączenie nowoprojektowanych rozdzielaczy wraz z obiegami pompowo-mieszającymi do istniejących obiegów instalacji grzejnikowych,
• Wykonać podłączenie nowoprojektowanego zasobnika c.w.u. wraz z obiegiem pompowym nowoprojektowanego rozdzielacza oraz istniejącej instalacji wody,
• Wykonać niezbędne prace w zakresie instalacji wod-kan oraz elektrycznej,
• Wykonać ogrodzenie i zadaszenie kotła wolnostojącego wraz z armaturą.

1.1 Opis stanu istniejącego
Na przyłączu gazowym, na zewnątrz budynku w skrzynce gazowej zamontowany jest główny kurek gazowy, reduktor oraz licznik gazowy.
W stanie istniejącym, w części piwnicznej, w pomieszczeniu kotłowni zabudowane są 2 kotły węglowe na ekogroszek o mocach 100 i 150kW współpracujące z zasobnikiem c.w.u. oraz pięcioma obiegami grzewczymi.

1.2 Podstawowy opis projektowanej instalacji gazowej
W ramach rozbudowy instalacji, gazem zasilane będzie urządzenie gazowe w postaci wolnostojącego, kondensacyjnego kotła gazowego z modulowanym palnikiem o mocy 250 kW. Zewnętrzny odcinek instalacji gazowej wykonać należy z rur PE100 RV Typ 2 SDR 11 do gazu Ø90x8,2 łączonych elektrooporowo lub/i doczołowo. Rury i kształtki powinny mieć ważny astest Instytutu Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. Przed wyprowadzeniem przewodów gazowych na powierzchnię terenu należy zastosować przejście PE/stal Ø90/DN80 zakończone kurkiem gazowym, za którym zabudować należy filtr oraz przyłącze elastyczne DN50. Podejście do projektowanego urządzenia gazowego wykonać należy z rury stalowej przewodowej DN80 redukowanej do średnicy DN50, a oba odcinki rur stalowych należy zabezpieczyć antykorozyjnie. Instalację gazową układaną w gruncie należy wykonać na podsypce i obsypce piaskowej, a wszelkie skrzyżowania z innymi przewodami zabezpieczyć rurą osłonową.

1.3 Podstawowy opis projektowanej instalacji c.o.
W ramach zadania należy zdemontować istniejące dwa kotły węglowe wraz z czopuchami i instalacją do rozdzielaczy oraz pompy obiegowe, zasobnik c.w.u i pompę zasobnika, otwarte naczynie wzbiorcze. W ramach zadania, w pomieszczeniu kotłowni należy przeprowadzić częściową wymianę przewodów c.o., wody ciepłej, cyrkulacji i wody zimnej. Jako źródło ciepła zaprojektowano wolnostojący, zewnętrzny, kondensacyjny kocioł gazowy o mocy 250kW. Zlokalizowany będzie na placu na zewnątrz budynku. Kocioł będzie pracował na mieszance 40% glikolu propylenowego i będzie przekazywał ciepło do poszczególnych obiegów poprzez układ pompowo-wymiennikowy zabudowany w byłej kotłowni węglowej (pomieszczenie techniczne). Instalacja grzewcza zarówno po pierwotnej jak i wtórnej stronie wymiennika będzie pracowała w układzie zamkniętym. Kocioł poza pięcioma obiegami pompowo-mieszającymi przekazywał będzie ciepło do instalacji wody opartej o 500l zasobnik c.w.u.

Szczegółowy zakres prac budowlanych i instalacyjnych oraz ich rodzaj, a także szczegółowe rozwiązania techniczno-materiałowe, które należy stosować przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa (projekt architektoniczno-budowlany oraz projekt techniczny), specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót (mający charakter pomocniczy), stanowiące Załącznik 8 do SWZ.
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzaniu oferty, jakiekolwiek pominięcia pozycji, niedoszacowania oraz braki nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą do wyceny prac objętych zamówieniem jest dokumentacja projektowa, STWiOR oraz doświadczenie Wykonawcy i jego własna kalkulacja.

2. Lokalizacja zadania: 44-156 Sierakowice, ul. Wiejska 1, działki nr 704/186; 725/187; 577/188, obręb Sierakowice
3. Kod numeryczny Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) dla przedmiotowego zadania:
45333000-0- Roboty instalacyjne gazowe; 45330000-9- Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne; 45300000-0- Roboty instalacyjne w budynkach; 45331000-6- Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych; 45331100-7- Instalowanie centralnego ogrzewania; - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 8 do SWZ.
5. Zadanie objęte jest zgłoszeniem robót, przyjętym w dniu 12.11.2024 r., wydanym przez Starostę Gliwickiego.
6. Przedmiot zamówienia realizowany będzie zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy, który przygotuje Wykonawca i uzgodni z Zamawiającym w terminie 14 dni od daty podpisania umowy.
Jeżeli w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakter45332300-6yzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy rozumieć, jako przykładowe i służą one jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów, a nie są wskazaniem producenta - rozpatrywać je należy łącznie ze słowem „równoważny”. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 8 do SWZ. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane urządzenia, materiały budowlane, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę stosownych dokumentów potwierdzających, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
7. Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały powinny odpowiadać wymaganiom określonym przepisami o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
8. Projektowane obiekty podlegają po ich wybudowaniu- geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
9. Materiały z rozbiórki ( w tym również materiały niebezpieczne) winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów o odpadach. Koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym.
10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych, ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny i ustawie z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych.
11. Wymagany okres gwarancji:
Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik do umowy (załącznik nr 5 do SWZ). Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty objęte przedmiotem zamówienia wynosi 36 miesięcy licząc od daty wskazanej w protokole odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres, maksymalnie przedłużając okres minimalny o dodatkowe 12 lub 24 miesiące, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale KRYTERIA OCENY OFERT (rozdział 18 SWZ). Wykonawca składając ofertę akceptuje oświadczenie gwarancyjne stanowiące załącznik do umowy (załącznik nr 5 do SWZ), w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia Zamawiającego oraz obowiązki gwaranta.
UWAGA:
Udzielając gwarancji, wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych (serwisów gwarancyjnych) w zakresie i na zasadach określonych przez producenta danego materiału lub urządzenia w okresie obowiązywania gwarancji udzielonej przez producenta danego materiału lub urządzenia, więc powinien te koszty uwzględnić w wynagrodzeniu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 409165,67 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 590997,98 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 409165,67 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Instalatorstwa Sanitarnego, Gazowego i C.O. Zdzisław Młynarski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6310208258

7.3.3) Ulica: ul. Ks. Antoniego Korczoka 6A

7.3.4) Miejscowość: Gliwice

7.3.5) Kod pocztowy: 44-119

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 409165,67 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.