Ogłoszenie z dnia 2025-07-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00267875/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Nowogard do ośrodka w Radowie Wielkim, szkoły w Siedlicach oraz do placówek oświatowych na terenie gminy Goleniów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWOGARD
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684278
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Plac Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 513 201 351
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowogard.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11202251.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Nowogard do ośrodka w Radowie Wielkim, szkoły w Siedlicach oraz do placówek oświatowych na terenie gminy Goleniów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a8981aa1-3490-4157-a14e-d117795e0f72
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00321662
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00672688/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Nowogard do Ośrodka w Radowie Wielkim, szkoły w Siedlicach oraz do placówek oświatowych na terenie gminy Goleniów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00267875
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WZP.271.13.2025.AA.MT
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 418719,59 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz z gminy Nowogard do Radowa Wielkiego i Siedlic w okresie od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.Trasa liczy 82 km w jedną stronę. Ilość dzieci do przewozu - 15 osób w tym z wózkami inwalidzkimi 3 osoby. Pojazdy używane do przewozu dzieci muszą być wyposażone w minimum jedną kamerę rejestrującą obraz i dźwięk wewnątrz pojazdu wraz z urządzeniem umożliwiającym archaizację nagrania przez okres minimum 5 dni.
Trasa obejmuje
1. Świerczewo przystanek koło kościoła
2. Karsk nr 16 domu - wózek inwalidzki
3. Błotno nr domu 16
4. Grabin nr. domu 8 - wózek inwalidzki
5. Szczytniki na przystanku
6. Nowogard ul. 700-lecia pod blokami 24/11
7. Nowogard ul. Asnyka 14/16 na rogu ulicy
8. Nowogard ul Cmentarna 15 dochodzą do drogi głównej
5. Nowogard ul Boh. Warszawy 78 z pod szkoły podstawowej nr 3
6. Wierzbięcin nr. domu 2 - wózek inwalidzki
Czas przyjazdu do Radowa Wielkiego 7:30, czas przyjazdu do Siedlic 7:45
Czas wyjazdu z Siedlic 15:00 czas wyjazdu z Radowa Wielkiego 15:15
4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.5.5.) Wartość części: 137976,23 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz z gminy Nowogard do Radowa Wielkiego w okresie od 4 sierpnia 2025 r. do 22 sierpnia 2025 r. Pojazdy używane do przewozu dzieci muszą być wyposażone w minimum jedną kamerę rejestrującą obraz i dźwięk wewnątrz pojazdu wraz z urządzeniem umożliwiającym archaizację nagrania przez okres minimum 5 dni.Trasa liczy 72 km w jedną stronę. Ilość dzieci do przewozu - 8 osób w tym z wózkami inwalidzkimi 2 osoby.
Trasa obejmuje
1. Świerczewo przystanek koło kościoła
2. Grabin nr. domu 8 wózek inwalidzki
3. Nowogard ul. 700-lecia 24
4. Nowogard ul. Asnyka 14/16 na rogu ulicy
5. Nowogard ul Boh. Warszawy 78 z pod szkoły podstawowej nr 3
6. Wierzbięcin nr. domu 2 wózek inwalidzki
Czas przyjazdu do Radowa Wielkiego 7:30,
Czas wyjazdu z Radowa Wielkiego 15:00
4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 10348,22 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Nowogard do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – wychowawczego w Goleniowie ul. M. Konopnickiej 10a od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.Trasa liczy 68 km w jedną stronę. Ilość dzieci do przewozu - 12 osób w tym z wózkami inwalidzkimi 1 osoba.
Trasa obejmuje
1. Nowogard ul. Sikorskiego 8 A
2. Nowogard ul. 700 Lecia 25/1
3. Nowogard ul. Sikorskiego 8 A
4. Nowogard ul. Armii Krajowej 48
5. Nowogard ul. Bankowa 3 E/2
6. Błotno nr domu 12 wózek inwalidzki
7. Zakłodzie 52
8. Strzelewo 53
9. Wierzbięcin 27 B
Czas przyjazdu do Goleniowa 8:00,
Czas wyjazdu z Goleniowa 14:00
4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.5.5.) Wartość części: 121767,73 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Nowogard do Zespołu Szkół Specjalnych w Goleniowie ul. Niepodległości 1b, Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami integracyjnymi w Goleniowie ul. Kilińskiego 11 od 1 września 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.Trasa liczy 83 km w jedną stronę. Ilość dzieci do przewozu - 20 osób w tym z wózkami inwalidzkimi 1 osoba.
Trasa obejmuje
1. Jarchlino 21
2. Konarzewo 5 A
3. Nowogard ul. Poniatowskiego 25
4. Nowogard ul. Boh. Warszawy 41 oraz 45
5. Nowogard ul. Jana Pawła II 2
6. Nowogard ul. Żeromskiego 12 oraz 23
7. Nowogard ul. Kilińskiego 1
8. Nowogard ul. 15 Lutego 15
9. Nowogard ul. Monte Casino 26
10. Nowogard ul. Słoneczna 9 Warnkowo
11. Nowogard Warnkowo 3
12. Olchowo 92 A
Czas przyjazdu do Goleniowa 8:00,
Czas wyjazdu z Goleniowa 15:00
4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 148627,79 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 218448,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 218448,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 218448,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Przedsiębiorstwo PKS Gryfice Sp. z o.o., Słudwia, 72-310 Płoty
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: GOPROFIT Sp. z o.o., ul. Kosciuszki70B, 72-300 Gryfice
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8571673972
7.3.3) Ulica: Słudwia
7.3.4) Miejscowość: Płoty
7.3.5) Kod pocztowy: 72-310
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"PRZEDSIĘBIORSTWO PKS GRYFICE" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
"PRZEDSIĘBIORSTWO PKS GRYFICE" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 218448,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-06-268.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10735,20 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 16372,80 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 10735,20 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przewozy Osobowe Krajowe i Międzynarodowe Jerzy Serocki
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8590005680
7.3.3) Ulica: Kościuszki 35/1
7.3.4) Miejscowość: Nowogard
7.3.5) Kod pocztowy: 72-200
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEWOZY OSOBOWE KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE Jerzy Serocki
jakie przetargi wygrała firma
PRZEWOZY OSOBOWE KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE Jerzy Serocki
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 10735,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-08-228.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 132192,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 199920,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 132192,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przewozy osobowe Krajowe i Międzynarodowe Jerzy Serocki
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8590005680
7.3.3) Ulica: Kościuszki 35/1
7.3.4) Miejscowość: Nowogard
7.3.5) Kod pocztowy: 72-200
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEWOZY OSOBOWE KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE Jerzy Serocki
jakie przetargi wygrała firma
PRZEWOZY OSOBOWE KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE Jerzy Serocki
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 132192,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-06-268.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 161352,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 161352,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 161352,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przewozy Osobowe krajowe i Miedzynarodowe Jerzy Serocki
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8590005680
7.3.3) Ulica: Kościuszki 35/1
7.3.4) Miejscowość: Nowogard
7.3.5) Kod pocztowy: 72-200
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEWOZY OSOBOWE KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE Jerzy Serocki
jakie przetargi wygrała firma
PRZEWOZY OSOBOWE KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE Jerzy Serocki
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 161352,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-06-268.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z NOWOGARDU
więcej: przetargi w Nowogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Część I - "Dowóz i odwóz uczniów ..." Część II - "Transport dzieci przedszkolnych podczas wyjazdów organizowanych w ramach projektu pn. "W przedszkolu w Krajnie jest fajnie" ..."
- Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej w Rdzawce oraz uczniów niepełnosprawnych w roku szkolnym 2025/2026
- Dowóz i odwóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Osina wraz z zapewnieniem opieki w roku szkolnym 2025/2026 do/z: CZĘŚĆ 1 - szkół w Goleniowie; CZĘŚĆ 2 - szkół w Radowie Wielkim i Siedlicach
- Dowóz dzieci niepełnosprawnych
- Transport uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Szlachtowej do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Ks. Prof. J. Tischnera w Szczawnicy w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r.
- "Świadczenie usług transportowych - dowóz uczniów z terenu Gminy Dębno do szkół podstawowych na podstawie sprzedanych biletów miesięcznych w roku szkolnym 2025/2026"
więcej: (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.