Og³oszenie z dnia 2022-08-26
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00398357/01 - Wynik z dnia 2022-10-18
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa pumptrack – modu³owy tor do jazdy na rowerze, rolkach, hulajnodze
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MIASTO BRAÑSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658947
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 8
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brañsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-120
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - £om¿yñski
1.5.7.) Numer telefonu: 85 7375005
1.5.8.) Numer faksu: 85 7375363
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@bransk.um.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.um.bransk.wrotapodlasia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa pumptrack – modu³owy tor do jazdy na rowerze, rolkach, hulajnodze
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ccc9613b-250f-11ed-b8b2-9a321cc30829
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00321295
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00001111/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.4 Budowa pumptrack - modu³owy tor do jazdy na rowerze, rolkach, hulajnodze
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bransk3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert w postêpowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej - https://platformazakupowa.pl./pn/bransk
2. Zamawiaj±cy dopuszcza awaryjnie komunikacjê za po¶rednictwem poczty elektronicznej sekretariat@bransk.um.gov.pl z zastrze¿eniem ¿e oferta i o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp mo¿e byæ z³o¿one wy³±czenie za po¶rednictwem Platformy.
3. Szczegó³owa instrukcja dla Wykonawców dotycz±ca z³o¿enia, zmiany i wycofania oferty znajduje siê na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 2. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.), w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Zamawiaj±cy rekomenduje na format danych przesy³anych plików: .pdf.
3. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenia o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym – zgodnie z art. 781 kodeksu cywilnego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za po¶rednictwem Platformy.
13. Zamawiaj±cy, okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Brañsk, ul. Rynek 8, 17-120 Brañsk NIP 543-20-69-834; REGON 050658947 .
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mog± Pañstwo kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych ( IOD). Funkcjê tê sprawuje: Rafa³ Andrzejewski. Kontakt z IOD pod adresem email: iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl oraz telefonicznie pod nr telefonu: 504 976 690.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustaw± z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp” w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa pumptrack – modu³owy tor do jazdy na rowerze, rolkach, hulajnodze” prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ, je¿eli okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, zamawiaj±cy przechowuje protokó³ postêpowania wraz z za³±cznikami przez ca³y okres obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych.
• W przypadku korzystaniaz tego uprawnienia, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia(zgodnie z art. 75 ustawy Pzp).
• W przypadku gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (74 ust. 3 ustawy Pzp)
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania / uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych. Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z tego uprawnienia
• nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±(zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp);
• nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników (zgodnie z art. 76 ustawy Pzp).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKM.271.5.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn. „Budowa pumptrack – modu³owy tor do jazdy na rowerze, rolkach, hulajnodze”. Zakres zamówienia polega w szczególno¶ci na:
a) Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowê lub za¶wiadczenia o mo¿liwo¶ci wykonania robót niewymagaj±cych pozwolenia na budowê,
b) Uzyskanie wszelkich niezbêdnych wymaganych uzgodnieñ i zezwoleñ,
c) Realizacja robót budowlanych,
d) Uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie – w przypadku konieczno¶ci jego uzyskania.
Po zakoñczeniu robót teren nale¿y oczy¶ciæ, uporz±dkowaæ, a wszelkie uszkodzenia elementów infrastruktury niebêd±ce przedmiotem zamówienia naprawiæ.
2. Wytyczne niezbêdne do zaplanowania i przeprowadzenia procesu projektowego i budowlanego a tak¿e informacje niezbêdne do ustalenia planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych oraz przygotowania oferty okre¶la Program funkcjonalno-u¿ytkowy stanowi±cy Za³±cznik nr 1 do SWZ.
3. Odbiór poszczególnych robót nastêpowa³ bêdzie na zasadach okre¶lonych w umowie.
4. Wykonawca zobowi±zany jest opracowaæ i przedstawiæ w terminie 7 dni kalendarzowych Zamawiaj±cemu harmonogram realizacji poszczególnych elementów oraz w ci±gu 7 dni kalendarzowych od podpisania umowy uzyskaæ akceptacjê z³o¿onego harmonogramu.
5. Wykonawca po zakoñczeniu robót budowlanych zobowi±zany jest do opracowania kompletnej dokumentacji odbiorowej zawieraj±cej dokumentacjê powykonawcz± w tym komplet dokumentów potwierdzaj±cych charakterystykê, parametry oraz w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowe zastosowanych materia³ów i wyrobów budowlanych, kompletny we wpisy dziennik robót budowlanych oraz podpisane przez Wykonawcê w oryginale dokumenty gwarancyjne. Wykonawca tak skompletowan± dokumentacjê odbiorow± zobowi±zany jest przygotowaæ w dwóch egzemplarzach oraz w formie elektronicznej na p³ycie CD/DVD i przekazaæ Zamawiaj±cemu wraz ze zg³oszeniem gotowo¶ci do odbioru koñcowego robót.
6. Przekazywania na ka¿dorazowy wniosek Zamawiaj±cego informacji dotycz±cych postêpu robót w zakresie zgromadzonych dokumentów, etapu pozyskania uzgodnieñ i zezwoleñ, zaawansowania prac i wszelkich innych istotnych zdarzeñ zachodz±cych w trakcie realizacji inwestycji wraz z przekazaniem kopii dokumentów we wskazanym przez Zamawiaj±cego zakresie, w terminie do 3 dni.
7. Pozosta³e warunki realizacji zamówienia, w tym sposób rozliczenia pomiêdzy Stronami, zosta³y okre¶lone we wzorze umowy stanowi±cej za³±cznik nr 2 do SWZ.
9. Szczegó³owe wymagania Zamawiaj±cego:
1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zabezpieczenia terenu przed ewentualnymi zniszczeniami we w³asnym zakresie oraz do zapewnienia bezpieczeñstwa przej¶cia w miejscach wykonywania robót.
2) Przedmiot zamówienia musi byæ wykonany zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2020.1333 t.j. z dnia 2020.08.03), z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej oraz obowi±zuj±cymi normami, pod nadzorem osób posiadaj±cych odpowiednie uprawnienia.
4) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zachowania najwy¿szej staranno¶ci przy wykonywaniu zadania, usterki i szkody powsta³e w trakcie realizacji zadania bêd± usuwane natychmiast po ich powstaniu przez Wykonawcê na jego koszt.
5) Wykonawca zobowi±zuje siê do zapewnienia sprawnego, sta³ego i ci±g³ego nadzoru robót przez kierownika budowy.
6) Wykonawca udzieli pisemnej gwarancji na roboty budowlane na okres wskazany w ofercie, nie krótszy ni¿ 3 lata.
10. Uwagi:
1) W przypadku kolizji z istniej±cymi urz±dzeniami i obiektami infrastruktury technicznej, Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego dokona prze³o¿enia lub zabezpieczenia ww. instalacji lub urz±dzeñ.
2) Jakiekolwiek szkody powsta³e podczas prowadzenia robót budowlanych usuwa Wykonawca na w³asny koszt.
11. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy okre¶lono w § 6 projektu umowy.
12. Zamawiaj±cy nie stawia wymagañ w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
13. Zgodnie z art. 101 ust 4 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.
14. Zamawiaj±cy informuje, ¿e ilekroæ w programie funkcjonalno-u¿ytkowym u¿yte s± znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, ¼ród³o lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê – Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert z rozwi±zaniami równowa¿nymi, o ile zapewniaj± one zgodno¶æ realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacj±. Wykonawca obowi±zany jest zaoferowaæ produkt o w³a¶ciwo¶ciach zbli¿onych, nadaj±cy siê funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania, posiadaj±cy parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku w±tpliwo¶ci parametry produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia uznaje siê za minimalne.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium ceny oraz jako¶ciowe
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej,2. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Okre¶lenie warunków udzia³u w postêpowaniu
10.3.1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiaj±cy wymaga posiadania przez Wykonawcê ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 150.000,00 z³ (s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
10.3.2. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
Warunek zostanie spe³niony je¿eli Wykonawca posiada nastêpuj±ce do¶wiadczenie: a) W okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie) wykona³ nale¿ycie (tj. zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³) co najmniej 1 (jedn±) robotê budowlan± polegaj±c± na budowie toru typu pumptrack o d³ugo¶ci co najmniej 70 m wykonanego w technologii modu³owej o warto¶ci co najmniej 150 000,00 z³ brutto,
W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego co najmniej jeden z wykonawców musi spe³niæ ww. warunek.
W przypadku, gdy wykonane roboty stanowi± wiêksz± ca³o¶æ nale¿y wyodrêbniæ warto¶æ robót odpowiadaj±cych robotom wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia.
Warto¶æ robót wskazan± w innej walucie ni¿ PLN nale¿y przeliczyæ na z³ote wed³ug ¶redniego kursu NBP na dzieñ umieszczenia og³oszenia o zamówienia w niniejszym postêpowaniu.
b) dysponuje lub wyka¿e, ¿e bêdzie dysponowa³ w okresie przewidzianym na realizacjê zamówienia osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ lub w ograniczonym zakresie.
Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 282 ze zm.) oraz w rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2018r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. w Dz.U. z 2020 r. Nr 63, poz. 220 z pó¼. zm.) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
10.4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
10.5. W przypadku, o którym mowa w ust. 10.4., Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie zgodnie z art. 117 ust 4 ustawy Pzp, z którego bêdzie wynika³o, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
10.6. Udostêpnienie zasobów
1. Wykonawca na podstawie art. 118 ustawy Pzp, mo¿e w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w ust. 3, musi potwierdzaæ, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów. W szczególno¶ci dokument winien okre¶laæ: zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby; sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
6. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawc±, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego zast±pi ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wyka¿e, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
8. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
9. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w punkcie 13.1. ppkt 2) SWZ, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w punkcie 9 SWZ.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – wzór o¶wiadczenia stanowi za³. nr 7 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunku dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca winien z³o¿yæ dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± wskazan± przez Zamawiaj±cego.
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonywania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane z wykorzystaniem wzoru wykazu stanowi±cego za³. nr 8 do SWZ.
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, powy¿szy wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
3) Dowody okre¶laj±ce, czy roboty budowlane zamieszczone w „Wykazie robót budowlanych” zosta³y wykonane nale¿ycie. Dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
4) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 9 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1) Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 2 000,00 z³ (s³ownie z³: dwa tysi±ce 00/100).2) Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3) Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
- pieni±dzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020, poz. 299).
Zamawiaj±cy poza formami wnoszenia wadium ww. nie dopuszcza innych form jego wnoszenia.
Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego: Nr 52 8063 0001 0010 0100 1182 0009 z dopiskiem "Wadium-nr postêpowania (GKM.271.5.2022).
W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniê¿nej za termin wniesienia wadium przyjmuje siê datê uznania rachunku Zamawiaj±cego.
Wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na nale¿y wnie¶æ w formie orygina³u, w postaci elektronicznej W przypadku wadium wnoszonego w formie innej ni¿ pieniê¿na beneficjentem powinno byæ Miasto Brañsk.
4) Zamawiaj±cy odrzuci ofertê wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
5) Zwrot wadium:
Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
e) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
f) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
g) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
a) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
b) którego oferta zosta³a odrzucona;
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
d) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa powy¿ej, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.2. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spó³ka cywilna), do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo w którym wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia umocowali jeden podmiot do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp).10.4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
10.5. W przypadku, o którym mowa w ust. 10.4., Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie zgodnie z art. 117 ust 4 ustawy Pzp, z którego bêdzie wynika³o, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 2 Za³±cznik nr 2 - Projektowane postanowienia umowy:1. Dopuszcza siê zmiany postanowieñ umowy w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 455 ust. 1 ustawy pzp.
2. Ka¿dorazowa zmiana umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za uprzedni± zgod± Zamawiaj±cego wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci.
3. Zmiany przewidziane w umowie mog± byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego lub przez Wykonawcê.
4. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp, które mog± dotyczyæ:
1) Zmiany parametrów charakterystycznych dla objêtego proponowan± zmian± elementu robót budowlanych,
2) Aktualizacji rozwi±zañ projektowych z uwagi na postêp technologiczny lub okoliczno¶ci zwi±zane z terenem i nieruchomo¶ciami na których realizowany jest przedmiot umowy, ujawnione w trakcie realizacji umowy,
3) zmiany sposobu rozliczenia wynagrodzenia,
4) zmiany terminu wykonania umowy,
5) zmiany na stanowisku kluczowego specjalisty,
6) wykonania robót zamiennych,
7) wykonania robót dodatkowych,
8) rezygnacji z wykonania czê¶ci umowy,
9) zmiany czêstotliwo¶ci przeprowadzenia odbiorów czê¶ciowych, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 2 wraz z bêd±cymi ich skutkiem zmianami sposobu rozliczenia przedmiotu umowy,
10) zmiany trybu realizacji zamówienia w zakresie wyst±pienia uzasadnionego przypadku konieczno¶ci zmiany podmiotów, na zasobach których opiera³ siê Wykonawca wykazuj±c na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, za zgod± Zamawiaj±cego i pod warunkiem, ¿e odno¶nie nowego podmiotu wykazane zostanie spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie nie mniejszym, ni¿ wykazane zosta³o to na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia, a podmiot ten z³o¿y pisemne potwierdzenie udostêpnienia Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-09-12 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/bransk, tj. stronie prowadzonego postêpowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-12 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-10-11
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja obiektów u¿yteczno¶ci publicznej - Termomodernizacja SP w Dargini - Modernizacja niskoefektywnych energetycznie ¼róde³ ciep³a wraz z wykonaniem dokumentacji.
- Prace zabezpieczaj±ce ¶ciany fundamentowe przyziemia budynku pa³acu w za³o¿eniu pa³acowo-parkowym w Mordach
- Aktywne place zabaw 2025 - Aktywny Plac Zabaw znajduj±cy siê przy Klubie Dzieciêcym "Mi¶ Uszatek" w Czerniejewie - Aktywny Plac Zabaw znajduj±cy siê przy Klubie Dzieciêcym "Kolorowy Domek" w ¯ydowie
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Baranowie. Zadanie wspó³finansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku komunalnego w Baranowie. Zadanie wspó³finansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Bo¿ej Woli. Zadanie wspó³finansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.