Ogłoszenie z dnia 2025-07-10
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
USŁUGI OPIEKUŃCZE W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA PODOPIECZNYCH GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ NA TERENIE GMINY CZERNICE BOROWE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERNICE BOROWE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378060
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dolna 2
1.5.2.) Miejscowość: Czernice Borowe
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-415
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 236746215
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czerniceborowe.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czerniceborowe.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
USŁUGI OPIEKUŃCZE W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA PODOPIECZNYCH GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ NA TERENIE GMINY CZERNICE BOROWE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd7f4a3c-517d-4028-abe4-e9e5e5a18de0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00320282
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 2) ustawy
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt grantowy ,,Premia społeczna” w ramach realizacji programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021- 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz z budżetu państwa, działanie 04.13 wysokiej jakości system włączenia społecznego.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dd7f4a3c-517d-4028-abe4-e9e5e5a18de03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu: - platformy przetargowej dostępnej pod adresem : https://ezamowienia.gov.pl
2. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452).
3. Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: pdf.
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich wpływu do Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna określona została w rozdziale XXV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna określona została w rozdziale XXV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SGC.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie Gminy Czernice Borowe. Usługi opiekuńcze świadczone są u osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy osób trzecich, a są ich pozbawione a rodzina nie może takiej opieki zapewnić.
2. Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Usługi opiekuńcze świadczone są w zakresie:
a) zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w szczególności poprzez:
- utrzymanie czystości w pomieszczeniach
- dokonywanie zakupu artykułów spożywczych oraz innych produktów potrzebnych w gospodarstwie domowym,
- przygotowanie lub dostarczanie posiłków oraz produktów żywnościowych na pozostałą część dnia z uwzględnieniem diety dla danej osoby,
- pomocy przy spożywaniu posiłków lub karmienie, o ile wymaga tego stan zdrowia,
- pranie bielizny osobistej i pościelowej,
- przynoszenie opału i ogrzewanie pomieszczeń,
b) opieki higieniczno–sanitarnej, w szczególności poprzez:
- mycie i kąpiel,
- zmianę bielizny osobistej i pościelowej,
- układanie chorego w łóżku,
- pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
- zmianę pielucho-majtek,
- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,
c) pielęgnacji zalecanej przez lekarza,
d) zapewniania w razie potrzeby pomocy lekarskiej,
e) pomocy w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji osoby, w szczególności poprzez:
- podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań,
- organizowanie i podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich,
- organizowanie spacerów,
- czytanie.
3. Szacunkowy wymiar liczby godzin świadczenia usług opiekuńczych wynosi: rok 2025- 1640 godzin, rok 2026- 3936 godzin dla przewidywanej liczby 9 klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czernicach Borowych.
4. Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia zakresu zamówienia poprzez zmniejszenie szacunkowej wielkości świadczenia do 1300 godzin w 2025 roku, do 3739 godzin w 2026 roku przypadku spadku zapotrzebowania na
wykonywanie usług opiekuńczych w wymiarze, o którym mowa w pkt 3. W sytuacji zaistnienia okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia pełnej liczby godzin.
5. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru liczby godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych, np. dojazdów do klientów i bez związku z
uprawnieniami pracowników Wykonawcy z tytułu Kodeksu Pracy (urlopy wypoczynkowe, zwolnienia lekarskie itp.).
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia realizacji usług w wymiarze godzin odpowiadającym rzeczywistym potrzebom klientów, tj. w różnym wymiarze godzin miesięcznie u jednej osoby, a także w dni świąteczne i wolne od pracy, jednak liczba godzin nie może przekroczyć wartości określonych w pkt 3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85320000-8 - Usługi społeczne
85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo opisano w rozdziale XVI SWZ.
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
1. kryterium C- cena oferty - waga 60 pkt
2. kryterium PS- Przedsiębiorstwo Społeczne - waga 40 pkt
Razem :100 pkt
Łączna ocena punktowa P zostanie obliczona według wzoru: P = C + PS gdzie:
P - łączna liczba punktów uzyskana przez badaną ofertę
C – liczba punktów uzyskana przez badaną ofertę w kryterium „cena oferty”
PS – liczba punktów uzyskana przez badaną ofertę w kryterium „przedsiębiorstwo społeczne”
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona do 2 miejsca po przecinku z zachowaniem zaokrągleń matematycznych.
2. Kryterium 1 – CENA OFERTY
Zamawiający poprzez cenę rozumie cenę brutto oferty. Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę brutto oferty zgodnie z formularzem ofertowym, otrzyma maksymalna liczbę punktów za to kryterium tj. 60 pkt.
Punktacja zostanie wyliczona za pomocą wzoru: 1 pkt =1%
najniższa oferowana cena
C = --------------------------- x 100 pkt. x 60 %
cena ocenianej oferty
3. Kryterium 2 – Przedsiębiorstwo Społeczne
Wykonawca jest Przedsiębiorstwem Społecznym.
Punkty otrzymają Oferenci, którzy posiadają status przedsiębiorstwa społecznego w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz. U. z 2025 r. poz. 806) i przedstawią razem z ofertą oświadczenie zgodnie z wzorem załącznika nr 5 do SWZ oraz zaświadczenie o posiadaniu tego status, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej. Wykonawca spełniający kryterium otrzyma maksymalna liczbę punktów za to kryterium tj. 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedsiębiorstwo Społeczne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:- są podmiotami ekonomii społecznej zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz. U. z 2025 r. poz. 806);
- spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ustawy PZP dotyczących:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający nie określa warunku zdolności technicznej.
b) Zamawiający określa warunek zdolności zawodowej, który zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w celu realizacji usług opiekuńczych w ramach niniejszego zamówienia, Wykonawca dysponuje wykwalifikowaną kadrą, która posiada między innymi:
- kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: opiekun środowiskowy, asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarz, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, opiekun kwalifikowany w domu pomocy społecznej lub
- doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych, w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z ofertą oświadczenia o dysponowaniu kadrą zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ. Ponadto w dzień podpisania umowy zobowiązany jest do dostarczenia wykazu osób świadczących usługę w ramach niniejszego zadania wraz z dowodami wskazującymi na jednoznaczne spełnienie warunków posiadania wykwalifikowanej kadry do realizacji powierzonego zadania.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: warunek określony w rozdziale V ust. 2 pkt 4a i b może być spełniony łącznie przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Określono w rozdziale XIX SWZ ust. 1 litera b.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Określono w rozdziale XIX SWZ ust. 1 litera a.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:-wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
-oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
-wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy.
W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 5, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, o ile są już znani.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy zawiera załącznik nr 3 do SWZ. Zamawiający zamieścił istotne umowy, która określają warunki umowne realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy (tzw. Zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 3 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
4. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy złożyć za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16
INNE PRZETARGI CZERNICE BOROWE
- USŁUGI OPIEKUŃCZE W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA PODOPIECZNYCH GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ NA TERENIE GMINY CZERNICE BOROWE
- "POMOCNA DŁOŃ" ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA PODOPIECZNYCH GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ NA TERENIE GMINY CZERNICE BOROWE
więcej: przetargi CZERNICE BOROWE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- USŁUGI OPIEKUŃCZE W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA PODOPIECZNYCH GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ NA TERENIE GMINY CZERNICE BOROWE
- ,Świadczenie usługi asystenckiej w miejscu zamieszkania dla uczestników projektu Centrum Usług Społecznych w Głogowie
- Zakup usługi wsparcia w postaci opasek bezpieczeństwa wraz z systemem obsługi
- "POMOCNA DŁOŃ" ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH W MIEJSCU ZAMIESZKANIA DLA PODOPIECZNYCH GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ NA TERENIE GMINY CZERNICE BOROWE
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (zwanych dalej SUO) dla osób starszych i osób niepełnosprawnych z terenu miasta i gminy Brusy
- Realizacja usług opiekuńczych na rzecz osób objętych wsparciem w ramach projektu Pomocna dłoń dla Powiatu Lwóweckiego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.