Ogłoszenie z dnia 2025-07-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00335145/01 - Wynik z dnia 2025-07-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Edukacja społeczności lokalnej. Organizacja warsztatów w Poleskim Parku Narodowym w latach 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Poleski Park Narodowy
1.3.) Oddział zamawiającego: Poleski Park Narodowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061360188
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 3a
1.5.2.) Miejscowość: Urszulin
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-234
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poleskipn@poleskipn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.poleskipn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Edukacja społeczności lokalnej. Organizacja warsztatów w Poleskim Parku Narodowym w latach 2025-2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a935a9e-fafa-4000-b4ed-272f1b8d5273
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00318002
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00007448/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Wykonanie dostaw nagród i materiałów pomocniczych dla uczestników imprez upowszechniających wiedzę ekologiczną, rajdów, warsztatów i szkoleń organizowanych w 2025 i 2026 r. z podziałem na części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr FENX.01.05-IW.01-0009/24 pt. Czynna ochrona ekosystemów wodnych i nieleśnych lądowych Poleskiego Parku Narodowego oraz cennych gatunków flory i fauny w latach 2025-2029
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2a935a9e-fafa-4000-b4ed-272f1b8d52733.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu (z wyłączeniem składania ofert – sposób złożenia oferty opisany jest w pkt 10.10. SWZ), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za
pośrednictwem poczty elektronicznej.
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i wniosków służących do zadawania pytań o wyjaśnienie treści SWZ. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które zgodnie z PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452, ze zm.) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od typu podpisu (wewnętrzny, zewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym
podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza).
Jeżeli przekazywane dokumenty zawierają tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 1993 Nr 47 poz. 211, ze zm.) Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email poleskipn@poleskipn.pl (nie dotyczy składania ofert).
W przypadku komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 10.8. lit h) SWZ.
Informacje na temat komunikacji za pośrednictwem Platformy dostępne są również w Instrukcji interaktywnej – Komunikacja w
postępowaniu dostępnej pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Poleski
Park Narodowy w Urszulinie, ul. Lubelska 3a, 22-234 Urszulin, NIP: 565 15 25 309, REGON: 061360188, tel. (082) 5713071, fax.
(082) 5713003, e-mail: poleskipn@poleskipn.pl (dalej: Administrator).
Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@poleskipn.pl
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
Niezależnie od postanowień powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą
przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których
mowa w art. 15 ust. 1 - 3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych
informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) do sprostowania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności
protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych
narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na
podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy
publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są
przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NB-502-3.1/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Warsztaty nt.: „Czynna ochrona cennych siedlisk i gatunków flory – ograniczenie występowania gatunków obcych i inwazyjnych” – organizowane we wrześniu 2025 roku.
Warsztaty 2-dniowe, skierowane do społeczności lokalnej (40 osób). Realizowane w formie sesji wykładowej w Urszulinie i zajęć terenowych na obszarze Poleskiego Parku Narodowego.
Zamówienie obejmuje w szczególności:
- zapewnienie specjalistów z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego) do przeprowadzenia 3 wykładów (min. jeden specjalista) oraz 5 godzin zajęć terenowych (min. dwóch specjalistów). Treść wykładów oraz sposób realizacji zajęć terenowych wymaga akceptacji Zamawiającego.
- zapewnienie sali szkoleniowej w Urszulinie na wykłady plenarne z niezbędnym wyposażeniem (rzutnik, nagłośnienie, itd.),
- organizację wykładów plenarnych i zajęć terenowych (z podziałem na 2 grupy szkoleniowe) z udziałem specjalistów (bieżąca obsługa uczestników i miejsca warsztatów),
- zapewnienie całodziennego wyżywienia dla 40 osób przez 2 dni, obejmującego trzy posiłki dziennie (śniadanie, obiad dwudaniowy, kolacja) oraz przerwy kawowe z napojami ciepłymi i zimnymi, przekąskami, ciastami, deserami i owocami, z uwzględnieniem wymagań żywieniowych uczestników. W zakres usługi wchodzi pełna obsługa gastronomiczna (przygotowanie, dostarczenie, serwowanie, uprzątnięcie), realizowana w godzinach wskazanych przez Zamawiającego, w Urszulinie, w lokalu (śniadania, kolacje, przerwy kawowe), a w przypadku obiadów, w zależności od zaakceptowanego programu warsztatów, w Urszulinie w lokalu lub w przypadku zajęć terenowych, w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym,
- zapewnienie transportu lokalnego dla 40 osób z siedziby PPN w Urszulinie do miejsc przeprowadzenia zajęć terenowych i z powrotem, dwoma autobusami/autokarami (trasa licząca łącznie około 400 km) – podział na 2 terenowe grupy szkoleniowe,
- przygotowanie, druk i dostarczenie materiałów edukacyjnych i pomocniczych z logotypami (40 kompletów składających się z: notesu A5, twarde okładki, papier z recyklingu, długopisu metal/aluminium z recyklingu, pendrive USB-C od 16 GB).
3.3. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie: Urszulin i obszar Poleskiego Parku Narodowego.
3.4. Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Części będzie się odbywała w Urszulinie i na obszarze Poleskiego Parku Narodowego.
3.7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 PZP.
3.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
3.9. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia.
1) Usługi muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004 r. Nr. 92 poz. 880 ze zm.), rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1065.), - rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719 ze zm.), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. z 2009 r. Nr 105, poz. 870)
2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie należy umieścić na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
3) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład poszczególnych części przedmiotu zamówienia, wyłącznie wówczas, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 ze zm.)
Zamawiający, biorąc pod uwagę art. 22 § 1 Kodeksu pracy, ustala, że realizacja zamówienia – „Prowadzenie wykładów i zajęć terenowych przez specjalistów z zakresu ochrony przyrody w latach 2025 i 2026” - nie posiada przesłanek do konieczności zawierania przez Wykonawcę umów o pracę. Zamówienie ma charakter okresowy, krótkotrwały i nieciągły. Zamawiający nie wyznacza określonego czasu pracy (na przygotowanie wykładów i zajęć terenowych) a miejsca prowadzenia zajęć terenowych są różne, uzależnione od wykonywanych zabiegów ochronnych oraz dostępności terenu Parku. Poszczególne zadania w ramach realizacji warsztatów nie będą prowadzone pod kierownictwem Poleskiego Parku Narodowego, a jedynie pod jego nadzorem, jako Zamawiającego.
Zatem, Zamawiający dopuszcza różne formy zatrudnienia osób wykonujących zamówienie, w tym umowy cywilnoprawne i nie zamierza żądać od Wykonawcy zawierania umów o pracę.
Realizacja tego postanowienia będzie kontrolowana przez Zamawiającego przede wszystkim w oparciu o oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności (zał. do umowy) złożone przed realizacją zamówienia oraz na żądanie Zamawiającego w trakcie realizacji. Dokument ten będzie potwierdzeniem dla Zamawiającego, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w oparciu o Kodeks pracy. Zamawiający, może również żądać poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika oraz do:
żądania oświadczeń i innych dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu i dokonywania ich oceny;
żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia tego wymogu;
przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącymi Załącznik nr 9.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79952000-2 - Usługi w zakresie organizacji imprez
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – z wagą 60 % (60 pkt.)
2) Przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej (P) – z wagą 40 % (40 pkt.)
16.2. Sposób obliczania punktów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Ofercie dla danej Części odrębnie(załącznik nr 8 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Doświadczenie specjalistów wskazanych przez wykonawcę do prowadzenia wykładów i zajęć terenowych z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego” - (D)
Punkty w przedmiotowym kryterium będą przyznawane za doświadczenie każdego ze specjalistów wskazane przez Wykonawcę, wykazane ponad wymagane minimum, czyli realizację minimum 2 badań naukowych i/lub działań w zakresie czynnej ochrony siedlisk i gatunków flory Poleskiego Parku Narodowego potwierdzonych wydaniem publikacji naukowej i/lub przeprowadzeniem szkoleń lub warsztatów w/w zakresie (każdy specjalista musi się wykazać minimum dwoma dowodami na potwierdzenie doświadczenia).
Za każdą ponad wymaganą ilość zrealizowanych badań / działań zostanie przyznane 5 punktów. Wykonawca może otrzymać maksymalnie 20 punktów. W przypadku gdy Wykonawca przedstawi dowody potwierdzające 7 lub większą ilość badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów, Zamawiający przyzna 20 punktów.
Oferty otrzymają następującą liczbę punktów:
- za zrealizowanie 7 lub większej ilość badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 100 pkt x 20% = 20 pkt;
- za zrealizowanie 6 badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 60 pkt x 20% = 12 pkt;
- za zrealizowanie 5 badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 40 pkt x 20% = 8 pkt;
- za zrealizowanie 4 badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 0 pkt x 20% = 0 pkt.
Wykonawca wskaże w formularzu Oferty (Załącznik nr 8 do SWZ) SPECJALISTĘ (imię i nazwisko) oraz informację o badaniach naukowych i/lub działaniach w zakresie czynnej ochrony siedlisk i gatunków flory Poleskiego Parku Narodowego potwierdzoną wydaniem publikacji naukowej i/lub przeprowadzeniem szkoleń lub warsztatów w/w zakresie oddzielnie dla każdego ze wskazanych specjalistów.
3) W ramach kryterium „Przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej” - (P) Oferty otrzymają następującą liczbę punktów: :
- za przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej, tj. z użyciem co najmniej 3 produktów ekologicznych – otrzymają liczbę punktów P = 100 pkt x 20% = 20 pkt;
- za przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej, tj. z użyciem co najmniej 2 produktów ekologicznych – otrzymają liczbę punktów P = 60 pkt x 20% = 12 pkt;
- za przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej, tj. z użyciem co najmniej 1 produktu ekologicznego – otrzymają liczbę punktów P = 40 pkt x 20% = 8 pkt;
- do przygotowania posiłków nie będzie używał żywności ekologicznej – otrzymają liczbę punktów P = 0 pkt x 20% = 0 pkt.
Zamawiający nie będzie udzielał dodatkowych punktów za użycie więcej niż 3 produktów ekologicznych do przygotowania posiłków.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie specjalistów wskazanych przez wykonawcę do prowadzenia wykładów i zajęć terenowych z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Czynna ochrona cennych siedlisk i gatunków flory – ochrona gatunków chronionych i zagrożonych” – organizowane we wrześniu 2026 roku.
Warsztaty 2-dniowe, skierowane do społeczności lokalnej (40 osób). Realizowane w formie sesji wykładowej w Urszulinie i zajęć terenowych na obszarze Poleskiego Parku Narodowego.
Zamówienie obejmuje w szczególności:
- zapewnienie specjalistów z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego) do przeprowadzenia 3 wykładów (min. jeden specjalista) oraz 5 godzin zajęć terenowych (min. dwóch specjalistów). Treść wykładów oraz sposób realizacji zajęć terenowych wymaga akceptacji Zamawiającego.
- zapewnienie sali szkoleniowej w Urszulinie na wykłady plenarne z niezbędnym wyposażeniem (rzutnik, nagłośnienie, itd.),
- organizację wykładów plenarnych i zajęć terenowych (z podziałem na 2 grupy szkoleniowe) z udziałem specjalistów (bieżąca obsługa uczestników i miejsca warsztatów),
- zapewnienie całodziennego wyżywienia dla 40 osób przez 2 dni, obejmującego trzy posiłki dziennie (śniadanie, obiad dwudaniowy, kolacja) oraz przerwy kawowe z napojami ciepłymi i zimnymi, przekąskami, ciastami, deserami i owocami, z uwzględnieniem wymagań żywieniowych uczestników. W zakres usługi wchodzi pełna obsługa gastronomiczna (przygotowanie, dostarczenie, serwowanie, uprzątnięcie), realizowana w godzinach wskazanych przez Zamawiającego, w Urszulinie, w lokalu (śniadania, kolacje, przerwy kawowe), a w przypadku obiadów, w zależności od zaakceptowanego programu warsztatów, w Urszulinie w lokalu lub w przypadku zajęć terenowych, w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym,
- zapewnienie transportu lokalnego dla 40 osób z siedziby PPN w Urszulinie do miejsc przeprowadzenia zajęć terenowych i z powrotem, dwoma autobusami/autokarami (trasa licząca łącznie około 400 km) – podział na 2 terenowe grupy szkoleniowe,
- przygotowanie, druk i dostarczenie materiałów edukacyjnych i pomocniczych z logotypami (40 kompletów składających się z: notesu A5, twarde okładki, papier z recyklingu, długopisu metal/aluminium z recyklingu, pendrive USB-C od 16 GB).
Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie Części (oznacza to, że oferta może obejmować, jedną lub dwie Części określone powyżej). Oferta złożona na daną Część musi jednakże obejmować cały zakres prac przewidzianych w SWZ dla tej Części.
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie: Urszulin i obszar Poleskiego Parku Narodowego.
Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Części będzie się odbywała w Urszulinie i na obszarze Poleskiego Parku Narodowego.
Zamawiający nie przewiduje płatności w formie przedpłat lub zaliczek na poczet zakupu materiałów przez Wykonawcę.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 PZP.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia.
1) Usługi muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004 r. Nr. 92 poz. 880 ze zm.), rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 1065.), - rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719 ze zm.), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. z 2009 r. Nr 105, poz. 870)
2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie należy umieścić na Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
3) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład poszczególnych części przedmiotu zamówienia, wyłącznie wówczas, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 ze zm.)
Zamawiający, biorąc pod uwagę art. 22 § 1 Kodeksu pracy, ustala, że realizacja zamówienia – „Prowadzenie wykładów i zajęć terenowych przez specjalistów z zakresu ochrony przyrody w latach 2025 i 2026” - nie posiada przesłanek do konieczności zawierania przez Wykonawcę umów o pracę. Zamówienie ma charakter okresowy, krótkotrwały i nieciągły. Zamawiający nie wyznacza określonego czasu pracy (na przygotowanie wykładów i zajęć terenowych) a miejsca prowadzenia zajęć terenowych są różne, uzależnione od wykonywanych zabiegów ochronnych oraz dostępności terenu Parku. Poszczególne zadania w ramach realizacji warsztatów nie będą prowadzone pod kierownictwem Poleskiego Parku Narodowego, a jedynie pod jego nadzorem, jako Zamawiającego.
Zatem, Zamawiający dopuszcza różne formy zatrudnienia osób wykonujących zamówienie, w tym umowy cywilnoprawne i nie zamierza żądać od Wykonawcy zawierania umów o pracę.
Realizacja tego postanowienia będzie kontrolowana przez Zamawiającego przede wszystkim w oparciu o oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności (zał. do umowy) złożone przed realizacją zamówienia oraz na żądanie Zamawiającego w trakcie realizacji. Dokument ten będzie potwierdzeniem dla Zamawiającego, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w oparciu o Kodeks pracy. Zamawiający, może również żądać poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika oraz do:
- żądania oświadczeń i innych dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu i dokonywania ich oceny;
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia tego wymogu;
- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącymi Załącznik nr 9.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79952000-2 - Usługi w zakresie organizacji imprez
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55120000-7 - Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – z wagą 60 % (60 pkt.)
2) Przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej (P) – z wagą 40 % (40 pkt.)
16.2. Sposób obliczania punktów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Ofercie dla danej Części odrębnie(załącznik nr 8 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Doświadczenie specjalistów wskazanych przez wykonawcę do prowadzenia wykładów i zajęć terenowych z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego” - (D)
Punkty w przedmiotowym kryterium będą przyznawane za doświadczenie każdego ze specjalistów wskazane przez Wykonawcę, wykazane ponad wymagane minimum, czyli realizację minimum 2 badań naukowych i/lub działań w zakresie czynnej ochrony siedlisk i gatunków flory Poleskiego Parku Narodowego potwierdzonych wydaniem publikacji naukowej i/lub przeprowadzeniem szkoleń lub warsztatów w/w zakresie (każdy specjalista musi się wykazać minimum dwoma dowodami na potwierdzenie doświadczenia).
Za każdą ponad wymaganą ilość zrealizowanych badań / działań zostanie przyznane 5 punktów. Wykonawca może otrzymać maksymalnie 20 punktów. W przypadku gdy Wykonawca przedstawi dowody potwierdzające 7 lub większą ilość badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów, Zamawiający przyzna 20 punktów.
Oferty otrzymają następującą liczbę punktów:
- za zrealizowanie 7 lub większej ilość badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 100 pkt x 20% = 20 pkt;
- za zrealizowanie 6 badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 60 pkt x 20% = 12 pkt;
- za zrealizowanie 5 badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 40 pkt x 20% = 8 pkt;
- za zrealizowanie 4 badań lub działań łącznie zrealizowanych przez specjalistów – otrzymają liczbę punktów D = 0 pkt x 20% = 0 pkt.
Wykonawca wskaże w formularzu Oferty (Załącznik nr 8 do SWZ) SPECJALISTĘ (imię i nazwisko) oraz informację o badaniach naukowych i/lub działaniach w zakresie czynnej ochrony siedlisk i gatunków flory Poleskiego Parku Narodowego potwierdzoną wydaniem publikacji naukowej i/lub przeprowadzeniem szkoleń lub warsztatów w/w zakresie oddzielnie dla każdego ze wskazanych specjalistów.
3) W ramach kryterium „Przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej” - (P) Oferty otrzymają następującą liczbę punktów: :
- za przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej, tj. z użyciem co najmniej 3 produktów ekologicznych – otrzymają liczbę punktów P = 100 pkt x 20% = 20 pkt;
- za przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej, tj. z użyciem co najmniej 2 produktów ekologicznych – otrzymają liczbę punktów P = 60 pkt x 20% = 12 pkt;
- za przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej, tj. z użyciem co najmniej 1 produktu ekologicznego – otrzymają liczbę punktów P = 40 pkt x 20% = 8 pkt;
- do przygotowania posiłków nie będzie używał żywności ekologicznej – otrzymają liczbę punktów P = 0 pkt x 20% = 0 pkt.
Zamawiający nie będzie udzielał dodatkowych punktów za użycie więcej niż 3 produktów ekologicznych do przygotowania posiłków.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie specjalistów wskazanych przez wykonawcę do prowadzenia wykładów i zajęć terenowych z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przygotowanie posiłków z użyciem żywności ekologicznej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek ten, w zakresie doświadczenia, dla każdej z Części zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
- w okresie ostatnich 3 lat od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): zrealizował lub realizuje należycie co najmniej 3 zamówienia na usługi, których przedmiot odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, a mianowicie wykonał usługi w zakresie organizacji warsztatów/szkoleń/konferencji, wraz z udokumentowaniem że dana usługa została wykonana w sposób należyty, oraz
- dysponuje do zrealizowania zamówienia osobno dla każdej części minimum dwoma specjalistami z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: e) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 Nr 50 poz. 331 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 5 do SWZ),
f) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
g) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
h) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP odnośnie do zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP, e) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. 1991 Nr 9 poz. 31 z późn. zm.), f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) odnośnie do skazania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny, g) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c PZP, h) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP dotyczących skazania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny, i) art. 109 ust. 1 pkt 5, 710 PZP - (wzór oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP stanowi Załącznik nr 3 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług porównywalnych z usługami stanowiącymi przedmiot zamówienia, (należy przez to rozumieć organizację warsztatów/szkoleń/konferencji), a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane( wykaz wykonanych usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert.
b) dowody, że wskazane przez Wykonawcę usługi w zakresie organizacji warsztatów/szkoleń/konferencji zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są protokoły odbioru prac/referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy.
c) wykaz specjalistów, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat posiadanych kwalifikacji zawodowych z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego), oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wykaz specjalistów do realizacji zamówienia stanowi Załącznik nr 14 do SWZ).
dowody, że wskazani przez Wykonawcę specjaliści posiadają kwalifikacje zawodowe z zakresu ochrony środowiska w obszarze ochrony cennych siedlisk i gatunków flory (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki i działalności Poleskiego Parku Narodowego), jest
realizacja minimum 2 badań naukowych i/lub działań w zakresie czynnej ochrony siedlisk i gatunków flory Poleskiego Parku Narodowego, oddzielnie dla każdego ze wskazanych specjalistów, potwierdzona wydaniem publikacji naukowej i/lub przeprowadzeniem szkoleń lub warsztatów w/w zakresie.
d) oświadczenie specjalisty zobowiązujące do współpracy w ramach realizacji zadania, jako dowody, że Wykonawca ma podstawę do dysponowania tymi osobami (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 15 do SWZ)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1. powinni spełniać łącznie wszyscy
Wykonawcy.
W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
zgodnie z art. 117 ust.3 PZP, mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni
Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
18.1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawierają istotne postanowienia umowy stanowiące Załącznik nr 9 do SWZ.18.2. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 Pzp, w zakresie przedłużenia terminu wykonania umowy na warunkach określonych w ust. 4 niniejszego paragrafu.
4. Przedłużenie terminu wykonania umowy - w stosunku do terminu jego wykonania określonego w § 2 ust. 1 Umowy, może nastąpić, jeśli niedotrzymanie terminu wykonania będzie spowodowane przyczynami, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, i które uniemożliwiły Wykonawcy wykonywanie Umowy przez okres dłuższy niż 15 dni kalendarzowych, po uprzednim przedstawieniu przez Wykonawcę Zamawiającemu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej okoliczności, które uniemożliwiły wykonywanie i czasu ich trwania oraz dowodów potwierdzających ich wystąpienie oraz czas ich trwania. Przedłużenie terminu wykonania zakresu prac w stosunku do terminu jego wykonania określonego w § 2 ust. 1 Umowy - w przypadkach określonych w zdaniu poprzednim, następować będzie o liczbę dni kalendarzowych trwania okoliczności, które uniemożliwiły Wykonawcy wykonywanie prac. Ponadto przedłużenie terminu wykonania zakresu prac w stosunku do terminu jego wykonania określonego w § 2 ust. 1 Umowy, może nastąpić w przypadku gdy nie będzie to powodować dla Zamawiającego żadnych negatywnych konsekwencji, w tym nie będzie powodować powstania u Zamawiającego jakiejkolwiek szkody. Przedłużenie terminu wykonania Umowy w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim może nastąpić na wniosek którejkolwiek ze Stron Umowy i polegać będzie na uzgodnionym przez Strony wydłużeniu terminu wykonania zakresu prac - w stosunku do terminu jego wykonania określonego w § 2 ust. 1 Umowy, nie dłużej jednak niż o 15 dni.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia - zakładki oferty /wnioski po wybraniu przycisku „złóż ofertę”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16
INNE PRZETARGI URSZULIN
więcej: przetargi URSZULIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług hotelarskich i wyżywienia dla uczestników projektu "Przyszłość Kultury: europejska, kolorowa i dla wszystkich!" w okresie 20.08 - 05.09.2025 r.
- "Świadczenie usługi polegającej na kompleksowej organizacji i przeprowadzeniu 5-dniowej zagranicznej wizyty studyjnej w ramach projektu pn. "Projekt szkoleniowy ROPS"
- Dowożenie uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Tłuszcz do placówek oświatowych w okresie wrzesień - grudzień 2025 roku
- Usługa przeprowadzenia dwudniowego szkolenia stacjonarnego oraz online dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku.
- Dowożenie uczniów do szkół w roku szkolnym 2025/2026 wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu
- Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Długosiodło w roku szkolnym 2025/2026
więcej: Pomoce i artykuły szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.