eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dzierżawy 20 urządzeń kserograficznych dla potrzeb jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-07-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dzierżawy 20 urządzeń kserograficznych dla potrzeb jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Anny 12

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 12 433 27 30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ce244efc-0443-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dzierżawy 20 urządzeń kserograficznych dla potrzeb jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ce244efc-0443-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00316028

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00248953

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 141.2711.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 167731,20 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5) Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dzierżawy 20 urządzeń kserograficznych dla potrzeb jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający konfigurację, parametry i wymagania techniczno-funkcjonalne, bądź ich maksymalne lub minimalne zakresy lub inne niezbędne cechy, zawiera Załącznik B do Formularza oferty stanowiący integralną część SWZ oraz opis zawarty w pkt 3) 11 SWZ.
2. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego oraz zamieścić na Platformie e-Zamówienia, dostępnej na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl. UWAGA! Opatrzenie oferty właściwym podpisem musi nastąpić przed jej zaszyfrowaniem.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SWZ podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego opis techniczny lub funkcjonalny, odpowiednio do wzoru stanowiącego Załącznik B do Formularza oferty.
5. Wykonawca musi wraz z ofertą złożyć następujące przedmiotowe środki dowodowe:
5.1 karty katalogowe i/lub wydruki ze stron internetowych i/lub inne dokumenty potwierdzające minimalne parametry i/lub oświadczenia producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela, albo inne równoważne dokumenty lub oświadczenia, w języku polskim lub obcym wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. Zamawiający przewiduje możliwość wzywania do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych w wyznaczonym terminie, jeżeli Wykonawca ich nie złożył lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne. Zamawiający odstępuje od wezwania, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
7. Zamawiający przewiduje możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonej oferty.
8. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w SWZ.
9. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
30120000-6 - urządzenia fotokopiujące i do druku offsetowego, 50313100-3 - usługi w zakresie naprawy fotokopiarek 50313200-4 - usługi w zakresie konserwacji fotokopiarek.
10. Podwykonawstwo.
10.1 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
10.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
10.3 W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada powierzenie części zamówienia podwykonawcom, do oferty musi być załączony ich wykaz (nazwy, firmy) z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), o ile są znane na etapie składania ofert.
10.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
11. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
11.1 Dzierżawę 20 urządzeń kserograficznych dla potrzeb jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.
11.2 Kserokopiarki cyfrowe A3 i A4, druk kolorowy:
a) duża – 9 sztuk A3 (1 urządzenie kolorowe A3 musi posiadać finiszer zewnętrzny broszurujący);
b) mała – 11 sztuki A4;
11.3 Urządzenia kserograficzne muszą być w dobrym stanie technicznym umożliwiającym ich bezawaryjne użytkowanie wraz z instrukcją obsługi oraz materiały pomocnicze związane z funkcjonowaniem urządzeń.
11.4 Wszystkie zaoferowane urządzenia muszą być nie starsze niż z 2019 roku.
11.5 Urządzenia zostaną zainstalowane w niżej wymienionych lokalizacjach:
a) Collegium Nowodworskiego – ul. Św. Anny 12:
- Kwestura pok. 2 – 1 urządzenie kolorowe A4
- Sekcja ds. Dydaktyki i Karier Akademickich - 1 urządzenie kolorowe A4
b) Obiekt Dydaktyczno-Administracyjny – ul. Skawińska 8
- Komisja Bioetyczna – 1 urządzenie kolorowe A4
- Sekcja Zarządzania Projektami 1 urządzenie kolorowe A3
c) Katedra Anatomii – ul. Kopernika 12 – 1 urządzenie kolorowe A3 + finiszer zewnętrzny broszurujący
d) Obiekt Dydaktyczny Wydziału Farmaceutycznego – ul. Medyczna 9:
- Dziekanat Wydziału Farmaceutycznego - 1 urządzenie kolorowe A4
- Zakład Farmakokinetyki i Farmacji Fizycznej – 1 kolorowe urządzenie A3
- Zakład Farmacji Klinicznej - 1 kolorowe urządzenie A3
- Katedra Chemii Organicznej – 1 kolorowe urządzenie A3
- Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej – 1 kolorowe urządzenie A3
e) Biblioteka Medyczna - ul. Medyczna 7 – 1 kolorowe urządzenie A3
f) Administracja Obiektu – ul. Kopernika 40 - 1 kolorowe urządzenie A3 - z oprogramowaniem do zarządzania drukowaniem (wbudowany czytnik kart (terminal) typu Mifare Classic)
g) Dział Nauki – ul. Podwale 3 - kolorowe urządzenia A4 - 2 szt.
h) Dziekanat Wydziału Nauk o Zdrowiu – ul. Michałowskiego 12 – 5 szt. - kolorowe urządzenia A4
i) Inspektorat BHP – ul. św. Łazarza 16 – 1 kolorowe urządzenie A3
11.6 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności dostawę, wyładunek, montaż i instalację oraz uruchomienie urządzeń kserograficznych, jak i ich sukcesywne serwisowanie oraz utrzymanie w pełnej sprawności w miejscach wskazanych powyżej przez cały okres obowiązywania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji w/w urządzeń po wcześniejszym powiadomieniu Wykonawcy (mail). W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany do deinstalacji i instalacji urządzenia na własny koszt w nowym miejscu wskazanym przez Zamawiającego w granicach administracyjnych miasta Kraków.
11.7 Zgodnie z informacją w pkt 5) ppkt.11.5 lit f) jedno urządzenie ma być wyposażone w oprogramowanie do zarządzania drukowaniem.
11.8 Zamawiający wymaga aby jedno urządzenie kserograficzne zawierało wbudowany czytniki kart (terminal) typu Mifare Classic.
11.9 Zgodnie z informacją zawartą w pkt 5) ppkt.11.5 lit f) jedno urządzenie ma być wyposażone w oprogramowanie do zarządzania drukowaniem, oraz zawierać wbudowany czytnik kart (terminal) typu Mifare Classic. Z uwagi na obecne korzystanie z wdrożonego oprogramowania Dispatcher Paragon znajdującego się na infrastrukturze serwerowej UJCM, służącego do zarzadzania wydrukiem i urządzeniami drukującymi, jedno urządzenie kserograficzne musi być z nim kompatybilne.
Jedno urządzenie drukujące kserograficzne musi posiadać wbudowany terminal do odczytu kart typu Mifare Classic. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia i aktywacji jednej licencji, która pozwoli na dołączenie urządzenia z wbudowanym w/w terminalem do programu Dispatcher Paragon. Zainstalowane oprogramowanie nie może łączyć się z zewnętrznymi usługami poza UJCM.
W dniu dostarczenia urządzenia z wbudowanym terminalem, dostawca zobowiązuje się podłączyć i skonfigurować urządzenie w programie Dispatcher Paragon zainstalowanego na serwerach wewnątrz UJCM.
11.10 Wraz z urządzeniami kserograficznymi Wykonawca dostarczy w tym samym dniu lub wcześniej, na nośniku elektronicznym (pendrive lub płyta DVD) oprogramowanie do zarządzania drukowaniem. Wykonawca zainstaluje i skonfiguruje na serwerze oprogramowanie do zarządzania drukowaniem. Wykonawca przedstawi potwierdzenie legalności oprogramowania. Software musi posiadać możliwość podłączenia 1 urządzenia kserograficznego z zainstalowanym terminalem czytnikiem kart typu Mifare Classic oraz posiadać interfejs WWW (administratora) zainstalowany wewnątrz infrastruktury serwerowej UJ CM (usługa komunikacji między oprogramowaniem a terminalem zzainstalowanym w urządzeniu). Zainstalowane oprogramowanie nie może łączyć się z zewnętrznymi usługami poza UJ CM. Software będzie oparty o platformę Windows Server lub dystrybucję Linux typu Open Source. Baza danych opierać się będzie o MS SQL Server, PostgresQL, MySQL lub równoważne. W przypadku wykorzystania innego niż wymienione komercyjnego systemu zarządzania bazą danych Wykonawca musi dostarczyć odpowiednią licencję pozwalającą na korzystanie z produktu przez cały okres trwania niniejszej umowy pod rygorem odmowy przyjęcia zamówienia. Wykonawca może skorzystać z oprogramowania zainstalowanego już na serwerze UJ CM, po uzyskaniu pisemnej zgody od Kserkop sp. z o.o., która jest właścicielem systemu. Korzystanie z oprogramowania, o którym mowa w zdaniu poprzednim może nastąpić jedynie w okresie trwania umowy zawartej przez Zamawiającego z Kserkop sp. z o.o. Po zakończeniu umowy zawartej przez Zamawiającego z Kserkop Sp. z o.o., Wykonawca zobowiązany będzie do migracji danych do nowego systemu dostarczonego przez podmiot, z którym Zamawiający zawrze kolejną umowę, /Zamawiającego a skorzystanie z oprogramowania przez Wykonawcę będzie uzależnione od zgody właściciela tego oprogramowania.
11.11 Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ i załącznikach do Formularza oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30120000-6 - Urządzenia fotokopiujące i do druku offsetowego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30120000-6 - Urządzenia fotokopiujące i do druku offsetowego

50313100-3 - Usługi w zakresie naprawy fotokopiarek

50313200-4 - Usługi w zakresie konserwacji fotokopiarek

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum w Krakowie, dokonał ponownej analizy zapisów SWZ i działając na podstawie art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp zawiadamia, że unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie:

Zamawiający wskazuje, iż w opisie przedmiotu zamówienia (pkt 5) SWZ) i w projektowych postanowieniach umowy (pkt 7) SWZ) zawarł zapisy faworyzujące Firmę Kserkop Sp. z o. o., poprzez wskazanie nieświadomie konkretnego programu „Dispatcher Paragon” jako wymaganego rozwiązania do zarzadzania drukiem podążającym.
Jednocześnie Zamawiający zawarł w SWZ zapis o wymaganej zgodzie, którą musiał uzyskać wybrany w postępowaniu Wykonawca od firmy Kserkop Sp. z o. o., na wgranie licencji w połączeniu ze wskazaniem konkretnego programu, tj. „Dispatcher Paragon” bez możliwości zaproponowania innego programu do druku podążającego co stanowi ograniczenie konkurencyjności.
Zamawiający w dniu 07.07.2023r. wysłał do Wykonawców biorących udział w postępowaniu oraz zamieścił na stronie prowadzonego postępowania informację o wyniku postępowania, w której poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty złożonej przez: F.H.U. CONTRAKT Adam Goik, ul. Karpacka 11; 40-216 Katowice.
W odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zamawiający w dniu 11.07.2023r., otrzymał od Kserkop Sp. z o o.,
ul. Mazowiecka 21, 30-019 Kraków, który również złożył ofertę w prowadzonym postępowaniu pismo w z informacją:
„(..) W związku z tym Kserkop Sp. o. o. oświadcza że nie wyraził i bez szczegółowych uzgodnień między Stronami, co do wzajemnej współpracy w tym zakresie, nie wyrazi zgody na podłączenia kolejnej licencji/ urządzenia do systemu Dispatcher Paragon przez firmę F. H. U. CONTRAKT Adam Goik (…)”.

Po otrzymaniu pisma od Firmy Kserkop Sp. z o.o., komisja przetargowa ponownie przeanalizowała zapisy SWZ i stwierdziła, iż nieświadomie faworyzowały one firmę Kserkop Sp. z o. o., która w oparciu o wymagania i warunki przedstawione w SWZ mogła, i jak wynika z powyższego, faktycznie zablokowała możliwość wykonania umowy zgodnie z wymaganiam SWZ innym Wykonawcom biorącym udział w postępowaniu.
Opisana wyżej wada, jest niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania.
Dlatego też, decyzja o unieważnieniu postępowania jest zasadna i konieczna.
Na poparcie stanowiska Zamawiającego należy przywołać podglądy doktryny oraz ugruntowane orzecznictwo aktualne również przez analogię w obowiązującym stanie prawnym.
„Decydująca dla oceny poprawności sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia powinna być perspektywa wykonawcy. Jak stwierdził SO w Zielonej Górze w wyroku z 13.05.2005 r., II Ca 109/05, niepubl., okoliczność, że inny wykonawca składa ofertę zgodną z założeniem zamawiającego, nie ma znaczenia, wystarczy bowiem, że określenie przedmiotu zamówienia mogło wprowadzić w błąd jakiegokolwiek wykonawcę. Opis przedmiotu zamówienia nie może być więc interpretowany rozszerzająco lub na niekorzyść wykonawcy” (M. Stachowiak [w:] W. Dzierżanowski, Ł. Jaźwiński, J. Jerzykowski, M. Kittel, M. Stachowiak, Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2021, art. 99) (...).

Pozostała część uzasadnienia jest w piśmie nr wew. 141.2711.15.2023/12 z dnia 14.07.2023r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.