eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Iwkowa"Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Iwkowa w sezonie zimowym 2021/2022 i 2022/2023- REJON NR III"



Ogłoszenie z dnia 2021-12-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Iwkowa
w sezonie zimowym 2021/2022 i 2022/2023– REJON NR III”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA IWKOWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660720

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 468

1.5.2.) Miejscowość: Iwkowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-861

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.7.) Numer telefonu: 146844010, 146844020

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@iwkowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwkowa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://przetargi.iwkowa.pl/przetargi/v3/index.php?rok=2021&plik=202110_rejon3

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Iwkowa
w sezonie zimowym 2021/2022 i 2022/2023– REJON NR III”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73d7ff5d-25e0-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00314471

2.6.) Wersja ogłoszenia: 02

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003394/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Iwkowa w sezonie zimowym 2021/2022 i 2022/2023 - REJON NR III

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00225184/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKZP.271.10.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 203252,03 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg w terenie górzystym, sprzętem i materiałem będącym w dyspozycji Wykonawcy. Zimowe utrzymanie dróg dotyczy sezonu zimowego 2021/2022 i 2022/2023 w Rejonie Nr III (Części 3), w miejscowościach Dobrociesz, Wojakowa i Porąbka Iwkowska.
2) Zakres zamówienia obejmuje odśnieżanie i likwidację gołoledzi w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych, w pierwszej kolejności dróg oznaczonych numerami od 1-8, w drugiej kolejności drogi oznaczone numerami od 9-21 oraz całodobowe patrolowanie – interwencyjne.

Lp. Nazwa drogi

1 Wojakowa – Góry – Dobrociesz Granice cała długość – do zjazdu do P. Zelka
2 Dobrociesz – Bagna od drogi powiatowej
do P. Soleckiego
3 Wojakowa – Słomiana od drogi powiatowej
do P. Jasnos
4 Parkingi w Wojakowej centrum i k/szkoły
5 Wojakowa – Piechówka od drogi powiatowej do
ostatnich zabudowań
6 Wojakowa – Dziołek od drogi powiatowej na
do P. Jańczyka
7 Porąbka Iwkowska – Motakówka cała długość
8 Porąbka Iwkowska – Agronomówka cała długość wraz z parkingiem
przy budynku OSP
9 Dobrociesz – Nawsie cała długość
10 Dobrociesz – Kopalina od drogi powiatowej do P. Zapiór
11 Dobrociesz – Psiorki od drogi powiatowej
do mostu
12 Wojakowa – Rędziny cała długość
13 Dobrociesz – Dolina cała długość
14 Wojakowa – Stawiska cała długość do P.Motaka
15 Wojakowa – Podgórki od drogi powiatowej
do P. Tokarskich
16 Wojakowa – Gaboń od drogi powiatowej do P. Bodka
17 Wojakowa – Podlipie od drogi powiatowej na
długości 300 mb
18 Wojakowa – Nowa Wieś od drogi powiatowej
do posesji P. Staszaków
19 Parking w Dobrocieszu koło szkoły
20 Wojakowa- Grabaniówka 100 m
21 Wojakowa – Podjaszczurowa od drogi powiatowej 600 m

Odśnieżanie i likwidację gołoledzi należy prowadzić:
- na polecenie Wójta Gminy, Zastępcy Wójta lub upoważnionego pracownika UG (dotyczy
odśnieżania i likwidacji gołoledzi).
- bez polecenia w/w osób jeżeli luźna warstwa pokrywy śnieżnej na drodze przekracza 10 cm i nadal trwają opady śniegu lub wieje wiatr sprzyjający tworzeniu się zasp (dotyczy odśnieżania),
- bez polecenia w/w osób jeżeli występuje zjawisko gołoledzi (dotyczy posypki) w szczególności na wzniesieniach, zakrętach, skrzyżowaniach, zjazdach, podjazdach, miejscach mało widocznych i innych niebezpiecznych dla ruchu odcinkach dróg.
- użycie pługa wirnikowego do ośnieżania tylko na bezpośrednie (lub telefoniczne) polecenie
Wójta Gminy, Zastępcy Wójta lub upoważnionego pracownika UG.

Sprzęt:
Wykonawca winien posiadać co najmniej:
- dwa ciągniki: moc min. 80 kM, napęd min. 4 x 4 z pługami zawieszanymi czołowo,
przygotowane do odśnieżania w tym jeden przygotowany do posypki,
- jeden pług wirnikowy doczepiany lub samobieżny.
Dodatkowo można zastosować – w miejscach (odcinkach) gdzie jest to możliwe samochód ciężarowy z pługiem zawieszanym czołowo przygotowanym do odśnieżania lub samochód ciężarowy przygotowany do posypki. Opisany sprzęt ma być wyposażony w łańcuchy na koła, linki holownicze, łopaty, odpowiednio oznakowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego oraz winien być dostosowany do specyfiki usytuowania oraz szerokości dróg gminnych.

Posypka:
Posypka dróg materiałem uszorstniającym bez dodatku środków chemicznych, jedynie w szczególnych przypadkach na polecenie Zamawiającego dopuszczalne jest ich stosowanie.
Pełne zabezpieczenie odpowiedniej ilości materiału do posypki wystarczającej na cały sezon zimowy jest w gestii Wykonawcy.

Sposób potwierdzania wykonanych usług:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamontowania w pojazdach mechanicznych urządzeń monitorujących czas pracy sprzętu, które będą potwierdzać ilość przepracowanych godzin. Podstawą do wypłaty wynagrodzenia będzie zestawienie ilości godzin z urządzenia monitorującego. W przypadku awarii urządzenia monitorującego pracę sprzętu do rozliczenia należy przyjąć średnią ilość przepracowanych godzin z ostatnich trzech dni, w których była wykonywana praca.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do wyznaczonego terminu składania ofert, zostały złożone 2 oferty przez Wykonawców.:1)Oferta nr 1 złożona przez: „ROAD” Prace Ziemno -Drogowe Beata Czyżycka, 2).Oferta 2 złożona przez Wykonawcę.: Usługi w Zakresie Utrzymania Dróg I Zieleni KUKLA STANISLAW .W toku badania i oceny oferty nr 1, złożonej przez Wykonawcę: „ROAD” Prace Ziemno-Drogowe Beata Czyżycka , Zamawiający stwierdził, że zaoferowana przez Wykonawcę w złożonej ofercie cena całkowita, tj. łączna cena brutto wynosząca 144 180,00 zł. jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania. W związku z tym, Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy pismem o udzielenie wyjaśnień. Wykonawca w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie przedłożył żądanych wyjaśnień w związku z wezwaniem przez Zamawiającego. W tym stanie rzeczy oferta Wykonawcy: „ROAD” Prace Ziemno-Drogowe Beata Czyżycka , podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp., który stanowi, że: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia” w związku z art. art. 224 ust. 6 ustawy Pzp, który stanowi, że: „Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu”. W toku badania i oceny oferty nr 2, złożonej przez Wykonawcę: USŁUGI W ZAKRESIE UTRZYMANIA DRÓG I ZIELENI KUKLA STANISLAW, Zamawiający stwierdził, że Wykonawca w złożonym formularzu ofertowym, podał znacznie rażące zaniżone ceny jednostkowe, które mają istotny wpływ na cenę ofertową, tj. a) cenę za 1 godzinę odśnieżania (praca ciągnikiem wraz z pługiem wirnikowym oraz ewentualnym wywozem śniegu) – (BRUTTO) 20,00 zł., b) cenę za 1 dzień (dobę) gotowości, w przypadku gdy nie występują zjawiska wymagające pracy sprzętów przy zimowym utrzymaniu dróg objętych umową – (BRUTTO) 0,01 zł. W związku z powyższym Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy o złożenie wyjaśnień. Wykonawca przedłożył żądane wyjaśnienia w związku z wezwaniem przez Zamawiającego. Zdaniem Zamawiającego złożone wyjaśnienia przez Wykonawcę okazały się nie wystarczające. Zamawiający nie wzywał do złożenia kolejnych wyjaśnień, gdyż te już dwukrotnie złożone nie potwierdzają kalkulacji cen jednostkowych składających się na cenę ofertową. W tym stanie rzeczy oferta Wykonawcy: USŁUGI W ZAKRESIE UTRZYMANIA DRÓG I ZIELENI KUKLA STANISŁAW, Wojakowa 219, 32-862 Porąbka Iwkowska podlega odrzuceniu na podstawie oraz art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp, który stanowi, że: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku
do przedmiotu zamówienia” w związku z art. 226 ust. 6 ustawy Pzp., który stanowi, że: „Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu” oraz art. 226 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp, który stanowi, że: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.