eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kruszwica › Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Polanowice



Ogłoszenie z dnia 2023-07-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Polanowice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRUSZWICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350777

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nadgoplańska 4

1.5.2.) Miejscowość: Kruszwica

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-150

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@kruszwica.um.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/766791

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Polanowice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7537e35d-f30b-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00314366

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00037000/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Polanowice

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00216267

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PIFZ-Z.271.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 470058,10 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wspólny Słownik Zamówień:
CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
Zamawiający: Gmina Kruszwica
Termin realizacji: 3 miesiące od dnia zawarcia umowy

1. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi gminnej zlokalizowanej na działce oznaczonej numerem ewidencyjnym 85 w miejscowości Polanowice.

W stanie istniejącym droga jest jednojezdniowa o zróżnicowanych spadkach podłużnych i poprzecznych. Jezdnia posiada liczne nierówności i koleiny, które powodują tworzenie się zastoisk wody opadowej. Spływ wód opadowych odbywa się na tereny przyległe. Początek drogi wewnętrznej stanowi włączenie w drogę powiatową nr 2450C relacji Stodoły – Kraszyce – Polanowice. Obecnie droga posiada nawierzchnię gruntową, lokalnie utwardzoną kruszywem. Natężenie ruchu jest niewielkie z racji pełnionej funkcji. Zagospodarowanie terenu w sąsiedztwie stanowi głównie zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, garaże oraz budynki gospodarcze. Przebudowa drogi na terenie miejscowości Polanowice poprawi warunki ruchu drogowego na przyległym obszarze oraz zwiększy bezpieczeństwo pieszych.

Założenia projektowe:
- kategoria drogi: KR-1
- szerokość jezdni: 4,0 m
- spadek poprzeczny jezdni: 2% jednostronny
- spadek podłużny: zmienny
- nawierzchnia jezdni: kostka betonowa

Projekt zakłada wykonanie drogi o nawierzchni z kostki betonowej o szerokości 4,0 m. Jezdnia drogi zostanie ograniczona krawężnikiem betonowym najazdowym o wymiarach 15x22 cm. W celu zapewnienia korzystniejszych warunków odprowadzenia wód opadowych zastosowano jednostronne pochylenie poprzeczne jezdni. Zaprojektowano przebudowę istniejących oraz wykonanie nowych zjazdów do sąsiednich nieruchomości o nawierzchni z kostki betonowej. Na styku jezdni oraz zjazdu zaprojektowano krawężnik betonowy najazdowy o wymiarach 15x22 cm, natomiast z pozostałych stron zjazd będzie ograniczony opornikami betonowymi o wymiarach 12x25 cm. Dla działek, które są ogrodzone szerokość jezdni zjazdu należy dostosować do szerokości istniejącej bramy, przy zachowaniu zgodności z wymogami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124, z późn. zm.). Powierzchnię nawierzchni zjazdów należy w całości utwardzić do granicy pasa drogowego lub do bramy wjazdowej. Na końcach obszaru objętego opracowaniem wykonywane nawierzchnie należy dowiązać do istniejącego układu geometrycznego oraz zapewnić płynne przejście wysokościowe pomiędzy wykonywanymi i istniejącymi nawierzchniami.

Rozwiązania konstrukcyjne
- jezdnia:
- 8 cm – nawierzchnia z kostki betonowej
- 3 cm – podsypka cementowo-piaskowa
- 20 cm – podbudowa z mieszanki niezwiązanej C90/3
- 20 cm – warstwa mrozoochronna z mieszanki lub gruntu związanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2
- 25 cm – warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej lub gruntu niewysadzinowego o CBR ≥ 20 %
- geowłóknina separacyjna

- zjazdy:
- 8 cm – nawierzchnia z kostki betonowej
- 3 cm – podsypka cementowo-piaskowa
- 20 cm – podbudowa z mieszanki niezwiązanej C90/3
- 20 cm – warstwa mrozoochronna z mieszanki lub gruntu związanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2
- 25 cm – warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej lub gruntu niewysadzinowego o CBR ≥ 20 %
- geowłóknina separacyjna

W przypadku wystąpienia gruntu organicznego należy wymienić go na grunt niewysadzinowy.

Projekt zakłada regulację wysokościową wszystkich istniejących urządzeń naziemnych (tj. studni, zasuw oraz zaworów sieci uzbrojenia podziemnego) zlokalizowanych w obrębie budowanego układu drogowego, które należy dostosować do rzędnych projektowanej nawierzchni. Przed przystąpieniem do robót trasę sieci podziemnych należy oznaczyć. W rejonach czynnych sieci uzbrojenia podziemnego obowiązuje bezwzględny zakaz używania sprzętu mechanicznego. W pobliżu istniejącego uzbrojenia podziemnego roboty wykonywać ręcznie, wykonując przekopy kontrolne, zgodnie z uzgodnieniami, przestrzegając zaleceń gestorów oraz pod ich nadzorem.

Na podstawie dokumentacji badań podłoża gruntowego opracowanej przez GEOLIT s.c. Tatiana Szczuczko, Tadeusz Szczuczko z sierpnia 2021 określono warunki gruntowo-wodne:
- Na podstawie analizy wyników badań stwierdza się, że w pasie drogowym występują średnio zmienne warunki gruntowe, oceniane jako średnio korzystne dla potrzeb realizacji przedmiotowego zadania. Zgodnie z kryteriami Rozporządzenia MTBiGM z dnia 25 kwietnia 2012 r. na terenie objętym badaniami warunki gruntowe określa się jako złożone co wynika z obecności nasypów niekontrolowanych i gruntów organicznych.
- Podłoże nośne, niewysadzinowe i przepuszczalne stanowią gruboziarniste, wodnolodowcowe grunty mineralne w stanie średnio zagęszczonym: piaski drobne warstwy I, zaliczone do grupy nośności podłoża G2.
- Podłoże nośne, wysadzinowe i słabo przepuszczalne stanowią drobnoziarniste, lodowcowe grunty mineralne o konsystencji plastycznej i twardoplastycznej: iły z dużą ilością piasku (gliny piaszczyste i piaski gliniaste) warstwy II, zaliczone do grupy nośności podłoża G4.
- Podłoże słabonośne, wysadzinowe o ograniczonej przepuszczalności stanowią rodzime grunty organiczne warstwy O, zaliczone do grupy nośności podłoża G4 oraz nasypy niekontrolowane zaliczone do grup nośności podłoże G2 i G4.
- Grunty nasypowe i organiczne warstwy O zaleca się częściowo wymienić na nasyp budowlanyi wzmocnić powierzchniowo dodatkowymi warstwami konstrukcyjnymi. Na przeważającej części terenu dominują grunty słabo przepuszczalne i wysadzinowe, które są wrażliwe na rozmakanie i przemarzanie. Do głębokości badań nie stwierdzono obecności gruntów przepuszczalnych w dużej ilości, mogących przejąć wody opadowe i roztopowe z nawierzchni projektowanych dróg.

Projekt zakłada budowę oświetlenia drogowego na terenie miejscowości Polanowice na słupach oświetleniowych aluminiowych anodowanych o stylistyce cylindryczno-stożkowej o wysokości 6m.
Zaprojektowano montaż 3 słupów oświetleniowych (o nr: 1/1; 1/2; i 1/3 z oprawami wyposażonymi w źródła światła LED – 3 szt. Wysokość zawieszenia oprawy 6 m bezpośrednio na słupie oświetleniowym. Słup anodowany na kolor naturalny potwierdzony z inwestorem na bazie wzorników kolorów anodowania producenta. Średnica słupa przy podstawie wynosi minimum fi 178 mm. Podstawa słupa wynosi wymiary 400 mm x 400 mm a rozstaw śrub 300 mm x 300 mm, co zapewnia stabilność całej konstrukcji. Słup zabezpieczony technologią anodowania o minimalnej grubości powłoki anodowej w zakresie od 20 do 25 mikronów. Słup powinien posiadać deklaracje właściwości użytkowych sygnowaną znakiem CE wystawioną przez producenta. Minimalny okres gwarancji producenta na słup 5 lat konstrukcji stalowej. Sterowanie oświetleniem drogowym będzie się odbywać z istniejącej szafki oświetleniowej poprzez cyfrowy programator astronomiczny. Schemat szafki oświetleniowej pokazano na rysunku nr. E-2. Zakres niniejszego zadania obejmuje wykonanie:
- montażu 3 słupów oświetleniowych o wysokości 6m;
- montażu 3 opraw LED z odlewu aluminiowego, IP66, moc całkowita oprawy min. 30 W, strumień świetlny oprawy min. 120lm/W, temperatura barwy światła 4000K.

Celem opracowania jest poprawa warunków ruchu drogowego na przyległym obszarze oraz zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

Odwodnienie projektowanego układu drogowego osiągnięto poprzez ukształtowanie spadków poprzecznych oraz podłużnych nawierzchni jezdni w kierunku projektowanych wpustów deszczowych. Wpusty deszczowe zostaną podłączone do projektowanego odcinka kanalizacji deszczowej, który zostanie włączony do istniejącego systemu kanalizacji deszczowej zlokalizowanego w drodze powiatowej.

2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej:

a) Projekt zagospodarowania terenu „Przebudowa dróg na terenie miejscowości Polanowice (etap II)”.
b) Załączniki projektu budowlanego „Przebudowa dróg na terenie miejscowości Polanowice (etap II)”.
c) Projekt architektoniczno – budowlany (branża drogowa, sanitarna, elektryczna) „Przebudowa dróg na terenie miejscowości Polanowice (etap II)”.
d) Projekt techniczny (branża drogowa, sanitarna, elektryczna) „Przebudowa dróg na terenie miejscowości Polanowice (etap II)”.
e) Projekt stałej organizacji ruchu (branża drogowa, sanitarna, elektryczna) „Przebudowa dróg na terenie miejscowości Polanowice”.
f) Dokumentacja badań podłoża gruntowego do projektowanej przebudowy dróg na terenie miejscowości Polanowice, gm. Kruszwica.
g) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót „Przebudowa dróg na terenie miejscowości Polanowice (etap II)”.
(...)

4. Wymagania Zamawiającego w związku z art. 95. ustawy PZP:

Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: pracownik budowy – prace drogowe i instalacyjne, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Szczegółowe wymagania w związku z art. 95 ustawy Pzp zostały zawarte w §24 wzoru umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ oraz dokumentacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 439139,52 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 524224,32 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 439139,52 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: POLBUD POLAK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5571701744

7.3.3) Ulica: Wyrobki 11

7.3.4) Miejscowość: Mogilno

7.3.5) Kod pocztowy: 88-300

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 439139,52 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.