Ogłoszenie z dnia 2022-08-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00179422/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-05-26
- 2022/BZP 00179497/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-26
- 2022/BZP 00187256/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-31
- 2022/BZP 00195911/01 - Modyfikacja z dnia 2022-06-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dostawa i wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego klasy ERP w Morskim Instytucie Rybackim – Państwowym Instytucie Badawczym wraz ze świadczeniem usług utrzymania i rozwoju
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MORSKI INSTYTUT RYBACKI - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Przetargów i Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000144733
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Hugo Kołłątaja 1
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-332
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ebrzozowska@mir.gdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.mir.gdynia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mirgdynia.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Państwowy Instytut Badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego klasy ERP w Morskim Instytucie Rybackim – Państwowym Instytucie Badawczym wraz ze świadczeniem usług utrzymania i rozwoju2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98942ca1-dced-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00311081
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00179422/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP/11/FZP/FI/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 799000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego klasy ERP w Morskim Instytucie Rybackim – Państwowym Instytucie Badawczym wraz ze świadczeniem usług utrzymania i rozwoju.
2. Zakres usług świadczonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) wykonanie przez Wykonawcę dzieła w postaci Systemu (Wdrożenie Systemu),
2) świadczenie przez Wykonawcę usług Serwisu Utrzymaniowego,
3) świadczenie przez Wykonawcę Usług Rozwoju.
3. Wdrożenie Systemu następować będzie w podziale na Etapy obejmujące:
1) Etap 0 – Inicjacja Projektu - organizacja ram Projektu, kończąca się opracowaniem i dostarczeniem przez Wykonawcę, zaakceptowanego przez Zamawiającego, Dokumentu Inicjującego Projekt i Harmonogramu Szczegółowego, oraz zorganizowaniem i przeprowadzeniem Spotkania Inaugurującego Projekt Zespołu Projektowego Zamawiającego i Wykonawcy..
2) Etap 1 – Analiza Przedwdrożeniowa, obejmujący:
a) dostarczenie Produktu pod nazwą Analiza Przedwdrożeniowa, Plan Migracji Danych, Planu Testów Akceptacyjnych, Planu szkoleń dla Użytkowników Kluczowych i Administratorów,
b) prezentacji Systemu dla Użytkowników Kluczowych,
Etap 1 zostanie zakończony opracowaniem i dostarczeniem: Analizy Przedwdrożeniowej wraz z Planem Migracji Danych, Planu Testów Akceptacyjnych, Planu szkoleń dla Użytkowników Kluczowych i Administratorów,
3) Etap 2 – Dostarczenie Oprogramowania, które jest niezbędne do realizacji Przedmiotu Zamówienia oraz zapewnienia ciągłego i prawidłowego funkcjonowania Systemu oraz jego instalacja na Infrastrukturze Sprzętowej.
4) Etap 3 – Uruchomienie, obejmujące realizację prac wdrożeniowych Systemu, mającą na celu dostarczenie przez Wykonawcę gotowego i sparametryzowanego Systemu, po odbytych Testach Akceptacyjnych.
Prace, które powinny zostać wykonane w tym Etapie to w szczególności:
a) wykonanie wszelkich niezbędnych czynności mających na celu instalację, uruchomienie i zapewnienie prawidłowego działania Systemu jako całości zgodnie z OPZ,
b) wykonanie konfiguracji, Parametryzacji i innych prac opisanych w Analizie Przedwdrożeniowej,
c) przygotowanie modelu uprawnień i jego wstępna implementacja w Systemie,
d) opracowanie i dostarczenie opisu struktury migrowanych danych w formie plików arkuszy migracyjnych,
e) przygotowanie narzędzi i mechanizmów służących Migracji Danych,
f) przeprowadzenie próbnej Migracji Danych na potrzeby Testów Akceptacyjnych,
g) przygotowanie planu (schematów) Testów Akceptacyjnych obejmujących poszczególne funkcje Systemu,
h) przygotowanie Scenariuszy Testowych zgodnie z wytycznymi przedstawionymi w OPZ,
i) Ustawienie uprawnień,
j) przeprowadzenie minimum dwóch iteracji Testów Akceptacyjnych zgodnie z przygotowanym planem Testów Akceptacyjnych w oparciu o dokument zawierający Scenariusze Testowe,
k) dostarczenie przetestowanego Systemu w zakresie testów przewidzianych dla tego Etapu w planie Testów Akceptacyjnych,
l) opracowanie Raportu z realizacji Wdrożenia zgodnie z Tabelą 8 OPZ.
m) opracowanie i dostarczenie procedury Startu Produkcyjnego,
n) przygotowanie Instrukcji Stanowiskowych i Dokumentacji Administratora,
o) dostarczenie i weryfikacja środowiska produkcyjnego,
p) przeprowadzenie Migracji końcowej (w rozumieniu zapisów pkt. 5.4. OPZ) opisanej w Planie Migracji Danych,
q) ręczne wprowadzenie danych, które nie mogły zostać poddane procesowi Migracji Danych.
5) Etap 4 – przeprowadzenie szkoleń dla Administratorów i Użytkowników Kluczowych obejmujące:
a. przygotowanie harmonogramu szkoleń dla Administratorów i Użytkowników Kluczowych,
b. dostarczenie materiałów szkoleniowych dla Użytkowników Kluczowych i Administratorów,
c. przeprowadzenie szkoleń dla Administratorów i Użytkowników Kluczowych zgodnie z przygotowanym planem szkoleń w oparciu o dostarczone materiały szkoleniowe.
6) Etap 5 – Przeprowadzenie Startu Produkcyjnego Systemu, obejmujące:
a. rozpoczęcie Startu Produkcyjnego zgodnie z przygotowaną procedurą,
b. zapewnienie trzymiesięcznej (3) Asysty Powdrożeniowej w pierwszym okresie eksploatacji (dla każdego z obszarów Systemu zgodnie z wymaganiami w OPZ),
c. wykonanie i dostarczenie Dokumentacji Powdrożeniowej Systemu,
d. Odbiór Wdrożenia.
e.
4. Szczegółowy opis inwestycji zawiera Załącznik nr 8 do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia. Obowiązki Wykonawcy wynikające z realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy – Załącznik nr 9 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48600000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych i operacyjne
72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72268000-1 - Usługi dostawy oprogramowania
72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania
72267000-4 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dokumentacji postępowania określił okres realizacji zamówienia na 20 mies. (SWZ, wzór umowy, opis przedmiotu zamówienia i ogłoszenie nr 2022/BZP 00179497/01 o zmianie ogłoszenia o zamówieniu z dnia 2022-05-26). W dniu 02.06.2022 r., w wyniku odpowiedzi na udzielone pytania, Zamawiający zmienił termin rozpoczęcia Etapu 5 Wdrożenia - Start Produkcyjny, z 19 tygodni na 22 tygodnie od daty zawarcia Umowy. Zmianie tym samym uległ okres realizacji całego zamówienia. Zamawiający nie zmienił terminu realizacji zamówienia ani w dokumentacji postępowania, ani nie dokonał zmiany w tym zakresie w ogłoszeniu o zamówieniu. Wydłużenie terminu realizacji zamówienia o 3 tygodnie mogło mieć wpływ na krąg wykonawców ubiegających się o zamówienie oraz na sposób kalkulacji ceny oferty. Ponadto niezamieszczenie informacji o zmienionym terminie realizacji zamówienia stanowi, w opinii Zamawiającego, naruszenie art. 286. ust. 9. Ustawy Pzp, który stanowi: „W przypadku gdy zmiana treści odpowiednio SWZ albo opisu potrzeb i wymagań prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie, o którym mowa w art. 267 ust. 2 pkt 6.”. Zamawiający uznał, że powyższa wada postępowania powoduje, że spełnione są przesłanki art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, który brzmi następująco: „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający: 1) z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, zawarł umowę ramową lub ustanowił dynamiczny system zakupów bez uprzedniego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia wszczynającego postępowanie lub bez wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie, jeżeli zmiany miały znaczenie dla sporządzenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert”.Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na nieprecyzyjnym określeniu terminu realizacji zamówienia po otwarciu ofert, na etapie ich analizy.
Mając powyższe na uwadze Zamawiający uznał, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art.255.ust. 6. Ustawy Pzp i postanawia jak w sentencji.
Zamawiający po unieważnieniu postępowania, zaplanował przeprowadzić kolejne postępowanie obejmujące ten sam przedmiot zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 946440,47 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 946440,47 PLN
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Dostawa do siedziby zamawiającego samochodu przeznaczonego do przewozu towarów
- Dostawa punktów dostępu do sieci WiFi wraz z licencjami do zarządzania
- Dostawa czterech pneumatycznych namiotów ratunkowych wraz z osprzętem
- Dostawa specjalistycznej odzieży ochronnej do celów przeciw pożarowych
- SUKCESYWNE DOSTAWY AKCESORIÓW DO SSAKÓW NA POTRZEBY SZPITALI POMORSKICH SP. Z O.O.
- Świadczenie usług prania i czyszczenia chemicznego
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Zakup notebooków z oprogramowaniem na potrzeby Starostwa Powiatowego w Polkowicach"
- Przedłużenie ważności licencji typu Microsoft 365
- "Zakup 85 zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem Windows 11 PRO dla Obwodu Lecznictwa Kolejowego w Gliwicach - SPZOZ"
- Dostawa sprzętu informatycznego oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu "Cyberbezpieczny Samorząd" w Gminie Drelów
- Dostawa serwera przeznaczonego do intensywnej wirtualizacji oraz zapasowego serwera do przeprowadzenia testów w ramach realizacji projektu grantowego "Cyberbezpieczny samorząd".
- Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





