eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa zestawów BRD dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych: zestaw I, II i III oraz kamizelek, maskotek odblaskowych i opasek LED

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-08-17


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa zestawów BRD dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych: zestaw I, II i III oraz kamizelek, maskotek odblaskowych i opasek LED

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Województwo Mazowieckie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015528910

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Jagielloñska 26

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 03-719

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mazovia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mazovia.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa zestawów BRD dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych: zestaw I, II i III oraz kamizelek, maskotek odblaskowych i opasek LED

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3ce8091d-1d42-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00307903

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-08-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00030151/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.12 Zakup akcesoriów odblaskowych i innych elementów ¶wietlnych niezbêdnych do realizacji kampanii spo³ecznej "Jeste¶ widoczny, jeste¶ bezpieczny"

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Zakupowej, o której mowa w ust. 3.5 og³oszenia, i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” dostêpnego na stronie Platformy dot. danego postêpowania. Za datê przekazania o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem Platformy Zakupowej poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego. 2. Instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dot. logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w przedmiotowym postêpowaniu przy u¿yciu Platformy Zakupowej znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla
Wykonawców": https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. 3. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej. Informacje dotycz±ce przedmiotowego postêpowania bêd± zamieszczane na Platformie w zak³adce „Wiadomo¶ci”, sekcji “Komunikaty publiczne”. Korespondencja, której adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana w postaci elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej do konkretnego
Wykonawcy. Wykonawca w trakcie tocz±cego siê postêpowania powinien sprawdzaæ komunikaty i wiadomo¶ci przes³ane przez Zamawiaj±cego bezpo¶rednio na Platformie Zakupowej, gdy¿ system powiadomieñ Platformy mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM. 4. Zaleca siê, aby Wykonawca za³o¿y³ bezp³atne Konto U¿ytkownika na platforma zakupowa.pl. Warunkiem za³o¿enia Konta jest posiadanie przez U¿ytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail). W celu za³o¿enia konta U¿ytkownik wype³nia formularz Za³o¿enia konta, podaj±c m. in. adres e-mail. Powiadomienia systemowe dot. opublikowania komunikatu publicznego lub przes³ania spersonalizowanej wiadomo¶ci przekazywane bêd± wy³±cznie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcê w formularzu Za³o¿enia konta. 5. Realizuj±c obowi±zek wynikaj±cy z art. 67 PZP Zamawiaj±cy informuje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporz±dzania, wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej za
po¶rednictwem Platformy Zakupowej: 1) minimalne wymagania techniczne umo¿liwiaj±ce korzystanie ze Strony Platformy Zakupowej to przegl±darka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostêpnej wersji, z w³±czon± obs³ug± jêzyka Javascript, akceptuj±ca pliki typu „cookies” oraz ³±cze internetowe o przepustowo¶ci co najmniej 256 kbit/s., 2) Platforma Zakupowa jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczo¶ci ekranu 1024x768 pikseli, 3) w celu za³o¿enia Konta U¿ytkownika na Platformie
Zakupowej, konieczne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail), 4) wystêpuje limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów w zakresie ca³ej oferty do ilo¶ci 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielko¶ci 150 MB (w przypadku wiêkszych plików zalecane jest skorzystanie z instrukcji pakowania plików, dziel±c je na mniejsze paczki po np. 150 MB ka¿da), 5) komunikacja poprzez Wy¶lij wiadomo¶æ umo¿liwia dodanie do tre¶ci wysy³anej wiadomo¶ci plików lub spakowanego katalogu (za³±czników); wystêpuje limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów do ilo¶ci 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej sumarycznej wielko¶ci 500 MB, 6) czas wy¶wietlany na Platformie Zakupowej synchronizuje siê automatycznie z serwerem G³ównego Urzêdu Miar. 6. Wykonawca za po¶rednictwem Platformy Zakupowej sk³ada ofertê, przygotowan± w jêzyku polskim, sporz±dzon± pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OR-BP-I.ZP.D.272.62.2022.LB

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 6

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zestaw I – 950 szt. - dok³adny zakres wchodz±cy w sk³ad zestawu I zosta³ opisany w za³±czniku nr 2 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39294100-0 - Artyku³y informacyjne i promocyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

18444112-1 - Kaski rowerowe

18930000-7 - Worki i torby

34432000-4 - Czê¶ci i akcesoria do rowerów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zestaw II – 950 szt. - dok³adny zakres wchodz±cy w sk³ad zestawu II zosta³ opisany w za³±czniku nr 2 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39294100-0 - Artyku³y informacyjne i promocyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

34432000-4 - Czê¶ci i akcesoria do rowerów

35121600-4 - Zawieszki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zestaw III – 8 000 szt. - dok³adny zakres wchodz±cy w sk³ad zestawu III zosta³ opisany w za³±czniku nr 2 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39294100-0 - Artyku³y informacyjne i promocyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

18930000-7 - Worki i torby

35121600-4 - Zawieszki

44424300-1 - Ta¶ma odblaskowa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Kamizelka odblaskowa – 800 szt.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 35113440-5 - Kamizelki odblaskowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Maskotka odblaskowa – 800 szt.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39294100-0 - Artyku³y informacyjne i promocyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

37520000-9 - Zabawki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Opaska LED na ramiê – 2 000 szt.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39294100-0 - Artyku³y informacyjne i promocyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

44424300-1 - Ta¶ma odblaskowa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. W przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik do oferty musi byæ za³±czone pe³nomocnictwo, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, okre¶laj±ce zakres pe³nomocnictwa. Pe³nomocnictwo musi byæ podpisane przez osoby
uprawnione do reprezentowania podmiotu, chyba ¿e pe³nomocnictwo wynika z innych za³±czonych do oferty dokumentów. 2. W zwi±zku z ustaw± z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. poz. 835) z postêpowania wyklucza siê równie¿ Wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 powy¿szej ustawy. Informacje te zawarte s± w o¶wiadczeniu dotycz±cym przes³anek wykluczenia z postêpowania, który stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku oferty sk³adanej przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oferta musi byæ opatrzona nazwami wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia. 3. W przypadku udzia³u w postêpowaniu Wykonawców wystêpuj±cych
wspólnie, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. ust.1 ustawy obowi±zany jest ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy dla poszczególnych czê¶ci stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ. 2. Okoliczno¶ci uzasadniaj±ce zmiany umowy, zosta³y okre¶lone we wzorze projektowanych postanowieñ umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-08-26 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-26 10:10

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-09-24

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1.Skrót p.z.p/ustawa u¿yty w og³oszeniu oznacza ustawê z 11.09.2019 r. Prawo zamówieñ publicznych. 2. Skrót SWZ/specyfikacja oznacza Specyfikacjê Warunków Zamówienia zamieszczon± na stronie
https://platformazakupowa.pl/pn/mazovia

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.