eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lądek › Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych



Ogłoszenie z dnia 2022-08-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: URZĄD GMINY W LĄDKU

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000533104

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Rynek 26

1.4.2.) Miejscowość: Lądek

1.4.3.) Kod pocztowy: 62-406

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@gminaladek.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaladek.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00307836

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-08-17

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00300280/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. 1. „Przebudowa drogi gminnej Jaroszyn- Dziedzice”;
2. Zamówienie obejmuje:
1) Uruchomienie kredytu w kwocie:
- Zadanie 1: do kwoty 1 942 965,58 zł w jednej transzy w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy, od pisemnej dyspozycji wypłaty, (przewidywane dyspozycje wypłaty IV kwartał 2022 r.);
Okres kredytowania: lata 2022-2039.
2) Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki.
3) Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 47 8542 0001 2200 1935 0213 3323 prowadzony przez SGB Bank Spółdzielczy w Słupcy.
4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Lądek ).
5) Okres karencji w spłacie kapitału:
- Zadanie 1: do końca 2023 r.
6) Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w ostatnim dniu roboczym miesiąca w następujących kwotach łącznych rocznych:
6.1 Przebudowa drogi gminnej Jaroszyn- Dziedzice
Okres kredytowania: 2024-2039.
Spłata w następujących wysokościach:
rok 2024 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2025 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2026 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2027 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2028 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2029 kwota spłaty 50 000,00 zł. (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2030 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)
rok 2031 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)
rok 2032 kwota spłaty 200 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 16 666,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 16 666,63)
rok 2033 kwota spłaty 200 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 16 666,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 16 666,63)
rok 2034 kwota spłaty 178 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 14.833,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 14 833,37 zł)
rok 2035 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)
rok 2036 kwota spłaty 143 800,53 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 11 983,37 zł przy czym rata 12 wyniesie 11 983,46 zł )
rok 2037 kwota spłaty 198 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 16 500,00 zł )
rok 2038 kwota spłaty 198 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 16 500,00 zł )
rok 2039 kwota spłaty 225 165,05 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 18 763,75 zł przy czym rata 12 wyniesie 18 763,80 zł )
Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023r.
3. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.gmina@gminaladek.pl
4. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.
5. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania ZP.271.10.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.
6. Zamawiający informuje, iż:
1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;
3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków;
5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;
6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;
7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;
8) sytuacja finansowa gminy w 2020, 2021 roku oraz w pierwszej połowie 2022 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.
9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń, aniżeli wykazane w WPF;
10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.
7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2022 - 2039 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Pierwsza przewidywana wpłata odsetek nastąpi 30.11.2022r.
8. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.
9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 9 sierpnia 2022 r. w wysokości 6,82 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 1 listopada 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.
10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.
11. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 1M równa 0.
12. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.
16. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
17. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
18. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.
19. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Po zmianie:
Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. 1. „Przebudowa drogi gminnej Jaroszyn- Dziedzice”;
2. Zamówienie obejmuje:
1) Uruchomienie kredytu w kwocie:
- Zadanie 1: do kwoty 1 942 965,58 zł w jednej transzy w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy, od pisemnej dyspozycji wypłaty, (przewidywane dyspozycje wypłaty IV kwartał 2022 r.);
Okres kredytowania: lata 2022-2039.
2) Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki.
3) Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 47 8542 0001 2200 1935 0213 3323 prowadzony przez SGB Bank Spółdzielczy w Słupcy.
4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Lądek ).
5) Okres karencji w spłacie kapitału:
- Zadanie 1: do końca 2023 r.
6) Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w ostatnim dniu roboczym miesiąca w następujących kwotach łącznych rocznych:
6.1 Przebudowa drogi gminnej Jaroszyn- Dziedzice
Okres kredytowania: 2024-2039.
Spłata w następujących wysokościach:
rok 2024 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2025 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2026 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2027 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2028 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2029 kwota spłaty 50 000,00 zł. (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)
rok 2030 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)
rok 2031 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)
rok 2032 kwota spłaty 200 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 16 666,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 16 666,63)
rok 2033 kwota spłaty 200 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 16 666,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 16 666,63)
rok 2034 kwota spłaty 178 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 14.833,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 14 833,37 zł)
rok 2035 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)
rok 2036 kwota spłaty 143 800,53 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 11 983,37 zł przy czym rata 12 wyniesie 11 983,46 zł )
rok 2037 kwota spłaty 198 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 16 500,00 zł )
rok 2038 kwota spłaty 198 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 16 500,00 zł )
rok 2039 kwota spłaty 225 165,05 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 18 763,75 zł przy czym rata 12 wyniesie 18 763,80 zł )
Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023r.
3. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.gmina@gminaladek.pl
4. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.
5. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania ZP.271.10.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.
6. Zamawiający informuje, iż:
1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;
3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków;
5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;
6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;
7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;
8) sytuacja finansowa gminy w 2020, 2021 roku oraz w pierwszej połowie 2022 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.
9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń, aniżeli wykazane w WPF;
10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.
7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2022 - 2039 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Odsetki płatne na bieżąco od kwoty uruchamianego kredytu.
8. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.
9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 9 sierpnia 2022 r. w wysokości 6,82 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 1 listopada 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.
10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.
11. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 1M równa 0.
12. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.
16. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
17. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
18. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.
19. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 2)

Przed zmianą:
jest Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. „Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Ciążeń i Lądek w zakresie poprawienia efektywności energetycznej”.
1) Uruchomienie kredytu w kwocie:
- Zadanie 2: do kwoty 250 000,00 zł w jednej transzy w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy, od pisemnej dyspozycji wypłaty (przewidywane dyspozycje wypłaty III/IV kwartał 2022 r.)
Okres kredytowania: lata 2022-2035.
2) Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki.
3) Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 47 8542 0001 2200 1935 0213 3323 prowadzony przez SGB Bank Spółdzielczy w Słupcy.
4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Lądek ).
5) Okres karencji w spłacie kapitału:
- Zadanie 2: do końca 2022 r.
6.2 Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Ciążeń i Lądek w zakresie poprawienia efektywności energetycznej”.
Okres kredytowania: 2022-2035.
Spłata w następujących wysokościach:
rok 2023 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2024 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2025 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2026 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2027 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2028 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2029 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2030 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2031 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2032 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2033 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2034 kwota spłaty 48 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 4 000,00 zł )
rok 2035 kwota spłaty 47 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 3 916,66 zł przy czym rata 12 wyniesie 3 916,74 zł )
Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2022 r.
3. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.gmina@gminaladek.pl
4. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.
5. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania ZP.271.10.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.
6. Zamawiający informuje, iż:
1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;
3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków;
5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;
6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;
7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;
8) sytuacja finansowa gminy w 2020, 2021 roku oraz w pierwszej połowie 2022 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.
9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń, aniżeli wykazane w WPF;
10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.
7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2022 - 2039 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Pierwsza przewidywana wpłata odsetek nastąpi 30.11.2022r.
8. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.
9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 9 sierpnia 2022 r. w wysokości 6,82 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 1 listopada 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.
10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.
11. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 1M równa 0.
12. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.
16. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
17. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
18. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.
19. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Po zmianie:
jest Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. „Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Ciążeń i Lądek w zakresie poprawienia efektywności energetycznej”.
1) Uruchomienie kredytu w kwocie:
- Zadanie 2: do kwoty 250 000,00 zł w jednej transzy w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy, od pisemnej dyspozycji wypłaty (przewidywane dyspozycje wypłaty III/IV kwartał 2022 r.)
Okres kredytowania: lata 2022-2035.
2) Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki.
3) Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 47 8542 0001 2200 1935 0213 3323 prowadzony przez SGB Bank Spółdzielczy w Słupcy.
4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Lądek ).
5) Okres karencji w spłacie kapitału:
- Zadanie 2: do końca 2022 r.
6.2 Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Ciążeń i Lądek w zakresie poprawienia efektywności energetycznej”.
Okres kredytowania: 2022-2035.
Spłata w następujących wysokościach:
rok 2023 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2024 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2025 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2026 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2027 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )
rok 2028 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2029 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2030 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2031 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2032 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2033 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )
rok 2034 kwota spłaty 48 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 4 000,00 zł )
rok 2035 kwota spłaty 47 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 3 916,66 zł przy czym rata 12 wyniesie 3 916,74 zł )
Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2022 r.
3. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.gmina@gminaladek.pl
4. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.
5. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania ZP.271.10.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.
6. Zamawiający informuje, iż:
1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;
3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków;
5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;
6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;
7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;
8) sytuacja finansowa gminy w 2020, 2021 roku oraz w pierwszej połowie 2022 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.
9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń, aniżeli wykazane w WPF;
10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.
7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2022 - 2039 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Odsetki płatne na bieżąco od kwoty uruchamianego kredytu.
8. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.
9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 9 sierpnia 2022 r. w wysokości 6,82 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 1 listopada 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.
10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.
11. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 1M równa 0.
12. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.
16. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
17. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
18. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.
19. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-08-18 10:30

Po zmianie:
2022-08-29 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-08-18 10:45

Po zmianie:
2022-08-29 10:45

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.