eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rozogi › Przebudowa dróg i ulic na terenie gminy Rozogi



Ogłoszenie z dnia 2024-04-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa dróg i ulic na terenie gminy Rozogi

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rozogi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668120

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wojciecha Kętrzyńskiego 22

1.5.2.) Miejscowość: Rozogi

1.5.3.) Kod pocztowy: 12-114

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.7.) Numer telefonu: 897226002

1.5.8.) Numer faksu: 897226002

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@rozogi.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rozogi.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/rozogi/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg i ulic na terenie gminy Rozogi

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57c428d7-c65f-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00307169

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037924/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa ulic: Kwiatowej, Słonecznej, Różanej i Liliowej w miejscowości Rozogi

1.1.3 Przebudowa drogi gminnej nr 199014N w miejscowości Faryny

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00097474

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ROŚ. 271.2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1: Przebudowa drogi gminnej nr 199014N w miejscowości Faryny. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej oraz realizacja robót budowlanych zamierzenia inwestycyjnego mającego na celu przebudowę drogi gminnej nr 199014N w miejscowości Faryny. Zakres robót: 1) Wykonanie opracowań projektowych.
a) Opracowanie mapy sytuacyjno-wysokościowej,
b) Uzgodnienia rozwiązań projektowych z Zamawiającym,
c) Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego wszystkich niezbędnych branż: drogowej, kanalizacji deszczowej oraz ewentualnych projektów branżowych usunięcia kolizji,
d) Uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego na wprowadzenie wód deszczowych do gruntu,
e) Uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych,
f) Opracowanie i uzgodnienie projektu organizacji ruchu.
g) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu 5 kompletów dokumentacji projektowej, zatwierdzone przez Zamawiającego oraz właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej przed przystąpieniem do prac budowlanych.
h) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.
Przepisy prawa, które powinna spełniać dokumentacja sporządzona przez Wykonawcę:
a) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z dnia 2021.12.20)
b) Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2022.1679 t.j. z dnia 2022.08.10)
c) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U.2022.1518 z dnia 2022.07.20)
d) Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2021.2454 z dnia 2021.12.29)
e) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.2021.1213 t.j. z dnia 2021.07.05)
f) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2022.988 t.j. z dnia 2022.05.11)
g) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U.2017.784 j.t.)
h) Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2019.2311 t.j. z dnia 2019.11.2)
i) Załączniki nr 1–4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku, w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, (Dz.U.2003.220.2181 z późniejszymi zmianami)
j) Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz.U.2021.2233 t.j. z dnia 2021.12.03)
k) Zarządzenie nr 31 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych.
Konstrukcja nawierzchni ulic powinna spełniać wymagania techniczne zawarte w Katalogu typowych konstrukcji podatnych i półsztywnych (Zarządzenie nr 31 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych)
2) Wykonanie robot budowlanych:
a) Budowa nawierzchni bitumicznej,
b) Budowa chodników i zjazdów z kostki brukowej,
c) Wykonanie kanalizacji deszczowej,
zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym będącym załącznikiem nr 8a do SWZ.
3) Lokalizacja inwestycji: działki nr ew.: 66,16,17/4,73/1, 65, 74 obręb 0004 Faryny, jednostka ewidencyjna 281705-2 Rozogi.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i innych dokumentów budowy,
2) roboty porządkowe
3) oznakowanie i zabezpieczenie prowadzonych robót, utrzymanie zaplecza budowy,
4) opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu,
5) ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z wydarzeniami losowymi, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, które to wypadki mogą powstać w związku z prowadzonymi robotami,
6) odtworzenie uszkodzeń powstałych w wyniku prowadzenia prac związanych z realizacją zadania,
7) wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki z zastrzeżeniem, że materiały z rozbiórki nadające się do użytku lub ponownego wbudowania są własnością Zamawiającego.
8) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.5.5.) Wartość części: 1650486,24 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 2: Przebudowa ulic: Kwiatowej, Słonecznej, Różanej i Liliowej w miejscowości Rozogi. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz realizacja robót budowlanych zamierzenia inwestycyjnego mającego na celu przebudowę ulic: Kwiatowej, Słonecznej, Różanej i Liliowej w miejscowości Rozogi.
Zakres robót: 1. Wykonanie opracowań projektowych:
a) Opracowanie mapy sytuacyjno-wysokościowej,
b) Uzgodnienia rozwiązań projektowych z Zamawiającym
c) Opracowanie projektu budowlano - wykonawczego wszystkich niezbędnych branż: drogowej, sanitarnej, opracowanie projektu usunięcia kolizji z siecią energetyczną i telekomunikacyjną.
d) Uzyskanie pozwolenie wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego
oraz na usługę wodną
e) Uzyskanie niezbędnych warunków technicznych, opinii i uzgodnień, np.
uzyskania protokołu z narady koordynacyjnej, uzgodnienia z dysponentami
sieci uzbrojenia terenu, itp.
f) Uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenie zamiaru wykonania robót
budowlanych,
g) Opracowanie i uzgodnienie projektu organizacji ruchu.
h) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu 5 kompletów dokumentacji projektowej, zatwierdzone przez Zamawiającego oraz właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej przed przystąpieniem do prac budowlanych.
i) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania kosztorysu ofertowego na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.

Przepisy prawa, które powinna spełniać dokumentacja sporządzona przez Wykonawcę:
a. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z dnia 2021.12.20)
b. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2022.1679 t.j. z dnia 2022.08.10)
c. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U.2022.1518 z dnia 2022.07.20)
d. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2021.2454 z dnia 2021.12.29)
e. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.2021.1213 t.j. z dnia 2021.07.05)
f. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2022.988 t.j. z dnia 2022.05.11)
g. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U.2017.784 j.t.)
h. Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2019.2311 t.j. z dnia 2019.11.2)
i. Załączniki nr 1–4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku, w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, (Dz.U.2003.220.2181 z późniejszymi zmianami)
j. Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz.U.2021.2233 t.j. z dnia 2021.12.03)
k. Zarządzenie nr 31 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16 czerwca 2014 roku w sprawie Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych.

2. Wykonanie robot budowlanych:
a) Budowa nawierzchni bitumicznej,
b) Budowa chodników i zjazdów z kostki brukowej,
c) Wykonanie odwodnienia ulic za pomocą kanalizacji deszczowej,
zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym będącym załącznikiem nr 8b do SWZ.
4) Lokalizacja inwestycji: działki nr ew.: 19, 21/57, 21/56, 21/40, 21/51, 23/3, 23/6, 24/27, 24/32, obręb 0016 Rozogi, jednostka ewidencyjna: 281705_Rozogi.
3. Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i innych dokumentów budowy,
2) roboty porządkowe
3) oznakowanie i zabezpieczenie prowadzonych robót, utrzymanie zaplecza budowy,
4) opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu,
5) ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z wydarzeniami losowymi, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, które to wypadki mogą powstać w związku z prowadzonymi robotami,
6) odtworzenie uszkodzeń powstałych w wyniku prowadzenia prac związanych z realizacją zadania,
7) wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki z zastrzeżeniem, że materiały z rozbiórki nadające się do użytku lub ponownego wbudowania są własnością Zamawiającego.
8) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

4.5.5.) Wartość części: 2622385,50 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2131590,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2481077,44 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2131590,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Drogowo Budowlana AMSTONE Patrycja Mielnicka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7181932193

7.3.3) Ulica: Prosta 8

7.3.4) Miejscowość: Łazy

7.3.5) Kod pocztowy: 07-410

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Prace bitumiczne


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2131590,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3536173,70 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3789818,74 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3536173,70 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: usługi Drogowo-Budowlane As-Drog Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7393948483

7.3.3) Ulica: Gałczyńskiego 37 m 6

7.3.4) Miejscowość: Olsztyn

7.3.5) Kod pocztowy: 10-089

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi pozwoleniami - Usługi Inżynierskie - Maciej Bartosiewicz


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3536173,70 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.