Ogłoszenie z dnia 2025-07-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00320524/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zapewnienie dowozu uczniów szkół i przedszkoli oraz sprzedaż biletów miesięcznych dla uczniów szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Skarszewy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK OBSŁUGI SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190883294
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dworcowa 27 lokal 1
1.5.2.) Miejscowość: Skarszewy
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-250
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: goosip@skarszewy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.edu.skarszewy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zapewnienie dowozu uczniów szkół i przedszkoli oraz sprzedaż biletów miesięcznych dla uczniów szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Skarszewy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6910cd9-d005-4557-8841-188057287c8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00306299
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00304717/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zapewnienie dowozu uczniów szkół i przedszkoli oraz sprzedaż biletów miesięcznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11366843.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane winny być za pośrednictwem Platformy zakupowej za pomocą formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiajacego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: goosip@skarszewy.pl
5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej. Informacje, zawiadomienia, zmiany, odpowiedzi - zamawiający będzie zamieszczał na Platformie zakupowej. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej do konkretnego wykonawcy.
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie zakupowej przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
7. Zamawiający wskazuje niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platforma zakupowa działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Pozostałe zapisy dot. komunikacji zawarte są w dokumentach postępowania - Rozdział XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Obsługi Szkół i Przedszkoli w Skarszewach
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodgoosip@skarszewy.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym poniżej progów unijnych.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOOSiP.ZP.2610.3.07.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu dzieci i uczniów do placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Skarszewy oraz z powrotem do miejscowości zamieszkania, a także sprzedaż i dostarczanie biletów miesięcznych uprawniających do przejazdów. Usługi realizowane będą w okresie od 1 września 2025 r. do 25 czerwca 2027 r. zgodnie z harmonogramem roku szkolnego, z wykorzystaniem co najmniej 5 autobusów oraz 3 autobusów rezerwowych. Szczegółowy opis trasy przewozów, liczby uczniów oraz wymagania techniczne wobec pojazdów zawarto w SWZ i załącznikach do ogłoszenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34980000-0 - Bilety przewozowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2027-06-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona zgodnie z kryteriami określonymi w rozdziale XVIII SWZ. Zamawiający zastosuje metodę porównania ofert niepodlegających odrzuceniu, przyznając punkty w ramach ustalonych kryteriów oceny. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów. Szczegółowy sposób oceny ofert został opisany w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdów
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) Warunek 1:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej 5 autobusami oraz 3-ma rezerwowymi nie starszymi niż rok produkcji 2012, w pełni sprawnymi technicznie (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy. Autobusy w szczególności muszą posiadać następujące min. parametry techniczno-użytkowe:
- wyposażenie w pasy bezpieczeństwa,
- wyposażenie w system monitoringu wizyjnego z co najmniej czterema kamerami video zintegrowanymi z rejestratorem podłączonym wewnątrz autobusu, monitorujące obraz wewnątrz i na zewnątrz pojazdów,
- wyposażenie w system GPS umożliwiający lokalizację pojazdu i pozwalający na analizę trasy przejazdu i zatrzymywania się na przystankach,
- wyposażonymi w co najmniej jeden elektroniczny system bezpieczeństwa, pozwalający na wykrycie stężenia alkoholu w pojeździe:
• będący integralnym wyposażeniem autobusu (wyklucza się stosowanie alkomatów przenośnych),
• przekazujące min. dwoma kanałami elektronicznymi zdarzenia z systemu (np. mail. Sms, informacja w aplikacji itd.).
b) Warunek 2:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji niniejszego zamówienia publicznego, co najmniej 5 kierowców (1 osobą na jeden pojazd) posiadających odpowiednie uprawnienia do przewozu osób, prawo jazdy kategorii D, świadectwo kwalifikacji zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym, posiadające co najmniej 5 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku.
Zamawiający zastrzega sobie prawo przed podpisaniem umowy do weryfikacji posiadanych uprawnień osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
c) Warunek 3:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie w zakresie dowozu dzieci do placówek oświatowych na podstawie sprzedaży biletów miesięcznych tj. w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (dowóz dzieci do placówek oświatowych na podstawie bilet) o wartości:
- co najmniej 400 000 zł brutto każda,
z zaangażowanymi min. 5-ma autobusami do przewozu dla każdej usługi (bez autobusów rezerwowych), poparte dokumentami, że usługi zostały wykonane należycie.
d) Warunek 4:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia, będzie dysponował bazą transportową będącą w dyspozycji Wykonawcy, przystosowaną do prowadzenia działalności transportowej w sposób zorganizowany i ciągły, w skład której wchodzą następujące elementy:
- min. 1 miejsce postojowe dla pojazdów wykorzystywanych w transporcie drogowym,
- min. 1 miejsce konserwacji lub naprawy pojazdów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie:
1) o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
2) o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
3. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda na postawie przepisu art. 273 ust. 1 ustawy Pzp - podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz stosownych oświadczeń na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 3 do SWZ),
4. Oświadczenie Wykonawcy dla potwierdzenia braku wykluczenia w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 1 powyżej stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe (art. 125 ust. 3 ustawy Pzp).
5. Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona - do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, poniższych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 7 do SWZ;
2) Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w świadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego - zawarte w Załączniku nr 10 do SWZ, sporządzonym w oparciu o postanowienia § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona - do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, poniższych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Aktualną licencję na wykonanie krajowego transportu drogowego osób lub obowiązującym zezwoleniem na wykonanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.);
2) Wykaz środków transportu oraz bazy transportowej, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, przeznaczonych do wykonania przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi pojazdami i bazą – Załącznik nr 6 SWZ;
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług (kierowców), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 4 SWZ;
4) Wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat (termin należy liczyć wstecz od dnia, w którym upływa (upłynął) termin składania ofert w niniejszym postępowaniu), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy/usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy/usługi zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy/usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy – Załącznik nr 5 SWZ;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wraz z ofertą należy złożyć:
1) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ):
a) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty, zgodnie z art. 454–455 ustawy Pzp oraz postanowieniami wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ. Zmiany mogą dotyczyć w szczególności: terminu realizacji (np. w razie siły wyższej lub zmian organizacyjnych w szkołach), wysokości wynagrodzenia (np. w przypadku zmian liczby uczniów, tras przewozu, cen paliw, przepisów prawa lub składek), warunków płatności oraz zmiany osób wskazanych w ofercie – pod warunkiem zachowania równoważnych kwalifikacji i spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zmiany wymagają formy pisemnego aneksu i nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy ani naruszać zasad uczciwej konkurencji.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty (zaszyfrowane) i podpisane jednym z trzech rodzajów podpisów należy przeslać drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy openNexus
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dokumenty składane wraz z ofertą:Oferta sporządzona w języku polskim, podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym, złożona w formie elektronicznej. Zaleca się użycie Formularza oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załączniki nr 2 i 3 do SWZ), składane także przez podmioty trzecie i wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika lub wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu (Załącznik nr 9 do SWZ).
Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – jeżeli dotyczy.
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeśli dotyczy (Załącznik nr 8 do SWZ).
Wszystkie dokumenty muszą zostać złożone w formie elektronicznej zgodnej z wymaganiami SWZ.
Z postępowania wyklucza się Wykonawców w przypadkach wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (m.in. skazanie za określone przestępstwa, zaległości publicznoprawne, zakaz ubiegania się o zamówienia, zmowa przetargowa) oraz fakultatywnie na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 i 7 (m.in. upadłość, zawieszenie działalności, poważne naruszenia obowiązków zawodowych).
Wykluczenie następuje również w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z 13.04.2022 r. dotyczącej przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014.
Wykluczenie może dotyczyć również podmiotów udostępniających zasoby oraz wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Możliwość samooczyszczenia zgodnie z art. 110 ustawy Pzp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa imiennych biletów miesięcznych dla uczniów z terenu gminy Grajewo
- Dowóz dzieci i uczniów do szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Krzeszyce, realizowany w oparciu o komunikację regularną na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2025/2026
- Dowóz uczniów i dzieci do szkół w roku szkolnym 2025/2026
- Dowóz i opieka w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Barlinek w terminie od dnia 01 września 2025 r. do dnia 30 czerwca 2026 r. we wszystkie dni nauki szkolnej
- Dowóz uczniów z terenu Gminy Goleszów do szkół oraz na zajęcia prowadzone na basenie
- Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej w Kołakach Kościelnych w roku szkolnym 2025/2026
więcej: Bilety przewozowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.