eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaDostawa sprzętu komputerowego



Ogłoszenie z dnia 2021-12-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu komputerowego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT GEOFIZYKI POLSKIEJ AKADEMII NAUK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325908

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Księcia Janusza 64

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-452

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 226915977

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@igf.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.igf.edu.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.igf.edu.pl/zp-22-21.php

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Działalność naukowo-badawcza w zakresie nauk geofizycznych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu komputerowego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-02f36cc9-2b53-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00302086

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00028611/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.10 Dostawa komputerów stacjonarnych, laptopów i monitorów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Części I - „EPOS - System Obserwacji Płyty Europejskiej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014–2020, Priorytet IV: Zwiększenie potencjału naukowo- badawczego, działanie 4.2: Rozwój nowoczesnej infrastruktury badawczej sektora nauki nr POIR.04.02.00-14-A003/16

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00232840/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/22/21

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 27197,53 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia CZĘŚĆ I jest dostawa sprzętu komputerowego, w niżej wymienionych rodzajach i ilościach:
Komputer osobisty (laptop) – wielkość zamówienia – 1 sztuka
Zamawiający wymaga, aby urządzenia były:
1) fabrycznie nowe i wolne od wad, pochodzące z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oferowanego w postępowaniu rodzaju sprzętu, posiadające oznakowanie CE, pakowane w oryginalne bezzwrotne opakowania producenta, nie obciążone prawami na rzecz osób trzecich;
2) nieużywane, nie były przedmiotem wystaw bądź prezentacji, nie były wcześniej wykorzystywane przez innego użytkownika – dotyczy to także części składowych urządzeń;
3) kompletne, aby do ich uruchomienia oraz stosowania zgodnie z przeznaczeniem nie był konieczny zakup dodatkowych elementów i akcesoriów;
4) pozbawione wszelkiego rodzaju zabezpieczeń, które po upływie okresu gwarancji utrudniałyby dostęp do urządzeń i ich serwisowanie pracownikom Zamawiającego lub innemu wykonawcy usług serwisowych;
5) oprogramowanie systemowe musi być fabrycznie nowe, zainstalowane przez producenta bądź dystrybutora sprzętu; oprogramowanie powinno być dostarczone wraz ze stosownymi, oryginalnymi atrybutami legalności.
Szczegółowe wymagania dotyczące poszczególnych urządzeń będących przedmiotem zamówienia określone zostały w dalszej części niniejszego Opisu Przedmiotu Zamówienia oraz w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.
Wraz z przedmiotem umowy Wykonawca dostarczy wszystkie niezbędne dokumenty w języku polskim, takie jak instrukcja obsługi, gwarancja, oświadczenie o zgodności z wszystkimi niezbędnymi normami, w szczególności deklaracja zgodności do oznakowania CE, oraz dokumenty potwierdzające udzielenie licencji niewyłącznej, nieograniczonej w czasie na oprogramowanie zainstalowane na sprzęcie i certyfikaty oraz wszystkie płyty z oprogramowaniem, sterownikami dodawanymi do sprzętu.
Wszystkie elementy przedmiotu zamówienia muszą być objęte gwarancją na okres co najmniej 24 miesięcy z odniesieniem do Rozdziału XVI pkt 2 ppkt 2 SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ), na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213100-6 - Komputery przenośne

48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe

4.5.5.) Wartość części: 4199,72 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia CZĘŚĆ II jest dostawa sprzętu komputerowego, w niżej wymienionych rodzajach i ilościach:
Komputer osobisty (semi-rugged laptop) – wielkość zamówienia - 3 sztuki
Zamawiający wymaga, aby urządzenia były:
1) fabrycznie nowe i wolne od wad, pochodzące z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oferowanego w postępowaniu rodzaju sprzętu, posiadające oznakowanie CE, pakowane w oryginalne bezzwrotne opakowania producenta, nie obciążone prawami na rzecz osób trzecich;
2) nieużywane, nie były przedmiotem wystaw bądź prezentacji, nie były wcześniej wykorzystywane przez innego użytkownika – dotyczy to także części składowych urządzeń;
3) kompletne, aby do ich uruchomienia oraz stosowania zgodnie z przeznaczeniem nie był konieczny zakup dodatkowych elementów i akcesoriów;
4) pozbawione wszelkiego rodzaju zabezpieczeń, które po upływie okresu gwarancji utrudniałyby dostęp do urządzeń i ich serwisowanie pracownikom Zamawiającego lub innemu wykonawcy usług serwisowych;
5) oprogramowanie systemowe musi być fabrycznie nowe, zainstalowane przez producenta bądź dystrybutora sprzętu; oprogramowanie powinno być dostarczone wraz ze stosownymi, oryginalnymi atrybutami legalności.
Szczegółowe wymagania dotyczące poszczególnych urządzeń będących przedmiotem zamówienia określone zostały w dalszej części niniejszego Opisu Przedmiotu Zamówienia dla Części II oraz w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2(12) do SWZ.
Wraz z przedmiotem umowy Wykonawca dostarczy wszystkie niezbędne dokumenty w języku polskim, takie jak instrukcja obsługi, gwarancja, oświadczenie o zgodności z wszystkimi niezbędnymi normami, w szczególności deklaracja zgodności do oznakowania CE oraz dokumenty potwierdzające udzielenie licencji niewyłącznej, nieograniczonej w czasie na oprogramowanie zainstalowane na sprzęcie i certyfikaty oraz wszystkie płyty z oprogramowaniem, sterownikami dodawanymi do sprzętu.
Wszystkie elementy przedmiotu zamówienia muszą być objęte gwarancją na okres co najmniej 24 miesięcy - z odniesieniem do Rozdziału XVI pkt 2 ppkt 2 SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ), na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 2(1) do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213100-6 - Komputery przenośne

48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe

4.5.5.) Wartość części: 22997,80 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1. Uchylanie się Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza od zawarcia umowy.
Po upływie terminu zgodnego z treścią art. 308 ust. 2 ustawy, Zamawiający, pismem z dnia 17.11.2021 r. przekazanym Wykonawcy Eugeniusz Sienicki Giga Multimedia, ul. Włodarzewska 65B w dniu 17.11.2021 r. na adres poczty elektronicznej, działając na podstawie art. 308 ust. 2 ustawy, Rozdziału XVII ust. 3, ust. 5 i ust. 7 SWZ oraz w związku ze złożonym przez Wykonawcę oświadczeniem stanowiącym zobowiązanie do zawarcia umowy w niniejszym postępowaniu w miejscu i terminie, jakie zostaną wskazane przez Zamawiającego (ust. 10 Oferty):
- przesłał projekt umowy nr ZP/WT/32/2021 wraz z załącznikami na dostawę sprzętu komputerowego wraz z prośbą o weryfikację załączonego projektu umowy uzupełnionego m.in. o informacje w zakresie złożonej przez Wykonawcę Oferty oraz podpisanie pliku pn. Umowa nr ZP_WT_32_2021 w formacie pdf (jeżeli wprowadzone dane będą właściwe),
- wskazał termin i formę zawarcia umowy nr ZP/WT/32/2021 o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu:
- oraz wezwał Wykonawcę do jej zawarcia poprzez podpisanie umowy w postaci elektronicznej i następnie przekazanie umowy na adres: zamowieniapubliczne@igf.edu.pl, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19.11.2021 r.
lub
- poprzez podpisanie umowy w wersji papierowej (w dwóch egzemplarzach) i dostarczenie umowy w oryginale do siedziby Instytutu Geofizyki PAN, ul. Księcia Janusza 64 w Warszawie, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19.11.2021 r.
W treści pisma Zamawiający pouczył Wykonawcę, że niezastosowanie się do powyższych zapisów, będzie potraktowane jako uchylanie się Wykonawcy od podpisania umowy ZP/WT/32/2021 oraz o treści art. 263 ustawy.
Wykonawca, w dniu 17.11.2021 za pośrednictwem poczty elektronicznej przesłał do Zamawiającego oświadczenie o odstąpieniu od podpisania umowy ZP/WT/32/2021 o udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu.

2.Unieważnienie postępowania
W związku z odstąpieniem Wykonawcy Eugeniusz Sienicki Giga Multimedia od podpisania umowy ZP/WT/32/2021 o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający podjął czynności zmierzające do ustalenia czy ma możliwość zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia do wysokości ceny zaoferowanej przez Wykonawcę FAXPOL Andrzej Iwanowicz Sp. z o.o. – zajmującego kolejną pozycję w rankingu oceny ofert, celem skorzystania z możliwości przeprowadzenia badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców na podstawie art. 263 ustawy.
Wykonawca FAXPOL Andrzej Iwanowicz Sp. z o.o., złożył ofertę w postępowaniu na część 1 z ceną wynoszącą 5 783,46 zł brutto.
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na wykonanie zamówienia kwotę 5 400,00 zł brutto (w dniu 22 października 2021 roku udostępnił informację na stronie internetowej prowadzonego postępowania – przed terminem otwarciem ofert).
Zamawiający, w wyniku przeprowadzonej analizy, uznał, że nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny zaoferowanej przez Wykonawcę - FAXPOL Andrzej Iwanowicz Sp. z o.o., z tych względów bezprzedmiotowe stało się przeprowadzenie badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców i dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty.
W związku z powyższym Zamawiający zobligowany był unieważnić postępowanie w zakresie Części 1.

5. Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania.

Art. 255 pkt 7 ustawy: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…) 7) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.
Art. 263 ustawy: Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
Art. 255 pkt 3 ustawy: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…) 3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty
Art. 259 ustawy: jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy art. 255-258.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5656,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 13622,25 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji na dostawę sprzętu komputerowego (nr ref. sprawy: ZP/22/21) w zakresie Części nr 2 wpłynęła jedna oferta, złożona przez Wykonawcę Eugeniusz Sienicki Giga Multimedia, ul. Włodarzewska 65B, 02-384 Warszawa, z ceną wynoszącą 33 206,31 zł brutto.
Zamawiający w dniu 22 października 2021 roku (przed otwarciem ofert) udostępnił informację o tym, że w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie jego Części nr 2 zamierza przeznaczyć na wykonanie zamówienia kwotę 28 287,30 zł brutto.
Powyższe okoliczności oznaczają, że cena oferty najkorzystniejszej (jedynej złożonej w postępowaniu na Część 2) przekracza kwotę przewidzianą przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia dla Części nr 2.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty, którą zamierza przeznaczyć na wykonanie zamówienia w zakresie jego Części nr 2 do ceny jedynej złożonej w postępowaniu oferty.

Uzasadnienie prawne
Zgodnie z przepisem art. 255 pkt 3 ustawy, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Według przepisu art. 259 ustawy, jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy art. 255-258.
W przypadku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji na dostawę sprzętu komputerowego (nr ref. sprawy: ZP/22/21) w zakresie Części nr 2, cena oferty najkorzystniejszej (jedynej złożonej) przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (co szczegółowo przedstawiono powyżej w uzasadnieniu faktycznym), a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty.
W związku z powyższym na podstawie przepisów art. 255 pkt 3 i art. 259, w związku z art. 266 ustawy występują przesłanki do obligatoryjnego unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji na dostawę sprzętu komputerowego (nr ref. sprawy: ZP/22/21) w zakresie Części nr 2.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 33206,31 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 33206,31 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.