eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BydgoszczMECHANICZNE OCZYSZCZANIE JEZDNI DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE BYDGOSKIM



Ogłoszenie z dnia 2025-06-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
MECHANICZNE OCZYSZCZANIE JEZDNI DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE BYDGOSKIM

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Bydgoski

1.3.) Oddział zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387399775

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Juliusza Słowackiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-008

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 525835434

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@powiat.bydgoski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1090271

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

MECHANICZNE OCZYSZCZANIE JEZDNI DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE BYDGOSKIM

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd516ee3-aee1-497a-9ce3-9c815b26776f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299442

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00673662/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Mechaniczne zamiatanie dróg o charakterze ulicznym oraz ścieżek rowerowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206323

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: JO-III.271.1.12.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na wykonaniu mechanicznego oczyszczania jezdni dróg powiatowych na terenie powiatu bydgoskiego włącznie z zatokami autobusowymi na odcinkach o charakterze ulicznym na terenie gmin: Białe Błota, Dobrcz, Koronowo, Nowa Wieś Wielka, Osielsko, Sicienko, Solec Kujawski.
2) Szczegółowy zakres zamówienia określa Załącznik nr 3 do SWZ – Wykaz odcinków jezdni dróg objętych zamówieniem, Załącznik nr 4 do SWZ – Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (dalej: SST), stanowiące załączniki do niniejszej SWZ. Długość odcinków przeznaczonych do zamiatania podana jest w metrach bieżących, tzn. w przypadku drogi o długości 1000 m z obustronnym krawężnikiem wpisano długość 2000 mb do zamiatania
3) Świadczenie usług polegać ma na mechanicznym lub/i ręcznym (o ile będzie wymagała tego specyfika terenu i jego dostępność dla maszyny) oczyszczaniu jezdni dróg powiatowych z piasku i innych zanieczyszczeń (z wyłączeniem śniegu, lodu i błota pośniegowego), włącznie z zatokami autobusowymi, na odcinkach dróg o charakterze ulicznym (w miejscu występowania chodników, samych krawężników, bądź korytek ściekowych), według Załącznik nr 3 do SWZ.
4) Wykonawca w celu należytego wykonana usługi, użyje koniecznych urządzeń mechanicznych, a w miejscach niedostępnych pracownicy Wykonawcy wykonają oczyszczenie ręcznie, zgodnie z załączonym SST (Załącznik nr 4 do SWZ).
5) Zamawiający wskazuje, że w zakres usługi wchodzi również usunięcie i zutylizowanie uzyskanych w trakcie jej wykonywania nieczystości (z wyjątkiem padłych zwierząt).
6) Wykonawca dokona jednokrotnego – oczyszczania pozimowego oraz jednokrotnego – oczyszczania bieżącego jezdni, z wyjątkiem, o którym mowa w poniższym punkcie.
7) Prace związane z zamiataniem dróg powiatowych należy realizować w godzinach 6:00–23:00, w sposób minimalizujący uciążliwość dla mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przejezdności dróg podczas wykonywania prac, tak aby nie powodować zatorów drogowych oraz innych utrudnień w ruchu pojazdów.
8) W gminie Koronowo, na odcinkach drogi nr 1525C Koronowo – Żołędowo:
ul. Pomianowskiego i ul. Paderewskiego w Koronowie (3200 mb) planowane jest czterokrotne zamiatanie bieżące. W przypadku parkingów wzdłuż ulicy Pomianowskiego przewiduje się wyłącznie zamiatanie pozimowe. W celu prawidłowego wykonania tych prac, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) poinformowania mieszkańców o terminie i godzinie zamiatania poprzez wywieszenie stosownych ogłoszeń na klatkach schodowych co najmniej na 2 dni przed planowanym zamiataniem. Ogłoszenia powinny zawierać datę, godzinę oraz informację o planowanym czasie trwania prac.
b) poinformowania Wspólnoty Mieszkaniowej o terminie zamiatania na minimum dwa dni przed planowanym terminem prac.
c) ogrodzenia parkingów taśmami informacyjnymi na dwa dni przed planowanym rozpoczęciem zamiatania, aby zabezpieczyć teren przed wjazdem pojazdów i uniemożliwić parkowanie w obszarze objętym pracami.
Zamiatanie nie będzie odbywać się w czwartki i soboty, aby uniknąć kolizji z dniami o zwiększonym natężeniu ruchu lub specjalnymi okolicznościami w danej lokalizacji. Wszystkie powyższe czynności mają na celu zapewnienie prawidłowej organizacji pracy oraz minimalizowanie niedogodności dla mieszkańców i użytkowników dróg.
9) Przedmiot zamówienia realizowany będzie w oparciu o pisemne zlecenia przekazywane Wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej, w terminie określonym przez Wykonawcę w ofercie, jednak nie dłuższym niż 10 dni roboczych od otrzymania zlecenia.
10) Zamawiający wymaga aby wykonawca do realizacji zamówienia wykazał się sprzętem do zamiatania ulic. Maszyną zbudowaną na bazie samochodu, wykorzystywaną do oczyszczania dużych obszarów miejskich, zarówno ulic, jak i płyt lotniskowych, placów, deptaków. Zamiatarka uliczna to przede wszystkim mechanizmy zainstalowane na podwoziu samochodu ciężarowego lub stanowią przyczepę ciągnika. Biorąc pod uwagę sposób działania rozróżniamy warianty ssące oraz elewatorowe. Pierwsze wyposażone są w szczotki obrotowe, służą do zgarniania zanieczyszczeń i kierowania ich w pobliże kanału ssawnego. Posiadają również dmuchawę zasysającą, która wytwarza podciśnienie w kanale ssawnym powodując zasysanie zgarniętych zanieczyszczeń. Istotnymi elementami konstrukcyjnymi są także: kontener na zanieczyszczenia oraz filtr wylotowy. W zamiatarkach drugiego typu zanieczyszczenia zagarniane są na podnośnik taśmowy przez szczotkę walcową ułożona równolegle do oczyszczanej powierzchni. Następnie transportowane są one do zewnętrznego lub wewnętrznego zbiornika.
11) Zamiatarka musi być w pełni sprawna technicznie, przeszła odpowiednie przeglądy techniczne i jest gotowa do natychmiastowego użytkowania. Pojazd wykonujący usługę powinien być wyposażony w lampę sygnalizacyjna (kolor pomarańczowy) oraz znaki A14 i C10. Osoby wykonujące ręczne przygotowanie prac do zamiatania muszą być wyposażone w odpowiednią odzież: ochronną – zgodnie z przepisami BHP i ostrzegawczą o barwie pomarańczowej lub żółtej i wyposażone w elementy odblaskowe.
12) Wszystkie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do stosowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
13) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.
14) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia przed podpisaniem umowy informacji o kierującym zamiatarką czy posiada odpowiednie uprawnienia i nie są one zatrzymane przez organ.
15) Wykonawca realizując przedmiot zamówienia jest zobowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie wykonywania niniejszej Umowy ze szczególnym uwzględnieniem wymogów określonych na podstawie art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), w szczególności w przypadku, gdy prace wpłyną na dostępność przestrzeni publicznych (np. blokada chodników). W takim przypadku wykonawca musi zapewnić odpowiednie oznakowanie oraz wyznaczyć alternatywne trasy piesze.
16) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za powstałe szkody podczas zamiatania (ewentualne uszkodzenia pojazdów, mienia gospodarstw domowych, chodników, korytek ściekowych oraz studni kanalizacji deszczowej.)
17) Wykonawca każdorazowo wraz z fakturą dostarczy wykaz z wyszczególnieniem gmin i dróg, na których świadczona była usługa. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktyczną ilość wykonanych usług.
18) Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi, przepisami bhp, ppoż., a także w sposób zapewniający bezpieczeństwo pracowników oraz osób trzecich.
19) Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 1587 ze zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 399 ze zm.)

4.5.3.) Główny kod CPV: 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90611000-3 - Usługi sprzątania ulic

90612000-0 - Usługi zamiatania ulic

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 79445,03 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 328962,27 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 79445,03 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ECOROAD Sp. z o.o. Sp. komandytowa

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5562769820

7.3.3) Ulica: Sikorowo 31

7.3.4) Miejscowość: Inowrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 88-101

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 79445,03 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.