Ogłoszenie z dnia 2025-06-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00174754/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-04-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa alkomatów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA STOŁECZNA POLICJI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012126482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nowolipie 2
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-150
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ksp.policja.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ksp.policja.gov.pl/zam/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10793951.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Umowy ramowej
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa alkomatów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-959d91bd-6ea6-48c1-8eef-51b0d1464570
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299301
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00123338/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.11 Alkomaty stacjonarne i bezustnikowe
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00174754
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb zawarcia umowy ramowej wraz z podstawą prawną Umowa ramowa udzielana jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 311 ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WZP-649/25/61/Z
4.3.2.) Szacunkowa maksymalna wartość umowy ramowej (bez VAT): 581942,05
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa alkomatów bezustnikowych2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – odpowiedni do zadania - stanowi załącznik nr 3 do SWZ oraz Rozdz. XIX SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34923000-3 - Sprzęt do kontroli ruchu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 60263,30 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa alkomatów bezustnikowych wskazujących wynik zawartości alkoholu w mg/l.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – odpowiedni do zadania - stanowi załącznik nr 3 do SWZ oraz Rozdz. XIX SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34923000-3 - Sprzęt do kontroli ruchu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 71593,75 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa alkomatów stacjonarnych wskazujących wynik zawartości alkoholu w mg/l.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – odpowiedni do zadania - stanowi załącznik nr 3 do SWZ oraz Rozdz. XIX SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34923000-3 - Sprzęt do kontroli ruchu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 450085,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
( cz. 1 przyczyny unieważnienia postępowania)
W postępowaniu na dostawy alkomatów:
− w zad. nr 1 wpłynęło sześć ofert,
W trakcie weryfikacji przedmiotowych środków dowodowych zauważono istotną nieprecyzyjność dotyczącą wymaganych przedmiotowych środków dowodowych, tj. w którym momencie powinny być złożone oraz karty gwarancyjnej, która ma zawierać numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne.
Zamawiający, w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 (w zadaniu nr 1 ) do Specyfikacji Warunków Zamówienia wymagał w poz. 20:
Do dostarczonego przyrządu musi być dołączona:
1) karta gwarancyjna, zawierająca numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne,
2) instrukcja użytkowania w języku polskim.
Na potwierdzenie spełnienia niniejszych wymagań, Zamawiający żądał złożenia, wraz z ofertą, następujących przedmiotowych środków dowodowych określonych w Rodz. III ust. 5:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowany aparat spełnia wymagania Zamawiającego
Zadanie nr 1 i 2 - do dostarczonego przyrządu musi być dołączona:
a) Karta gwarancyjna, zawierająca numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne,
b) Instrukcja użytkowania w języku polskim.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”. Opis przedmiotu zamówienia stanowi znaczący element postępowania. Warunkuje on złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców, a także pozwala Wykonawcom na przygotowanie swoich ofert rzetelnie, precyzyjnie, w sposób umożliwiający Zamawiającemu ich porównanie”.
Zamawiający dokonał weryfikacji wymaganych przedmiotowych środków dowodowych i potwierdził powyższe przypuszczenie, że zapisy SWZ określone w Rodz. III ust. 5 są nieprecyzyjne, tj. Zamawiający żąda wraz z ofertą złożenia przedmiotowych środków dowodowych, a następnie wskazuje Wykonawcom „do dostarczonego przyrządu musi być dołączona (…)”, po czym z kolei wymienia wymagane przedmiotowe środki dowodowe. Natomiast w przypadku wymaganej karty gwarancyjnej, Zamawiający wskazał, że ma zostać podany numer seryjny.
Nadmienić należy, że w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dokonuje zakupu asortymentu, w związku z czym Wykonawca nie musi posiadać na stanie asortymentu. W wyniku czego nie powinien wskazywać wymaganych przez Zamawiającego numerów seryjnych.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 51000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 73800,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
( cz. 1 przyczyny unieważnienia postępowania)
W postępowaniu na dostawy alkomatów:
− w zad. nr 2 wpłynęły cztery oferty,
W trakcie weryfikacji przedmiotowych środków dowodowych zauważono istotną nieprecyzyjność dotyczącą wymaganych przedmiotowych środków dowodowych, tj. w którym momencie powinny być złożone oraz karty gwarancyjnej, która ma zawierać numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne.
Zamawiający, w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 (w zadaniu nr 2) do Specyfikacji Warunków Zamówienia wymagał w poz. 20:
Do dostarczonego przyrządu musi być dołączona:
1) karta gwarancyjna, zawierająca numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne,
2) instrukcja użytkowania w języku polskim.
Na potwierdzenie spełnienia niniejszych wymagań, Zamawiający żądał złożenia, wraz z ofertą, następujących przedmiotowych środków dowodowych określonych w Rodz. III ust. 5:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowany aparat spełnia wymagania Zamawiającego
Zadanie nr 1 i 2 - do dostarczonego przyrządu musi być dołączona:
a) Karta gwarancyjna, zawierająca numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne,
b) Instrukcja użytkowania w języku polskim.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”. Opis przedmiotu zamówienia stanowi znaczący element postępowania. Warunkuje on złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców, a także pozwala Wykonawcom na przygotowanie swoich ofert rzetelnie, precyzyjnie, w sposób umożliwiający Zamawiającemu ich porównanie”.
Zamawiający dokonał weryfikacji wymaganych przedmiotowych środków dowodowych i potwierdził powyższe przypuszczenie, że zapisy SWZ określone w Rodz. III ust. 5 są nieprecyzyjne, tj. Zamawiający żąda wraz z ofertą złożenia przedmiotowych środków dowodowych, a następnie wskazuje Wykonawcom „do dostarczonego przyrządu musi być dołączona (…)”, po czym z kolei wymienia wymagane przedmiotowe środki dowodowe. Natomiast w przypadku wymaganej karty gwarancyjnej, Zamawiający wskazał, że ma zostać podany numer seryjny.
Nadmienić należy, że w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dokonuje zakupu asortymentu, w związku z czym Wykonawca nie musi posiadać na stanie asortymentu. W wyniku czego nie powinien wskazywać wymaganych przez Zamawiającego numerów seryjnych.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 42500,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 76875,00 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
( cz. 1 przyczyny unieważnienia postępowania)
W postępowaniu na dostawy alkomatów:
− w zad. nr 3 wpłynęła jedna oferta.
W trakcie weryfikacji przedmiotowych środków dowodowych zauważono istotną nieprecyzyjność dotyczącą wymaganych przedmiotowych środków dowodowych, tj. w którym momencie powinny być złożone oraz karty gwarancyjnej, która ma zawierać numer seryjny, termin i warunki ważności gwarancji, adresy i numery telefonów punktów serwisowych świadczących usługi gwarancyjne i pogwarancyjne.
W zad. nr 3:
Oferowane urządzenie powinno posiadać:
1. świadectwo wzorcowania w min. 2 pkt pomiarowych np: 0,10mg/l i 0,25 mg/l, (przekazywane Zamawiającemu przy dostawie),
2. instrukcję obsługi i gwarancję w języku polskim.
(…) Dostarczane w komplecie z analizatorem ustniki muszą posiadać atest Państwowego Zakładu Higieny dotyczące jakości zdrowotnej ustników, lub równoważnie zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości, potwierdzające, że oferowany produkt nie stanowi zagrożenia dla zdrowia człowieka.
Na potwierdzenie spełnienia niniejszych wymagań, Zamawiający żądał złożenia, wraz z ofertą, następujących przedmiotowych środków dowodowych określonych w Rodz. III ust. 5:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowany aparat spełnia wymagania Zamawiającego
Zadanie nr 3 – do dostarczonego przyrządu musi być dołączone:
a) Świadectwo wzorcowania w min. 2 pkt pomiarowych np.: 0,10mg/l i 0,25 mg/l, (przekazywane Zamawiającemu przy dostawie);
b) Instrukcję obsługi i gwarancję w języku polskim;
c) Dostarczone w komplecie z analizatorem ustniki muszą posiadać atest Państwowego Zakładu Higieny dotyczące jakości zdrowotnej ustników, lub równoważne zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości, potwierdzające, że oferowany produkt nie stanowi zagrożenia dla zdrowia człowieka.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”. Opis przedmiotu zamówienia stanowi znaczący element postępowania. Warunkuje on złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców, a także pozwala Wykonawcom na przygotowanie swoich ofert rzetelnie, precyzyjnie, w sposób umożliwiający Zamawiającemu ich porównanie”.
Zamawiający dokonał weryfikacji wymaganych przedmiotowych środków dowodowych i potwierdził powyższe przypuszczenie, że zapisy SWZ określone w Rodz. III ust. 5 są nieprecyzyjne, tj. Zamawiający żąda wraz z ofertą złożenia przedmiotowych środków dowodowych, a następnie wskazuje Wykonawcom „do dostarczonego przyrządu musi być dołączona (…)”, po czym z kolei wymienia wymagane przedmiotowe środki dowodowe. Natomiast w przypadku wymaganej karty gwarancyjnej, Zamawiający wskazał, że ma zostać podany numer seryjny.
Nadmienić należy, że w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dokonuje zakupu asortymentu, w związku z czym Wykonawca nie musi posiadać na stanie asortymentu. W wyniku czego nie powinien wskazywać wymaganych przez Zamawiającego numerów seryjnych.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 387364,15 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 387364,15 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Biorąc pod uwagę powyższe, na podstawie wymagań opisanych w Opisie przedmiotu zamówienia oraz żądanych przedmiotowych środków dowodowych, Zamawiający nie jest w stanie rzetelnie przeprowadzić badania ofert pod względem merytorycznym, ponieważ nie jest w stanie ocenić na podstawie wymaganych przez siebie przedmiotowych środków dowodowych, czy złożone oferty spełniają wymagania Zamawiającego, które ww. przedmiotowe środki dowodowe miały potwierdzać. W konsekwencji, Zamawiający nie jest w stanie ocenić czy i które oferty podlegają odrzuceniu, w wyniku czego nie jest w stanie dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej.
Możliwość powołania się na art. 255 pkt 6 ustawy wymaga łącznego wystąpienia następujących przesłanek:
1) postępowanie musi być obarczone wadą, czyli zamawiający naruszył w postępowaniu przepisy regulujące jego prowadzenie;
2) wady tej nie można usunąć (jeśli wada jest usuwalna, konieczne jest jej usunięcie - w takim przypadku nie ma możliwości unieważnienia postępowania);
3) stwierdzona wada postępowania musi być na tyle istotna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia.
W opisanym stanie faktycznym wadą postępowania jest zastosowanie przez Zamawiającego takich zapisów w dokumentacji postępowania, że niemożliwe jest złożenie zgodnych z wymaganiami Zamawiającego przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających zgodność zaoferowanego asortymentu z wymaganiami Zamawiającego.
Wada ta na obecnym etapie postępowania jest niemożliwa do usunięcia, bowiem nie ma możliwości modyfikacji dokumentów zamówienia po otwarciu ofert. Zamawiający nie mógł także żądać innych dokumentów niż te, które wymagał zgodnie z dokumentami zamówienia, bądź odstąpić od ich badania.
Wybór Wykonawcy w tym momencie jest niemożliwy, ponieważ dokonując wyboru Wykonawcy Zamawiający naruszyłby przepisy ustawy. W przypadku zamówień publicznych, oferty muszą być bowiem porównywalne, co nie ma miejsca w niniejszym przypadku ze względu na brak możliwości oceny ofert. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 czerwca 2019 r., (Sygn. akt KIO 1068/19): Jeżeli oferty są nieporównywalne i nie można doprowadzić do ich porównywalności z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, a nieporównywalność ofert wynika z postanowień siwz, zamawiający powinien postępowanie unieważnić.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przedłużenie licencji Nutanix Cloud Infrastructure (NCI) Ultimate wraz z Security na istniejącej infrastrukturze Zamawiającego na potrzeby systemu Archiwum Dokumentów Elektronicznych (ADE)
- Wykonanie pomiarów ruchu na bieżące potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie w latach 2026 - 2028 - Badania prędkości chwilowej pojazdów i natężenia ruchu wraz ze strukturą rodzajową
- Pomiary ruchu na bieżące potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w latach 2026-2028 na ternie m.st. Warszawy
- Usługi doradcze dotyczące realizacji Projektu "Smart Geoportal" - wsparcie prawne
- Organizacja kompleksowej obsługi spotkania pn. Forum wiedzy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
- Wykonanie opracowania pt. Studium obsługi komunikacyjnej wschodniej części dzielnicy Białołęka
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





