Ogłoszenie z dnia 2021-12-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00200080/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-10-04
- 2021/BZP 00234217/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-18
- 2021/BZP 00251742/01 - Modyfikacja z dnia 2021-10-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Modernizacja systemu oświetlenia drogowego na terenie Gminy Godziszów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GODZISZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409583
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Godziszów Trzeci 121A
1.5.2.) Miejscowość: Godziszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-302
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 8710002
1.5.8.) Numer faksu: 8711110
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@godziszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.godziszow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://uggodziszow.e-biuletyn.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja systemu oświetlenia drogowego na terenie Gminy Godziszów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae10bec2-1f8f-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00299284
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00200080/03
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RI.0721.8.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Modernizacja oświetlenia drogowego na terenie Gminy Godziszów
Etap I
wykonanie projektu wykonawczego oraz uzgodnienie z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego - PGE Dystrybucja SA Rejon Stalowa Wola,
Etap II
zamiana oświetlenia starego nieefektywnego sodowego i rtęciowego na nowoczesne energooszczędne oświetlenie w technologii LED - 357 szt.,
wymiana istniejących konstrukcji nośnych - wysięgniki w przypadku mocowania lamp pod linią, lub w przypadku złych kątów nachylenia, mocowania, haki
wymiana istniejących elementów zasilających i zabezpieczeń - przewody zasilające oprawy, skrzynki bezpiecznikowe, bezpieczniki
przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów.
wymiana zabezpieczeń we wnękach słupowych przy liniach kablowych
wyniesienie systemu sterownia na zewnątrz stacji Transformatorowych.
wykonanie projektów czasowej organizacji ruchu wraz z jej wprowadzeniem, jeżeli są wymagane,
4.3. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w Załączniku Nr 1 do SWZ, na który składają się:
1) Program funkcjonalno-użytkowy;
2) Przedmiar robót
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w Programie funkcjonalno-użytkowym, o którym mowa w pkt 4.3. 1) SWZ. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w Programie funkcjonalno-użytkowym, o którym mowa w pkt 4.3. 1) SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71355200-3 - Wykonywanie badań
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w toku prowadzonego postępowania otrzymał wniosek o wyjaśnienie treści SWZ zawierający prośbę wykonawcy o zmianę warunku udziału w postpowaniu. Zamawiający udzielając odpowiedzi:1. zmienił warunek udziału w postępowaniu co jest równoznaczne ze zmianą SWZ.;
2. nałożył na Wykonawców złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
Jednocześnie Zamawiający nie wypełnił obowiązku wynikającego z art. 286 ust. 9 który stanowi, iż cyt. w przypadku gdy zmiana treści (…) SWZ (…) prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie, o którym mowa w art. 267 ust. 2 pkt 6 tj. ogłoszenia o zmianie ogłoszenia.
W konsekwencji należy przyjąć, iż powyższe uchybienie stanowi naruszenie wyrażonej w art. 16 Ustawy PZP zasady przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, równe traktowanie wykonawców oraz przejrzystości postępowania, bowiem w niedopuszczalny sposób ograniczyło to konkurencję, eliminując z postępowania Wykonawców, którzy mogliby złożyć ważną, podlegającą merytorycznej ocenie ofertę, a tego nie uczynili ze względu na rozbieżną treść ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Ty samym wystąpiła wada postępowania, w postaci naruszenia przepisu art. 16 ustawy Pzp, która na tym etapie, po upływie terminu składania ofert, jest nieusuwalna.
Jednocześnie, w myśl art. 58 §1 kodeku cywilnego, § 1 czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W niniejszym postępowaniu, Zamawiający w sposób oczywisty uchybił art. 16
ustawy, nie zapewniając przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji, równe traktowanie wykonawców oraz przejrzystości postępowania.
Niewątpliwie, stanowi to czynność sprzeczną z ustawą i jako taka pozostaje nieważna
z mocy samego prawa.
Powyższa wada jest nieusuwalna – uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z naruszeniem art. 16 ustawy Pzp i art. 58 §1 kc niniejsze postępowanie podlega unieważnieniu w oparciu o przepisy art. 255 pkt 6) ustawy Pzp.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający wskazuje jak powyżej.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 749070,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1212473,12 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa świetlicy sołeckiej w miejscowości Turobów
- "Budowa przyszkolnej infrastruktury sportowej w Gminie Szydłów".
- Modernizacja boiska piłkarskiego polegająca na budowie bieżni okrężnej o dł. 400m 4-torowej i prostej 6-torowej oraz kompleksu obiektów l.a. w m. Bachórz
- BZP.271.51.2024 Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz dokumentacji projektowej pn.: "Budowa ciągów rowerowo - pieszych (...) na os. Helena do zjazdu na wysokości ul. Jordana"
- Modernizacja oświetlenia ulicznego w gminie Boronów
- "Rozwój krytycznej infrastruktury społecznej w Rumi - budowa MOPS i Przedszkola, dostosowanie szkoły dla przedszkolaków, więcej pracowników trafi na rynek pracy, z podziałem na części".
więcej: Lampy i oprawy oświetleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.