Ogłoszenie z dnia 2022-08-09
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00247004/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-08
- 2022/BZP 00258444/01 - Modyfikacja z dnia 2022-07-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego w ramach projektu pn. "Opiekuńcza Warszawa"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych "Społeczna Warszawa"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367226100
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Skaryszewska 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-802
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 277 49 70
1.5.8.) Numer faksu: 22 277 49 72
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cus@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wsparcie.um.warszawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego w ramach projektu pn. "Opiekuńcza Warszawa"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-084b4621-fded-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00298892
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019831/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego w ramach projektu pn. Opiekuńcza Warszawa
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu „Opiekuńcza Warszawa, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020"2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00247004/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: CUS/ZP/6/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 410079,05 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego do wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego w m.st. Warszawie dla osób niesamodzielnych, w szczególności odbiorców usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych; Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu „Opiekuńcza Warszawa, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020”;
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę oraz instruktaż pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego;
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu, szczegółowo opisanego w Załączniku nr 1 do SWZ:
1) Łóżko rehabilitacyjne elektryczne – 13 szt.,
2) Podnośnik kąpielowo-transportowy do 175 kg. – 10 szt.,
3) Pionizator elektryczny – 10 szt.,
4) Wózek inwalidzki aluminiowy do 140 kg. – 19 szt.,
5) Wózek z napędem elektrycznym – 12 szt.,
6) Wózek inwalidzki stabilizujący plecy i głowę – 3 szt.,
7) Wózek inwalidzki dla osób po udarze z paraliżem jednostronnym – 4 szt.,
8) Wózek toaletowo-prysznicowy – 10 szt.,
9) Balkonik aluminiowy 4-kołowy do 130 kg. – 50 szt.,
10) Podpórka inwalidzka 4-kołowa – 21 szt.,
11) Wysoka podpórka ze stabilizacją przedramion – 14 szt.,
12) Trójnóg z uchwytem laski inwalidzkiej uniwersalnej – 14 szt.,
13) Laska czwórnóg – 24 szt.,
14) Kula łokciowa do 180 kg. – 20 szt.,
15) Kula inwalidzka dla reumatyków – 10 szt.,
16) Rower rehabilitacyjny poziomy – 8 szt.,
17) Rower rehabilitacyjne pionowy – 6 szt.,
18) Elektryczny rotor kończyn górnych i dolnych – 15 szt.,
19) Koncentrator tlenu – 20 szt.
4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
33196200-2 - Sprzęt dla osób niepełnosprawnych
33196100-1 - Sprzęt dla osób starszych
33157810-6 - Urządzenia do terapii tlenowej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 26.08.2022 r. unieważniono przedmiotowe postępowanieUzasadnienie faktyczne
Zamawiający w poz.4. Opisu przedmiotu zamówienia określił wymogi dotyczące wózka inwalidzkiego aluminiowego, żądając, aby posiadał on możliwość regulacji napięcia oparcia oraz regulowane podłokietniki. Złożone w postępowaniu oferty zawierały produkty nieposiadające wskazanych powyżej funkcji. W postępowaniu zostały skierowane do Zamawiającego pytania dotyczące możliwości odstąpienia przez Zamawiającego od powyższych wymogów. Zamawiający nie wyraził na to zgody. Pomimo to wpłynęły oferty obejmujące wózki inwalidzkie niezawierające ww. funkcjonalności. Powyższe spowodowało dokonanie szczegółowej weryfikacji wózków oferowanych na rynku, w wyniku której Zamawiający powziął wiedzę, że wózki o zaprojektowanych przez niego parametrach nie są dostępne na rynku. Wobec powyższego doszło do sytuacji, w której wadliwie sporządzony opis przedmiotu zamówienia doprowadził do naruszenia podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. zasady przejrzystości, uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców. Wadliwe opisanie przedmiotu zamówienia mogło wpłynąć na krąg wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Uzasadnienie prawne
Zamawiający działając na podstawie art. 255 ust. 6 w związku art. 457 ust. 5 w związku z art. 99 ust. 1 i 4 w związku z art. 16 ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia pn. „Dostawa sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego w ramach projektu pn. Opiekuńcza Warszawa”
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wyżej wymieniona przesłanka unieważnienia postępowania składa się z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje obowiązkiem zastosowania tego przepisu. Po pierwsze, musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania). Po drugie, wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Po trzecie, wada ta musi być niemożliwa do usunięcia. Wada postępowania musi mieć charakter trwały, musi rzeczywiście wystąpić i musi powodować niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Zamawiający ma podstawy, aby unieważnić przedmiotowe postępowanie, doszło bowiem do naruszenia przez Zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie (wada postępowania) - w ustalonym stanie rzeczy doszło do naruszenia art. 99 ust. 1 i 4 oraz art. 16 ustawy Pzp. Ponadto, naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu Zamawiającego przy użyciu instrumentów ustawy Pzp, w które wyposażył go ustawodawca).Po terminie na składanie ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania (poprawienia opisu przedmiotu zamówienia).Do tego rodzaju wad postępowania należy zaliczyć wadliwe opisanie przedmiotu zamówienia.
Z kolei wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Nie ma możliwości zawarcia ważnej umowy na podstawie postępowania, w którym doszło do naruszenia zasad ustawowych. Jak powyżej wskazano wadliwe opisanie przedmiotu zamówienia mogło mieć wpływ na wynik postępowania, zatem Zamawiający nie mógł ignorować skutków tego działania i ich wpływu na prowadzenie i rozstrzygnięcie postępowania.
W myśl art. 457 ust. 5 ustawy Pzp, zgodnie z którym przepis ust. 1 (określający w sposób enumeratywny przyczyny unieważnienia umowy) nie wyłącza możliwości żądania unieważnienia umowy na podstawie art. 705 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.-Kodeks cywilny. Dyspozycja art. 705 Kc znajdzie zastosowanie do umów w sprawie zamówień publicznych zawartych w wyniku jakiegokolwiek postępowania otwartego (poprzedzonego ogłoszeniem) prowadzonego w oparciu o przepisy Pzp. W okolicznościach wyżej przytoczonych, Zamawiający postanowił jak w sentencji
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 423342,36 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 498151,86 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont i modernizacja miejsca do przechowywania odpadów autoklawowalnych na terenie ODiZZB WIHE (Wiata na odpady) - Etap II
- Dostawa artykułów kuchennych do internatów oraz kwater internatowych leżących na obszarze działania AMW Oddział Regionalny w Bydgoszczy.
- dostawa systemu bateryjnego do zabudowy w pojeździe o napędzie hybrydowym
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: Bagno 5 m 225, Królewska 43 m 45, Przemysłowa 38 m 5, Smolna 16 m 2
- Modernizacja oddziału położniczo noworodkowego C, sygnatura sprawy: 91-W-R-04-2024
- "Usługa druku specjalistycznego i oprawy adaptacji podręczników szkolnych i książek pomocniczych (...) z podziałem na 2 części."
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętów dla osób z niepełnosprawnościami w ramach poprawy dostępności architektoniczno-komunikacyjnej obiektów Urzędu Miejskiego Wrocławia
- Dostawa części do naprawy i naprawa aparatu RTG BuckyDiagnost producenta Philips
- Dostawa generatorów elektrochirurgicznych kompatybilnych z posiadanym przez Zamawiającego systemem zamykania naczyń dla SP ZOZ OCO w Opolu
- Dostawa wyrobów medycznych - adsorbent krwi pełnej oraz dzierżawa generatora do neuromonitoringu wraz z oprzyrządowaniem
- Zakup sprzętu medycznego specjalistycznego stanowiącego wyposażenie stanowiska do znieczulania i wentylacji wspomaganej/zastępczej (...) w ramach Programu inwestycyjnego (...)
- Dostawa osprzętu do ultradźwiękowego aspiratora chirurgicznego CUSA (R) EXCEL
więcej: Urządzenia medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.