Ogłoszenie z dnia 2025-06-26
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi powiatowej nr 2166P Smolary - Niewolno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631276972
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Władysława Stanisława Reymonta 32
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@powiat-gniezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gniezno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
drogownictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi powiatowej nr 2166P Smolary - Niewolno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e2cb091-4767-4cb8-a7df-3bb04d6401f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00295066
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00674076/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Remont drogi powiatowej nr 2166P Smolary – Niewolno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2e2cb091-4767-4cb8-a7df-3bb04d6401f73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.3921.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Droga powiatowa nr 2166P zlokalizowana jest w gminie Trzemeszno. Droga ta zaczyna się na granicy z województwem Kujawsko-Pomorskim gdzie łączy się z drogą powiatową powiatu Żnińskiego nr 2352P następnie przebieg drogi prowadzi przez miejscowości: Smolary, Jastrzębowo, Kruchowo i Niewolno. Wspomniana droga posiada mocno zdegradowaną nawierzchnię jezdni, która wymaga pilnego remontu. Remont drogi powiatowej realizowany jest w jednym etapie robót tj. od km 0+000,00 do km 8+795,00. Remont drogi polegać będzie na wykonaniu nakładki bitumicznej po uprzednim wykonaniu warstwy wiążąco-wyrównawczej, dodatkowo zostaną wyremontowany pobocza. Planowane prac związane z wykonaniem remontu nawierzchni drogowej, spowodują usprawnienie w dojeździe mieszkańców wsi Smolary, Jastrzębowo, Kruchowo i Niewolno do centrum gminy Trzemeszno. W ramach prac zaplanowano wykonanie przejścia dla pieszych z oświetleniem solarnym i znakami aktywnymi, oraz budowę peronu autobusowego.
Podstawowe parametry techniczne drogi powiatowej
• klasa drogi – 2166P – Zbiorcza
• długość drogi 8795,00 m
• szerokość jezdni 5,40 – 5,00m
• spadek poprzeczny jezdni zmienny
• skrajnia pionowa 4,50m
• nawierzchnia jezdni drogi powiatowej – nawierzchnia bitumiczna
• teren zabudowany i niezabudowany – droga bitumiczna
• szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczenia 7-34 m
Szczegółowy zakres zaplanowanych prac obejmuje wykonanie:
- roboty pomiarowe,
- roboty zabezpieczające,
- roboty ziemne,
- frezowanie nawierzchni bitumicznej wraz z odwozem pofrezu na plac OD nr 1 w Gnieźnie,
- ścinanie i plantowanie pobocza z wywozem gruntu,
- ułożenie krawężnika i obrzeża przy chodniku i peronach,
- ułożenie nawierzchni peronu autobusowego z kostki betonowej,
- skropienie nawierzchni emulsją asfaltową,
- ułożenie warstwy wiążącej/wyrównawczej AC11W 50/70 100 kg/m² KR3 (w miejscach dużych nierówności i ugięć nawierzchni przyjęto do wykonania zwielokrotnione wyrównanie zgodnie z przedmiarem robót),
- skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową,
- ułożenie warstwy ścieralnej AC 11S 50/70 gr. 4 cm. KR3,
- wykonanie obustronnego pobocza z tłucznia KŁSM 0/31,5 mm na szer. 0,75 m,
- wykonanie oczyszczenia i konserwacji przepustów drogowych zlokalizowanych pod nawierzchnią jezdni,
- montaż aktywnych znaków drogowych i oznakowania poziomego,
- montaż korytek betonowych odpływowych na skarpach rowów,
- montaż elementów BRD,
- oznakowanie poziome drogi,
- wymiana barier ochronnych stalowych,
- wymianę oznakowania pionowego,
- dostawę i montaż radarowych wyświetlaczy prędkości w ilości 7 kpl.
- montaż oświetlenia typu LED zasilanego solarnie – 2 kpl.
Inwestycję należy wykonać w oparciu o dokumentacje techniczną autorstwa Biura Inżynieryjnego KIER z Gniezna, oraz zgodnie ze zgłoszeniami wykonania robót budowlanych dokonanymi w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie.
Wykonawca zadania zobowiązany będzie do dokonania oznakowania inwestycji drogowej tablicą pamiątkową o wymiarach 180x120 cm o realizacji przedsięwzięcia przy współudziale środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Tablica winna zostać zamontowana w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 110 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielonej gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) Posiadania kompetencji lub uprawnień do wykonania określonej działalności zawodowej jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
3) Zdolności technicznej i zawodowej. Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże:
a) że dysponuje budowy/kierownikiem robot drogowych, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiada wymagane prawem uprawnienia do kierowania robotami drogowymi. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wykaz osób załącznik nr 2 do SWZ.
b) wykonał roboty budowlane wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane; Wykonawca powinien udokumentować co najmniej dwie roboty budowlane w ramach zamówienia (umowy) o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto każda, polegającej na remoncie, lub/i budowie, lub/i rozbudowie, lub/i przebudowie, lub/i modernizacji ulicy, lub/i drogi o nawierzchni utwardzonej. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku – załącznik nr 6 do SWZ;
4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
5) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wnieśli wadium
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone:
przelewem w pieniądzu – wpłacane na rachunek Powiatowego Zarządu Dróg,
05 1600 1462 1747 3988 7000 0003 z dopiskiem: „Wadium – Znak sprawy: DT.3921.25.2025 Smolary - Niewolno” - tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku.
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:
być wystawione na Powiatowy Zarząd Dróg, 62-200 Gniezno, al. Reymonta 32,
zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 98 ust. 6 Pzp,
okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
3. Zamawiający zwróci wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 98 Pzp.
Zamawiający zatrzyma wadium w przypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 98 Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy na podstawie art. 455 ustawy PZP oraz zapisów istotnych postanowień umowy(zał. nr 5 do SWZ). Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu
podpisanego przez obydwie strony.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-09
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI Z GNIEZNA
- Remont drogi powiatowej nr 2166P Smolary - Niewolno
- Budowa kanalizacji deszczowej: Jezioro Jelonek, ul. Jeziorna, ul. Słomianka, ul. Łaskiego i ul. Tumska wraz z budową zielonego skweru przy ul. Słomianka oraz odtworzeniem nawierzchni
- Montaż systemu klimatyzacyjnego w auli I LO, Malowanie auli w I LO w Gnieźnie
- Remont nakładka bitumiczna droga powiatowa nr 2193P -Ujazd - Myszki w m. Ujazd
- Remont nakładka bitumiczna droga powiatowa nr 2212P Ganina - Strzyżewo Smykowe
- Wykonanie nakładki z betonu asfaltowego na ul. Północnej w Gnieźnie
więcej: przetargi w Gnieznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa parkingu przy hali sportowej w Dąbrowie Tarnowskiej
- Budowa dróg lokalnych w miejscowości Dalików - etap I
- Przebudowa ul. Łąkowej na odc. od ul. gen. Józefa Bema do ul. Nowej w Ząbkach
- Wykonanie robót polegających na wdrożeniu stałej organizacji ruchu obejmującej wyznaczenie kontraruchu rowerowego na wskazanych drogach gminnych zarządzanych przez Dzielnicę Bemowo (...)
- Roboty budowlane (umocnienie skarpy) - Nadleśnictwo Lwówek Śląski, Leśnictwo Siedlęcin
- Modernizacja drogi dojazdowej do pól dz. nr 4076/5 w km 0+820 - 1+230 w miejscowości Osiek
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.