Ogłoszenie z dnia 2025-06-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00265739/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rekreacyjne zagospodarowanie terenu przy świetlicy wiejskiej w Droszkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zabór
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770764
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Zabór
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-003
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 68 3218300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzabor@gminazabor.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminazabor.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f547230d-7adf-4f10-b7d3-204689054c821.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rekreacyjne zagospodarowanie terenu przy świetlicy wiejskiej w Droszkowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f547230d-7adf-4f10-b7d3-204689054c82
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00292492
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00059603/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rekreacyjne zagospodarowanie terenu przy świetlicy w Droszkowie - I Etap
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
2. Zadanie dofinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, Program: Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR 2023-2027), Nazwa interwencji PS WPR: I.13.1WDR LEADER / Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność - Wdrażanie LSR z wyłączeniem projektów grantowych2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00265739
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKN.271.5.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rekreacyjne zagospodarowanie terenu przy świetlicy wiejskiej w Droszkowie, tj. zagospodarowania terenu przy świetlicy wiejskiej w zakresie, wiaty rekreacyjnej oraz obiektów małej architektury na działkach nr ewid. 248/51,248/53 i 248/54 położonych w miejscowości Droszków, gm. Zabór, z zakresu robót wynikających z załączonego projektu budowlanego na potrzeby niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyłączono prace związane z budową budynku gospodarczego oraz siłowni zewnętrznej. Budynek gospodarczy przewidziany jest do realizacji w ramach drugiego etapu prac, natomiast siłownia zewnętrzna została już wykonana. Pomniejszonym zakres prac został uwzględniony przedmiarze robót.
Ponadto, w ramach uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia w zakresie niewynikającym bezpośrednio z załączonej do postępowania dokumentacji projektowej, Wykonawca w ramach złożonej oferty powinien uwzględnić następujące wytyczne i uwagi:
1) Należy zastosować słupy oświetleniowe aluminiowe o wys. 4m w kolorze Inox, mocowane na fundamencie;
2) Należy zastosować oprawy parkowe LED o mocy od 25 do 30 W, o strumieniu światła od 3200 do 4000 lm, o barwie od 3000 do 4000 K;
3) Dla zasilania oświetlenia zewnętrznego należy zastosować kabel YAKY 4x25;
4) Należy zastosować typową szafkę oświetleniową zewnętrzną z zegarem astronomicznym z możliwością sterowania ręcznego;
5) Od budynku świetlicy wiejskiej do wiaty rekreacyjnej należy doprowadzić przewód zasilający YKY 5x10. W obrębie wiaty zabudować hermetyczną szafkę elektryczną (rozdzielnię) na trzy gniazda jednofazowe i jedno gniazdo trójfazowe. Oświetlenie wiaty rekreacyjnej zasilić z projektowanej rozdzielni. Wewnątrz wiaty zamontować cztery oprawy;
6) Przy wyznaczonym miejscu na ognisko zastosować ławki betonowe łukowe (półokrągłe) z oparciem – 4 szt. (siedziska i oparcia drewniane);
7) Przy alejkach zastosować ławki betonowe (proste) z oparciem – 23 szt. (siedziska i oparcia drewniane) oraz kosze betonowe uliczne – 10 szt. Zamawiający udostępnia zdjęcia poglądowe ławek i koszy z wymiarami;
8) Do wyceny należy przyjąć dach kryty dachówką ceramiczną w kolorze czerwonym;
9) Należy zastosować piec chlebowy wraz z kominem do obmurowania z cegły klinkierowej pełnej w kolorze czerwonym. Blaty robocze przy piecu chlebowym należy wykonać z materiałów odpornych na wilgoć (np. granit) lub wymurować z cegły klinkierowej pełnej w kolorze czerwonym. Do wykonania ściany szczytowej i oraz obmurowania pieca chlebowego należy zastosować cegłę klinkierową pełną w kolorze czerwonym.
2. Zadanie dofinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, Program: Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR 2023-2027), Nazwa interwencji PS WPR: I.13.1WDR LEADER / Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność - Wdrażanie LSR z wyłączeniem projektów grantowych.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, które stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia (załączniki nr 4 do SWZ) oraz przedmiary robót – załączniki nr 5. Przedmiary zostały załączone wyłącznie pomocniczo.
4. Wykonawca zrealizuje roboty z nowych materiałów i urządzeń własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt zakupu oraz dostawy w miejsce wbudowania wszelkich materiałów i urządzeń wykorzystanych do realizacji przedmiotu zamówienia uwzględniony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy. Stosowane podczas realizacji robót materiały i urządzenia muszą posiadać, zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa, dopuszczenie do stosowania w budownictwie. Materiały rozbiórkowe stanowią własność Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia do zatrudniania osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, tj. bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie wszystkich branż – wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna budowy, za wyjątkiem kierownika budowy, kierownika robót, wyłącznie na podstawie umów o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277).
6. Przedmiot zamówienia w zakresie, w jakim został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy czytać wraz z wyrazami „lub równoważny”. Dopuszcza się, więc, stosowanie innych niż wskazane za pomocą nazw i symboli producenta materiałów i urządzeń pod warunkiem, że będą one charakteryzowały się równoważnymi, czyli nie gorszymi, parametrami istotnymi z punktu widzenia zastosowania tych materiałów, a do obowiązku wykonawcy należy wykazanie równoważności tych parametrów.
7. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
8. Zawarte w niniejszej SWZ wraz z załącznikami informacje na temat parametrów i funkcji są danymi minimalnymi - Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów o rozszerzonych funkcjach i lepszych parametrach, pod warunkiem, iż spełniają one minimalne wymagania określone w niniejszym zamówieniu.
9. Zamawiający zastrzega sobie uzgadnianie i zatwierdzanie rozwiązań materiałowych na każdym etapie realizacji zamówienia.
10. Wszelkie inne parametry dotyczące zakresu robót budowlanych objętych zamówieniem określa dokumentacja projektowa.
11. Wykonując przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do poszanowania prawa, w tym w szczególności przepisów: ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane – (Dz.U. 2025 r. poz. 418 z późn. zm.), oraz postanowienia niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
14. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień z wolnej ręki, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy.
15. Zamawiający nie będzie dokonywał wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
16. Zamawiający nie wymaga składania oferty w postaci katalogów elektronicznych i dołączania katalogów elektronicznych.
17. Zgodnie z art. 310 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024, poz. 1320 z późn. zm.) Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
18. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia roboty muszą być realizowane z uwzględnieniem wymagań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), w szczególności w zakresie likwidacji barier architektonicznych.
19. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Dokonanie podziału zadania na części wiązało by się nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje prac z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności. Ponadto zgodnie z motywem 78 preambuły do Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26.02.2014 r. (zwanej dalej „Dyrektywą") zmówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP. W Dyrektywie wskazano by Państwa członkowskie zachęcały Zamawiających do dzielenia dużych zamówień na części. Zgodnie z ww. dyrektywą Zamawiający może dokonać podziału zamówienia wg zasady ilościowej -tak by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwością MŚP lub na zasadzie jakościowej z uwzględnieniem różnych zaangażowanych branż i specjalizacji, tak by w większym stopniu dostosować treść poszczególnych zamówień do wyspecjalizowanych sektorów MSP. Dalej w Dyrektywie wskazano, że Zamawiający powinien mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaka uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu. Jako przyczyny nie dzielenia zamówienia na części Dyrektywa wskazuje przykładowo następujące okoliczności: instytucja zamawiająca mogłaby stwierdzić, że taki podział groziłby ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, o których mowa w art. 3 ustawy Pzp. Biorąc to pod uwagę należy stwierdzić, że postępowanie to nie mieści się w kategorii dużych zamówień. Wobec tego ze swej natury skierowane jest do MŚP, czyli podstawowe założenie Dyrektywy, by zamówienie zostało dostosowane do potrzeb MŚP jest spełnione.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
34928210-3 - Wiaty drewniane
34928200-0 - Ogrodzenia
37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne
42214100-0 - Piece kuchenne
39113600-3 - Ławki
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający zawiadamia, że na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024, poz. 1320
z późn. zm.) unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie podstawowym na zadanie pod nazwą: Rekreacyjne zagospodarowanie terenu przy świetlicy wiejskiej w Droszkowie, ponieważ oferta z najniższą ceną
w zakresie zadania 1 opiewa na kwotę 356 700,00 zł brutto i przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia
tj. 197 000,00 zł brutto.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 356700 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 625157,31 PLN
INNE PRZETARGI ZABÓR
- Rekreacyjne zagospodarowanie terenu przy świetlicy wiejskiej w Droszkowie - II postępowanie
- Przygotowania i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze.
więcej: przetargi ZABÓR »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i doposażenie istniejących placów zabaw w Środzie Śląskiej oraz Szczepanowie
- Budowa placu zabaw oraz strefy sportu i rekreacji z podziałem na części.
- Remont obiektu sportowego Orlik w miejscowości Trzciana.
- Wykonanie robót budowlanych w formule "zaprojektuj i wybuduj" obejmujących likwidację przeszkód i barier drogowych na terenie Politechniki Świętokrzyskiej w ramach projektu FERS.03.01-IP.08-0011/24
- "Wykonanie, dostawa i montaż nowych urządzeń na terenie placów zabaw w Gminie Drohiczyn" Projekt placu zabaw na fragmencie działki o nr ewid. 509 w miejscowości Bujaki - 2 przetarg
- "Lokalnie na rzecz transformacji podregionu bielskiego" - wykonanie parku kieszonkowego przy ul. Zamkowej w Czechowicach-Dziedzicach
więcej: Oświetlenie zewnętrzne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.