Ogłoszenie z dnia 2025-06-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00229579/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Naprawa dachów lub obiektów wraz z usunięciem skutków zawilgoceń i pracami towarzyszącymi na obiektach jednostek garnizonu śląskiego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270208292
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lompy 19
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-038
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ka.policja.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaska.policja.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://slaska-policja.eb2b.com.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Naprawa dachów lub obiektów wraz z usunięciem skutków zawilgoceń i pracami towarzyszącymi na obiektach jednostek garnizonu śląskiego”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-27d61835-d78e-469e-8bf8-c0e3955c196d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00287962
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00116509/19/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Naprawa dachów lub obiektów wraz z usunięciem skutków zawilgoceń i pracami towarzyszącymi na obiektach jednostek garnizonu śląskiego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00229579
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-2380-206/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 741596,59 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usunięcie przyczyn zalania pomieszczeń na podstawie ekspertyzy w obiekcie KPP w Tarnowskich Górach, zgodnie z dokumentacją techniczną tj. OPZ, STWiORB, przedmiar robót, ekspertyza techniczna stanu technicznego pokrycia dachu – zadanie obejmuje m.in. roboty rozbiórkowe, wzmocnienie konstrukcji więźby dachowej, demontaż i ponownym montaż dachówki karpiówki, roboty w zakresie obróbek blacharskich, roboty związane z masztem antenowym.4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.5.) Wartość części: 584611,80 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont dachu wraz z usunięciem skutków zalania w obiekcie KPP w Mikołowie, zgodnie z dokumentacją techniczną tj. STWiORB, przedmiar robót - zadanie obejmuje m.in. roboty rozbiórkowe, wykonanie obróbek blacharskich, roboty związane z masztem antenowym, roboty w zakresie instalacji odgromowej4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.5.) Wartość części: 156984,79 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 30.05.2025 r. do godziny 10:00 - została złożona oferta Wykonawcy: Specbud 2 Julia Tulejska, al. Wojciecha Korfantego 185/9, 40-153 Katowice, NIP: 6431641310, z ceną 1 409 509,98 zł brutto.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości: 719 072,51zł (brutto).
Cena złożonej oferty znacznie przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowa-nie zamówienia. Tym samym oferta najkorzystniejsza nie mieści się w limicie ustalonym przez Zamawiające-go.
Sformułowanie przepisu „Zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy obowiązek unieważ-nienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zaistniała jedna z dwóch alternatywnych prze-słanek unieważnienia postępowania, zawartych w art. 255 pkt 3) ustawy Pzp. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 26.09.2019 r. (Sygn. akt. KIO 1676/19) „(…) podwyższenie wartości zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty jest uprawnieniem zamawiającego, a nie jego obowiązkiem. Jak wskazano w wyroku KIO 981/15 „ocena tego, czy zwiększenie budżetu przeznaczanego na dane zamówienie jest możliwe należy wyłącznie do zamawiającego, jedynie bowiem zamawiający jest w stanie (będąc za to odpowiedzial-nym), znając całość zaplanowanych przez siebie zadań i stan ich realizacji zweryfikować możliwy do udźwi-gnięcia poziom środków finansowych (zwiększenie środków finansowych) pozwalających na realizację kon-kretnego zamówienia(…). W ocenie KIO przedstawionej w przywołanym orzeczeniu, art. 93 ust. 1 2 pkt 4 ustawy Pzp daje wprawdzie Zamawiającemu możliwość poszukiwania dodatkowych środków na zwiększenie budżetu dla danego zamówienia, ale z całą pewnością nie kreuje takiego obowiązku”.
Powyższe rozumowanie potwierdza również orzecznictwo sadów powszechnych: np. w wyroku Sądu Okrę-gowego w Koszalinie z dnia 16 kwietnia 2014 r. (VI Ga 23/14), stwierdzono że: „(…) ocena w zakresie posia-dania środków na sfinansowanie zamówienia, jest dokonywana przez samego zamawiającego. Jest to jego suwerenna decyzja związana z całościową sytuacją finansową, o której wiedzę posiada on sam (…). Ewentu-alne zwiększenie kwoty podanej na otwarciu ofert jest uprawnieniem, a nie jego obowiązkiem. Ustawa ze-zwala zamawiającemu na zwiększenie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia, a tym samym kontynuowanie postępowania o udzielenie zamówienia mimo zaistnienia przesłanek z art. 93 ust. 1 pkt 4, jednakże nie nakłada obowiązku”.
Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienie prawne i faktyczne, podjęto decyzję o unieważnieniu niniejszego postępowania.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 187080,53 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 233441,45 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 187080,53 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: TERMOPROJEKT Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 626 288 25 18
7.3.3) Ulica: Magdziorza 14
7.3.4) Miejscowość: Ruda Śląska
7.3.5) Kod pocztowy: 41-710
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-06-23
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 187080,53 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Dostawa zestawu elementów do montażu instalacji alarmowej w ramach projektu pn.: "Jestem zawodowcem 3.0" w ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w Katowicach
- Rozbudowa obecnego środowiska infrastruktury SAN Urzędu Miasta Katowice
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego wraz z akcesoriami Część I, II
- Dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą zbiorników
- Usługa rozdrabniania odpadów wielkogabarytowych.
- Dostawa niewyłącznej licencji na oprogramowanie klasy XDR bazujące na platformie ESET PROTECT Enterprise lub równoważne wraz z wdrożeniem.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Adaptacja budynku położonego w Olsztynie przy ul. Kołobrzeskiej 38 A na potrzeby nowej siedziby OR KRUS w Olsztynie" .
- Adaptacja, utworzenie i doposażenie pracowni w ramach realizacji projektu pn.: "Ekonomista + handlowiec=mistrz zawodowiec"
- Utworzenie lokalnego centrum integracji w m. Nowy Duninów gm. Nowy Duninów
- "Rozbudowa i nadbudowa budynku garażowego wraz ze zmianą konstrukcji dachu" - etap I.
- Remont instalacji wodociągowej wraz z montażem zestawów hydroforowych
- Roboty budowlane polegające na budowie sieci wodociągowej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.