Ogłoszenie z dnia 2025-06-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00235144/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„KMP Gliwice - wykonanie projektu budowlanego
oraz remontu przyłącza instalacji c.o.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270208292
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lompy 19
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-038
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ka.policja.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaska.policja.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://slaska-policja.eb2b.com.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„KMP Gliwice - wykonanie projektu budowlanegooraz remontu przyłącza instalacji c.o.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33f6f1a1-75a1-48ee-aacb-6caf6e6806af
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00286456
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00116509/19/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 KMP Gliwice - wykonanie projektu budowlanego oraz remontu przyłącza instalacji c.o.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00235144
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP-2380-248/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Postępowanie prowadzone w celu wyłonienia Wykonawcy/ów na realizację robót budowlanych w formule zaprojektuj wybuduj na: „KMP Gliwice - wykonanie projektu budowlanego oraz remontu przyłącza instalacji c.o.”
2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest m.in.:
• inwentaryzacja stanu istniejącego, opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie przyłącza instalacji c.o. ( od wymiennikowni PEC do wymiennikowni KMP Gliwice )
• uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń, wynikających z przepisów prawa lub
z żądania właściwego organu administracji,
• uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę/zgłoszenie (o ile dotyczy),
• demontaż istniejącego przyłącza instalacji centralnego ogrzewania
• wykonanie robót budowlanych, instalacyjnych oraz montażowych przyłącza c.o.
• wykonanie czynności odbiorowych przez wszystkie zobligowane do tego przepisami prawa służby,
• wykonanie dokumentacji powykonawczej,
• uruchomienie instalacji c.o. oraz wykonanie instrukcji eksploatacji
4.5.3.) Główny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
39715210-2 - Urządzenia centralnego ogrzewania
43328100-9 - Urządzenia hydrauliczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 99 Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia jest obligatoryjną i najistotniejszą czynnością przygotowawczą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z komentarzem do ustawy Pzp pod redakcją H. Nowaka i M. Winiarza: Przepis art. 99 ust. 1 Pzp wprowadza pozytywne przesłanki prawidłowego opisu przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Opis jednoznaczny to opis precyzyjnie określony, niebudzący wątpliwości. Opis wyczerpujący to opis przedstawia-jący przedmiot zamówienia w sposób wszechstronny i szczegółowy.(…) Prawidłowo sporządzony opis przed-miotu zamówienia ma wskazać wykonawcom rzeczywisty zakres zamówienia (…)Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia, nie może pominąć żadnych informacji mających wpływ na sporządzenie oferty. Jak wskazywano niejednokrotnie w orzeczeniach KIO (dotyczących art. 29 ust. 1 Pzp2004 i zachowujących swoją aktualność na gruncie Pzp), celem tego przepisu jest wyeliminowanie elementu niepewności wykonawców co do oczekiwań zamawiającego dotyczących przedmiotu zamówienia i zagwarantowanie im wiedzy nie-zbędnej do prawidłowego przygotowania oferty i wykonania zamówienia. Przeciwieństwem opisu jedno-znacznego oraz wyczerpującego jest opis niepełny i niejasny, w szczególności nieuwzględniający wszystkich okoliczności mających wpływ na sporządzenie ważnej oferty. Podobnie, nieprawidłowy będzie opis we-wnętrznie sprzeczny bądź w inny sposób nieprzejrzysty, jeśli uniemożliwi on wykonawcom rozeznanie co do rzeczywistych oczekiwań zamawiającego w zakresie konkretnego przedmiotu zamówienia.”W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający zamieścił na stronie prowadzonego postępowania opis przedmiotu zamówienia tj. PFU zawierający błąd w zakresie wskazanej długości przyłącza C.O. W dokumencie wskazano długość przyłącza w wysokości 304,6 m. Długość przyłącza została znacznie zawyżona, gdyż w rze-czywistości wynosi około 150 m. Dane wskazane w PFU nie są więc zgodne z faktycznym zakresem do reali-zacji. Jednocześnie zawyżone ilości spowodowały błędna wycenę ofert przez Wykonawców i nieporównywal-ność złożonych ofert.
Z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia Zamawiający wymagał od Wykonawców wskazania ceny za całość przedmiotu zamówienia, a tym samym brak jest wyceny jednostkowej za 1 mb wykonanego przyłącza. Powyższe wpływa na brak możliwości poprawy ofert Wykonawców zgodnie z dyspozycją art. 223 ustawy PZP i doprowadzenie do stanu ich porównywalności. Dodatkowo nie ma możliwości ewentualnych zmian umowy działając zgodnie z art. 455 gdyż tak rażące obniżenie wynagrodzenia stanowić będzie jej istotną zmianę.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie ma możliwości zawarcia umowy, która nie będzie podlegała unieważnianiu gdyż została by ona zawarta z naruszeniem ustawy PZP w szczególności art. 17 oraz art. 99, a jej ewentualne zawarcie i zmiana zakresu godziłaby w zasadę zachowania uczciwej konkurencji oraz naruszałaby art. 455 ustawy PZP. Jak wskazuje komentarz UZP wada, o której mowa w art. 255 pkt. 6 ustawy PZP” (…)musi mieć nieusuwalny charakter. Chodzi więc o takie uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Dopuszczalność usunięcia wady postępowania powoduje wyłączenie możliwości unieważnienia postępowania.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy PZP.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Organizacja trzech dwudniowych Spotkań z ekspertami "Kompetentni w zmieniającym się świecie" z noclegami, wyżywieniem i wynajmem sal szkoleniowych w ramach inwestycji A3.1.1 z KPO i zadania 2.1.16 KPO
- Remont kuchni z zapleczem w Zespole Szkół i Placówek Nr 2 w Katowicach
- Poprawa jakości warunków projekcji w Kinie Bałtyk w Raciborzu poprzez zakup nowego wyposażenia
- "Komenda Powiatowa Policji w Mikołowie - przebudowa wejścia do budynku"
- DOSTAWA IGIEŁ I STRZYKAWEK
- DOSTAWA ELEKTROD I KANEK DOODBYTNICZYCH
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa utwardzenia terenu z miejscami parkingowymi wraz z budową zjazdu w miejscowości Józefów - działka nr 70 obręb Józefów
- Realizacja zadania pn. "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Szkole Podstawowej w Zalesiu"
- Naprawa pokrycia dachu hali sportowej
- "Budowa chodnika w ul. Spółdzielczej w Mszczonowie na odcinku od ul. Jaśminowej do ul. Szarotki"
- Przebudowa pomieszczeń na potrzeby sali wykładowej w Instytucie Matematycznym Polskiej Akademii Nauk z podziałem na zadania
- Utworzenie tężni solankowej wraz z małą architekturą nad rzeką Stawek-Stoki w ramach projektu "Rozwój infrastruktury turystycznej na terenie gminy Mełgiew"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.