Ogłoszenie z dnia 2025-06-18
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie miasta Międzyrzec Podl. w okr. od 01.08.2025r do 31.12.2025r
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIĘDZYRZECU PODLASKIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002300396
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-560
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@miedzyrzec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: mops.miedzyrzec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie miasta Międzyrzec Podl. w okr. od 01.08.2025r do 31.12.2025r
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f502dfb-8753-44d7-b497-c16ad09342be
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00285147
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8f502dfb-8753-44d7-b497-c16ad09342be3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. poprzez portal https://ezamowienia.gov.pl/
2. Ofertę, a także oświadczenie, składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
2.1. w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2.2. w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Komunikacja ustna dopuszczalna jest wyłącznie w odniesieniu do informacji, które nie są istotne,
w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, ofert, o ile jej
treść jest udokumentowana (wymagana jest pisemna notatka z ustnej rozmowy).
4. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w przypadku zaistnienia jednej z sytuacji
określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69 Ustawy PZP.
5. Ofertę sporządza się, w formacie danych np.: .doc, .docx, .pdf, .txt, .rtf lub .odt.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.2611.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zarówno dorosłych jak i dzieci zamieszkałych na terenie miasta Międzyrzec Podlaski, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 z późn. zm). Przez usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, posiadające odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi .
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
Główny kod CPV: 85000000-9 Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE ORAZ SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE DLA OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI
Do zadań Wykonawcy w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych w szczególności należy:
a) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1398), zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub
z zakresem rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, ustalonej przez lekarza specjalistę,
b) usprawnianie do funkcjonowania w społeczeństwie,
c) wspieranie psychologiczno-pedagogiczne i edukacyjno-terapeutyczne,
Do zadań Wykonawcy w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w szczególności należy:
a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, a w szczególności takich jak:
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu,
- dbałość o własną higienę i wygląd zewnętrzny,
- utrzymywanie kontaktów z domownikami oraz ze społecznością lokalną,
- wspólne organizowanie i spędzanie wolnego czasu (m.in. wyjście na spacer),
- korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
- ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
- doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba
uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej,
niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych:
- uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
- wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
- nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
- pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
- zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem,
e) pielęgnacja, jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
- pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
- uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
- pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece (ze środków finansowych odbiorcy usług, w aptekach położonych najbliżej miejsca zamieszkania, nie jako samodzielna czynności, wyłącznie w połączeniu z innymi czynnościami z zakresu usług),
- pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w tym w szczególności: rozkładanie i aplikacja leków trudnych do samodzielnego przyjęcia, z wyłączeniem iniekcji, mierzenie ciśnienia tętniczego, mierzenie glikemii i temperatury ciała aparaturą odbiorcy usług,
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach – zmiana opatrunków (na zlecenie lekarza), pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, w tym w szczególności dla osób leżących,
- mycie odbiorcy usług w łóżku (wyłącznie dla osoby leżącej),
- higiena jamy ustnej, protez zębowych, mycie głowy,
- pielęgnacja paznokci rąk i nóg,
- kąpiel w asyście osoby drugiej lub przy użyciu sprzętu wspomagającego odbiorcy usług,
- zmiana odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, umycie/wymiana podkładu,
- opróżnianie i utrzymanie w czystości worka z moczem, basenu, „kaczki”, podawanie i odbieranie kaczki/basenu, opróżnianie/wymiana worka z wydalinami,
- zmiana pampersa/pieluchomajtek i innych środków pomocniczych oraz wyniesienie nieczystości do zewnętrznego pojemnika na odpady,
- ułożenie usługobiorcy w łóżku i zmiana pozycji ułożeniowej, w sytuacji tego wymagającej w obecności drugiej osoby,
- asystowanie przy przejściu usługobiorcy na wózek/fotel w sytuacji tego wymagającej w obecności drugiej osoby lub przy użyciu sprzętu wspomagającego odbiorcy usług,
- zapobieganie odleżynom i odparzeniom,
- nacieranie i oklepywanie, stosowanie okładów i kompresów, pielęgnacja miejsc zmienionych chorobowo,
- przygotowywanie posiłku (odgrzanie gorącego posiłku, przygotowywanie kanapek) i podanie posiłku odbiorcy,
- karmienie odbiorcy usług w razie takiej konieczności, podanie płynów,
- inne zlecone przez lekarza czynności pielęgnacyjne, nie wymagające uprawnień medycznych
- pomoc w dotarciu do placówek ochrony zdrowia, placówek rehabilitacyjnych z wyłączeniem usług transportowych.
f) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146):
- zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
- współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego
i edukacyjno-terapeutycznego, zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług opiekuńczych,
g) pomoc mieszkaniowa, w tym:
- w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
- w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
- kształtowanie właściwych relacji osoby korzystającej z usług z sąsiadami i gospodarzem domu,
h) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych
i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć na zasadach, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2020 r., poz. 685 z późn. zm.).
Szczegółowy zakres usług specjalistycznych określa rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r., poz. 816)
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przewidywana szacunkowa ilość godzin usług opiekuńczych w okresie wykonywania zamówienia:1) specjalistycznych usług opiekuńczych:
- ilość minimalna (podstawowy zakres usług) wynosi 250 godzin,
3) specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi:
- ilość minimalna (podstawowy zakres usług) wynosi 1500 godzin,
3. W ramach przedmiotu umowy Zamawiający w ramach art. 441 ustawy PZP, uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach i trybie opisanym poniżej:
a) Zamawiający może z opisanego w SWZ prawa opcji skorzystać w całości lub w części;
b) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego;
c) Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego ilość godzin specjalistycznych usług opiekuńczych bądź specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego;
d) Termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia przesłania zawiadomienia do Wykonawcy;
e) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega również, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym oraz niezmienne w całym okresie realizacji umowy;
f) Przedmiot umowy w zakresie przysługującego Zamawiającemu prawa opcji może obejmować :
- specjalistyczne usługi opiekuńcze w ilości 50 godzin
- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ilości 500 godzin
g) Zamawiający zastrzega, że ilość godzin usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych bądź specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przewidziana w ramach prawa opcji jest wielkością maksymalną, a ilości te mogą ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb Zamawiającego w trakcie trwania umowy;
4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części)
w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia - jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Zamówienie usług opiekuńczych w ilości przekraczającej prawo opcji wymaga zmiany umowy. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: podmiot ekonomii społecznej
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający nie zastrzega, iż o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 Pzp – usługi społeczne2. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1) - 6) Ustawy PZP (obligatoryjne przesłanki wykluczenia), oraz art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7, 8 Ustawy PZP (fakultatywne przesłanki wykluczenia).
3. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę na podstawie art. 1 pkt 3 w związku z art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietna 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
4. Przewidziana przez Zamawiającego ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1) - 6) Ustawy PZP (obligatoryjne przesłanki wykluczenia), oraz art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7 ,8 Ustawy PZP (fakultatywne przesłanki wykluczenia) analogicznie badana będzie w odniesieniu do wskazanego podwykonawcy.
5. W przypadku negatywnej oceny podwykonawcy pod kątem braku podstaw do wykluczenia Zamawiający nie dopuści do udziału w realizacji zamówienia takiego podmiotu. Wykonawca będzie zobligowany do wskazania innego podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia.
6. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w SWZ, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże (załącznik nr 4 do SWZ)
że dysponuje:
a) Dla specjalistycznych usług opiekuńczych co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych i posiada, niezbędne kwalifikacje do wykonywania zawodu rehabilitanta, fizjoterapeuty, logopedy, psychologa, pedagoga, terapeuty zajęciowego itp., oraz udokumentowane doświadczenie zawodowe tej osoby w danej dziedzinie nie krótsze niż 12 pełnych miesięcy w ciągu ostatnich trzech lat (licząc wstecz od dnia złożenia oferty). Doświadczenie musi być potwierdzone przedłożonymi dokumentami np. zaświadczeniem, umową, świadectwem pracy itp.
b) Dla specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - co najmniej 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty zgodnie z § 3 ust 1 Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 24 maja 2024 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r., poz. 816) oraz udokumentowane doświadczenie zawodowe tych osób w danej dziedzinie nie krótsze niż 12 pełnych miesięcy w ciągu ostatnich trzech lat (licząc wstecz od dnia złożenia oferty) przy czym osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą zgodnie z §3 ust 2 Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 24 maja 2024 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r., poz. 816) posiadać co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek: szpitalu psychiatrycznym, jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, ośrodku terapeutyczno -edukacyjno – wychowawczym, warsztacie terapii zajęciowej, innej niż wymienione powyżej świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Dodatkowo osoby świadczące usługi, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 24 maja 2024 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r., poz. 816) tj. uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie : umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań; kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych. Doświadczenie musi być potwierdzone przedłożonymi dokumentami np. zaświadczeniem, umową, świadectwem pracy itp.
c) 1 osobę będącą koordynatorem usług z siedzibą na terenie miasta, reprezentującą Wykonawcę i sprawującą bieżący nadzór nad sprawną ich realizacją w całym okresie objętym umową. Ustanowiony koordynator nie należy do osób wskazanych w Załączniku nr 4 do SWZ. Wykonawca winien wskazać koordynatora najpóźniej w dniu podpisywania umowy na realizację usług.
7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
7.1. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać
na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
7.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej w pkt 7.2. SWZ, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
7.3.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
7.3.2. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
7.3.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
7.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na
wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
powyżej w pkt 7, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu przesłanki wykluczenia,
które zostały przewidziane względem Wykonawcy w pkt 3 i pkt 4.
7.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja finansowa lub ekonomiczna podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7.6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, widocznych w ofercie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-26 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-26 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z MIĘDZYRZECA PODLASKIEGO
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie miasta Międzyrzec Podl. w okr. od 01.08.2025r do 31.12.2025r
- "Przebudowa ul. Żelaznej w Międzyrzecu Podlaskim"
- "Przebudowa i doposażenie istniejącego placu zabaw, przynależącego do żłobka przy ul. Przedszkolnej 2A w Międzyrzecu Podlaskim w ramach resortowego programu Aktywne place zabaw 2025"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od lipca do grudnia 2025 r.
- Świadczenie popołudniowych usług opiekuńczych na terenie miasta Zielona Góra, w miejscu zamieszkania osób korzystających z usług, wskazanych przez Zamawiającego w ramach Projektu "Utworzenie ...."
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie miasta Międzyrzec Podl. w okr. od 01.08.2025r do 31.12.2025r
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania od dnia 01.07.2025 r. do 30.12.2025 r.
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (zwanych dalej SUO) dla osób starszych i osób niepełnosprawnych z terenu miasta i gminy Brusy,
- Specjalistyczna usługa opiekuńcza fizjoterapii w miejscu zamieszkania - Fizjobalans
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.