eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZamośćBudowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego przy ul. Górnej w Zamościu



Ogłoszenie z dnia 2023-06-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego przy ul. Górnej w Zamościu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO ZAMOŚĆ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368747

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek Wielki 13

1.5.2.) Miejscowość: Zamość

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-400

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: (84) 677-23-37

1.5.8.) Numer faksu: (84) 639-30-54

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamosc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umzamosc.bip.lubelskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/ index.php?id=71

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego przy ul. Górnej w Zamościu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c37138c-b9ac-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00284189

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00050559/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Roboty budowlane pn. "Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00122291

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IM-ZP.272.11.2023.MT

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa obiektu Centrum opiekuńczo – mieszkalnego w Zamościu przy ul. Górnej”.
2. Zamówienie realizowane jest w ramach Resortowego Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Centra opiekuńczo – mieszkalne” finansowanego z państwowego funduszu celowego pn. Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.
3. Zamówienie jest udzielane jako całość bez podziału na części.
4. Zakres zamówienia obejmuje budowę nowego budynku w Zamościu przy ul. Górnej na działkach nr ewid. 29/9, 34/7 w ark. 91 mapy w tym:
1) budowa obiektu kubaturowego o wymiarach 42.55m x 24,95m – roboty budowlane w branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej,
2) wykonanie zagospodarowania terenu w tym:
budowę przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, energetycznego (wykonuje PGE), gazowego (wykonuje PGNiG), budowę zalicznikowej (wewnętrznej) linii zasilającej, budowę wewnętrznych dojść i dojazdów wraz z włączeniem do drogi i miejscami postojowymi dla samochodów osobowych, obiekty małej architektury, zieleń.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 9 do SWZ oraz w następującej dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki do niniejszej SWZ:
1) Projekt budowlany: Projekt Zagospodarowania Terenu i Część Architektoniczno – Budowlana Tom I z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża architektoniczno – budowlana,
2) Projekt Techniczny Tom I z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża architektoniczno – budowlana,
3) Projekt Techniczny Tom II z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża konstrukcyjna,
4) Projekt Techniczny Tom III z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża sanitarna,
5) Projekt Techniczny Tom IV z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża elektryczna,
6) Projekt Techniczny: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża sanitarna, projekt przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej,
7) Projekt Zagospodarowania Terenu: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża sanitarna, projekt przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej,
8) Projekt Technologii: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża architektoniczno – budowlana,
9) Szczegółowa Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Tom I,II z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża budowlana,
10) Szczegółowa Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Tom III z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża sanitarna,
11) Szczegółowa Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Tom IV z IV: „Budowa centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego na działkach ewid. 29/9 i 34/7 położonych przy ul. Górnej w Zamościu” – branża elektryczna.
6. Dodatkowo Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:
1) wykonania wszelkich robót przygotowawczych i towarzyszących
2) wykonania wszelkich robót porządkowych w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i po ich zakończeniu,
3) przywrócenia terenu prowadzonych prac do stanu pierwotnego, łącznie z wykonaniem prac porządkowych,
4) zagospodarowania placu budowy,
5) utrzymania zaplecza budowy,
6) przygotowania dokumentacji powykonawczej,
7) przygotowanie wszelkich pozwoleń, zgłoszeń, uzgodnień, pomiarów, koncesji, itp. pozwalających na eksploatację nowo zainstalowanych urządzeń jeżeli będę wymagane,
8) wykonania wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji 7. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy oraz warunki realizacji inwestycji określa dokumentacja projektowa oraz szczegółowe specyfikacje techniczne, stanowiące załączniki do SWZ, oraz projekt umowy, stanowiący załączniki nr 8 oraz Polskie Normy lub aprobaty techniczne i warunki techniczne wykonawstwa i odbioru robót.
8. Przedmiary robót załączone do SWZ mają wyłącznie charakter pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny oferty.
1) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową.
2) Umowa na realizację robót będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót i prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia.
3) W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty.
4) W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. Wykonawca dla obliczenia ceny ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarze ilość robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie dokumentacji technicznej.
9. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia.
10. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami.
11. Występujące w dokumentacji projektowej: nazwy producentów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, w odniesieniu do wymaganych materiałów, urządzeń, sprzętu czy towarów Zamawiający zaleca, aby traktować, jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Zmiany te mają być korzystne dla Zamawiającego np. obniżą koszty eksploatacji i konserwacji, poprawią parametry techniczne, będą stanowić aktualizację rozwiązań ze względu na postęp technologiczny oraz zmiany obowiązujących przepisów. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, oraz posiadać stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane w dokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, ze zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 101 ust 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podane w dokumentacji projektowej nazwy, typy urządzeń i wyposażenia nie są ostatecznie obowiązujące pod warunkiem, że Wykonawca zaproponuje, a inspektor nadzoru i projektant zatwierdzi materiały, urządzenia i wyposażenie nie gorsze niż przewiduje standard wyznaczony w tej dokumentacji.
12. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 22 SWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
13. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych - zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
14. Miejsce realizacji inwestycji: Zamość ulica Górna działki nr ewid. 29/9, 34/7 w ark. 91.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45215200-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne
Postępowanie zamówienia zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 6 marca 2023 r. Zamawiający wszczął ww. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego poprzez opublikowanie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 2023/BZP 0012229/01. Zgodnie z art. 280 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zapewnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71 bezpłatny, pełny, bezpośredni i nieograniczony dostęp do Specyfikacji warunków zamówienia.
W wyznaczonym terminie składania ofert, tj. do dnia 5 czerwca 2023 r. do godz. 09:00 zostały złożone trzy oferty następujących Wykonawców:
1) URB CONSTRUCTION Sp. z o.o., Majdan 32, 22-400 Zamość,
2) ENERGO-THERM ENGINEERING Sp. z o.o., ul. K. Namysłowskiego 2, 22-400 Zamość,
3) Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe INWEX Sp. z o.o., Brody Małe 2c, 22-460 Szczebrzeszyn.
Zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przed otwarciem ofert podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. kwotę 3.108.491,73 zł brutto.
W toku postępowania Zamawiający dokonał oceny złożonych ofert, która kształtuje się następująco:
1) URB CONSTRUCTION Sp. z o.o., Majdan 32, 22-400 Zamość – łącznie 89,86 pkt, w tym w kryterium cena: 49,86 pkt; w kryterium doświadczenie kierownika budowy: 30,00 pkt, w kryterium okres gwarancji i rękojmi: 10,00 pkt;
2) ENERGO-THERM ENGINEERING Sp. z o.o., ul. K. Namysłowskiego 2, 22-400 Zamość– łącznie 60,00 pkt, w tym w kryterium cena: 60,00 pkt; w kryterium doświadczenie kierownika budowy: 0,00 pkt, w kryterium okres gwarancji i rękojmi: 0,00 pkt;
3) Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe INWEX Sp. z o.o., Brody Małe 2c, 22-460 Szczebrzeszyn - łącznie 91,60 pkt, w tym w kryterium cena: 51,60 pkt; w kryterium doświadczenie kierownika budowy: 30,00 pkt, w kryterium okres gwarancji i rękojmi: 10,00 pkt.
Wobec powyższego oferta nr 3 uzyskała najwyższą liczbę punktów we wszystkich kryteriach oceny ofert określonych w Specyfikacji warunków zamówienia (z uwzględnieniem zmian dokonanych w toku postępowania). Cena oferty wynosi 3.416.379,69 zł brutto i przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia o 307.887,96 zł.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający ustalił, że w chwili obecnej nie posiada wystarczających środków finansowych pozwalających zwiększyć kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty. Wobec powyższego uzasadnione jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2937840,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3535125,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.