Ogłoszenie z dnia 2025-06-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00243394/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-05-22
- 2025/BZP 00266644/01 - Modyfikacja z dnia 2025-06-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową
na terenach wiejskich: Gmina Pisz
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pisz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gustawa Gizewiusza 5
1.5.2.) Miejscowość: Pisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-200
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 874241226
1.5.8.) Numer faksu: 874241238
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@pisz.home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pisz.pl/bip
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-30d8db23-b7cd-498a-8fd8-752e7872aeda1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekowąna terenach wiejskich: Gmina Pisz
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-30d8db23-b7cd-498a-8fd8-752e7872aeda
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282186
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037844/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich: Gmina Pisz
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program odbudowy i zwiększania odporności sektora rolno-spożywczego i obszarów wiejskich ze środków KPO w zakresie inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00243394
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OB.271.10.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1757414,78 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej na części dz. o nr geod. 255, 141, 6/2 obręb Zdory, zgodnie
z dokumentacją projektową w tym:
1) wykonanie robót przygotowawczych;
2) wykonanie robót ziemnych;
3) wykonanie sieci wodociągowej wraz z uzbrojeniem i przyłączami;
4) wykonanie kanalizacji tłocznej wraz z uzbrojeniem;
5) wykonanie kanalizacji grawitacyjnej wraz z uzbrojeniem i przyłączami;
6) dostawa i montaż przepompowni ścieków;
7) montaż studni rewizyjnych;
8) wykonanie robót odwodnieniowych;
9) wykonanie studni pomiarowych z ultradźwiękowym wodomierzem oraz systemem monitorowania sieci wodociągowej, w uzgodnieniu
z Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Piszu;
10) wykonanie kanału technologicznego w postaci rur osłonowych;
11) opracowanie uproszczonego projektu remontu nawierzchni i uzgodnienie
go z Powiatowym Zarządem Dróg w Piszu, po wykonaniu kanału technologicznego oraz sieci;
12) wykonanie robót odtworzeniowych drogi powiatowej zlokalizowanej na dz. o nr geod. 255 obręb Zdory, zgodnie z opracowanym i uzgodnionym z Powiatowym Zarządem Dróg w Piszu uproszczonym projektem remontu nawierzchni.
2. Szczegółowy zakres prac został ujęty w dokumentacjach projektowych stanowiących załącznik nr 4 do SWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 5 do SWZ, przedmiarach robót stanowiących załącznik nr 6 do SWZ oraz projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy w związku z art. 266 ustawy unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, z uwagi na fakt, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.UZASADNIENIE FAKTYCZNE
W dniu 22 maja 2025 r. Zamawiający – Gmina Pisz, wszczął postępowanie
o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 2 ustawy pn.: „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich: Gmina Pisz”. Przedmiotowe zamówienie realizowane jest w ramach programu - Program odbudowy i zwiększania odporności sektora rolno-spożywczego i obszarów wiejskich ze środków KPO w zakresie inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”. Zadanie dofinansowane na podstawie umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22 maja 2025 r. pod nr 2025/BZP 00243394/01. Zamawiający w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w ogłoszeniu o zamówieniu określił termin składania ofert do dnia 6 czerwca 2025 r. do godz. 10:00.
W dniach od 23 maja 2025 r. do dnia 3 czerwca 2025 r. wpłynęło do Zamawiającego 6 zapytań o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dale „SWZ” dotyczących m.in. technicznych rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej upublicznionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Zamawiający mając na uwadze prowadzenie postępowania z należytą starannością oraz jego transparentność, zwrócił się do projektanta o udzielenie odpowiedzi na zapytania wraz z weryfikacją upublicznionej dokumentacji projektowej pod kątem zadanych zapytań od potencjalnych Wykonawców. Po analizie otrzymanych odpowiedzi od projektanta, które budziły wątpliwości Zamawiającego zostało zorganizowane spotkanie w dniu 5 czerwca 2025 r. w siedzibie Zamawiającego z projektantem celem omówienia i wyjaśnienia wątpliwości Zamawiającego na udzielone odpowiedzi do zapytań dotyczących treści SWZ. W wyniku przeprowadzonych rozmów projektant postanowił poprawić dokumentacje projektowe w terminie możliwie najkrótszym tj. do dnia 9 czerwca 2025 r. W związku z powyższym, iż Zamawiający w ustawowym terminie nie zdążył udzielić odpowiedzi na zapytania, które wpłynęły do Zamawiającego postanowił skorzystać z zapisów art. 284 ust. 3 ustawy i przedłużyć termin składania ofert. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający w dniu 5 czerwca 2025 r. przygotował dokumenty z tym związane między innymi ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. Podczas procesu publikacji ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych pojawił się komunikat, „ogłoszenie jest w trakcie publikacji, sprawdź stan publikacji”. Po wejściu w zakładkę moje ogłoszenia powyższe ogłoszenie wyświetlało się w ogłoszeniach Przekazane do publikacji/w trakcie publikacji.
Następnie Zamawiający po odczekaniu kilku minut sprawdził ponownie, czy ogłoszenie o zmianie zostało już opublikowanie, na skrzynce pocztowej nie było żadnej informacji odnośnie publikacji ogłoszenia więc zalogował się ponownie na Platformę e-Zamówienia i sprawdził status ogłoszenia o zmianie ogłoszenia, który nadal widniał jako - Przekazane do publikacji. Zaniepokojony tą sytuacją postanowił zgłosić problem związany z brakiem opublikowania ogłoszenia o zmianie ogłoszenia na Platformie e-Zamówienia do Urzędu Zamówień Publicznych - wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99. Podczas rozmowy ok. godz. 9:48 z konsultantem Urzędu Zamówień Publicznych otrzymano informację, że jest globalny problem z funkcjowaniem Platformy e-Zamówienia, oraz że są podjęte działania w celu zdiagnozowania i usunięcia przyczyny tego problemu.
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków cześć uzasadnienia zamieszczono w Informacjach dodatkowych.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1794000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3487658,54 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
z publikacją ogłoszeń. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 5 czerwca 2025 r. powodowało przesunięcie terminu składa ofert do dnia 11 czerwca 2025 r. do godz. 10:00 w związku z koniecznością udzielenia odpowiedzi na zapytania do treści SWZ. Z uwagi na globalny problem techniczny zaistniały na Platformie e-Zamówienia z publikacją ogłoszeń nie został zmieniony termin składania ofert zgodnie z ogłoszeniem o zmianie ogłoszenia. Do dnia
6 czerwca 2025 r. do godz. 10:00 – tj. terminu składania ofert wskazanego w ogłoszeniu
o zamówieniu, które zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2025/BZP 00243394/01 w dniu 22 maja 2025 r. zostały złożone 3 oferty. Zamawiający
w związku z brakiem publikacji ogłoszenia o zmianie ogłoszenia – zmianie terminu składania ofert w dniu 6 czerwca 2025 r. skontaktował się z Urzędem Zamówień Publicznych - Departamentem Prawnym Urzędu Zamówień Publicznych z zapytaniem jak powinien postąpić Zamawiający w tej sytuacji, gdy nie zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia skutkujące przedłużeniem terminu składania ofert i otrzymał informację, że z uwagi na fakt,
iż ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane do momentu upływu terminu składania ofert pierwotnie wskazanego w ogłoszeniu o zamówieniu to obowiązuje Zamawiającego termin otwarcia ofert jaki widnieje na stronie internetowej prowadzonego postępowania tj. 6 czerwca 2025 r. godz. 10:20. Zamawiający otworzył oferty, które zostały złożone przez Wykonawców do dnia 6 czerwca 2025 r. do godz. 10:00. Należy podkreślić,
iż Wykonawcy, którzy złożyli zapytania do treści SWZ nie złożyli ofert w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu. Jednocześnie Zamawiający nadmienia iż, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane dopiero o godz. 15:13 w dniu 6 czerwca 2025 r. tj. po upływie pierwotnie wskazanego terminu składania ofert.
Mając powyższe na uwadze, Zamawiający zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy w związku
z art. 266 ustawy unieważnia postępowania o udzielenie zamówienia, z uwagi na fakt iż, postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przesłanka unieważnienia postępowania określona w art. 255 pkt 6 ustawy składa się
z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania powyższego przepisu tj.:
1) po pierwsze, musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania);
2) po drugie, wada ta musi skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie może to być jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie, ale wada powodująca niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy.
3) po trzecie, wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
Odnośnie pierwszej przesłanki tj. zaistnienia wady w postępowaniu, stwierdzić należy, iż została ona spełniona. Zamawiający jest bowiem zobowiązany z mocy ustawy do udzielenia wyjaśnień do treści SWZ, jeżeli wnioski o udzielenie owych wyjaśnień wpłynęły w terminie określonym w ustawie. W przypadku, gdy Zamawiający nie udzieli wyjaśnień do treści SWZ
w wyznaczonym treścią przepisów ustawy terminie, zobowiązany jest on do przedłużenia terminu składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków pozostałe informacje dot. unieważnienia postępowania zawarte są w upublicznionym zawiadomieniu na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
INNE PRZETARGI Z PISZA
- Przebudowa drogi leśnej dojazdu pożarowego nr 5 - etap II (odcinek od km 4+690 do km 9+134)
- Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej Nr 1680N DK Nr 58 - Skarżyn - Sokoły Jeziorne -Prostki wraz z przebudową mostu w km 1+840 k/m Pawłocin
więcej: przetargi w Piszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa w Janowie magazynu wraz z garażem dla samochodu ratowniczo - gaśniczego
- Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 im. Żołnierzy z Monte Cassino w Polanicy-Zdroju
- "Doposażenie placu zabaw Klubu Dziecięcego "Wesoły Kogucik" w Cieszkowie - "Aktywne place zabaw 2025" w ramach formuły " zaprojektuj i wybuduj"
- Budowa świetlicy modułowej w sołectwie Nowy Bedoń
- Przeniesienie zasilania pawil. szpital. do rozdzielni gł. oraz opracowanie projektu wykonaw. przekładki instalacji dla potrzeb wzmocnienia stropu wraz z wyk. przekładki instalacji
- Konserwacja i bieżąca naprawa mostu o nr JNI 01016697 w ciągu drogi powiatowej nr K1922 Tokarnia - Więciórka - Trzebunia w km 1+740 w miejscowości Tokarnia
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.