eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wo³ów › Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. "Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim"

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-07-27


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Wo³owski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934800

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Pl. Piastowski 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wo³ów

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wroc³awski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatwolowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiatwolowski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-263742b4-0db9-11ed-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00280409

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-07-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00040557/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.6 Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim”

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

projekt pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim” dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014-2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
W sytuacjach awaryjnych z wyj±tkiem sk³adania ofert zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê elektroniczn± poprzez e-mail: zamowienia@powiatwolowski.pl
Szczegó³y zosta³y zawarte w rozdziale 13 SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uznaje go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Szczegó³y dotycz±ce wymagañ technicznych i organizacyjnych zawarte zosta³y w rozdziale 13 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:1)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Wo³owski, z siedzib± w: 56 – 100 Wo³ów, Pl. Piastowski 2, tel.: +48 71 380 59 01.2)Informujemy, ¿e wyznaczyli¶my Inspektora Ochrony Danych. Mo¿e Pani/Pan skontaktowaæ siê z nim poprzez wiadomo¶æ wys³an± na adres e-mail: iod@powiatwolowski.pl lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Wo³owie, 56 – 100 Wo³ów, Pl. Piastowski 2.3)Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie:
-art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp’’, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
W przypadku z³o¿enia najkorzystniejszej oferty Administrator bêdzie przetwarza³ dane osobowe w celu zawarcia i realizacji umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO), jak równie¿ do dochodzenia potencjalnych roszczeñ zwi±zanych z zawart± umow± (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz w celach archiwalnych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO); dodatkowo, przepisy prawa wymagaj± od administratora danych przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych.4)Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd±:
-podmioty upowa¿nione na podstawie przepisów prawa,
-osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja niniejszego postêpowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp,
-podmioty wykonuj±ce zadania zlecone przez Administratora, w szczególno¶ci: dostawcy us³ug IT, podmioty prowadz±ce dzia³alno¶æ pocztow± lub kuriersk±, podmioty ¶wiadcz±ce us³ugi prawnicze, przy czym takie podmioty bêd± przetwarzaæ dane na podstawie umowy i wy³±cznie zgodnie z jego poleceniami.5)Okres przechowywania danych:a)w odniesieniu do podmiotów, których oferta nie zosta³a wybrana - przez okres 5 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego,b)w przypadku zawarcia umowy - do momentu obowi±zywania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postêpowania, a tak¿e po jej zakoñczeniu, tj.:
-przez okres 5 lat od dnia zakoñczenia niniejszego postêpowania,
-dane zawarte na umowie – do czasu przedawnienia lub wyga¶niêcia na innej podstawie ewentualnych roszczeñ wynikaj±cych z umowy,
-w celach wynikaj±cych z przepisów prawa, w szczególno¶ci obowi±zku przechowywania dokumentów ksiêgowych, wystawienia faktur itp.,6)Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.7)Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstw trzecich, nie bêd± przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie bêd± poddawane profilowaniu.8)Posiada Pani/Pan:a)na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ,c)na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ,d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;9)Nie przys³uguje Pani/Panu:a)w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,b)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZD.272.20.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim” dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014-2020.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zmówienia zosta³ zawarty w Opisie Przedmiotu Zamówienia – za³±cznik nr 1.1 do SWZ oraz w formularzu cenowym w zakresie wybranej czê¶ci – za³±cznik nr 5.1 do SWZ.
1) CZÊ¦Æ 1 - Zespó³ Szkó³ Zawodowych w Wo³owie

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39160000-1 - Meble szkolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

39121200-8 - Sto³y

39112000-0 - Krzes³a

39121100-7 - Biurka

39141100-3 - Rega³y

39141300-5 - Szafy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przedmiotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt
2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie zobowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu oferty” (wg. wzoru za³. nr 2 do SWZ) – CENA – 60%

Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:
Liczba punktów = Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty/ Cena brutto oferty badanej x 60
Oferta mo¿e otrzymaæ maksymalnie 60 pkt (1% = 1 pkt) w zakresie kryterium ceny.
3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu oferty” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ.

Przyjmuje siê, ¿e punkty w tym kryterium bêd± przyznawane nastêpuj±co:

Zaoferowany okres gwarancji Liczba punktów
Maksymalnie 24 miesi±ce 10 pkt
Maksymalnie 36 miesiêcy 20 pkt
Maksymalnie 48 miesiêcy 30 pkt
Maksymalnie 60 miesiêcy 40 pkt

Maksymalnie w kryterium okres gwarancji Zamawiaj±cy przyzna ofercie 40 punktów.

Wykonawca udzieli minimum 24 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na dostawy objête umow± licz±c od daty odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

3. Uzyskana liczba punktów w ramach danego kryterium zaokr±glana bêdzie do drugiego miejsca po przecinku.
4. Zamawiaj±cy za najkorzystniejsz± uzna ofertê, która oraz uzyska najwiêksz± ³±czn± liczbê punktów przyznanych w ramach wszystkich ustalonych kryteriów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim” dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014-2020.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zmówienia zosta³ zawarty w Opisie Przedmiotu Zamówienia – za³±cznik nr 1.2 do SWZ oraz w formularzu cenowym w zakresie wybranej czê¶ci – za³±cznik nr 5.2 do SWZ.
2) CZÊ¦Æ 2 - Zespó³ Szkó³ Zawodowych w Brzegu Dolnym

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39160000-1 - Meble szkolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

39113200-9 - Taborety

39112000-0 - Krzes³a

39141300-5 - Szafy

39141100-3 - Rega³y

39121100-7 - Biurka

39121200-8 - Sto³y

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przedmiotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt
2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie zobowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu oferty” (wg. wzoru za³. nr 2 do SWZ) – CENA – 60%

Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:
Liczba punktów = Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty/ Cena brutto oferty badanej x 60
Oferta mo¿e otrzymaæ maksymalnie 60 pkt (1% = 1 pkt) w zakresie kryterium ceny.
3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu oferty” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ.

Przyjmuje siê, ¿e punkty w tym kryterium bêd± przyznawane nastêpuj±co:

Zaoferowany okres gwarancji Liczba punktów
Maksymalnie 24 miesi±ce 10 pkt
Maksymalnie 36 miesiêcy 20 pkt
Maksymalnie 48 miesiêcy 30 pkt
Maksymalnie 60 miesiêcy 40 pkt

Maksymalnie w kryterium okres gwarancji Zamawiaj±cy przyzna ofercie 40 punktów.

Wykonawca udzieli minimum 24 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na dostawy objête umow± licz±c od daty odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

3. Uzyskana liczba punktów w ramach danego kryterium zaokr±glana bêdzie do drugiego miejsca po przecinku.
4. Zamawiaj±cy za najkorzystniejsz± uzna ofertê, która oraz uzyska najwiêksz± ³±czn± liczbê punktów przyznanych w ramach wszystkich ustalonych kryteriów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim” dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014-2020.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zmówienia zosta³ zawarty w Opisie Przedmiotu Zamówienia – za³±cznik nr 1.3 do SWZ oraz w formularzu cenowym w zakresie wybranej czê¶ci – za³±cznik nr 5.3 do SWZ.
3) CZÊ¦Æ 3 - Centrum Kszta³cenia Zawodowego i Ustawicznego w Wo³owie

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39160000-1 - Meble szkolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

39121200-8 - Sto³y

39112000-0 - Krzes³a

39121100-7 - Biurka

39141300-5 - Szafy

39113100-8 - Fotele

39141100-3 - Rega³y

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przedmiotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt
2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie zobowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu oferty” (wg. wzoru za³. nr 2 do SWZ) – CENA – 60%

Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:
Liczba punktów = Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty/ Cena brutto oferty badanej x 60
Oferta mo¿e otrzymaæ maksymalnie 60 pkt (1% = 1 pkt) w zakresie kryterium ceny.
3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu oferty” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ.

Przyjmuje siê, ¿e punkty w tym kryterium bêd± przyznawane nastêpuj±co:

Zaoferowany okres gwarancji Liczba punktów
Maksymalnie 24 miesi±ce 10 pkt
Maksymalnie 36 miesiêcy 20 pkt
Maksymalnie 48 miesiêcy 30 pkt
Maksymalnie 60 miesiêcy 40 pkt

Maksymalnie w kryterium okres gwarancji Zamawiaj±cy przyzna ofercie 40 punktów.

Wykonawca udzieli minimum 24 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na dostawy objête umow± licz±c od daty odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

3. Uzyskana liczba punktów w ramach danego kryterium zaokr±glana bêdzie do drugiego miejsca po przecinku.
4. Zamawiaj±cy za najkorzystniejsz± uzna ofertê, która oraz uzyska najwiêksz± ³±czn± liczbê punktów przyznanych w ramach wszystkich ustalonych kryteriów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa wraz z monta¿em mebli dla jednostek organizacyjnych Powiatu Wo³owskiego w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim” dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014-2020.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zmówienia zosta³ zawarty w Opisie Przedmiotu Zamówienia – za³±cznik nr 1.4 do SWZ oraz w formularzu cenowym w zakresie wybranej czê¶ci – za³±cznik nr 5.4 do SWZ.
4) CZÊ¦Æ 4 - Zespó³ Szkó³ Specjalnych i Placówek O¶wiatowych w Wo³owie

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 39160000-1 - Meble szkolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

39121200-8 - Sto³y

39112000-0 - Krzes³a

39141300-5 - Szafy

39141100-3 - Rega³y

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przedmiotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt
2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie zobowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu oferty” (wg. wzoru za³. nr 2 do SWZ) – CENA – 60%

Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:
Liczba punktów = Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty/ Cena brutto oferty badanej x 60
Oferta mo¿e otrzymaæ maksymalnie 60 pkt (1% = 1 pkt) w zakresie kryterium ceny.
3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu oferty” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ.

Przyjmuje siê, ¿e punkty w tym kryterium bêd± przyznawane nastêpuj±co:

Zaoferowany okres gwarancji Liczba punktów
Maksymalnie 24 miesi±ce 10 pkt
Maksymalnie 36 miesiêcy 20 pkt
Maksymalnie 48 miesiêcy 30 pkt
Maksymalnie 60 miesiêcy 40 pkt

Maksymalnie w kryterium okres gwarancji Zamawiaj±cy przyzna ofercie 40 punktów.

Wykonawca udzieli minimum 24 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na dostawy objête umow± licz±c od daty odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

3. Uzyskana liczba punktów w ramach danego kryterium zaokr±glana bêdzie do drugiego miejsca po przecinku.
4. Zamawiaj±cy za najkorzystniejsz± uzna ofertê, która oraz uzyska najwiêksz± ³±czn± liczbê punktów przyznanych w ramach wszystkich ustalonych kryteriów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Na ofertê Wykonawcy powinny sk³adaæ siê co najmniej nastêpuj±ce dokumenty (katalog nie jest zamkniêty, stanowi listê pomocnicz± przy sporz±dzaniu oferty):
1) Opis przedmiotu zamówienia - za³±cznik nr 1 do SWZ (wype³niony w zale¿no¶ci od wybranej czê¶ci);
2) Formularz oferty (za³±cznik nr 2 do SWZ);
3) O¶wiadczenie wskazane w rozdziale 7 ust. 1 SWZ (Za³±cznik Nr 3 do SWZ);
4) O¶wiadczenie wskazane w rozdziale 7 ust. 1 SWZ dot. art.7 ust.1 (Za³±cznik Nr 7 do SWZ);
5) Formularz cenowy - za³±cznik nr 5 do SWZ (wype³niony w zale¿no¶ci od wybranej czê¶ci);
6) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (w przypadku, gdy dotyczy);
7) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego (je¶li dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przyjmuje siê, ¿e pe³nomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pe³nomocnictwo do po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em wszystkich dokumentów. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. W tym celu Zamawiaj±cy przygotowa³ stosown± sekcjê formularza ofertowego.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Istotne postanowienia umowy zawarte zosta³y we wzorze umowy - Za³±czniku Nr 6 do SWZ.
2. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia umowy mog± byæ dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci.
3. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki, w jakich przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zawartej umowy:
1) W przypadku zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa, wchodz±cych w ¿ycie po zawarciu umowy, powoduj±cych konieczno¶æ zmiany umowy, wraz z okre¶leniem skutków wprowadzenia zmiany;
2) Zmiany terminu realizacji zadania w przypadku:
a) przypadki losowe (kataklizmy lub inne czynniki zewnêtrzne, niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia, którym nie mo¿na zapobiec), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji us³ugi;
b) zmiana przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia;
c) wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy i Zamawiaj±cego skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy
d) wyst±pienia obiektywnych okoliczno¶ci wywo³anych okoliczno¶ciami zwi±zanymi z COVID-19
3) Pozosta³e zmiany:
a) w ka¿dym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego;
b) w przypadku zmiany wysoko¶ci obowi±zuj±cej stawki podatku VAT, w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy, nast±pi zmiana stawki VAT dla us³ug objêtych przedmiotem umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany cen jednostkowych brutto przedmiotu zamówienia i wysoko¶ci wynagrodzenia okre¶lonego w niniejszej umowie, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za us³ugi, których do dnia zmiany podatku VAT jeszcze nie wykonano/rozliczono.
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy (np. terminu p³atno¶ci faktury, zmiana okresu rozliczeniowego);
d) przypadki losowe (kataklizmy lub inne czynniki zewnêtrzne, niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia, nieprzewidziane zdarzenia wp³ywaj±ce istotnie na stan zdrowia), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji;
4) na podstawie art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych, przewiduje siê dokonanie zmian w umowie po spe³nieniu przes³anek, o których mowa w art. 15r ustawy.
5) Wyst±pienia omy³ek pisarskich i rachunkowych.
6) Zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy.
7) Zmiany formy organizacyjnej / prawnej Wykonawcy (przekszta³cenie itp.).
4. Nie wymagaj± zmiany umowy obni¿ki cenowe i czasowe promocje. Wykonawca zobowi±zany jest jednak poinformowaæ o nich Zamawiaj±cego.
5. W razie wyst±pienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie przedmiotu umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy w terminie 14 dni od powziêcia wiadomo¶ci o powy¿szych okoliczno¶ciach. W takim przypadku Wykonawca mo¿e ¿±daæ jedynie nale¿nego mu wynagrodzenia z tytu³u wykonanej czê¶ci umowy.
6. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
7. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu ustawy Prawo zamówieñ publicznych zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy stronami, zmiana osób do nadzorowania.
8. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we wzorze umowy.
9. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-08-04 13:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê, za po¶rednictwem Formularza sk³adania oferty dostêpnego na https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski w konkretnym postêpowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-04 13:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-09-02

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.