eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi £ód¼ › Dostawa w 2022 r. oleju opa³owego do kot³owni na rzecz Urzêdu Miasta £odzi oraz miejskich jednostek organizacyjnych



Og³oszenie z dnia 2021-11-23


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa w 2022 r. oleju opa³owego do kot³owni na rzecz Urzêdu Miasta £odzi oraz miejskich jednostek organizacyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzi zamawiaj±cy centralny

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Urz±d Miasta £odzi

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057632

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Piotrkowska 104

1.5.2.) Miejscowo¶æ: £ód¼

1.5.3.) Kod pocztowy: 90-926

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto £ód¼

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uml.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://uml.lodz.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa w 2022 r. oleju opa³owego do kot³owni na rzecz Urzêdu Miasta £odzi oraz miejskich jednostek organizacyjnych

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-28f3d37e-4b8e-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00279743

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000922/22/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.43 Dostawa oleju opa³owego

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/ https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: (Numeracja zgodna z SWZ) 15.1.1 W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/, ePUAP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza – nazwa – Urz±d Miasta £odzi) https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej e-mail: zamowienia@uml.lodz.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: (Numeracja zgodna z SWZ) 15.1.4 Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu zosta³y opisane w Instrukcji u¿ytkowania systemu miniPortal oraz Regulaminie ePUAP.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): (Numeracja zgodna z SWZ) 28.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych
w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) uprzejmie informujemy, ¿e:
28.1.1 Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta £odzi z siedzib±
w £odzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 £ód¼, tel.: +48 (42) 638-44-44,
fax: +48 (42) 272-60-01, e-mail: lckm@uml.lodz.pl.
28.1.2 Administrator wyznaczy³ inspektora oraz zastêpcê inspektora ochrony danych osobowych, z którymi mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ poprzez e-mail iod@uml.lodz.pl Z inspektorem ochrony danych i jego zastêpc± mo¿na siê kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych przez Urz±d Miasta £odzi oraz korzystania z praw zwi±zanych
z przetwarzaniem danych.
28.1.3 Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy
w Urzêdzie Miasta £odzi.
Ogóln± podstawê do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 10 ogólnego rozporz±dzenia.
Szczegó³owe cele przetwarzania danych zosta³y wskazane
w nastêpuj±cych przepisach:
a) ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych;
b) ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
c) ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
d) ustawie z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci.
Pani/Pana dane bêd± przetwarzane w celu:
 przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego
i wy³onienie wykonawcy;
 zawarcia umowy;
 rozliczenia finansowo- ksiêgowego.
28.1.4 Dane osobowe mog± byæ udostêpniane innym podmiotom, uprawnionym
do ich otrzymania na podstawie obowi±zuj±cych przepisów prawa, tj. na podstawie art. 18 i art. 74 Prawa zamówieñ publicznych a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, tj. podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi pocztowe, kurierskie, us³ugi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe, osobom i podmiotom zainteresowanym prowadzonym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, a tak¿e podmiotom korzystaj±cym z Biuletynu Informacji Publicznej, Biuletynu Zamówieñ Publicznych, Bazy konkurencyjno¶ci oraz internetowej platformy zakupowej – eKatalogi, bêd±cej w gestii Urzêdu Zamówieñ Publicznych. Dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów miêdzynarodowych.
28.1.5 Dane osobowe bêd± przetwarzane, w tym przechowywane przez okres 4 lat, licz±c od pierwszego stycznia roku nastêpuj±cego po roku, w którym sprawa zosta³a zakoñczona, a nastêpnie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez okres 5 lat, zgodnie kategori± B5, w przypadku dokumentacji postêpowania oraz 10 lat
w zwi±zku z zawart± umow±, zgodnie z kategori± archiwaln± B10,
a w przypadku zmiany kategorii archiwalnej dokumentacji przez okres zgodny ze zmienion± kategori± archiwaln± dokumentacji. W przypadku zamówieñ finansowanych ze ¶rodków funduszy europejskich lub innych ¶rodków ni¿ pochodz±ce z bud¿etu Unii Europejskiej na podstawie odrêbnych przepisów tym zakresie do 25 lat.
28.1.6 W zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiada Pani/Pan prawo do:
a) dostêpu do tre¶ci swoich danych, na podstawie art. 15 ogólnego rozporz±dzenia;
b) sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporz±dzenia;
c) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporz±dzenia.
Ci±g dalszy w pkt. 28.1.7, 28.1.8, 28.1.9, 28.2 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DSR-ZP-II.271.108.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opa³owego do kot³owni na rzecz Urzêdu Miasta £odzi oraz miejskich jednostek organizacyjnych
w 2022 r. Przewidywana liczba dostawy m3 oleju opa³owego w okresie trwania umowy, zgodnie z poni¿szym zestawieniem:
1) Urz±d Miasta £odzi, dostawa do kot³owni w budynku ul. Krzemieniecka 2B - 30 m3, 2) Liceum Ogólnokszta³c±cego nr XXX w £odzi, ul. Sowiñskiego 50/56 - 31 m3, 3) Przedszkole Miejskie Nr 2 w £odzi, ul. Demokratyczna 61/63 - 9 m3, 4) Przedszkole Miejskie Nr 93 w £odzi, ul. Wichrowa 1A - 8 m3, 5) Specjalny O¶rodek Szkolno - Wychowawczy Nr 6 w £odzi, ul. Dziewanny 24 - 55 m3, 6) Szko³a Podstawowa Nr 204 w £odzi, ul. Gajcego 7/11 - 35 m3, 7) Szko³a Podstawowa Nr 120 w £odzi, ul. Centralna 40 - 28 m3.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w Za³±czniku Nr 1 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zamawiaj±cy przewiduje:
prawo opcji na podstawie art. 441 ustawy Pzp – Zamawiaj±cy
w okresie obowi±zywania umowy mo¿e skorzystaæ z prawa opcji (zgodnie z tre¶ci± § 3 wzoru umowy) i zwiêkszyæ ilo¶æ zamawianego oleju opa³owego dla poszczególnych odbiorców o wielko¶æ nie wiêksz± ni¿ podana poni¿ej w m3:
1) UM£ w £odzi, dostawa ul. Krzemieniecka 2B – 3 m3,
2) Liceum Ogólnokszta³c±cego nr XXX w £odzi, ul. Sowiñskiego 50/56
– 1 m3,
3) Przedszkole Miejskie Nr 2 w £odzi, ul. Demokratyczna 61/63
– 0,5 m3,
4) Przedszkole Miejskie Nr 93 w £odzi, ul. Wichrowa 1A – 0,5 m3,
5) Specjalny O¶rodek Szkolno - Wychowawczy Nr 6 w £odzi,
ul. Dziewanny 24 - 0 m3,
6) Szko³a Podstawowa Nr 204 w £odzi, ul. Gajcego 7/11 – 4 m3,
7) Szko³a Podstawowa Nr 120 w £odzi, ul. Centralna 40 – 7 m3.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

(Numeracja zgodna z SWZ) 10.1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Wykonawca winien wykazaæ, i¿ posiada aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Regulacji Energetyki zgodnie z ustaw±
z 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: (Numeracja zgodna z SWZ) 11.4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmuj±:
11.4.1 O¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych
w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego,
o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
• art. 108 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
• art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp dotycz±cych zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
– zgodnie z Za³±cznikiem nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: (Numeracja zgodna z SWZ) 11.4.2 aktualn± (wa¿n±) koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki zgodnie z ustaw± z 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozosta³e kwestie zwi±zane z umow± zosta³y okre¶lone we wzorze umowy (Za³±cznik nr 6 do SWZ)

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-01 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostêpnego na ePUAP (Elektronicznej Skrzynki Podawczej – nazwa – Urz±d Miasta £odzi) i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-01 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-12-30

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

(Numeracja zgodna z SWZ)
29.3 Zamawiaj±cy nie przewiduje:
29.3.1 zawarcia umowy ramowej,
29.3.2 rozliczania w walutach obcych,
29.3.3 wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
29.3.4 zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu,
29.3.5 wymogu lub mo¿liwo¶ci z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia katalogów elektronicznych do oferty,
29.3.6 udzielenia zamówieñ, o których mowa art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
29.4 Zamawiaj±cy przewiduje:
29.4.1 prawo opcji na podstawie art. 441 ustawy Pzp – Zamawiaj±cy
w okresie obowi±zywania umowy mo¿e skorzystaæ z prawa opcji (zgodnie z tre¶ci± § 3 wzoru umowy) i zwiêkszyæ ilo¶æ zamawianego oleju opa³owego dla poszczególnych odbiorców o wielko¶æ nie wiêksz± ni¿ podana poni¿ej w m3:
1) UM£ w £odzi, dostawa ul. Krzemieniecka 2B – 3 m3,
2) Liceum Ogólnokszta³c±cego nr XXX w £odzi, ul. Sowiñskiego 50/56
– 1 m3,
3) Przedszkole Miejskie Nr 2 w £odzi, ul. Demokratyczna 61/63
– 0,5 m3,
4) Przedszkole Miejskie Nr 93 w £odzi, ul. Wichrowa 1A – 0,5 m3,
5) Specjalny O¶rodek Szkolno - Wychowawczy Nr 6 w £odzi,
ul. Dziewanny 24 - 0 m3,
6) Szko³a Podstawowa Nr 204 w £odzi, ul. Gajcego 7/11 – 4 m3,
7) Szko³a Podstawowa Nr 120 w £odzi, ul. Centralna 40 – 7 m3.
29.5 Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozosta³e kwestie zwi±zane
z umow± zosta³y okre¶lone we wzorze umowy (Za³±cznik nr 6 do SWZ)

Termin wykonania zamówienia z wykorzystaniem prawa opcji: od dnia zawarcia umowy, (lecz nie wcze¶niej ni¿ od dnia 01 stycznia 2022 r.) do dnia 31 grudnia 2022 r.

ZAMAWIAJ¡CY:
Miasto £ód¼ - Urz±d Miasta £odzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 £ód¼
NIP: 725-002-89-02
dzia³aj±cy na podstawie:
• art. 44 ust. 2 i art. 49 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. 2021 poz. 1129 ze zm.), zwanej dalej „ustaw± Pzp”, jako podmiot wykonuj±cy zadania Centralnego Zamawiaj±cego oraz
• art. 41 ustawy Pzp jako podmiot upowa¿niony do przeprowadzenia postêpowania w imieniu Miasta £odzi - Urzêdu Miasta £odzi oraz nw. miejskich jednostek organizacyjnych (Zamawiaj±cych):
1) Urz±d Miasta £odzi, ul. Krzemieniecka 2B
2) Liceum Ogólnokszta³c±ce Nr XXX w £odzi, ul. Sowiñskiego 50/56,
3) Zespó³ Przedszkoli Miejskich Nr 2 w £odzi, ul. Demokratyczna 61/63,
4) Przedszkole Miejskie Nr 93 w £odzi, ul. Wichrowa 1A,
5) Specjalny O¶rodek Szkolno - Wychowawczy Nr 6 w £odzi, ul. Dziewanny 24,
6) Szko³a Podstawowa Nr 204 w £odzi, ul. Gajcego 7/11,
7) Szko³a Podstawowa Nr 120 w £odzi, ul. Centralna 40.

PROWADZ¡CY POSTÊPOWANIE:
Wydzia³ Zamówieñ Publicznych
w Departamencie Strategii i Rozwoju
Urzêdu Miasta £odzi
ul. ks. Ignacego Skorupki 21
90-532 £ód¼
tel.: +48 (42) 638-48-88
e-mail: zamowienia@uml.l-odz.pl

Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:
http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/
https://miniportal.uzp.gov.pl/

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.