Ogłoszenie z dnia 2025-06-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa Mostu Św. Jana w Lądku-Zdroju zniszczonego w wyniku powodzi w 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LĄDEK-ZDRÓJ
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Inwestycji i Rozwoju
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718113
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 31
1.5.2.) Miejscowość: Lądek-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-540
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748117884
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ladek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ladek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa Mostu Św. Jana w Lądku-Zdroju zniszczonego w wyniku powodzi w 2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-238cdcaf-c350-4707-8570-53e54ffafa8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278847
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11250983.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1125098
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawiera ROZDZ. VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule związane z ochroną danych osobowych zawiera Rozdz. XXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzule związane z ochroną danych osobowych zawiera Rozdz. XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WR.271.17.2025.206
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odbudowa Mostu Św. Jana zniszczonego w wyniku powodzi w 2024 r.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) Celem zadania jest odbudowa Mostu Św. Jana w Lądku Zdroju nad rzeką Biała Lądecka. Przedmiotowy obiekt znajduje się w granicach województwa dolnośląskiego, powiatu kłodzkiego, na terenie gminy Lądek Zdrój w miejscowości Lądek Zdrój. Stan mostu przed powodzią z dnia 15.09.2024 r. był niezadowalający w związku z czym właściciel mostu, Gmina Lądek - Zdrój, w drodze przetargu, zleciła wykonanie dokumentacji projektowej na odbudowę przedmiotowego obiektu. W trakcie opracowywania dokumentacji projektowej doszło do katastrofy naturalnej, w wyniku której znaczna część mostu uległa uszkodzeniu.
2) Most objęty opracowaniem to dwuprzęsłowy most łukowy, rozciągający się nad nurtem rzeki Biała Lądecka, zaakcentowany filarem stojącym pośrodku koryta rzeki. Balustrada blokowa z kamiennych głazów, częściowo obrobionych, wyrównywanych do płaszczyzny, częściowo z łupków, pierwotnie tynkowana nakryta odkutymi blokami piaskowca. Łuki przęseł wymurowane z łupków o nieregularnym kształcie, spotyka się też kamienie skał przeobrażonych a także pojedyncze kawałki cegieł, tarcze również pierwotnie tynkowane. Po lewej stronie mostu, idąc w kierunku rynku, nad filarem uskok w balustradzie, w którym umieszczona jest na postumencie z piaskowca barokowa kamienna figura św. Jana Nepomucena. Tarcze czołowe mostu, różnią się formą kształtu podpory, która stoi na rzece.
3) Od strony rzeźby filar ma regularny kształt, prostokąta, który na wysokości łuków rozszerza się klinowo, tworząc masywną, regularną podporę. W podstawie filara cokół, wykonany z obrobionych formaków piaskowca. Piaskowiec znajduje się w przyporze, starannie wymurowanej z poziomych bloków, każdy blok precyzyjnie obrobiony, proste krawędzie ściśle przylegają do siebie niwelując fugę. Elementy przypory przykrywają częściowo łuki, których krawędź wykonana z formaków, prawdopodobnie piaskowcowych. Na szczycie przypory czapa betonowa zwieńczona trójkątnie. Na tarczach i balustradach znajdują się obecnie pozostałości rustykalnego tynku. Kamienny budulec połączony bardzo jasną wapienną zaprawą o bardzo zróżnicowanym kruszywie zawierającym kawałki ceramiki, żwir o zróżnicowanym ziarnie.
4) Most na Białej Lądeckiej wzniesiony został w 1565 r. jako kamienny most dwuprzęsłowy przerzucony przez koryto na wysokości przedmieścia miasta. Należy do nielicznych, zachowanych na terenie Ziemi Kłodzkiej mostów o tradycyjnej konstrukcji związanej z technicznym budownictwem średniowiecza. W 1709 r. na środku mostu przy balustradzie ustawiono barokową figurę św. Jana Nepomucena. Był wielokrotnie odnawiany – w 1752 r. – z tego czasu podochodzi piaskowcowa tablica upamiętniająca to wydarzenie z datą wmurowana w balustradę; kolejne remonty miały miejsce w 1783 i 1822 r. Most wyłączony był z ruchu kołowego i służył jako przejście piesze.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45221000-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów i tuneli, szybów i kolei podziemnej
45221100-3 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów
45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
45221119-9 - Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1) Cena (C) – 60 %
2) Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – 40 %
1.1. Kryterium Cena (C) - oferta z najniższą ceną za realizację przedmiotu zamówienia otrzyma maksymalną liczbę 60 punktów, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
C= Cmin / Cb x 60 = … pkt
C - liczba punktów w kryterium Cena
Cmin - najniższa cena ofertowa w zbiorze ofert podlegających ocenie
Cb - cena ofertowa ocenianej oferty
1.2. Kryterium Gwarancja na roboty budowlane (Grb) – ocena w tym kryterium polega na przyznaniu ofercie Wykonawcy dodatkowych punktów (max. 40 pkt) w zależności od zaoferowanego okresu gwarancji na roboty budowlane, kryterium okresu gwarancji (w miesiącach) – obliczone będzie wg wzoru:
Grb = (Gb-Gmin) / (Gmax – Gmin) x 40 =……..pkt
Grb – ilość przyznanych pkt w ramach kryterium
Gb – okres gwarancji w badanej ofercie w miesiącach
Gmin. – minimalny okres gwarancji w miesiącach
Gmax. – maksymalny okres gwarancji w miesiącach
Minimalny okres gwarancji na roboty budowlane wynosi 60 miesięcy a maksymalny punktowany okres gwarancji 120 miesięcy od daty odbioru końcowego.
Uwaga:
a)W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin gwarancji 120 miesięcy (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin wskazany przez Wykonawcę).
b) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji równego 60 miesięcy – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt.
c) W przypadku niepodania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 60 miesięcy).
d) W przypadku podania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym terminu gwarancji krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako „minimalny” – oferta będzie podlegać odrzuceniu.
2. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, która uzyska w sumie największą liczbę punktów w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.4.1. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na wykonaniu napraw elementów kamiennych polegających na uzupełnianiu ubytków i uszkodzeń za pomocą odpowiednio dobranych fragmentów kamienia lub specjalnych zapraw, realizowanych na obiekcie wpisanym do rejestru/ewidencji zabytków, o wartości co najmniej 3 000 000,00 zł brutto.Uwaga: Dla wartości wyrażonych w innej walucie niż PLN Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP ogłoszonego w dniu wszczęcia postępowania.
1.4.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować co najmniej 1 osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej (pełniącą jednocześnie funkcję kierownika budowy), która w ciągu ostatnich 5 lat pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót, na co najmniej 1 robocie budowlanej realizowanej na obiekcie wpisanym do rejestru/ewidencji zabytków o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto.
Uwaga 1: Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadania uprawnień dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w Ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
Uwaga 2: Dla wartości wyrażonych w innej walucie niż PLN Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP ogłoszonego w dniu wszczęcia postępowania
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. wykaz robót budowlanych, o których mowa w ROZDZ. XVII pkt 1.4.1, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty –załącznik nr 4 do SWZ - I ,
5.2. wykazu osób, o których mowa w ROZDZ. XVII pkt 1.4.2 skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 4 do SWZ - II.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz ofertowy, wg zał. nr 1 do SWZ; Kosztorys wykonany metodą uproszczoną; Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby z art. 118 ust. 4 Pzp oraz Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę, wg zał. nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy); Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, wg zał. nr 6 do SWZ (jeśli dotyczy); Odpowiedni dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, w tym do podpisania oferty (lub do podpisania pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy), tj. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i InformacjiSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 50 000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (m.in. spółka cywilna, konsorcjum) - art. 58 ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.2. Szczegółowe informacje dot. składania ofert przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zawiera ROZDZ. XVIII SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa projekt umowy - zał. nr 3 do swz7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-01 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1125098
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-01 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia: od podpisania umowy do 15.12.2025 r.Wskazanie daty wykonania umowy jest uzasadnione obiektywną przyczyną, tj. wyznaczonym terminem na wykonanie i rozliczenie dofinansowania przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
INNE PRZETARGI LĄDEK-ZDRÓJ
- Odbudowa Mostu Św. Jana w Lądku-Zdroju zniszczonego w wyniku powodzi w 2024 r.
- Odbudowa dwóch mostów w Lądku-Zdroju zniszczonych w wyniku powodzi w 2024 r.
- Sukcesywna dostawa pieczywa dla Uzdrowiska Lądek - Długopole S.A.
- Sukcesywne dostawy JAJ dla Uzdrowiska Lądek - Długopole S.A.
- Remont trzech mostów w Trzebieszowicach zniszczonych w wyniku powodzi w 2024 r.
więcej: przetargi LĄDEK-ZDRÓJ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa tunelu rowerowego w nasypie kolejowym w Oleśnicy w ciągu szlaku rowerowego Trasy Kamiennej Cyklostrady Dolnośląskiej
- Odbud.ujęcia wody w Gł-zach - Przeb. zbiorników reten.dla rzecznego ujęcia wody, Odtworz. połączenia rurociągu wody surowej przechodzącego przez rzekę wraz z infrastr. teletech. w trybie zapr. i wyb.
- WYKONANIE ROBÓT REMONTOWYCH WOLNYCH LOKALI MIESZKALNYCH (PUSTOSTANÓW) STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY WROCŁAW
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Siemiatycze - Korzeniówka Duża
- Odbudowa Mostu Św. Jana w Lądku-Zdroju zniszczonego w wyniku powodzi w 2024 r.
- Remont drogi gminnej o nr 102999 O w Dobrodzieniu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.