eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Knurów › Budowa instalacji gazowej, ogrzewania oraz kot³owni gazowej dla zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR przy ul. Dworcowej 28 w Knurowie.



Og³oszenie z dnia 2021-11-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji gazowej, ogrzewania oraz kot³owni gazowej dla zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR przy ul. Dworcowej 28 w Knurowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji w Knurowie

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: MOSiR Knurów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276905595

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Górnicza 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Knurów

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-193

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 330 48 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mosirknurow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mosirknurow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa instalacji gazowej, ogrzewania oraz kot³owni gazowej dla zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR przy ul. Dworcowej 28 w Knurowie.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-75dcd6fd-4b1b-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00277514

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00001000/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 „Budowa instalacji gazowej, ogrzewania oraz kot³owni gazowej dla zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR przy ul. Dworcowej 28 w Knurowie”

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, odbywa siê przy u¿yciu:
a) miniPortalu, który jest dostêpny pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
b) ePUAPu dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
c) poczty elektronicznej.

Adres strony internetowej - https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w niniejszym postêpowaniu, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
3. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularza z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
4. Sposób komunikowania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert):
1) w niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, zawiadomieñ oraz przekazywania informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem og³oszenia z BZP lub ID postêpowania lub numerem referencyjnym postêpowania wskazanym poni¿ej w Sekcji IV pkt 4.1.2),
2) Wykonawca mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Zamawiaj±cym za pomoc± poczty elektronicznej, email: sekretariat@mosirknurow.pl.
3) dokumenty elektroniczne, sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem „Formularza do komunikacji” jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych za pomoc± poczty elektronicznej, na wskazany w punkcie powy¿ej adres email.
4. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków
komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r.
w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
5. zgodnie z § 11 ust. 2 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (zwane dalej rozporz±dzeniem) okre¶la siê niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce korzystanie z poczty elektronicznej Zamawiaj±cego:
1) dostêp do sieci Internet o minimalnej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 10 MB/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o parametrach wymaganych przez zainstalowany system operacyjny (np. MS Windows 7, Mac Os x 10,4, Linux lub ich nowsze wersje),
3) zainstalowane oprogramowanie umo¿liwiaj±ce wysy³anie wiadomo¶ci e-mail,
4) zainstalowany program Adobe Acrobat lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf,
5) dopuszczalny ³±czny rozmiar przesy³anych plików w jednej wiadomo¶ci za po¶rednictwem poczty elektronicznej wynosi 30 MB, za³±cznik, którego ³±czny rozmiar bêdzie wiêkszy ni¿ 30 MB nale¿y przes³aæ w kilku odrêbnych wiadomo¶ciach email.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) informujemy, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych jest Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji z siedzib± w Knurowie, ul. Górnicza 2, 44-193 Knurów, tel.: (32) 330-48-10, faks (32) 330-48-12, e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl, strona internetowa: www.mosirknurow.pl, BIP: www.knurow.bip.info.pl, reprezentowany przez Dyrektora MOSiR.
2) W sprawach zwi±zanych z przetwarzaniem danych osobowych mo¿na siê kontaktowaæ z MOSIR Knurów, dostêpnym pod adresem e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl. Osoby niekorzystaj±ce z poczty elektronicznej mog± z³o¿yæ zapytanie pisemne:
a) osobi¶cie do Miejskiego O¶rodka Sportu i Rekreacji, 44-193 Knurów, ul. Górnicza 2;
b) poczt± tradycyjn± na adres: Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji, 44-193 Knurów, ul. Górnicza 2;
c) z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
wskazuj±c formê w jakiej oczekuj± odpowiedzi i podaj±c dane kontaktowe niezbêdne do sposobu udzielenia odpowiedzi.
3) Dane osobowe s± gromadzone i przetwarzane w celu:
a) przeprowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) - przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze - Ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych;
b) przeprowadzenia postêpowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) – przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania w³adzy publicznej - Ustawa z dnia 11 wrze¶nia 2019r. Prawo zamówieñ publicznych;
c) wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b).
4) Podanie przez Pana/Pani± danych osobowych jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz do wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy. W przypadku niepodania swoich danych, nie bêdzie mo¿liwo¶ci:
a) wype³nienia obowi±zku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym - przeprowadzenie postêpowania o zamówienie publiczne. Mo¿e to skutkowaæ konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa;
b) zawarcia lub wykonania umowy.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MOSiR.2320.01.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji gazowej, centralnego ogrzewania wraz z zasobnikiem c.w.u oraz kot³owni gazowej dla istniej±cego budynku zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR zlokalizowanego w Knurowie przy ul. Dworcowej 28 wraz z niezbêdn± infrastruktur± i rozbiórkami w budynku.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) budowê instalacji gazowej, w tym:
a) budowê instalacji gazowej zewnêtrznej o d³ugo¶ci 147,58 m;
b) budowê instalacji gazowej wewn±trz zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR;
c) zabudowê skrzynki gazowej wraz z zaworem odcinaj±cym DN50, zaworem DN50 oraz sygnalizacj± ¶wietlno-akustyczn± na elewacji budynku.
Uwaga - w celu pod³±czenia budynku do sieci gazowej zostanie wykonane przy³±cze gazowe, które zostanie zakoñczone skrzynk± gazow± w linii ogrodzenia na dzia³ce Inwestora. Przy³±cze gazowe do sieci stanowi przedmiot odrêbnego opracowania i postêpowania administracyjnego, co nie jest elementem zamówienia. Zakres opracowania obejmuje instalacjê gazow± prowadzon± w ca³o¶ci na dzia³ce Inwestora na zewn±trz jak i wewn±trz budynku. Instalacja przebiegaæ bêdzie od kurka g³ównego w skrzynce gazowej zlokalizowanej w linii ogrodzenia na dzia³ce Inwestora.
2) rozbiórki i demonta¿e w budynku socjalnym wraz z utylizacj±, w tym:
a) demonta¿ ca³ej instalacji c.o. (piece, grzejniki, rury rozprowadzaj±ce, zawory, zbiorniki, zasobnik wody);
b) demonta¿ obudowy i grzejników na korytarzach;
c) rozbiórka fundamentu pod piecem wêglowym i zasobnikiem wody;
d) rozbiórka drzwi zewnêtrznych i wewnêtrznych, okien i krat wed³ug rysunków;
3) budowê instalacji centralnego ogrzewania oraz kot³owni gazowej, w tym:
a) dostawê i monta¿ kot³a gazowego o mocy 50 kW wraz z automatyk±;
b) dostawê i monta¿ instalacji centralnego ogrzewania wraz z dostaw± pompy obiegowej c.o.;
c) zabudowê i monta¿ ruroci±gów instalacji ogrzewania oraz grzejników na ca³ym obiekcie;
d) monta¿ zasobnika ciep³ej wody u¿ytkowej o pojemno¶ci 476 l wraz z pomp± obiegu c.w.u. w kot³owni;
e) monta¿ centralki gazowej, zasilacza systemowego 12V oraz czujnika gazu;
f) budowa wentylacji i wywiewu w kot³owni oraz dostawa i zabudowa przewodu spalinowo-powietrznego Ø110/Ø160 w wydzielonym po¿arowo szachcie kominowym;
g) wymiana istniej±cej stolarki okiennej i drzwiowej w kot³owni;
h) remont posadzki, ok³adzin ¶ciennych i sufitowych w kot³owni;
i) wymiana instalacji sanitarnej (wpust pod³ogowy wraz z kanalizacj± pod posadzkow±) w kot³owni;
j) próby ci¶nieniowe i uruchomienie uk³adu grzewczego, odbiory;
k) wykonanie zabezpieczeñ p. po¿., wyposa¿enie kot³owni w ga¶nice i oznakowanie obiektu stosowane do zaprojektowanego ¼ród³a zasilania i wymogów oraz aktualizacja instrukcji bezpieczeñstwa po¿arowego.
3. Szczegó³owy zakres przedmiotu umowy okre¶la dokumentacja projektowa i Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz ustalenia wynikaj±ce z wzoru umowy. Wykonawca obowi±zany jest zapoznaæ siê z SWZ i jej za³±cznikami i zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie urz±dzeñ i materia³ów równowa¿nych wszêdzie tam, gdzie w dokumentacji projektowej opisa³ przedmiot zamówienia za pomoc± znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego Wykonawcê.
5. Wszelkie parametry, w tym parametry techniczno - eksploatacyjne oraz u¿ytkowe urz±dzeñ i materia³ów zastosowanych przez Wykonawcê przy realizacji zamówienia musz± spe³niaæ wymogi wskazane w dokumentacji projektowej. Podanie typów urz±dzeñ oraz nazw producentów nale¿y traktowaæ jako przyk³adowe.
6. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do udzielenia gwarancji jako¶ci na wykonany przedmiot zamówienia (robociznê i materia³y) na okres zadeklarowany w ofercie, nie krótszy ni¿ 36 miesiêcy. Bieg terminu gwarancji rozpocznie siê w dniu podpisania protoko³u odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê. Warunki gwarancji okre¶la wzór Karty Gwarancyjnej stanowi±cej Za³. Nr 3 do wzoru umowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z udzia³u w postêpowaniu w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 108 ust. 1 PZP oraz w art. 109 ust. 1 pkt 1) i pkt 4) PZP, z zastrze¿eniem art. 110 ust. 2 PZP.
2. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± co najmniej 250.000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu, je¿eli wyka¿e siê:
a) do¶wiadczeniem w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych o warto¶ci brutto min. 250.000,00 z³ ka¿da, polegaj±cych na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji gazowej wewnêtrznej i/lub zewnêtrznej budynku i/lub instalacji centralnego ogrzewania w budynku i/lub kot³owni gazowej w budynku,
Warunek, o którym mowa wy¿ej zostanie spe³niony je¿eli jeden podmiot wyka¿e, ¿e posiada do¶wiadczenie w wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych opisanych powy¿ej.
b) dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:
b.1) kierownikiem budowy - osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, oraz minimum 3 - letnie do¶wiadczenie zawodowe, po uzyskaniu uprawnieñ budowlanych.
W przypadku zaistnienia konieczno¶ci prowadzenia prac budowlanych w innych bran¿ach Wykonawca zapewni dodatkowe osoby dla ka¿dej z bran¿, posiadaj±ce odpowiednie uprawnienia.
Osoby przewidziane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie musz± posiadaæ wymagane uprawnienia, które zosta³y wydane zgodnie z ustaw± Prawo budowlane z dn. 7 lipca 1994 r. art. 12 ust. 1 ppkt 2), ust. 7, art. 12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowi±zuj±cych przed wej¶ciem w ¿ycie ustawy Prawo budowlane z 1994 r., natomiast w przypadku osób, które uzyska³y uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej, a tak¿e osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. Królestwo Norwegii, Ksiêstwo Liechtensteinu, Republika Islandii) i obywateli Konfederacji Szwajcarskiej, posiadane uprawnienia musz± spe³niaæ warunki okre¶lone
w Ustawie z dn. 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej musz± legitymowaæ siê decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzj± o prawie do ¶wiadczenia us³ug transgranicznych, wydanymi przez w³a¶ciwe rady izby in¿ynierów, albo udokumentowaæ, ¿e zda³y egzamin na uprawnienia budowlane przed w³a¶ciw± izb±.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej
grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej; Wzór o¶wiadczenia znajduje siê w Za³. nr 6 do SWZ. O¶wiadczenie powy¿sze nie bêdzie wymagane w przypadku, gdy w postêpowaniu zostanie z³o¿ona tylko jedna oferta.
b) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej KRUS potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio
przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
e) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wy¿ej w lit. b), lit. c) i lit. d) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce
odpowiednio, ¿e:
e.1) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
e.2) nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczêcia tej procedury, - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
f) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej w lit. e), lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub
administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia,na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego w Rozdz. 4 ust. 2 pkt 3) SWZ;
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa powy¿ej, wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu lub kryterium selekcji dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych,czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Zakres wykazu musi potwierdzaæ spe³nianie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale 4 ust. 2 pkt 4) lit. a) SWZ w zakresie do¶wiadczenia. Wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 7a do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie wykaz wraz z dowodami sk³ada ten z Wykonawców, który wykazuje spe³nianie warunku, z zastrze¿eniem Rozdz. 4 ust. 2 pkt 4) lit. a) SWZ.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Zakres ww. dokumentu musi potwierdzaæ spe³nienie odpowiednio warunku okre¶lonego w Rozdziale 4 ust. 2 pkt 4) lit. b) SWZ. Wzór wykazu stanowi Za³±cznik nr 7b do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokument ten sk³ada przynajmniej jeden z Wykonawców.
d) Je¿eli dokumenty, o których mowa powy¿ej w lit. a) i b) bêd± wskazywa³y warto¶ci w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca powinien dokonaæ przeliczenia na PLN wg ¶redniego kursu NBP z dnia, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych (dalej BZP). W przypadku, gdy w dokumentach, o których mowa wy¿ej w lit. a) i b) wskazane zostan± przez Wykonawcê warto¶ci w walucie innej ni¿ PLN, warto¶ci te zostan± przeliczone na PLN wg kursu ¶redniego NBP na dzieñ, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w BZP. Je¿eli w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu w BZP nie bêdzie opublikowana tabela kursów walut NBP, przyjêty zostanie do przeliczenia na PLN kurs z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji og³oszenia o zamówieniu w BZP.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. O¶wiadczenia i dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
a) Pe³nomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów z³o¿onych wraz z ofert±,
b) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, dotycz±ce Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, Podwykonawcy.
c) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 1b do SWZ.
d) Wykonawca, w przypadku zamiaru powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia
Podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby (je¿eli jest ju¿ znany), przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tak¿e o¶wiadczenie Podwykonawcy, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego Podwykonawcy z postêpowania. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 1c do SWZ.
e) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia zobowi±zanie podmiotów udostêpniaj±cych zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, o których mowa w Rozdz. 4 ust. 9 SWZ, zawieraj±ce w szczególno¶ci informacje wymienione w Rozdz. 4 ust. 10 SWZ, z zastrze¿eniem Rozdz. 4 ust. 12 SWZ. Wzór zobowi±zania podmiotu udostêpniaj±cego zasoby stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ.
2. Sk³adanie dokumentów na wezwanie:
a) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 PZP, zobowi±zany jest przedstawiæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) do d) SWZ.
b) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia wskazanych w ofercie podwykonawcom, nie bêd±cych podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby na zasadach okre¶lonych w art 118 PZP, zobowi±zany jest przedstawiæ w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) do d) SWZ.
c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. a) do d) SWZ sk³ada ka¿dy z tych Wykonawców.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa wy¿ej w ust. 1 i 2 zostan± spe³nione je¿eli:
1) ¿aden z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie nie bêdzie podlegaæ wykluczeniu z postêpowania,
2) Wykonawcy ³±cznie spe³ni± warunki udzia³u w postêpowaniu, za wyj±tkiem wskazanych w Rozdz. 4 ust. 2 pkt 4) lit. a) SWZ.
3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wskazanych w Rozdz. 4 ust. 2 pkt 4) lit. a) i lit. b) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane – a wykazanych w o¶wiadczeniu stanowi±cym za³. nr 5 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca przystêpuj±cy do przetargu winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 4.000,00 z³ (s³ownie: cztery tysi±ce z³otych).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 PZP.
4. Wadium wnoszone w formie pieni±dza wnosi siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w: GETIN NOBLE Bank S.A., konto nr 73 1560 0013 2097 8226 6000 0010 z dopiskiem wadium – nr referencyjny postêpowania. Za termin wniesienia wadium uwa¿a siê termin uznania rachunku bankowego Zamawiaj±cego.
5. Wadium w pieni±dzu przechowywane jest na rachunku bankowym.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. Wadium nie mo¿e zawieraæ klauzuli zwalniaj±cej gwaranta lub porêczyciela od odpowiedzialno¶ci wskutek zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta lub porêczyciela.
7. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia winno:
1) byæ wystawione na Miejski O¶rodek Sportu i Rekreacji, ul. Górnicza 2, 44-193 Knurów,
2) wskazywaæ nr i nazwê postêpowania,
3) zawieraæ zobowi±zanie Gwaranta lub Porêczyciela do nieodwo³alnego i bezwarunkowego zap³acenia kwoty wadium na pierwsze pisemne ¿±danie zap³aty Zamawiaj±cego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium okre¶lonego w ustawie z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych.
4) Gwarant (Porêczyciel) nie mo¿e uzale¿niaæ dokonania zap³aty od spe³nienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przed³o¿enia jakiejkolwiek dokumentacji.
5) termin obowi±zywania gwarancji lub porêczenia nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±.
6) w przypadku gdy, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wnosz± wadium w postaci gwarancji lub porêczenia to z ich tre¶ci musi wynikaæ, ¿e odnosz± siê one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub porêczenia jak i wszystkich pozosta³ych Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
8. Zaleca siê aby dokument wadialny (gwarancje lub porêczenia), stanowi³ osobny plik opatrzony nazw± „Wadium_[nr referencyjny postêpowania]” z³o¿ony wraz z ofert± i innymi dokumentami w jednym pliku archiwum (.zip).
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium, lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP.
10. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach i w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 98 PZP.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Do oferty Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± za³±czyæ:
a) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo.
b) O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 1a do SWZ.
c) Wykonawcy sk³adaj± o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w zakresie okre¶lonym w Rozdz. 4 ust. 7 SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
d) Odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, dotycz±ce ka¿dego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wzór umowy stanowi Za³±cznik nr 3 do SWZ.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy – Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ wzoru umowy w stosunku do tre¶ci oferty w nastêpuj±cych przypadkach:
1) wyst±pienia prac dodatkowych spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w art. 455 ust. 2 ustawy PZP,
2) zmiany terminu okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) Umowy w przypadku:
a) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania prac dodatkowych, o których mowa w pkt 1) niniejszego ustêpu,
b) dzia³ania si³y wy¿szej, z zastrze¿eniem ust. 7 niniejszego paragrafu,
c) zawieszenia przez Zamawiaj±cego wykonania prac z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
d) wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w § 8 ust. 1 Umowy,
e) przed³u¿enia siê terminu uzyskania przez Wykonawcê opinii, uzgodnieñ i zatwierdzeñ, wydawanych przez osoby trzecie i organy administracji publicznej, ponad 30 (trzydzie¶ci) dni od daty z³o¿enia przez Wykonawcê kompletnego wniosku o wydanie opinii, uzgodnienia lub zatwierdzenia,
f) nieprzekazania przez Zamawiaj±cego Terenu budowy Wykonawcy w terminie ustalonym w § 2 ust. 2 pkt 1) Umowy, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
g) wyst±pienia konieczno¶ci dokonania uzgodnieñ z Zamawiaj±cym dotycz±cych realizacji robót, w tym miêdzy innymi procedury zwi±zanej z uzgodnieniem technologii prac lub ze zmian± rozwi±zañ projektowych.
3) ograniczenia zakresu Przedmiotu Umowy w przypadku, o którym mowa w § 9 ust. 7 Umowy oraz zwi±zanego z tym zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy.
4) wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych i robót zamiennych, o których mowa w § 7 Umowy, pod warunkiem, i¿ zmiany te zostan± zaakceptowane przez nadzór autorski i Zamawiaj±cego, w tym zmniejszenia lub zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku, o którym mowa odpowiednio w § 7 pkt 3) i pkt 4) Umowy.
5) zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w § 9 ust. 1 Umowy w przypadku konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych.
6) aktualizacji Harmonogramu realizacji z przyczyn zaakceptowanych przez Zamawiaj±cego.
7) zmiany osób wymienionych w § 3 ust. 2 pkt 1) Umowy oraz w § 16 ust. 1 Umowy - zgodnie z wymaganiami oraz w przypadkach okre¶lonych w § 3 ust. 2 pkt 2) – 5) Umowy oraz w § 16 Umowy,
8) zmiany zakresu robót powierzanych Podwykonawcom, okre¶lonego w § 5 ust. 1 Umowy.
9) zmiany wynagrodzenia brutto Wykonawcy okre¶lonego w § 9 ust. 1 Umowy, w przypadku ustawowej zmiany wysoko¶ci stawki podatku VAT, zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 9 ust. 9 Umowy.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 2 dopuszczalne s± pod nastêpuj±cymi warunkami:
1) Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ umowy zobowi±zana jest do pisemnego wykazania zasadno¶ci wprowadzenia zmian;
2) druga Strona nie ma obowi±zku wyra¿enia zgody na zmianê umowy, nawet je¶li wyst±pi³y okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 2;
3) zmiana postanowieñ umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-07 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu, pos³uguj±c siê identyfikatorem postêpowania uwidocznionym na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-07 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-05

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Pe³ny tytu³ postêpowania:
„Budowa instalacji gazowej, ogrzewania oraz kot³owni gazowej dla zaplecza szatniowego Stadionu Miejskiego MOSiR przy ul. Dworcowej 28 w Knurowie” realizowana w ramach zadania pt. ”Modernizacja systemu centralnego ogrzewania, ciep³ej wody u¿ytkowej i wentylacji”.

Wyznacza siê nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
1) Patryk Pietraczyk - Kierownik Obiektów MOSiR Knurów, tel. 32 441 97 39,
e-mail: sekretariat@mosirknurow.pl lub p.pietraczyk@mosirknurow.pl

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.