Ogłoszenie z dnia 2025-06-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00167963/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-28
- 2025/BZP 00187878/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-11
- 2025/BZP 00204781/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Modernizacja budynku zabytkowego w Kłobuczynie w celu utworzenia centrum dla grup defaworyzowanych o szczególnych potrzebach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gaworzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647587
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 95
1.5.2.) Miejscowość: Gaworzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-180
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 768316285
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.kubas@gaworzyce.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gaworzyce.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gaworzyce1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja budynku zabytkowego w Kłobuczynie w celu utworzenia centrum dla grup defaworyzowanych o szczególnych potrzebach”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-22040433-e84b-47a5-88d1-1f560bff6288
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00276309
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038076/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 "Modernizacja budynku zabytkowego w Kłobuczynie w celu utworzenia centrum dla grup defaworyzowanych o szczególnych potrzebach"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00167963
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Obiekt będący przedmiotem inwestycji jest to budynek wzniesiony w drugiej połowie XVIII w, przebudowywany i remontowany w XX i w XXI wieku. Obiekt wpisany jest do Rejestru Zabytków (nr A/3513/170 z dnia 15-03-1961) oraz stanowi cenny przykład architektury klasycystycznej. Budynek pierwotnie pełnił funkcję plebanii powiązany z kościołem zlokalizowanym po drugiej strony ulicy. W okresie powojennym znajdowała się z nim szkoła. Obecnie budynek jest nieużytkowany. Budynek zlokalizowany jest w Miejscowości Kłobuczyn w Gminie Gaworzyce.
W ramach zadania planuje się remont oraz przebudowę obiektu w celu dostosowania go do nowej funkcji. Przewiduje się trzy kondygnacje użytkowe.
Wejście główne do obiektu znajduje się na elewacji zachodniej. Funkcjonalnie parter podzielony jest na dwie części z centralnie lokalizowaną strefą wejściową oraz komunikacją ogólną. Z korytarza zorientowanego na osi wschód-zachód dostępne są schody prowadzące na wyższe kondygnacje, winda oraz poszczególne pomieszczenia. Północna część obiektu stanowi głównie punkt biblioteczny oraz wydzielono tu toaletę, pomieszczenie administracyjne oraz serwerownię. W południowej części kondygnacji zlokalizowana została izba pamięci oraz sala spotkań, do których przynależy aneks kuchenny. Przy wschodniej elewacji zaprojektowano kotłownię oraz windę osobową.
Pierwsze piętro obiektu również z centralnie zorientowaną komunikacją z której dostępne są dwie toalety, w tym jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Północna część kondygnacji stanowi pomieszczenie przeznaczone na punkt rozwoju przedsiębiorczości na terenach wiejskich oraz dwupokojowe biuro. W części południowa zaprojektowano salę spotkań z wydzielonym aneksem oraz również pomieszczenie przeznaczone na punkt rozwoju przedsiębiorczości na terenach wiejskich.
Na ostatniej kondygnacji stanowiącej II piętro przewidziano sale warsztatowo-szkoleniowe, które nie stanowią pomieszczeń na stały pobyt ludzi. Pomieszczenia te wyposażono w aneksy kuchenne. We wschodniej części kondygnacji zlokalizowano również toaletę.
Poddasze nieużytkowe stanowi przestrzeń techniczną gdzie zlokalizowano urządzenia instalacji wentylacji mechanicznej na potrzeby sal warsztatowo-szkoleniowych zlokalizowanych na II piętrze.
Piwnica stanowi przestrzeń nieużytkową.
Powierzchnia wewnętrzna całego budynku po obrysie przegród zewnętrznych bez pomniejszenia o powierzchnię przekroju poziomego konstrukcji i przegród wewnętrznych:
• piwnica 47,88 m2
• parter 216,49 m2
• 1 piętro 226,80 m2
• 2 piętro 232,72 m2
łącznie pow. wewnętrzna 723,89 m2
W ramach zadania przewiduje się wykonanie zakresu następujących robót:
• roboty rozbiórkowe
• naprawa i wzmocnienia uszkodzonych elementów konstrukcji więźby dachowej
• naprawa drewnianych belek stropowych nad parterem i I piętrem
• zabezpieczenie konstrukcji drewnianych
• wykonanie nadproży
• roboty murowe
• naprawa zarysowanych ścian zewnętrznych
• wykonanie nowego pokrycia na dachach
• remont stropów nad parterem i I piętrem
• wykonanie szybu windowego
• naprawa schodów wejściowych do piwnicy
• zabezpieczenie elementów stalowych
• wykonanie konstrukcji dodatkowych
• remont elewacji zabytkowego obiektu
• wymianę stolarki okiennej na nową ze szkleniem zespolonym i spełniającą wymogi izolacyjności termicznej stawiane obecnie.
• wymianę stolarki zewnętrznej na nową (drzwi wejściowe drewniane, dwuskrzydłowe, niesymetryczne, drzwi na elewacji tylnej drewniane, jednoskrzydłowe ze zdobieniami wyposażone w naświetle).
• wymianę stolarki drzwiowej wewnętrznej na nową oraz renowację oryginalnych drzwi dwuskrzydłowych, które zachowały się na I piętrze na korytarzu.
• przełożenie pokrycia dachu, uszczelnienie oraz uzupełnienie warstw izolacji termicznej, wiatroizolacji oraz paroizolacji. Daszek wraz z obróbką nad wejściem głównym przeznaczony do uzupełnienia.
• wykonanie rynien i rur spustowych, obróbek blacharskich o parapetów
• wykonanie remontu i renowacji wykończenia wewnątrz budynku (zdobione sufity, posadzka piwnicy, wykończenie posadzek, schody, ściany wewnętrzne)
Wykonanie instalacji i urządzeń elektrycznych w modernizowanym budynku zabytkowym :
• wewnętrzną instalację zasilającą,
• tablice pomiarowe i rozdzielcze,
• instalacje odbiorcze,
• instalację telefoniczną oraz światłowodową,
• instalację RTV,
• instalację ochronną,
• instalację odgromową,
• instalację uziemiającą.
Instalacje odbiorcze: instalacja zasilająca odbiory technologiczne, instalacja gniazd wtykowych, oświetlenie ogólne pomieszczeń, oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne, oświetlenie na elewacji nad wejściami do obiektu, instalacja elektryczna wentylacji i klimatyzacji, zasilanie urządzeń grzewczych, instalacja lokalnych połączeń wyrównawczych, instalacja alarmowa w w.c. dla niepełnosprawnych.
• wykonanie instalacji sanitarnych ( instalacja wewnętrzna wody zimnej, ciepłej użytkowej i cyrkulacyjnej )
• wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej
• wykonanie instalacji centralnego ogrzewania
• wykonanie instalacji wentylacji grawitacyjnej
• wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej i rekuperacji
• wykonanie ochrony przeciwpożarowej
• wykonanie PZT zgodnie z dokumentacją projektową
• wyposażenie toalet (
Powyższe prace należy wykonywać na podstawie projektu technicznego oraz opracowań branżowych architektury i instalacyjnych, które uzupełniają się wzajemnie i stanowią podstawę wykonania robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Roboty powinny być wykonane pod nadzorem autorskim, przez wykwalifikowany personel, z wymaganymi uprawnieniami.
Wymienione wyżej dokumentacje opracowane zostały przez RUKA projekt sp. z o.o., ul. Najświętszej Marii Panny 16, 59-220 Legnica
Wszelkie prace należy prowadzić zgodnie z wydanymi decyzjami : pozwolenia na budowę i DWKZ oraz zawartymi w nich warunkami.
Ponadto przed rozpoczęciem prac termomodernizacyjnych należy wykonać ekspertyzę ornitologiczno-chiropterologiczną. W przypadku stwierdzenia obecności chronionych gatunków prace należy prowadzić zgodnie z zaleceniami specjalistów w terminach minimalizujących ryzyko zakłócenia siedlisk. Jeśli konieczne będzie usunięcie miejsc gniazdowania lub schronień niezbędne jest uzyskanie stosownych pozwoleń na podstawie art. 56 ustawy o ochronie przyrody a także przeprowadzenie kompensacji np. poprzez montaż budek lęgowych dla ptaków lub schronień dla nietoperzy- zgodnie z wytycznymi specjalistów.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje dokonanie skutecznego zawiadomienia o zakończeniu robót lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w Polkowicach oraz Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz założy książkę obiektu.
W zakres zamówienia wchodzi także rozbiórka i odtworzenie nawierzchni, roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i montażowe oraz kompleksowa obsługa geodezyjna wykonanych obiektów.
UWAGA: należy zwrócić uwagę, że w ramach przedmiotu umowy wykonawca zobowiązany jest wykonać całość dokumentacji powykonawczej i odbiorowej. W związku z powyższym zaleca się zakończenie robót budowlanych odpowiednio wcześniej, aby móc skompletować wszystkie dokumenty do odbioru i w terminie zawiadomić zamawiającego oraz właściwego inspektora nadzoru budowlanego lub uzyskać pozwolenie na użytkowanie.
OBOWIĄZKOWA WIZJA LOKALNA:
1) Na podstawie art. 281 ust. 2 pkt 12 ustawy PZP Zamawiający przeprowadzi wizję lokalną. Zamawiający wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej obszaru objętego przedmiotem zamówienia;
2) Wykonawca zobligowany jest do uczestnictwa w wizji lokalnej w miejscu wykonania Przedmiotu Zamówienia w celu uwzględnienia w ofercie wszystkich niezbędnych czynności, materiałów i urządzeń także tych, których montaż (wbudowanie) mogą okazać się niezbędne w toku realizacji Umowy. Wizja lokalna jest obowiązkowa.
3) Wizja lokalna obejmie miejsce realizacji przedmiotu zamówienia, w celu oszacowania przez Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty
4) Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie (m.kruczek@gaworzyce.com.pl) mając na uwadze, że wizje mogą być wykonywane wyłącznie w obecności pracowników Zamawiającego i w terminach ustalonych z wyprzedzeniem.
5) Chęć udziału w wizji lokalnej można zgłosić e-mailem na adres: m.kruczek@gaworzyce.com.pl
6) Dodatkowo każdy z Wykonawców może zgłosić Zamawiającemu chęć dokonania wizji lokalnej, najpóźniej na jeden dzień przed terminem wizji mailem, jeśli nie może on uczestniczyć w wizji w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego;
7) Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsceitp.) oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.
8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
9) Zamawiający w trakcie wizji sporządzi protokół. Każdy z przedstawicieli Wykonawców, którzy wzięli udział w wizji ma obowiązek podpisać protokół. Brak podpisu ze wskazaniem nazwy Wykonawcy będzie traktowany jako brak odbycia wizji lokalnej i skutkować będą odrzuceniem oferty zgodnie z art. 226 ust.1 pkt 18 PZP;
10) Podczas wizji lokalnej nie będą przyjmowane żadne zapytania ani udzielane żadne wyjaśnienia dotyczące treści Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zapytania takie należy kierować do Zamawiającego zgodnie z przepisami ustawy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wystarczającym będzie udział jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 45212300-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6149999,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9414814,94 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6149999,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): WITO Wiśniewski Tomasz
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. KINGA-SERWIS Kinga Szatkowska, 2. KINGA-SERWIS Marek Szatkowski,
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6172141942
7.3.3) Ulica: ul. Zygmunta Starego 6,
7.3.4) Miejscowość: Jarocin
7.3.5) Kod pocztowy: 63-200
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-05-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6149999,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-03-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa w Janowie magazynu wraz z garażem dla samochodu ratowniczo - gaśniczego
- Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 2 im. Żołnierzy z Monte Cassino w Polanicy-Zdroju
- Modernizacja i dostosowanie pomieszczeń w PBW w Nowym Sączu Filia w Zakopanem
- Adaptacja pomieszczeń pod wypożyczalnię sprzętu wspomagającego i pielęgnacyjnego, w ramach realizacji projektu pn.: "Model Usług Społecznych w Gminie Bełżyce
- Modernizacja instalacji c.o. w budynkach gminy
- Modernizacja energetyczna budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Brańsku
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.