Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00210782/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-11
- 2023/BZP 00220598/01 - Modyfikacja z dnia 2023-05-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. „Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Toszek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257771
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Chrobrego 2
1.5.2.) Miejscowość: Toszek
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-180
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umtoszek@toszek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.toszek.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/toszek1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. „Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c40d2d86-efcf-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00274376
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00001036/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Pełniene funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. " Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek".
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00210782
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZRP.271.14.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inwestora nadzoru inwestorskiego zadania pn. „ Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek” .
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujący zakres obowiązków:
I. Zakres obowiązków - Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego:
1) Wypełnianie obowiązków właściwych dla Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 2351 z późn. zm.).
2) Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją umowy z podmiotem wykonującym prace związane z realizacją zadania inwestycyjnego.
3) Wyjaśnienie Wykonawcy robót wątpliwości w toku realizacji umowy.
4) Sprawowanie nadzoru nad pracami projektowymi.
5) Sprawowanie nadzoru nad wykonawcami robót w zakresie zgodności ich wykonywania z projektami, pozwoleniami na budowę, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności prawa budowlanego oraz postanowieniami umownymi.
6) Kontrolowanie w sposób ciągły (minimum 1 raz w tygodniu) jakości wykonywania robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji techniczny dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, bieżące archiwizowanie wszelkich przedłożonych przez wykonawcę robót atestów, deklaracji, certyfikatów jakości itp.
7) Dokonywanie w czasie każdorazowego pobytu na budowie bieżącego przeglądu wykonanych robót oraz potwierdzanie swojej obecności i dokonywanych czynności stosownymi wpisami do dziennika budowy w przypadku braku konieczności wpisu do dziennika budowy na liście obecności.
8) Kontrola budowy w tym samym dniu w przypadku wezwania do godz.10:00, w dniu następnym w przypadku wezwania po godz.10:00.
9) Dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu.
10) Sprawdzenie wykonywanych robót i powiadomienie wykonawcy robót oraz Zamawiającego o wykrytych wadach oraz określenie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych,
11) Poświadczenie usunięcia wad i usterek,
12) Stała kontrola na budowie zgodności robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo – finansowym,
13) Przygotowywanie, dokonywanie i udział w odbiorach robót oraz w odbiorach w tym w odbiorze końcowym oraz ewentualnych odbiorach usterek w okresie gwarancji i rękojmi.
14) Obowiązkowy udział w radach budowy zwoływanych przez Zamawiającego.
15) Udział w naradach, Komisjach Rady Miejskiej w Toszku, Sesjach Rady Miejskiej w Toszku których tematem będą sprawy związane z realizacją zadania inwestycyjnego.
16) Sprawdzenie przedłożonej przez Wykonawcę koncepcji architektoniczno-przestrzennej, lub dokumentacji projektowej (PB+PW) umożliwiającej realizację prac projektowych lub projektowanych robót budowlanych.
17) Dokonanie wspólnego odbioru wraz Zamawiającym dokumentacji o którym mowa powyżej.
18) Zaopiniowanie przedłożonej przez Wykonawcę tymczasowej organizacji ruchu.
19) Składanie wniosków do Zamawiającego o:
• wydanie opinii wprowadzanie zmian w dokumentacji projektowej,
• przeprowadzanie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego rzeczoznawcę.
• zlecenie usunięcia wad podmiotowi trzeciemu w przypadku, gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie,
• zmianę terminu wykonania robót, kiedy zmiana nie wyniknie z winy czy zaniedbań wykonawcy robót.
II. Podstawowe dane techniczne obiektów liniowych, nad którym będzie prowadzony nadzór:
1. Szczegółowy zakres robót, nadzorowanych przez Inspektora Nadzoru określa dokumentacja dotycząca postępowania ZRP.271.6.2023 „Przebudowa oraz modernizacja dróg na terenie Miasta i Gminy Toszek”, dostępna na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/729742 .
2. Opis prac nadzorowanych:
1) W zakresie organizacji prac projektowych:
a) Dokonanie wspólnie z przedstawicielem Zamawiającego i Wykonawcy zadania oględzin terenu i obiektów, weryfikację dla potrzeb projektowych założeń podanych w SWZ i umowie oraz dokonanie analiz niezbędnych do rozwiązań zagadnień i wykonania czynności związanych ze sporządzeniem dokumentacji projektowej,
2) W zakresie materiałów przedprojektowych:
3) Opiniowanie rozwiązań projektowych w zakresie funkcjonalności i standardu wykończenia obiektów.
4) W zakresie koncepcji architektoniczna - przestrzennej:
a) Opiniowanie złożonych do Zamawiającego proponowanych rozwiązań,
b) Uzgodnienie koncepcji łącznie z Zamawiającym,
5) W zakresie projektów budowlanych:
a) Nadzór nad wykonaniem pełno branżowych projektów budowlanych dla projektowanych w ramach zamierzenia inwestycyjnego obiektów liniowych, uwzgledniającego pozyskane w etapie przedprojektowym wymagania branżowe od zarządców urządzeń obcych i dróg,
b) Opiniowanie przedłożonego planu BIOZ dla robót objętych projektem budowlanym,
c) Opiniowanie przedłożonej specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) Zatwierdzenie wykonanych przedmiarów i kosztorysów inwestorskich,
6) W zakresie projektów wykonawczych:
a) Zaopiniowanie wykonanych wielobranżowych projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie projektów budowlanych,
3. Opis prac będącym przedmiotem nadzoru (ETAP A):
1) Zatwierdzenie wykonanej przez Wykonawcę robót koncepcji architektoniczno-przestrzennej, poprzez nadanie pisemnej klauzuli zatwierdzającej przed kontynuowaniem dalszych prac projektowych,
2) Zatwierdzenie wykonanych projektów budowlanych na podstawie zatwierdzonej koncepcji,
3) Zaopiniowanie wykonanych projektów organizacji ruchu,
4) Zatwierdzenie wykonanych przedmiarów i kosztorysów szczegółowych,
5) Zaopiniowanie przygotowanych wniosków i uzyskanych w imieniu Inwestora stosownych pism, postanowień i decyzji uprawniających do prowadzenia robót budowlanych,
6) Zatwierdzenie wykonanych projektów wykonawczych dla poszczególnych obiektów liniowych stanowiących uzupełnienie i uszczegółowienie projektów budowlanych
4. Opis prac będącym przedmiotem nadzoru (ETAP B):
1) Przebudowa, modernizacja i wykonanie obiektów wraz z instalacjami i urządzeniami towarzyszącymi niezbędnymi do ich funkcjonowania i robót budowlanych towarzyszących, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej,
2) Dostawa i montaż wyposażenia objętego dokumentacją projektową posiadającego wszystkie wymagane prawem atesty i dopuszczenia do eksploatacji,
3) Urządzenie zieleni na podstawie dokumentacji projektowej,
4) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej i przygotowanie kompletu materiałów do uzyskania zawiadomienia o zakończeniu budowy lub uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Stosownie do art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.Na sfinansowanie zamówienia Zamawiający przeznaczył kwotę brutto: 100 000,00 zł o czym poinformował przed otwarciem ofert realizując swój obowiązek wynikający z przepisu art. 222 ust. 4 ustawy Pzp.
W świetle powyższego, oferta z najniższą ceną, którą jest oferta złożona przez Wykonawcę Tomasz Borowski prowadzący działalność gospodarczą „Erbud Tomasz Bobrowski”. znacząco przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający nie ma jednocześnie w tej sytuacji jakichkolwiek możliwości budżetowych pozwalających zwiększyć kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia do ceny zaoferowanej przez wymienionego wyżej Wykonawcę.
W świetle powyższego Zamawiający stosownie do art. 255 pkt 3) ustawy Pzp zobligowany był unieważnić przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 59040,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 309960,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DZP.26.85.2024 Sprawowanie obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego dla nieruchomości Prywatnych i Współwłasnych administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi
- Pełnienie usługi inspektora nadzoru inwestorskiego nad budową budynku Wydziału Mechatroniki i Elektrotechniki Politechniki Morskiej w Szczecinie przy ul. Willowej 2 (etap II).
- "Wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla Powiatowego Zarządu Dróg w Hrubieszowie"
- Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją Kontraktu obejmującego: ,,Budowę żłobka miejskiego w technologii modułowej wraz z zagospodarowaniem terenu przy Prymasa Tysiąclecia w Ciechanowie"
- "Remont budynków komunalnych wpisanych do Gminnej Ewidencji Zabytków"
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji robót budowlanych na zadaniu pn. "Odcinek nr 16 - Poprawa bezpieczeństwa poprzez rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 211 na odcinku Łapalice - ..."
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.