eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toszek › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. "Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek".

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-06-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. „Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Toszek

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257771

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bolesława Chrobrego 2

1.5.2.) Miejscowość: Toszek

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-180

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umtoszek@toszek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.toszek.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/toszek

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. „Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c40d2d86-efcf-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00274376

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00001036/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Pełniene funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. " Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek".

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00210782

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZRP.271.14.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inwestora nadzoru inwestorskiego zadania pn. „ Przebudowa oraz modernizacja dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Toszek” .
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujący zakres obowiązków:
I. Zakres obowiązków - Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego:

1) Wypełnianie obowiązków właściwych dla Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 2351 z późn. zm.).
2) Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją umowy z podmiotem wykonującym prace związane z realizacją zadania inwestycyjnego.
3) Wyjaśnienie Wykonawcy robót wątpliwości w toku realizacji umowy.
4) Sprawowanie nadzoru nad pracami projektowymi.
5) Sprawowanie nadzoru nad wykonawcami robót w zakresie zgodności ich wykonywania z projektami, pozwoleniami na budowę, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności prawa budowlanego oraz postanowieniami umownymi.
6) Kontrolowanie w sposób ciągły (minimum 1 raz w tygodniu) jakości wykonywania robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji techniczny dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, bieżące archiwizowanie wszelkich przedłożonych przez wykonawcę robót atestów, deklaracji, certyfikatów jakości itp.
7) Dokonywanie w czasie każdorazowego pobytu na budowie bieżącego przeglądu wykonanych robót oraz potwierdzanie swojej obecności i dokonywanych czynności stosownymi wpisami do dziennika budowy w przypadku braku konieczności wpisu do dziennika budowy na liście obecności.
8) Kontrola budowy w tym samym dniu w przypadku wezwania do godz.10:00, w dniu następnym w przypadku wezwania po godz.10:00.
9) Dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu.
10) Sprawdzenie wykonywanych robót i powiadomienie wykonawcy robót oraz Zamawiającego o wykrytych wadach oraz określenie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych,
11) Poświadczenie usunięcia wad i usterek,
12) Stała kontrola na budowie zgodności robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo – finansowym,
13) Przygotowywanie, dokonywanie i udział w odbiorach robót oraz w odbiorach w tym w odbiorze końcowym oraz ewentualnych odbiorach usterek w okresie gwarancji i rękojmi.
14) Obowiązkowy udział w radach budowy zwoływanych przez Zamawiającego.
15) Udział w naradach, Komisjach Rady Miejskiej w Toszku, Sesjach Rady Miejskiej w Toszku których tematem będą sprawy związane z realizacją zadania inwestycyjnego.
16) Sprawdzenie przedłożonej przez Wykonawcę koncepcji architektoniczno-przestrzennej, lub dokumentacji projektowej (PB+PW) umożliwiającej realizację prac projektowych lub projektowanych robót budowlanych.
17) Dokonanie wspólnego odbioru wraz Zamawiającym dokumentacji o którym mowa powyżej.
18) Zaopiniowanie przedłożonej przez Wykonawcę tymczasowej organizacji ruchu.
19) Składanie wniosków do Zamawiającego o:
• wydanie opinii wprowadzanie zmian w dokumentacji projektowej,
• przeprowadzanie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego rzeczoznawcę.
• zlecenie usunięcia wad podmiotowi trzeciemu w przypadku, gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie,
• zmianę terminu wykonania robót, kiedy zmiana nie wyniknie z winy czy zaniedbań wykonawcy robót.
II. Podstawowe dane techniczne obiektów liniowych, nad którym będzie prowadzony nadzór:
1. Szczegółowy zakres robót, nadzorowanych przez Inspektora Nadzoru określa dokumentacja dotycząca postępowania ZRP.271.6.2023 „Przebudowa oraz modernizacja dróg na terenie Miasta i Gminy Toszek”, dostępna na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/729742 .
2. Opis prac nadzorowanych:
1) W zakresie organizacji prac projektowych:
a) Dokonanie wspólnie z przedstawicielem Zamawiającego i Wykonawcy zadania oględzin terenu i obiektów, weryfikację dla potrzeb projektowych założeń podanych w SWZ i umowie oraz dokonanie analiz niezbędnych do rozwiązań zagadnień i wykonania czynności związanych ze sporządzeniem dokumentacji projektowej,
2) W zakresie materiałów przedprojektowych:
3) Opiniowanie rozwiązań projektowych w zakresie funkcjonalności i standardu wykończenia obiektów.
4) W zakresie koncepcji architektoniczna - przestrzennej:
a) Opiniowanie złożonych do Zamawiającego proponowanych rozwiązań,
b) Uzgodnienie koncepcji łącznie z Zamawiającym,
5) W zakresie projektów budowlanych:
a) Nadzór nad wykonaniem pełno branżowych projektów budowlanych dla projektowanych w ramach zamierzenia inwestycyjnego obiektów liniowych, uwzgledniającego pozyskane w etapie przedprojektowym wymagania branżowe od zarządców urządzeń obcych i dróg,
b) Opiniowanie przedłożonego planu BIOZ dla robót objętych projektem budowlanym,
c) Opiniowanie przedłożonej specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych,
d) Zatwierdzenie wykonanych przedmiarów i kosztorysów inwestorskich,
6) W zakresie projektów wykonawczych:
a) Zaopiniowanie wykonanych wielobranżowych projektów wykonawczych stanowiących uzupełnienie projektów budowlanych,
3. Opis prac będącym przedmiotem nadzoru (ETAP A):
1) Zatwierdzenie wykonanej przez Wykonawcę robót koncepcji architektoniczno-przestrzennej, poprzez nadanie pisemnej klauzuli zatwierdzającej przed kontynuowaniem dalszych prac projektowych,
2) Zatwierdzenie wykonanych projektów budowlanych na podstawie zatwierdzonej koncepcji,
3) Zaopiniowanie wykonanych projektów organizacji ruchu,
4) Zatwierdzenie wykonanych przedmiarów i kosztorysów szczegółowych,
5) Zaopiniowanie przygotowanych wniosków i uzyskanych w imieniu Inwestora stosownych pism, postanowień i decyzji uprawniających do prowadzenia robót budowlanych,
6) Zatwierdzenie wykonanych projektów wykonawczych dla poszczególnych obiektów liniowych stanowiących uzupełnienie i uszczegółowienie projektów budowlanych
4. Opis prac będącym przedmiotem nadzoru (ETAP B):
1) Przebudowa, modernizacja i wykonanie obiektów wraz z instalacjami i urządzeniami towarzyszącymi niezbędnymi do ich funkcjonowania i robót budowlanych towarzyszących, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej,
2) Dostawa i montaż wyposażenia objętego dokumentacją projektową posiadającego wszystkie wymagane prawem atesty i dopuszczenia do eksploatacji,
3) Urządzenie zieleni na podstawie dokumentacji projektowej,
4) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej i przygotowanie kompletu materiałów do uzyskania zawiadomienia o zakończeniu budowy lub uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Stosownie do art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Na sfinansowanie zamówienia Zamawiający przeznaczył kwotę brutto: 100 000,00 zł o czym poinformował przed otwarciem ofert realizując swój obowiązek wynikający z przepisu art. 222 ust. 4 ustawy Pzp.
W świetle powyższego, oferta z najniższą ceną, którą jest oferta złożona przez Wykonawcę Tomasz Borowski prowadzący działalność gospodarczą „Erbud Tomasz Bobrowski”. znacząco przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający nie ma jednocześnie w tej sytuacji jakichkolwiek możliwości budżetowych pozwalających zwiększyć kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia do ceny zaoferowanej przez wymienionego wyżej Wykonawcę.
W świetle powyższego Zamawiający stosownie do art. 255 pkt 3) ustawy Pzp zobligowany był unieważnić przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 59040,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 309960,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.