eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KobylnicaSprawowanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych w latach 2022 - 2023 roku na rzecz Gminy Kobylnica w branży: ogólnobudowlanej i elektrycznej.



Ogłoszenie z dnia 2022-07-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sprawowanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych w latach 2022 - 2023
roku na rzecz Gminy Kobylnica w branży: ogólnobudowlanej i elektrycznej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W KOBYLNICY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 365696881

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wodna 20 lokal 2

1.5.2.) Miejscowość: Kobylnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-251

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 59 841 59 12

1.5.8.) Numer faksu: 59 841 59 15

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cuwkobylnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://cuwkobylnica.bip.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/cuwkobylnica

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sprawowanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych w latach 2022 - 2023
roku na rzecz Gminy Kobylnica w branży: ogólnobudowlanej i elektrycznej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-260a5e3e-f38b-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00273864

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00225219/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: CUW-DOR.271.26.2022.OZ

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca sprawowania obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych (w tym usług remontowych) w latach 2022 - 2023 roku na rzecz Gminy Kobylnica w branży: ogólnobudowlanej i elektrycznej (Zadania Nr 1 – Nr 2).
2. Zadanie Nr 1: sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych (w tym usług remontowych) w latach 2022 - 2023 na rzecz Gminy Kobylnica w branży ogólnobudowlanej.
3. W każdym zadaniu zakres przedmiotu umowy obejmuje w szczególności, podstawowe obowiązki Inspektora nadzoru określone w art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj. między innymi:
1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonywania:
a) robót budowlanych z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem rozpoczęcia robót, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, a także zapisami umowy w sprawie robót budowlanych;
b) usług remontowych z opisem technicznym, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, a także zapisami umowy w sprawie robót budowlanych;
2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych (w tym usług remontowych), wbudowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, w tym egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót budowlanych (w tym usług remontowych). Powyższe obejmuje również obowiązek sprawdzania jednolitości (m.in. pod względem kolorystyki i właściwości użytkowych) materiałów i wyrobów, które mają być użyte przez wykonawcę robót przed ich wbudowaniem (użyciem);
3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych (w tym usług remontowych) ulegających zakryciu lub zanikających w ciągu 2 dni roboczych od daty zgłoszenia wpisem do dziennika budowy dokonanym przez wykonawcę robót, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
4) zgłaszanie Zamawiającemu potrzeby wykonania robót zamiennych, koniecznych, dodatkowych, podobnych przed ich wykonaniem, celem podjęcia decyzji przez Zamawiającego w zakresie ich wykonania;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych (w tym usług remontowych) oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy;
6) kontrola budowy w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót budowlanych (w tym usług remontowych), niezależnie od obowiązku wynikającego z pkt. 4;
7) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych zwoływanych przez Zamawiającego;
8) kontrola przewidzianego w umowie harmonogramu robót (w przypadku gdy został on ustalony) i informowanie Zamawiającego o każdym przypadku braku przestrzegania tego harmonogramu.
4. Szczegółowy zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych (w tym usług remontowych) na rzecz Gminy Kobylnica w każdym z zadań został opisany w załączniku Nr 9 do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić bieżącą kontrolę nadzorowanych robót co najmniej 2 razy w tygodniu, co zostanie udokumentowane wpisem do dziennika budowy albo potwierdzone w inny sposób w przypadkach gdy dziennik budowy nie jest prowadzony lub nie ma możliwości dokonania w nim wpisu. Zamawiający wymaga, również, aby Wykonawca stawił się każdorazowo na jego wezwanie nie później niż w ciągu 24 godzin od wezwania na wskazany adres email lub telefonicznie.
Uznaje się, że Wykonawca nie stawił się na wezwanie Zamawiającego w przypadku, gdy nie uzgodni z nim uprzednio innego terminu stawiennictwa, bądź nie stawi się na plac budowy w ciągu 30 minut od upływu terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym.
Uwaga: termin stawienia się na inspektora nadzoru na wezwanie kierownika robót jest jednym z kryteriów oceny ofert.
6. Wykonawca jako inspektor nadzoru inwestorskiego działa w granicach umocowania określonego w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z zastrzeżeniem, iż nie jest umocowany do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie robót dodatkowych, podobnych, zamiennych lub koniecznych. Decyzje w zakresie powyższych robót podejmuje wyłącznie Zamawiający.
7. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy z należytą starannością zgodnie z wymaganiami szczegółowego zakresu obowiązków i treścią oferty Wykonawcy, o której mowa w § 1 umowy w wyniku, którego została zawarta umowa.
8. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące normalnym następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia, ocenianego w granicach przewidzianych dla umów starannego działania.
9. Zamawiający przed rozpoczęciem robót, stanowiących przedmiot nadzoru zobowiązuje się przekazać Wykonawcy:
1) umowę o realizację przedmiotu nadzoru,
2) zatwierdzoną dokumentację projektową,
3) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie rozpoczęcia robót lub zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych.
10. Źródło finansowania: budżet Gminy Kobylnica.
11. W okresie obowiązywania umowy, zawartej w wyniku niniejszego postępowania, rozliczenie za wykonanie przedmiotu zamówienia - następować będzie sukcesywnie w oparciu o faktycznie wykonane usługi nadzoru inwestorskiego w odniesieniu do wskazanych przez Zamawiającego robót budowlanych (w tym usług remontowych) oraz cenę jednostkową netto określoną w ofercie Wykonawcy wskaźnikiem procentowym od wartości netto nadzorowanych robót budowlanych.
12. Przewidywana szacunkowa wartość netto nadzorowanych robót budowlanych (w tym usług remontowych) w okresie realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia wynosi łącznie 20 315 318,74 zł, w tym dla:
Zadania Nr 1 (w branży ogólnobudowlanej): 17 690 166,21 zł netto,
Zadania Nr 2 (w branży elektrycznej): 2 625 152,52 zł netto.
13. Wykaz planowanych robót budowlanych zawiera załącznik nr 10 do SWZ.
14. Przewidywane szacunkowe wartości netto robót budowlanych (w tym usług remontowych) wskazane w pkt 12 powyżej są ilościami szacunkowymi w okresie realizacji zamówienia i nie stanowią podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń, co do ilości faktycznie realizowanych przez Zamawiającego robót w toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
Zamawiający gwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia na poziomie nie niższym niż 40%.
15. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia/umowy określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 5 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 229972,16 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca sprawowania obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych (w tym usług remontowych) w latach 2022 - 2023 roku na rzecz Gminy Kobylnica w branży: ogólnobudowlanej i elektrycznej (Zadania Nr 1 – Nr 2).
2. Zadanie Nr 2: sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych (w tym usług remontowych) w latach 2022 - 2023 na rzecz Gminy Kobylnica w branży elektrycznej.
3. W każdym zadaniu zakres przedmiotu umowy obejmuje w szczególności, podstawowe obowiązki Inspektora nadzoru określone w art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj. między innymi:
1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonywania:
a) robót budowlanych z dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem rozpoczęcia robót, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, a także zapisami umowy w sprawie robót budowlanych;
b) usług remontowych z opisem technicznym, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, a także zapisami umowy w sprawie robót budowlanych;
2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych (w tym usług remontowych), wbudowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, w tym egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót budowlanych (w tym usług remontowych). Powyższe obejmuje również obowiązek sprawdzania jednolitości (m.in. pod względem kolorystyki i właściwości użytkowych) materiałów i wyrobów, które mają być użyte przez wykonawcę robót przed ich wbudowaniem (użyciem);
3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych (w tym usług remontowych) ulegających zakryciu lub zanikających w ciągu 2 dni roboczych od daty zgłoszenia wpisem do dziennika budowy dokonanym przez wykonawcę robót, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
4) zgłaszanie Zamawiającemu potrzeby wykonania robót zamiennych, koniecznych, dodatkowych, podobnych przed ich wykonaniem, celem podjęcia decyzji przez Zamawiającego w zakresie ich wykonania;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych (w tym usług remontowych) oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy;
6) kontrola budowy w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót budowlanych (w tym usług remontowych), niezależnie od obowiązku wynikającego z pkt. 4;
7) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych zwoływanych przez Zamawiającego;
8) kontrola przewidzianego w umowie harmonogramu robót (w przypadku gdy został on ustalony) i informowanie Zamawiającego o każdym przypadku braku przestrzegania tego harmonogramu.
4. Szczegółowy zakres obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych (w tym usług remontowych) na rzecz Gminy Kobylnica w każdym z zadań został opisany w załączniku Nr 9 do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić bieżącą kontrolę nadzorowanych robót co najmniej 2 razy w tygodniu, co zostanie udokumentowane wpisem do dziennika budowy albo potwierdzone w inny sposób w przypadkach gdy dziennik budowy nie jest prowadzony lub nie ma możliwości dokonania w nim wpisu. Zamawiający wymaga, również, aby Wykonawca stawił się każdorazowo na jego wezwanie nie później niż w ciągu 24 godzin od wezwania na wskazany adres email lub telefonicznie.
Uznaje się, że Wykonawca nie stawił się na wezwanie Zamawiającego w przypadku, gdy nie uzgodni z nim uprzednio innego terminu stawiennictwa, bądź nie stawi się na plac budowy w ciągu 30 minut od upływu terminu wskazanego w zdaniu poprzedzającym.
Uwaga: termin stawienia się na inspektora nadzoru na wezwanie kierownika robót jest jednym z kryteriów oceny ofert.
6. Wykonawca jako inspektor nadzoru inwestorskiego działa w granicach umocowania określonego w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z zastrzeżeniem, iż nie jest umocowany do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie robót dodatkowych, podobnych, zamiennych lub koniecznych. Decyzje w zakresie powyższych robót podejmuje wyłącznie Zamawiający.
7. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy z należytą starannością zgodnie z wymaganiami szczegółowego zakresu obowiązków i treścią oferty Wykonawcy, o której mowa w § 1 umowy w wyniku, którego została zawarta umowa.
8. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące normalnym następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia, ocenianego w granicach przewidzianych dla umów starannego działania.
9. Zamawiający przed rozpoczęciem robót, stanowiących przedmiot nadzoru zobowiązuje się przekazać Wykonawcy:
1) umowę o realizację przedmiotu nadzoru,
2) zatwierdzoną dokumentację projektową,
3) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie rozpoczęcia robót lub zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych.
10. Źródło finansowania: budżet Gminy Kobylnica.
11. W okresie obowiązywania umowy, zawartej w wyniku niniejszego postępowania, rozliczenie za wykonanie przedmiotu zamówienia - następować będzie sukcesywnie w oparciu o faktycznie wykonane usługi nadzoru inwestorskiego w odniesieniu do wskazanych przez Zamawiającego robót budowlanych (w tym usług remontowych) oraz cenę jednostkową netto określoną w ofercie Wykonawcy wskaźnikiem procentowym od wartości netto nadzorowanych robót budowlanych.
12. Przewidywana szacunkowa wartość netto nadzorowanych robót budowlanych (w tym usług remontowych) w okresie realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia wynosi łącznie 20 315 318,74 zł, w tym dla:
Zadania Nr 1 (w branży ogólnobudowlanej): 17 690 166,21 zł netto,
Zadania Nr 2 (w branży elektrycznej): 2 625 152,52 zł netto.
13. Wykaz planowanych robót budowlanych zawiera załącznik nr 10 do SWZ.
14. Przewidywane szacunkowe wartości netto robót budowlanych (w tym usług remontowych) wskazane w pkt 12 powyżej są ilościami szacunkowymi w okresie realizacji zamówienia i nie stanowią podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń, co do ilości faktycznie realizowanych przez Zamawiającego robót w toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
Zamawiający gwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia na poziomie nie niższym niż 40%.
15. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia/umowy określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 5 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 49877,90 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy, działając jako Zamawiający, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 odrzucił ofertę złożoną w postępowaniu w Zadaniu nr 1 - branża ogólnobudowlana oraz w Zadaniu nr 2 – branża elektryczna z uwagi na to, że jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Unieważnienie postępowania jest zasadne, ponieważ jest to jedyna oferta złożona w niniejszym postępowaniu w Zadaniu nr 1 - branża ogólnobudowlana oraz w Zadaniu nr 2 – branża elektryczna.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 180687,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 180687,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Centrum Usług Wspólnych w Kobylnicy, działając jako Zamawiający, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 odrzucił ofertę złożoną w postępowaniu w Zadaniu nr 1 - branża ogólnobudowlana oraz w Zadaniu nr 2 – branża elektryczna z uwagi na to, że jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Unieważnienie postępowania jest zasadne, ponieważ jest to jedyna oferta złożona w niniejszym postępowaniu w Zadaniu nr 1 - branża ogólnobudowlana oraz w Zadaniu nr 2 – branża elektryczna.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 26900,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 26900,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.