eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia Góra › Dostawa (1) pojazdu czteroko³owego oraz (1) pojazdu sze¶cioko³owego na potrzeby GK GOPR

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2024-04-05

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa (1) pojazdu czteroko³owego oraz (1) pojazdu sze¶cioko³owego na potrzeby GK GOPR

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Grupa Regionalna Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego GRUPA KARKONOSKA GOPR

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: GRUPA KARKONOSKA GOPR

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000844011

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Sudecka 79

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Jelenia Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 757524734

1.5.8.) Numer faksu: 757524734

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@goprkarkonosze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://gopr.org/news/przetargi

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inny zamawiaj±cy

Stowarzyszenie

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa (1) pojazdu czteroko³owego oraz (1) pojazdu sze¶cioko³owego na potrzeby GK GOPR

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c4ccdad9-f335-11ee-b016-82aaee56c84c

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00273441

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-04-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c4ccdad9-f335-11ee-b016-82aaee56c84c

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Szczegó³owe minimalne wymagania
techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji
po³±czenia, formatu przesy³u danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych okre¶la Regulamin Platformy e-
Zamówienia, dostêpny pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/pl/regulamin/

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”), zamawiaj±cy informuje, i¿ administratorem danych osobowych jest:
Naczelnik Grupy Regionalnej Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego - GRUPA KARKONOSKA GPOR, 58-500 Jelenia
Góra, ul. Sudecka 79, nr tel./faksu: 75/75 24 734, e-mail: naczelnik@goprkarkonosze.pl

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GOPR.271.3.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 sztuki fabrycznie nowego pojazdu czteroko³owego oraz 1 szt. fabrycznie nowego pojazdu sze¶cioko³owego z napêdem alternatywnym na potrzeby GRUPY KARKONOSKIEJ GOPR, wyposa¿onych w sygnalizacjê ¶wietlno - d¼wiêkow± pojazdów uprzywilejowanych.

Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty zosta³ w za³±czniku nr 8 do SWZ.

2. Minimalny wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia: min. 24 miesi±ce od daty zakupu (data protoko³u zdawczo - odbiorczego) bez limitu przebiegu. W przypadku wyst±pienia w okresie gwarancji wad przedmiotu umowy Wykonawca zobowi±zuje siê do bezp³atnego ich usuniêcia w nieprzekraczalnym terminie 14 dni roboczych, licz±c od dnia przekazania Wykonawcy pojazdu do wskazanych przez Wykonawcê autoryzowanych stacji serwisowych. W przypadku gdy naprawa wi±¿e siê z importem czê¶ci zamiennej lub uszkodzonego podzespo³u przez generalnego dostawcê danej marki pojazdu/skutera, czas ten mo¿e zostaæ wyd³u¿ony, w porozumieniu z Zamawiaj±cym, jednak nie d³u¿szym ni¿ o kolejne 14 dni. W tym przypadku Wykonawca zobowi±zany jest do przedstawienia Zamawiaj±cemu stosownego dokumentu potwierdzaj±cego z³o¿enie zamówienia na uszkodzon± czê¶æ lub podzespó³. Wszelkie koszty zwi±zane z usuniêciem zg³oszonej usterki poniesie Wykonawca.

Oferta powinna zawieraæ informacje na temat mo¿liwo¶ci serwisowania pojazdów.

3. Wydanie przedmiotu zamówienia nast±pi na koszt Wykonawcy do Grupy Karkonoskiej GOPR, ul. Sudecka 79, 58-500 Jelenia Góra.

4. Zamawiaj±cy informuje, ¿e przedmiot zamówienia zosta³ opisany w sposób precyzyjny i zrozumia³y, bez wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcê.
Ewentualne wskazanie tych informacji w tre¶ci za³±cznika nr 8 do SWZ ma na celu jedynie przybli¿yæ wymagania, których nie mo¿na by³o opisaæ przy pomocy dostatecznie dok³adnych i zrozumia³ych okre¶leñ. St±d te¿, wyra¼nie podkre¶la siê, i¿ ww. nazwom, znakom towarowym, patentom lub miejscom pochodzenia towarzyszy zapis „lub równowa¿ny”. Za kryterium uznania b±d¼ nieuznania przez Zamawiaj±cego równowa¿no¶ci oferowanego pojazdu wzglêdem pojazdu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia uwa¿a siê przy tym istotne cechy pojazdu opisane w niniejszej SWZ tzn. posiadaj±ce cechy, parametry, zastosowanie nie gorsze ni¿ opisane w przedmiocie zamówienia. Ka¿dy wykonawca sk³adaj±cy ofertê równowa¿n± jest obowi±zany wykazaæ w tre¶ci przedk³adanej przez siebie oferty, ¿e oferowany przez niego przedmiot zamówienia spe³nia wymagania i parametry techniczne i/lub funkcjonalno-u¿ytkowe okre¶lone w SWZ, b±d¼ te¿ przewiduje rozwi±zania lepsze ni¿ opisywane. Wykazanie równowa¿no¶ci zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 34000000-7 - Sprzêt transportowy i produkty pomocnicze dla transportu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

34113300-5 - Pojazdy terenowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-05-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejsz± ofertê, spo¶ród wa¿nych ofert z³o¿onych w postêpowaniu, na
podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w SWZ.
2. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie dla wszystkich pakietów:
2.1.Cena brutto za ca³o¶æ dostawy– 60%.
Cn
C= ------------- x 100 x 60%
Cb
gdzie:
C - warto¶æ punktowa kryterium „cena”
Cn – najni¿sza cena ze wszystkich wa¿nych badanych ofert;
Cb – cena badanej oferty.
2.2. Okres udzielonej gwarancji– 40%
24 miesi±ce-0 pkt
36 miesiêcy - 20 pkt
48 miesiêcy- 40 pkt
Kryterium okres udzielonej gwarancji bêdzie obliczone wg wzoru:
Gb
G = -------------------- x 100 x 40%
Gm
gdzie:
G- warto¶æ punktowa w kryterium okres gwarancji
Gb – przyznane punkty wg oferowanego okresu gwarancji badanej oferty ;
Gm– maksymalna ilo¶æ punktów do uzyskania w tym kryterium: 40 pkt
W przypadku nie wskazania w ofercie Wykonawcy ¿adnego okresu gwarancji Zamawiaj±cy odpowiednio przyjmie, i¿ Wykonawca
oferuje minimalny tj. 24 miesiêczny okres gwarancji.
3. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów w skali 100 punktowej obliczonych wg
nastêpuj±cego wzoru:
X= C+G
gdzie:
X - ilo¶æ punktów badanej oferty;
C - ilo¶æ punktów badanej oferty w kryterium cena ;
G - ilo¶æ punktów badanej oferty w kryterium gwarancja

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jako¶æ, w tym do parametry techniczne, w³a¶ciwo¶ci estetyczne i funkcjonalne takie jak dostêpno¶æ dla osób niepe³nosprawnych lub uwzglêdnianie potrzeb u¿ytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) O¶wiadczenie
wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2021.275 ), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ ofertê w
postêpowaniu albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór
o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ)
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych, które wykonawca sk³ada w postêpowaniu na wezwanie zamawiaj±cego na
potwierdzenie okoliczno¶ci, o których mowa w art. 108 ust.1 i 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp:
a) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2021.275 ), z innym wykonawc±, który
z³o¿y³ ofertê w postêpowaniu albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej
(wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ)
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych, które wykonawca sk³ada w postêpowaniu na wezwanie zamawiaj±cego w celu
potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y z³o¿yæ w zakresie:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiaj±cy odstêpuje od ¿±dania dowodów
w przedmiotowym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
w przedmiotowym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiaj±cy odstêpuje od ¿±dania dowodów
w przedmiotowym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiaj±cy odstêpuje od ¿±dania dowodów w przedmiotowym zakresie.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

najkorzystniejsz± zobowi±zany jest dope³niæ nastêpuj±cych formalno¶ci:
1) przed³o¿yæ zamawiaj±cemu:
a) umowê konsorcjum, je¿eli zamówienie bêdzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia;
b) umowê spó³ki cywilnej w przypadku, gdy zamówienie realizowane bêdzie przez wykonawców bêd±cych wspólnikami
spó³ki cywilnej, którzy zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiêbiorców (tekst jedn. Dz.U. 2019 poz.
1292 z pó¼n. zm.) podlegaj± wpisowi do ewidencji dzia³alno¶ci gospodarczej;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie
zamówienia;
2) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi
wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres
umocowania;
3) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za
wykonanie umowy;
4) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyznacz± spo¶ród siebie Wykonawcê kieruj±cego (lidera),
upowa¿nionego do zaci±gania zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji dla i w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla
wszystkich partnerów;
5) zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 454 - 455 Pzp.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-04-16 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem platformy e-zamówienia - zak³adki „Oferty/wnioski”, widocznej w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Z³ó¿ ofertê” system prezentuje okno sk³adania oferty umo¿liwiaj±ce przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajduj± siê dwa pola „przeci±gnij” i „upu¶æ” s³u¿±ce do dodawania plików.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-16 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-05-15

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.