eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻabnoOpracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego w zakresie budowy ścieżek rowerowych w Gminie Żabno



Ogłoszenie z dnia 2025-06-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego w zakresie budowy ścieżek rowerowych w Gminie Żabno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żabno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000529137

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ul. Władysława Jagiełły 1

1.5.2.) Miejscowość: Żabno

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-240

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zabno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fbde0c9e-3efe-46ab-96b7-513f19342327

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego w zakresie budowy ścieżek rowerowych w Gminie Żabno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fbde0c9e-3efe-46ab-96b7-513f19342327

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00273387

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020419/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego w zakresie budowy ścieżek rowerowych w Gminie Żabno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00256441

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.271.12.25

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego
oraz opracowanie kosztów prac projektowych i realizacji robót budowlanych dot. budowy ścieżek rowerowych na terenie Gminy Żabno.
2) Przedmiotowa inwestycja polegała będzie na budowie ścieżek rowerowych w pięciu różnych lokalizacjach na następujących odcinkach:
a) Odcinek I: od drogi gminnej K203558 w m. Podlesie Dębowe prowadzącej przez działki nr 443 i 105 w m. Podlesie Dębowe oraz działki nr 66 i 88 w m. Odporyszów.
b) Odcinek II: od skrzyżowania na działce nr 51 w m. Podlesie Dębowe, przez działkę nr 483 w m. Czyżów oraz działkę nr 1361 w m. Gorzyce, z zakończeniem przy wylocie do drogi powiatowej nr 1330K Czyżów-Gorzyce-Kłyż zlokalizowanej na działkach o nr 1520 i 1041
c) Odcinek III: wzdłuż działek o nr 933, 1144, 1054/2 w m. Gorzyce, działek nr 343, 344, 377, 443 w m. Czyżów oraz działki nr 1237 w m. Nieciecza.
d) Odcinek IV: wzdłuż działki o nr 1751 w m. Nieciecza oraz działki nr 88/2 w m. Żabno.
e) Odcinek V: od ul. Mostowej na działce nr 1275, 1273, 1272/3, 1210 w m. Żabno.
których lokalizację przedstawia dokumentacja graficzna stanowiąca załącznik nr 4 do SWZ
3) Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) musi zostać sporządzony zgodnie ze wszelkimi normami i wytycznymi w zakresie zawartości Programu Funkcjonalno-Użytkowego i powinien zawierać m. in.:
a) stronę tytułową, która obejmuje:
• nazwę zadania
• lokalizację zadania
• kody CPV dla zakresu robót
• dane Zamawiającego
• autorów PFU
b) część opisową oraz rysunkową, która obejmuje:
• opis przedmiotu zamówienia
• opis wymagań stawianych przez Zamawiającego
• przekroje konstrukcyjne wraz z proponowanymi wymiarami ścieżki rowerowej
• inwentaryzacja zieleni ze szczególnym uwzględnieniem zieleni potencjalnie ingerującej w
przebieg ścieżki rowerowej
• badania geologiczne w zakresie niezbędnym do prawidłowego opracowania dokumentacji
• lokalizację sieci i urządzeń zewnętrznych i podziemnych wraz z uzyskaniem akceptacji zaproponowanych rozwiązań wydane przez gestorów sieci
• opis rozwiązań technicznych
• propozycje rozwiązań materiałowych
• mapę do celów projektowych w skali 1:500 lub 1:1000
c) część informacyjną, która obejmuje:
• dokumenty i informacje niezbędne do zaprojektowania robót budowlanych
• dokumenty i informacje niezbędne do sporządzenia zestawienia kosztów i kosztorysów zaprojektowanych robót budowlanych.
4) Forma, w jakiej wykonawca ma wykonać i dostarczyć przedmiot zamówienia:
a) dokumenty winny być sporządzone w języku polskim;
b) forma papierowa/drukowana ostatecznych wersji dokumentów (3 kpl.) - dobór skali wydruków poszczególnych map oraz stopień zagęszczenia treści na poszczególnych wydrukach winien uwzględniać ich przeznaczenie oraz funkcję (skala od 1: 10000 do 1:500) oraz w formie elektronicznej (1 egz.) na nośniku CD w plikach w formacie .pdf .ppt oraz plikach źródłowych możliwych do edycji (.doc, .docx, .rtf);
c) Wykonawca ma obowiązek na bieżąco konsultowania z Zamawiającym treści przygotowywanych dokumentów do czasu ich ostatecznego przyjęcia przez Zamawiającego,
d) Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące PFU oraz wnoszenia uwag na każdym etapie realizacji umowy w ramach co dwutygodniowych spotkań roboczych z Wykonawcą w siedzibie Zamawiającego,
e) Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia będzie zobowiązany również do udzielania odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców usług projektowych i robót budowlanych, które zostaną zadane w postępowaniu przetargowym na wyłonienie projektanta i wykonawcy robót budowlanych oraz wszelkich niezbędnych konsultacji z tym związanych,
f) potwierdzeniem odbioru przedmiotu zamówienia będzie protokół zdawczo - odbiorczy wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia został wykonany zgodnie z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, normami, obowiązującymi przepisami oraz jest kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć,
g) wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu. W szczególności muszą być zgodne z przepisami:
• Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r.
poz. 418 z późn. zm.)
• Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.),
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r.
w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r. poz. 2454),
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784),
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz. U. 2022 r. poz. 1518).
5) Pozostałe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
a) dane do opracowania PFU, wymagane badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia, Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt,
b) zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu uzyskania wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do rzetelnego przygotowania oferty i zawarcia umowy.
c) Zakazuje się użycia nazw własnych produktów w sporządzonej dokumentacji.
d) Zastosowane rozwiązania muszą spełniać warunki techniczne określone w powszechnie obowiązującym prawie, uwzględniać aktualną wiedze techniczną i w pełnie zapewnić bezpieczeństwo użytkowe i inne zgodnie z art. 5 Prawa budowlanego.
e) Zamawiający zastrzega sobie prawo wnoszenia uwag/zastrzeżeń oraz wydawania poleceń korekty/weryfikacji projektu na etapie uzgodnień, aż do jego ostatecznej akceptacji.
f) Zakres prac obejmuje również inne prace konieczne do wykonania zamówienia nie ujęte w umowie, a niezbędne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa, które Wykonawca jako podmiot profesjonalny zobowiązany jest przewidzieć i uwzględnić.
g) Jeżeli okaże się to konieczne Wykonawca otrzyma od Zamawiającego pełnomocnictwo do reprezentowania przed organami administracji państwowej oraz instytucjami opiniującymi we wszystkich sprawach związanych z wykonaniem dokumentacji z zastrzeżeniem, że wszelkie opłaty związane z opracowaniem dokumentacji ponosić będzie Wykonawca.
h) Wykonawca będzie weryfikował na własny koszt otrzymane od Zamawiającego dokumenty i informacje pod względem zgodności ze stanem faktycznym.
i) W przypadku nieposiadania lub nieudostępnienia przez Zamawiającego dokumentów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać je we własnym zakresie i na własny koszt, niezależnie od ich formy i źródła uzyskania.
j) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami profesjonalnej wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i polskimi normami, poleceniami Zamawiającego, na warunkach określonych w dokumentach zamówienia.
k) Wykonawca oświadcza, że w celu realizacji przedmiotu zamówienia zapewni odpowiednie zasoby techniczne oraz personel posiadający zdolności, doświadczenie, wiedzę oraz wymagane uprawnienia w zakresie niezbędnym do jego wykonania zgodnie ze złożoną ofertą.
l) Wykonawca zobowiązuje się do opracowania dokumentacji w taki sposób, aby zapewnić maksymalną funkcjonalność i ergonomię eksploatacji oraz aby przyjęte rozwiązania projektowe były ekonomiczne.
6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera również załącznik nr 5 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy

Uwagi końcowe:
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Zamawiający informuje, że jeżeli w dokumentacji postępowania znajdują się nazwy firmowe materiałów, towarów, systemów, to mają one charakter i znaczenie przykładowe i każdorazowo można zastosować materiały, towary i systemy równoważne, spełniające wymogi opisane dokumentacją projektową. Zamawiający oceniając równoważność badał będzie parametry techniczne i funkcjonalne zaproponowanych rozwiązań. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie równoważnego przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że będzie on posiadał parametry i funkcjonalność nie gorsze niż rozwiązania opisane.
– Zamawiający informuje, że jeżeli w dokumentacji postępowania znajdują się odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać że oferowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach zamówienia stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu na realizację przedmiotowej usługi, do upływu terminu składania ofert wpłynęło 5 ofert. W związku z tym, że zaoferowane ceny wszystkich przewyższały kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 130 000,00 zł brutto, zaistniała konieczność unieważnienia postępowania. Zamawiający po przeanalizowaniu swoich możliwości finansowych nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty i tym, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.